UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Prof. Dr. Yaşar SEVİM Arş. Gör. Elif ÖZ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Risk Yönetimi Toplantımıza
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
HASTANE ETİK KURULLARI
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Psikiyatrik Araştırmalar
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
Ömer PAHILOĞULLARINDAN Taşınır Mal Süreç Sorumlusu İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Hastanesi Taşınır Mal Süreç Yöneticiliği.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Proje, Performans Değerlendirme
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
İstanbul Üniversitesi Mezun Takip Sistemi EYOKA
Sağlıkta İnsangücü Çalışma Grubu Raporu Dr. İ. Serdar ARDA.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR A KADEMİK PE RSONEL V ERİ TABANI APEV Rıdvan Berber, Emine Yağmur Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi.
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar GÜMÜ Ş HANE ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Mevzuat 1. Tıpta Uzmanlık Yönetmeliği (26 Nisan 2014 tarihli )
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
DİN EĞİTİMİ BİLİMİNİN ARAŞTIRMA METODLARI ve DİLİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
PROBLEM ÇÖZME.
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTELERİ İÇİN BİR AKADEMİK PERSONEL VERİ TABANI APEV
Kadir Has Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
<Proje Başlığınızı buraya yazınız>
Sunum transkripti:

UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı

Tez: Uzmanlık eğitiminin ikinci yarısında, eğitimi tamamlama sürecinin zorunlu parçası olarak üretilen bilimsel çalışma (metni) Amaç: Yeni ve farklı sorular sorma (özgün fikirler üretme), Bilimsel proje kurgulama, yürütme, Bilimsel verileri istatistik değerlendirebilme, Literatür araştırma-yorumlama, Bilimsel çalışmayı yazı diline aktarma, Bilimsel yayın yapabilme becerilerinin edinilmesi.

Tababet Uzmanlık Tüzüğü- 19.06.2002 Uzmanlık tezi ve değerlendirilmesi Madde 25- Asistanların uzmanlık sınavına girebilmeleri için, uzmanlık eğitimi gördükleri dala ait bir konu üzerinde tez hazırlamaları zorunludur. Tezin konusu; asistanın talebi ve birimdeki diğer eğitim sorumlularının da görüşü alınarak, asistanın eğitim sorumlusu tarafından seçilir ve ana dallar için asistanlık süresinin yarısı tamamlandıktan sonra, yan dallar için ilk altı ay içinde asistana yazılı olarak bildirilir ve kendisine bir tez danışmanı tayin edilir. Tez, uzmanlık dalı ile ilgili orijinalliği haiz, bilimsel ve yayınlanabilir bir inceleme ve araştırma niteliğinde olmalıdır.

Asistanlığın - geleceğe dair kaygı ve umutsuzlukların belirginleştiği - son iki yılında, rutin iş yüküne ek zaman ve emek yükü oluşturan, genel geçer anlayış nedeniyle bilimsel yararlılığı sorgulabilir ve bu nedenle kolay, çabuk, sorunsuz tamamlanması gereken zorunlu çalışma ve metni..

Tez yapmak Tez danışmanı seçimi Tez konusu seçimi Tez projesi oluşturma Mali destek bulma Tez projesi yürütme Tez yazımı

Tez danışmanı seçimi Yaklaşık 2 yıl süreyle birlikte çalışma, Kim belirlemeli? Neye göre belirlenmeli? Tüzükte tanımlanmış Uygulamada farklılıklar var

Tez konusu seçimi Kim belirlemeli? (tez danışmanı ve öğrencisi) Bilimsel metin okuma alışkanlığı Yeni ve farklı sorular üretme/özgünlük (Yardım!) Anlamlı sonuç beklentisi ! (me too science!!) Kolay yapılabilme! Geriye dönük ve sonucu garantili çalışma tercihi nedenleriyle kaliteli tezlerin üretilemeyişi..

Tababet Uzmanlık Tüzüğü- 19.06.2002 Uzmanlık tezi ve değerlendirilmesi Madde 25- Asistanların uzmanlık sınavına girebilmeleri için, uzmanlık eğitimi gördükleri dala ait bir konu üzerinde tez hazırlamaları zorunludur. Tezin konusu; asistanın talebi ve birimdeki diğer eğitim sorumlularının da görüşü alınarak, asistanın eğitim sorumlusu tarafından seçilir ve ana dallar için asistanlık süresinin yarısı tamamlandıktan sonra, yan dallar için ilk altı ay içinde asistana yazılı olarak bildirilir ve kendisine bir tez danışmanı tayin edilir. Tez, uzmanlık dalı ile ilgili orijinalliği haiz, bilimsel ve yayınlanabilir bir inceleme ve araştırma niteliğinde olmalıdır.

İstanbul Üniversitesi Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Sınav Yönetmeliği Madde 9 – Uzmanlık Öğrencisinin ilgili uzmanlık dalındaki asistanlık süresinin yarısını tamamladığı tarihi takip eden ilk Anabilim Dalı Akademik Kurulunda tezi yönetecek öğretim üyesi seçilir. Tez yöneticisi olarak seçilen öğretim üyesi tez verilecek uzmanlık öğrencisinin görüşlerini de alarak en az biri deneysel çalışma olmak üzere 3 tez konusu belirler. Belirlenen tez konuları Anabilim Dalı Akademik Kurulunda tartışılarak tez konusu tespit edilir ve öğrenciye tebliğ edilerek Fakülte Dekanlığına bildirilir.

Tez projesi oluşturma-prosedür bilgisi Tez danışmanının yönlendiriciliği, zaman sıkıntısı Çalışmanın kurgulanması Bilimsel çalışma geleneği yokluğu? Ayrıntılı projenin yazılması (yazı diline hakimiyet? Diğer örneklerin kopyalanması..) Etik kurul onayının alınması Mali destek (uzun zaman alması) Prosedürler için günlük çalışma vaktinden ayrılan zaman?

Tez projesi yürütme Zaman? Tez sonuçlarının değerlendirilmesi Verilerin yorumlanması İstatistik bilgisi? Anlamlı sonuç beklentisi!

Tez yazımı (Eksikliklerle yüzleşme vakti!) Yazı diline aşinalık Metin içeriği Giriş Genel bilgiler Yöntem Bulgular Sonuçlar Tartışma Kaynaklar Verilerden çok genel bilgilere değer verilmesi Metin uzunluğunun anlamsızlığı (değer ve beğenilirlikle ilişkisizliği)

Sonuç Hedef ? Bulunan nokta ? Uzmanlık tezinin oluşturulma amacı doğru ve yararlı belirlenmiş olmakla birlikte, temelde bilimsel eğitim geleneğimizdeki eksiklikler ve uzmanlık eğitiminin “meslek edindirme” amaçlı olduğu inanışı nedeniyle uygulamada beklenen standartlara yaklaşılmış değildir...