İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Çocuğunun Koçu olarak Aile
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
DÜNYAYI ŞEKİLLENDİREN GÜÇ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Newton’un Hareket Kanunları
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
Hazırlayan: Firdevs KELEŞ PROJE TABANLI ÖĞRENME.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
21. Yüzyıl becerileri.
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
21. Yüzyıl Öğreneni.
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
CUMHURİYET DÖNEMİ ŞAİRLERİ
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Ünite Portfolyo Sunumu
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
LOGARİTMA MATEMATİK RÜZGARI.
CANLILARI OLUŞTURAN TEMEL BİLEŞENLER KARBONHİDRATLAR
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Hazırlayan:Ahmet DEMiR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI GRUP BİLGE

KONU BAŞLIKLARI İslamda yorum farklılıklarının sebepleri İslamda ana mezhepler Yorumları birleştiren temel unsurlar

Amaçlar 1-Öğrencinin mezhepler hakkında tarihi bilgi sahibi olmasını sağlamak 2-Öğrencilerin değişik fikirlere karşı tavrının ve tutumunun töleranslı bir tarzla şekillenmesini sağlamak. 3-Mezhepleri birleştiren unsurların öneminin kavranmasını sağlamak

Ünitenin Özeti İslamda başlangıçtan bugüne gelen mezheplerin ortaya çıkış sebepleri ve bu mezheplerin islam coğrafyasındaki dağılımı ile bunların ana unsurlarının ne olduğu; son olarak ta mezheplerin birleştiren unsurların ne olduğu anlatılacaktır.

ÖTPS’LER Temel sorular:Farklılık insan için ne ifade eder? Farklı olan kişi için bir tehlike arz eder mi Aynı olmakla farklı olmak arasında bir tercih durumunda nasıl davranmak gerekir?

Ünite soruları 1-İslamdaki farklılık kavramı bizim için ne ifade etmelidir? 2-Farklı mezhepten olmak kişi için bir artı değer midir? 3-Mezhep kavramı ne ifade eder? 4-Kişiler din ile mezhep arasında nasıl bağlantı kurmaktadırlar?

İçerik Soruları 1-İslamdaki ana mezhepler hangileridir? 2-İslamda yorumların ortaya çıktığı dönemlerin tarihi şartları nelerdir? 3-İslamda yorumları birleştiren Tevhid ve nübüvvet unsurlarını açıklayınız?

Ünitenin Vizyonu Vizyon:Öğrenciyi farklı düşünmek ve geniş açıdan meselelere yaklaşmak konusunda beceri sahibi yapmak ve farklılıklara karşı hoşgörülü ve esnek olmasını sağlamak

Proje Yaklaşımı Konunun genel ifadelerle ve öğrencinin konun başından itibaren koşullanmasını engelleyerek öğrencinin herhangi bir güdüm içerisinde olmadan konuyu anlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.

21.Yüzyıl Becerileri Öğrencinin eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneğini geliştirmek Öğrencinin yaratıcılık ve yenilenme kapasitesini yükseltmek Öğrencinin esneklik ve uyum kabiliyetinin gelişmesini sağlamak Öğrencinin sosyal ve kültürlerarası becerilerini geliştirmek.

Öğrenci Gereksinimlerini Ölçmek Öğrencilerin geniş düşünme ve değişik açılardan meselelere bakma alışkanlıklarının ölçülmesi Mezheplerin ne zaman ve nerede ilk ortaya çıktıkları konusunda öğrencilerin bilgilerinin geldiği noktayı tespit etmek Farklı bir mezhep sahibi ile ilişkiler konusunda öğrencinin tavrının ölçülmesi

Kapanış Teşekkür ederim.