OKUL YÖNETİCİLERİNİN DENETİM STANDARTLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İlköğretim Kurumları Standartları’nın İçeriği “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
1. S ınıf içi süreçlerin geliştirilmesine ve zenginleştirilmesine yönelik olarak materyal geliştirme, ölçme değerlendirme, öğretim yöntemleri gibi alanlarda.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
MERHABA.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
REHBERLİK DERS II.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
İLKÖĞRETİMDE TEKNOLOJİNİN KULLANILMASI VE UYGULANMASI
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
REHBERLİK DERSİ III.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
İSMİN HALLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
REHBERLİK DERSİ III.
REHBERLİK DERS II.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

T.C. TOKAT VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DENEMMENLERİ BAŞKANLIĞI

OKUL YÖNETİCİLERİNİN DENETİM STANDARTLARI ?

Yasal dayanaklar 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 60. maddesi, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 76.maddesi, 2508 Sayılı TD yayımlanan Okul Öncesi,İlköğretim ve Orta öğretim Kurumları Yöneticilerinin görev ve sorumlulukları Eğitim Denetmenlerinin Rehberlik ve Teftiş Yönergesinin 17.Maddesi yasal dayanaklardır.

Görev ve sorumluluklar ” Okulun yönetimini; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, plân, program ve emirler doğrultusunda plânlar, organizasyon, koordinasyon görevlerini yerine getirir uygular ve denetimini yapar” Rehberlik ve Teftiş Yönergesinin 17.Maddesi Yönetici tarafından personelin çalışmalarını izleme defterinin tutulması

DENETİMDE STANDART Okul Müdürü, millî eğitimin genel amaçları ile okul veya kurumun amaçlarını gerçekleştirmek üzere tüm kaynakların etkili ve verimli kullanımından, ekip ruhu anlayışı ile yönetiminden ve temsilinden birinci derecede sorumlu eğitim ve öğretim lideridir.

Okul Müdürü görev tanımına uygun olarak işlerini kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, genelge, plân, program ve emirler doğrultusunda plânlar, organizasyon, koordinasyon görevlerini yerine getirir uygular ve denetimini yapar.

Denetim, yönetime veri sağlayan, karara katkısı olan bir süreçtir Denetim, yönetime veri sağlayan, karara katkısı olan bir süreçtir. Denetimin güvenilirliğinin ölçütlere bağlanması kaçınılmaz bir olgudur.

Ülkemizde, okul müdürlerinin yaptığı denetimlerde bir standart bulunmamakta, yapılan denetimler tesadüfi verilere bağlı olarak gerçekleştirilmektedir.

Eğitim öğretim faaliyetleri tesadüflere bırakılmayacak kadar ciddi bir iştir.

Dünyada ve ülkemizde denetim alanındaki gelişmeler kurumsal denetimi ön plana çıkarmakta,bu durum ise okul müdürünün ders denetimlerini bir takım standartlara göre gerçekleştirmesini zorunlu kılmaktadır

AMAÇ: Okul müdürünün denetim yeterliliklerinin geliştirilmesi ve denetimde bir standart sağlanması

ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ DENETİM ALANLARI EĞİTİM ORTAMI ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ MESLEKİ GELİŞİM

ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ 10 standart MESLEKİ GELİŞİM EĞİTİM ORTAMI 5 standart ÖĞRENME ÖĞRETME SÜRECİ 10 standart MESLEKİ GELİŞİM denetim çalışması 20 standart olarak belirlenmiştir.

EĞİTİM ORTAMI Dersliğin tertip, düzen ve temizliği ve yerleşim düzeni (Derslik,atölye,labaoratuarın eğitim öğretime hazır oluşu,temizlik ve düzen,çöp kovalarının kapalı oluşu, havalandırması,yapılandırmaya,etkinlik ve atölye çalışmalarına uygun oturma modeli, öğretmen ve öğrencilerin kılık kıyafetinde temizlik ve uyumluluk, öğrenci çantası,masa örtüleri ve perde gibi eğitim ortamında iletişimi sağlayan eşyaların tertip düzeni )

Öğrenci performanslarının sergilenmesine yönelik etkinlik ve ilgi köşeleri oluşturma, işlerlik kazandırma (Atatürkçülük konuları çerçevesinde Atatürk Köşesi,performans çalışmalarının sergilenmesine yönelik İlgi ve etkinlik köşeleri,öğrencilerce kullanımı, öğrenci performanslarının tutulduğu ürün dosyaları)

Derslikte gerekli eğitim materyalleri ve teknoloji kullanımı (Projeksiyon,akıllı tahta,DVD,bilgisayar ve internet gibi bilişim teknolojilerinden yararlanma, atölye ya da laboraturada konuya uygun eğitim materyallerini bulundurma)

Sınıf kitaplığı oluşturma, kullanma, alanlarla ilgili kitap ve yayınları temin etme (Sınıf kitaplığı oluşturma,kullanıma sunma,kayıt altına alma,kitaplığı zenginleştirici çalışmalar,alanlarla ilgili süreli yayınlardan öğrencilerin yararlanması)

Yoklama, devamsızlık takibi ve ders defterini işleme (Sınıfı girişte öğrencileri selamlama,gelmeyen ve geç gelenleri kayıt altına alma,ders faaliyeti sonunda ders defterini işleyip imzalama)

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ Genel Kurul, ŞÖK ve Zümre Kararlarına katılma, kararları takip etme ve uygulama (Öğretmenin kurum kültürü, eğitim öğretimle ilgili görüş ve düşünceleriyle kurumumun vizyonuna sağladığı katkı,kararlara etkisi)

Ders işlenişinde, programa uygunluk ve planlama faaliyetleri (Planlamada,öğrencilerde eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, iletişim,problem çözme, girişimcilik, saygı, sevgi,öz güven, hoşgörü, dürüstlük gibi değerlere yer verilmesi,ders programının takibi)

Konuya uygun öğrenme stratejisi kullanma (Ders işlenişlerinde konunun özelliğine uygun öğrenme stratejisi belirleme, ön bilgileri harekete geçirerek başlama, disiplinler arası bağlantılar kurma, yaşantı örneklerinden yararlanma, etkili bir iletişim ve farkındalık yaratma, planlanan etkinlik ve deneyleri gerçekleştirme)

Derste; fırsat eğitimi yaratma, bireysel ve grup çalışmalarına yer verme (Tüm öğrencilerin derse katılımını sağlama,öğrencileri yönlendirme,yapılandırmaya yönelik etkinliklere tüm öğrencilerin katılımını sağlama)

Sınıf içi eğitimsel liderlik ve etkili iletişim becerisi (Sınıfın farkında olma,sorunlara etkili ve kararlı müdahale edebilme, etkili bir yaklaşım ve öğrencilere güven verme)

Süre Analizi (Derse süresinde girme,süreyi etkili kullanma planlanan etkinlikleri süreye uyarlama,konuyu süresinde tamamlama)

Amaç ve kazanımları gerçekleştirme, (İşlenişlerde amaç ve kazanımların dikkate alınıp alınmadığı)

Proje ve Performans çalışmalarını yönlendirme ( Proje konularının listelenmesi,duyurulması,ilgi ve isteğe göre dağıtımı,performansların değerlendirilmesi,portfolyo ve ürün dosyalarının kullanılması)

Ölçme değerlendirme (ölçme değerlendirme ile ilgili e-okul kayıtlarını planlamaya uygun olarak işleme,ölçme araçlarını ölçme değerlendirme tekniklerine uygum belirleme,araçlarda cevap anahtarı bulundurma,süresi içinde saklama,proje ve performans çalışmalarını değerlendirmeye katma)

Öğrencilere okuma zevki ve alışkanlığı kazandırma, Türkçe’yi etkili ve doğru kullanma ve kullandırma. (Kitap okumanın özendirilmesi ve yaygınlaştırılmasına katkıları,Türkçe’nin etkili ve doğru kullanımı)

MESLEKİ GELİŞİM Kurumsal işleyişe katkı sunma, kararlara katılma, proje geliştirme (Verilen görevleri yapma,kurullarda yer alma isteği, okulla ilgili proje çalışmalarında bulunma)

e-okul kayıtlarını eksiksiz gerçekleştirme, (Tüm veri girişlerini,e-okul çalışmalarını aksatmadan yürütme,stratejik planlama,İKS,TKY gibi projelerde etkililik)

Sosyal aktivitelere ve kulüp çalışmalarına katkı sunma (Okulda sosyal aktiviteler düzenleme,tören ve kutlamalara katılma,katkı sunma)

Çevre-Aile iletişimi ve toplum hizmeti çalışmalarına katılma (Aile eğitimi,veli işbirliği, çevre imkanlarından yararlanma, sosyal kulübü çerçevesinde toplum hizmeti çalışmaları planlayıp uygulama)

Kendini yetiştirme, mesleki gelişmeleri izleme, mevzuat takibi ve hizmetiçi eğitim çalışmalarına katılım isteği (Kendini yetiştirme,yüksek lisans ve doktora yapma,mesleki yayınları izleme, duyuru yazılarını takip etme,hizmetiçi eğitim talebi ve katılım)

Ölçme Aracı= Ders Denetim Formu Standartlar Yetersiz(Y)-Orta(O)-İyi(İ)-Çokiyi(Ç) olarak değerlendirilecektir.

Sistemde yeniden yapılandırmaya bağlı olarak ortaya çıkan yeni durumlar mevcut alanların içine eklenerek değerlendirilebilecektir.

TEŞEKKÜR EDERİM Eyüp Akarsu Eğitim Denetmeni eysahi@hotmail.com 5056766582