İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI GRUP BİLGE
KONU BAŞLIKLARI İslamda yorum farklılıklarının sebepleri İslamda ana mezhepler Yorumları birleştiren temel unsurlar
Amaçlar 1-Öğrencinin mezhepler hakkında tarihi bilgi sahibi olmasını sağlamak 2-Öğrencilerin değişik fikirlere karşı tavrının ve tutumunun töleranslı bir tarzla şekillenmesini sağlamak. 3-Mezhepleri birleştiren unsurların öneminin kavranmasını sağlamak
Ünitenin Özeti İslamda başlangıçtan bugüne gelen mezheplerin ortaya çıkış sebepleri ve bu mezheplerin islam coğrafyasındaki dağılımı ile bunların ana unsurlarının ne olduğu; son olarak ta mezheplerin birleştiren unsurların ne olduğu anlatılacaktır.
ÖTPS’LER Temel sorular:Farklılık insan için ne ifade eder? Farklı olan kişi için bir tehlike arz eder mi Aynı olmakla farklı olmak arasında bir tercih durumunda nasıl davranmak gerekir?
Ünite soruları 1-İslamdaki farklılık kavramı bizim için ne ifade etmelidir? 2-Farklı mezhepten olmak kişi için bir artı değer midir? 3-Mezhep kavramı ne ifade eder? 4-Kişiler din ile mezhep arasında nasıl bağlantı kurmaktadırlar?
İçerik Soruları 1-İslamdaki ana mezhepler hangileridir? 2-İslamda yorumların ortaya çıktığı dönemlerin tarihi şartları nelerdir? 3-İslamda yorumları birleştiren Tevhid ve nübüvvet unsurlarını açıklayınız?
Ünitenin Vizyonu Vizyon:Öğrenciyi farklı düşünmek ve geniş açıdan meselelere yaklaşmak konusunda beceri sahibi yapmak ve farklılıklara karşı hoşgörülü ve esnek olmasını sağlamak
Proje Yaklaşımı Konunun genel ifadelerle ve öğrencinin konun başından itibaren koşullanmasını engelleyerek öğrencinin herhangi bir güdüm içerisinde olmadan konuyu anlamasını ve değerlendirmesini sağlamaktır.
21.Yüzyıl Becerileri Öğrencinin eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneğini geliştirmek Öğrencinin yaratıcılık ve yenilenme kapasitesini yükseltmek Öğrencinin esneklik ve uyum kabiliyetinin gelişmesini sağlamak Öğrencinin sosyal ve kültürlerarası becerilerini geliştirmek.
Öğrenci Gereksinimlerini Ölçmek Öğrencilerin geniş düşünme ve değişik açılardan meselelere bakma alışkanlıklarının ölçülmesi Mezheplerin ne zaman ve nerede ilk ortaya çıktıkları konusunda öğrencilerin bilgilerinin geldiği noktayı tespit etmek Farklı bir mezhep sahibi ile ilişkiler konusunda öğrencinin tavrının ölçülmesi
Kapanış Teşekkür ederim.