15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

İÇ KONTROL STANDARTLARI
Özürlüler Destek Programı Hibe Programının Konusu:
Ulusal Afet Müdahale Yapılanması ve SAR Operasyon Yönetimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Finlandiya’da Politika Koordinasyonu, Yatay Yönetişim ve Kanıta Dayalı Politika Yapımı Sirpa Kekkonen
Eylem Planı Sonraki Adımlar
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
BM Engelli Hakları Sözleşmesinin Uygulanması ve Uygulanmanın İzlenmesinde Kamu-Sivil Toplum Arasında Sorumluluk Paylaşımı ve İşbirliği Feray Salman İnsan.
ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR 15 Ekim 2012 Afyonkarahisar.
Bakanlar Kurulu Eylem Planı Alkol ile ilişkili zararların azaltılması amacına yönelik kapsamlı bir Topluluk stratejisinin geliştirilmesi İlgili tüm politika.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Sözleşmesi Işığında Mevzuata Bir Bakış Av. Güler POLAT.
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
T.C. MALİYE BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Birleşmiş Milletler Engellilerin Haklarına İlişkin Sözleşme’nin İzlenmesi (BMEHS) Kapka Panayotova Bağımsız Yaşam Gençlik Yaz Okulu İstanbul, Türkiye 2.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TIBBİ SOSYAL HİZMET DERSİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Nedir? Neden gereklidir? İşlevleri nelerdir? Ne tür katkılar sağlar?

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Sözleşme, uluslararası izleme gibi ulusal düzeyde de Sözleşmenin uygulanmasına ve bu uygulamanın izlenmesine yönelik bir yapılanma öngörür.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Ulusal uygulama ve izlemenin yapılanma anlayışı nedir? Ulusal Uygulama ve İzleme (33. Madde) Odak (sorumlu)kurum /Eşgüdüm mekanizması Bağımsız mekanizma

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Ulusal Uygulama: Odak (Sorumlu) Kurum… Odak kurum Taraf Devletleri, ayrı bakanlıklar ve birimler içerisinde yönetişim yerine bütüncül bir engelliler politikası oluşturulması ve uygulanması için politika ve hizmetler üzerinde etkin bir koordinasyon amacıyla kurulur.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Ülkemizde odak kurum neresidir? Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğüdür. Genel Müdürlüğümüz engellilerin tüm yaşam alanlarında ayrımcılığa uğramadan insan haklarından yararlanarak toplumsal hayata katılmaları ve diğer konularda ulusal düzeyde politika ve stratejilerin belirlenmesi çalışmalarını koordine etmek, belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasını teşvik etmek, izlemek ve değerlendirmek üzere 633 sayılı Kanunla kurulmuştur. (Madde 10/1/b)

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Peki odak kurumun görevleri nelerdir? Bilinçlendirme; Tüm taraflara yönelik bilgilendirme; Eşgüdüm; Strateji ve politikaların revizyonu; İlgili her türlü mevzuatın Sözleşme dikkate alınarak hazırlanması; gözden geçirilmesi ya da değiştirilmesini sağlamak; Sözleşmenin erişilebilir formatları; Sözleşme'nin uygulanmasına yönelik eylem planı geliştirmek ve izlemek; Veri ve istatistik; Periyodik raporlar; Sivil toplum katılımı.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Katılımın ulusal uygulama ve izlemedeki önemi nedir? Genel bir ilke… Genel bir yükümlülük … Bir dizi hak…

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Periyodik raporların amacı nedir? Periyodik raporlar devletlerin Sözleşme çerçevesindeki yükümlüklerini yerine getirmelerini teşvik eder ve devlet ile sivil toplumun ülkedeki engellilerin insan haklarına gösterilen saygının düzeyini değerlendirmelerine imkan tanır.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Ulusal düzeyde raporlama sürecinin faydaları nelerdir? Hükümetleri insan hakları ve engellilik konusundaki ulusal mevzuatlarını, politikalarını ve programlarını kapsamlı bir biçimde gözden geçirmelerini ve izlemelerini sağlamakta; Hükümetleri kendi performanslarını değerlendirebilecekleri öncelikleri ve göstergeleri belirlemeleri için teşvik etmekte; Hükümetlere sonraki raporları için karşılaştırma imkânları veren ölçütler sağlamakta; Uygulamada yaşanan zorluk ve güçlüklerin çözüm için değerlendirilmesini sağlamaktadır.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Ulusal Raporlar… Birleşmiş Milletler Engelli Hakları Komitesi, Sözleşme çerçevesinde hazırlanacak ulusal raporlara yönelik olarak her raporlama dönemi için raporlama yönergesi hazırlar ve taraf devletlerden raporlarında bu yönerge ile birlikte diğer insan hakları raporlama enstrümanlarını esas almalarını bekler.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması İlk ulusal rapor nasıl olmalıdır? Sözleşmeye taraf olan her devlet için ilk rapor elbette Sözleşme'nin uygulanmasına yönelik olarak alınan tedbirlere ilişkin kapsamlı bir ön rapor anlamındadır. Bu rapor, Sözleşme'nin bahse konu olan ülkede yürürlüğe girmesinden sonra iki sene içinde sunulur. Bu rapor; anayasal, yasal ve idari çerçeveyi tanıtmalı; uygulanan politika ve programlara yer vermeli ve kaydedilen gelişmeyi ortaya koymalı.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması İzleme aracı olarak raporlama çalışmalarının ülkemizdeki durumu

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Raporlama süreci neleri ortaya koymuştur? Hakların bölünmezliği noktasında bir kurumun yaptığı çalışmanın çıktısının diğer bir kurumun girdisi olmasını bir kez daha göstermiştir, Ulusal rapor hazırlık çalışmaları kapsamında yapılan işbirliği ve yazışmaların ilgili tarafların Sözleşme konusunda bilgilendirilmesini ve farkındalıklarını artırmıştır,

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması  Özürlülük konusundaki politika ve uygulamaların Sözleşmede öngörülen bütüncül yaklaşımla yeniden gözden geçirilmesini ve var olan boşlukların tespit edilmesini sağlamıştır,  özürlülüğe ilişkin göstergelerin ve ayrıştırılmış verilerin eksikliğini göstermiş ve esasında bu izleme için göstergeler oluşturmanın ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koymuştur,  özürlülüğe yönelik geleneksel bakış açısının kurumların politika ve uygulamalarında halen yaygın bakış açısı olduğunu ve bir dönüşüm çabasına ihtiyaç olduğunu göstermiştir.

Ulusal Uygulama ve İzleme Mekanizması Son söz… Sözleşme, topyekûn bir toplumsal dönüşüm hedefleyen, bütüncül bir yol haritasıdır. Bu dönüşümün ancak kamu, sivil toplum ve insan hakları kurumları başta olmak üzere tüm tarafların işbirliği ile mümkündür.

teşekkür ederim... Keziban KARÇKAY Aile ve Sosyal Politikalar Uzmanı