AKILLI TAHTA’NIN PEDAGOJİK OLARAK KULLANIMI Grup 8 – Akıllı Tahta (D1) Adem Özgür Hakan Özmen Şuayip Kılıç Yücel Bedir Nurettin Geleş M. Said Güven
Akıllı tahta Öğrencilerin ve öğretmenlerin bilgiyi beceriyle kullanmalarına, tekrar etmelerine, bilgiyle etkileşmelerine ve de onların öğretime karşılık vermelerine izin veren eğitici bir araç olarak da tanımlanmaktadır. (Dill, 2008)
Avantajları Ses klipleri, video ve animasyon gösterimleri, renkler, görüntüler, perdeleme ve büyütme küçültme gibi vurgulama imkanları ile dersleri daha görsel ve daha canlı hale getirmeyi mümkün kılar.
Avantajları Yapılan bir hatanın ya da ortak kavramsal yanılgıların anında görülmesi ve tahtanın bunların düzeltilmesi için geriye dönme fırsatı vermesi belki de akıllı tahtanın en önemli getirisi olarak düşünülebilir.
Veri depolama özelliği Öğrencilerin yazmaması (kaydedilenleri çıktı alıp öğrenciye verebilme) Yapılan dersi kaydetme Evde internet ortamından ders takibi yapabilme
Kaynaklara erişim özelliği Geri dönme imkanı Derste internetteki kaynaklara anında ulaşabilme Derste, hazırlanan linkleri rahatlıkla kullanabilme İki bilgiyi yan yana getirebilme
Vurgulama özelliği Perdeleme özelliği (Sahne perdesi) Şekilleri ve görüntüleri büyütüp küçülterek ayrıntılarıyla inceleme Renkli kalemleri kullanabilme Spotlama (sahne ışığı)
Kullanılan programın özelliği Kısa sürede farklı dersler için hazır olan materyallere ulaşma ve bunları kullanma (Birim kareler, noktalı kağıt, periyodik cetvel, geometrik şekiller gibi) Aynı soruyu birkaç yolla çözmede kolaylık (Farklı çözümlere olanak sağlama, şekilleri tekrar çizmeme) Boş sayfa açma (Soru ve çözümü için ayrı sayfa, tahta silmeme)
Diğer özellikler Animasyon, video, Powerpoint sunuları, günlük yaşamdan örnekler ve resimler gösterebilme Tahtaya müdahale edebilme (Eksik kısımlar üzerine not alma ,eklemeler işaretlemeler yapma) Sanal deney yapabilme Konferans yapabilme (Tahtayı iki sınıf için aynı anda kullanma)
Dersin işleyiş aşamasında Motivasyon Animasyon, video gösterimi Çizimler, günlük yaşamdan örnekler, resimler, çizimler gösterme Konu anlatımı Çizimler, günlük yaşamdan örnekler, resimler, gösterme Kavram öğretimi Animasyon, video gösterimi Sanal ortamda deney İspat yapma Grafik çizme ve yorumlama
Dersin işleyiş aşamasında Uygulama Soru çözümü Öğrenciye yaptırma Konu tekrarı
TEŞEKKÜRLER