İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda 07-10 Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Ankara Örneğinde Medya Okuryazarlığı Dersi Süreci ve Yaygınlaştırılması Çalışmaları İçin Öneriler 1.
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
V. TÜBİTAK EKUAL Yıllık Toplantısı Mayıs 2009 Antalya HOŞGELDİNİZ…
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
EKREM SERİN GAZİANTEP MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRÜ 20. yüzyılda başlayan ve hâlen devam etmekte olan bilim ve teknolojideki hızlı gelişme, her alanda olduğu gibi.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
“ İŞ EĞİTİM MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN MESLEK ÖĞRETMENLERİNİN BECERİ EĞİTİMİ VE SINIF YÖNETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLERE İLİŞKİN ÇÖZÜM ÖNERİLERİNİN BELİRLENMESİ.
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
5 Soruda Medya Okuryazarlığı.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Dünyada Okul Öncesi Eğitim
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İbrahim ER İlköğretim Genel Müdürü
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DEĞERLER EĞİTİMİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DynEd İngilizce Dil Eğitimi Sistemi Uygulaması Genel Değerlendirmesi
VERGİBİLİR: ÇOCUKLARDA VERGİ BİLİNCİ GELİŞTİRME EĞİTİMİ PROGRAMI
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SİLİFKE GAZİ ANADOLU LİSESİ
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ PROJESİ
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Aile Atölyeleri Projesi
SANAT EĞİTİMİ.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
KAHRAMANMARAŞ BİLGİYLE BULUŞUYOR
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
«Living Together in Nature» AYHAN IŞIK İlçe Milli Eğitim Müdürü Beypazarı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün koordinatör kurum olduğu KA201 AB Erasmus+ «Living.
MEDYA NEDİR?. MEDYA NEDİR? ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
AY-TUR TURİZM SAN VE TİC A.Ş. TURUNÇ RESORT OTEL
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Sunum transkripti:

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı konusunda Eylül 2006 tarihinde Ankara’da düzenlenen Eğitici Eğitimi Programına, İstanbul’dan pilot okul olarak seçilmiş olan Bakırköy ilçesi Şehit Pilot Muzaffer Erdönmez İlköğretim Okulu’ndan iki Sosyal Bilgiler öğretmeni katılmıştır Eğitim öğretim döneminde Medya Okuryazarlığı ilk defa ders programı olarak adı geçen okulumuzda uygulanmaya başlanmıştır

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ 11 Mayıs 2007 tarihinde dönemin Radyo Televizyon Üst Kurulu Başkanı Sayın Zahit AKMAN ve MEB Talim Terbiye Kurulu Üyeleri Medya Okuryazarlığı dersine katılarak ders programının uygulanmasını yerinde görmüşlerdir. 11 Eylül 2007 tarihinde İstanbul’da yapılan Radyo Televizyon Üst Kurulu ve MEB işbirliği sonucu hayata geçirilen Medya Okuryazarlığı dersinin Özel Okullar Birliğine Üye ilköğretim okullarına yönelik tanıtım toplantısı da yapılmıştır

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı dersinin önemi Medya karşısında en hassas grup olan çocuklarımızın gerçekle kurguyu ayırması, medyada gördüğü her bilgiyi doğru sanan bireyler olmaktansa eleştiren, hangi bilginin faydalı olduğunu görerek ona göre hareket eden bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Eğitimin esas amacı topluma milli manevi değerlere sahip, yüksek ahlaklı,bilgili ve çağdaş bireyler yetiştirmektir. Eğer medya yaptığı yayınlar ile bu amacı olumsuz yönde etkiliyorsa o zaman bireylerin medya karşısında olayları seçerek algılamasının gerekli olduğu görülmektedir

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ İstanbul ülkemizin en büyük metropolüdür. Türkiye'nin en kalabalık, belediye sınırları göz önüne alınarak yapılan sıralamaya göre Avrupa'nın en yüksek nüfusa sahip şehridir. Çok çeşitli kültürel ve sosyoekonomik dokuya sahiptir. Şehrimizin sürekli göç alması bu farklılığın daha da belirginleşmesini sağlamaktadır. İlimizde ilköğretime devam eden 7-14 yaşları arasında yaklaşık 1 milyon 650 bin öğrenci bulunmaktadır. Bu öğrencilerin; milli eğitim amaçları doğrultusunda, milli birlik ve bütünlük içinde yetişmelerini sağlamak için medya okuryazarlığı dersine büyük görev düşmektedir. Çünkü bu konuda doğru bilinçlenen öğrenciler her gün her ortamda karşılaştığı görsel ve işitsel medyanın dilini çözerek çevreye duyarlı, topluma faydalı bireyler olmak zorundadır.

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Diğer illerle kıyaslayacak olursak İstanbul yazılı ve görsel basının merkezi diyebiliriz. Bu doğrultuda gazete, dergi ve internet gibi görsellere öğrenciler tarafından kolaylıkla ulaşılmakta ve fazlasıyla kullanılmaktadır. Yararlı birçok bilgiye ulaşıldığı gibi zararlı bilgilere de rahatlıkla erişilebilinmektedir. Öğrencilerimiz psikolojik, ruhi ve bedensel gelişimlerini etkileyen bu durum karşısında Medya Okuryazarlığı dersinin önemini bir kez daha görmekteyiz.

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Medya Okuryazarlığı dersi İstanbul’da Bilişim Teknolojileri dersinin ardından en fazla seçilen derstir. Ders programı bütün okullarımızda uygulanabilir düzeyde hazırlandığından seçilmesi ve uygulanması açısından bir sıkıntı yaşanmamaktadır. Ancak öğretmenlerimizden aldığımız bilgiler doğrultusunda dersin 7. sınıflarda daha sağlıklı bir şekilde işlenmekte olduğu görülmüştür.

İSTANBUL İÇİN MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİNİN ÖNEMİ VE SEÇİLME DÜZEYİ Ayrıca 1970’li yıllardan beri bazı gelişmiş ülkelerde İngiltere, Kanada ve Amerika Birleşik Devletleri’nde dersin seçmeli dersler kategorisinden çıkarılıp zorunlu ders olarak okutulduğu bilinmektedir. Bu bakımdan ülkemizde de Medya Okuryazarlığı dersinin zorunlu ders kapsamına alınması faydalı olacaktır.

6. SINIF MEDYA OKUR YAZARLIĞI DERSİNİN SEÇİLME ORANI

7. SINIF MEDYA OKUR YAZARLIĞI DERSİNİN SEÇİLME ORANI

8. SINIF MEDYA OKUR YAZARLIĞI DERSİNİN SEÇİLME ORANI

İSTANBUL İLİ MEDYA OKUR YAZARLIĞI DERSİNİN SEÇİLME ORANI