TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
Ferda ÇELİK Mersin, 2010 İntel Uzman Öğretmen Programı
Yapım Kuşağı Üretelim Tanıtalım İnovasyon Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
Temel Soru Geleceğin Dünyasında Bizleri Neler Bekliyor? Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
Ünite Soruları Teknoloji neden gelişir? 2. Firmalar ürünlerini nasıl daha fazla satar? 3. Ürün çeşitliliği nasıl artar? Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
İçerik Soruları İnovasyon nedir? İnovasyon kavramları nelerdir? İnovasyon türleri nelerdir? Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler Farklı ve yeni bir ürünün geliştirilmesi ya da var olan bir üründe değişiklik, farklılık ve yenilik yapılması ve bu ürünün pazara sunulması ürün inovasyonu yapacaklar. Bunu yapmak için günlük kullandıkları ürünleri listeleyecek, bu ürünlere ne gibi ek özellik ya da fonksiyonlar ekleyebileceklerini sıralayacaklar. Listeledikleri ürünlerden ya da istedikleri farklı bir ürünü taslak tasarım önerileri geliştirerek çizecekler. Çizimleri üzerinde özelliklerini kullanım amaçlarını anlatacaklar. öğrenciler ürünlerin çizimlerinden, özellik ve fonksiyonlarından, kullanım amaçlarından, hizmet tasarlamalarından oluşan bir power point sunusu hazırlayacaklar, ünite sonunda bu sunuları velilerine tanıtacaklar bu tanıtım için broşür ve davetiye hazırlayacaklar. Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
Değerlendirme Zaman Çizelgesi Proje Başlamadan Önce Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken Proje Tamamlandıktan Sonra Günlük Beyin fırtınası Günlük, Öncelik sırasına konmuş listeler Düşün eşleş paylaş İlerleme formu Öz değerlendirme formu tasarım değerlendirme listesi Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010
DEĞERLENDİRME ÖZETİ PROJE ÖNCESİNDE Öğrenciler konuyla ilgili terim ve fikirler üretmeleri ve eski bilgileriyle yeni olasılıklar arasında yaratıcı bağlantılar kurmaları amacıyla proje başlamadan önce beyin fırtınası ve bunun sonucunda elde edilen bilgileri bir günlük kullanarak listeleyecek güncellemeler haline getirecekler, PROJE ESNASINDA listeledikleri verileri öncelik sırasına konmuş listeler halinde düzenleyecekler, bunları yaparken düşün eşleş paylaş yöntemiyle akranlarına geri bilidirimde bulunacaklar. Öğrenciler tasarımlarının yarısında ilerleme rapor formuyla ilerleme kontrollerini sağlayacak, hazırlayacakları sunu çalışmasına başlamadan önce, onların doğru yolda olduklarından emin olmalarına olanak sağlamak için Storyboard planını kullanacaklar. PROJE SONUNDA Amaç belirlemek ve anne-babaları beklentiler konusunda bilgilendirmek için projenin sonunda öz değerlendirme formu ve tasarım değerlendirme listesi ile tasarımlarını değerlendirecekler. Ferda ÇELİK İntel Uzman Öğretmen Programı Mersin, 2010