MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Duran Uygur
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
BASILI MATERYALLER.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ders Kitapları Hazırlayan: Yrd. Doç Dr. Mustafa Akdağ Ders Kitapları.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
MERHABA PROGRAM GELİŞTİRME ÖĞRETME ÖĞRENME DURUMLARI.
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
BÖLÜM 5.
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitimde FATİH Projesi,
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Çalışma Yaprağı.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

MERHABA

ARAÇ GEREÇ MATERYAL

MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR

DALE’İN YAŞANTI KONİSİ SÖZEL GÖZ veya KULAKLA SEMBOLLERLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN GÖZLE BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖZ ve KULAKLA HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE GÖZ ve KULAKLA ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA TELEVİZYONLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN KENDİ KENDİNE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLAEDİNİLEN MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR

DEMİREL’İN DUYU ORGANLARI ŞEMASI %20 %20 %30 %50 %80 %90 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI

ARAÇ-GEREÇLERİN SINIFLANMASI *RADYO *TEYP *SES BANTLARI *CD LER İŞİTSEL ARAÇLAR? *GERÇEK EŞYA ve MODELLER *YAZI TAHTASI, PANOLAR *DERS KİTABI, DERGİLER *RESİM, ŞEKİL, HARİTA, GRAFİK *PROJEKSİYON, SLAYT, DİA GÖRSEL ARAÇLAR? *TV-VİDEO *CD ve DVD *KUKLALAR GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR? *ETKİLEŞİMLİ VİDEO *BİLGİSAYAR/İNTERNET *ETKİLEŞİMLİ BİLGİSAYAR *AKILLI TAHTA *İLETİŞİM UYDULARI TEKNOLOJİ DESTEKLİ ARAÇLAR?

ÖZELLİKLERDE OLMALIDIR MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *KONUNUN YERİNE GEÇMEYEN *DERSİN HEDEF ve DAVRANIŞLARINA UYGUN *ÖĞRENCİNİN YAŞINA-GELİŞİMİNE UYGUN *BASİT, SADE, ANLAŞILIR *DAYANIKLI, SAĞLAM *KOLAY ERİŞİLEBİLEN ve KULLANILABİLEN *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEYEBİLEN *GERÇEK HAYATI YANSITAN *DİL, GÖRÜNTÜ, SES AÇISINDAN SORUNSUZ *GELİŞTİRİLEBİLEN, GÜNCELLENEN ÖZELLİKLERDE OLMALIDIR

*GEREKTİĞİNDE ÖĞRETMENİN GÖREVİNİ DERS KİTABI? *BİR DERSİN ÖĞRETİMİNDE, BELLİ DÜZEYDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN, ÖĞRETİM PROGRAMINA UYGUN OLDUĞU ONAYLANMIŞ TEMEL KAYNAKTIR. *GEREKTİĞİNDE ÖĞRETMENİN GÖREVİNİ ÜSTLENEREK ÖĞRENCİYİ YÖNLENDİREBİLMELİDİR. *BİLGİYİ SİSTEMATİZE EDER, UYGUN ŞEKİLDE SIRALAR, KENDİ KENDİNE ÖĞRENMEYİ KONTROL EDER. * GÖRÜNÜM, BİLİMSEL İÇERİK, DİL ve ANLATIM GİBİ BÜTÜN ÖZELLİKLERİ DEVLETİN KONTROLÜNDEDİR.

RENK SEÇİMİ, EBATLARI, RESİM SEÇİMİ, DERS KİTABI? *BİÇİMSEL OLARAK: RENK SEÇİMİ, EBATLARI, RESİM SEÇİMİ, ÇOK SAYIDA DUYGU ORGANINA HİTAP ETMESİ, YAZI BÜYÜKLÜĞÜ ve SATIR ARALIKLARI, GÖRSELLİK ÖZELLİKLERİ, SAYFA DÜZENİ, KAĞIT KALİTESİ ve CİLT SAĞLAMLIĞI HEDEF ALDIĞI ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNDUR. *İÇERİK OLARAK: ÖYKÜ ve ÖRNEK OLAY SEÇİMİ, BİLGİLERİN HEDEFE UYGUN OLARAK DÜZENLENMESİ, İÇERİĞİN GÜNÜN KOŞULLARINA ve ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN OLARAK SIRALANMASI, NOKTALAMA-DİL ÖZELLİKLERİ-ÜSLUP BÜTÜNLÜĞÜ AÇISINDAN KUSURSUZDUR.

MATERYAL ARAÇ-GEREÇ KULLANIMININ YARARLARI *FAZLA SAYIDA DUYU ORGANINI KULLANMAYI SAĞLAR *KONU DAHA KOLAY ALGILANIR *GÜDÜLENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR *BİREYSEL FARKLARI DESTEKLER *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ SÜREKLİ HALE GETİRİR *ÖĞRETİMDE ÇOKLU ORTAM OLUŞTURUR *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRIR *ZAMANI DAHA ETKİLİ KULLANMAYI SAĞLAR, ÖĞRENME SÜRESİNİ AZALTIR *KALICI ve ANLAMLI ÖĞRENME SAĞLAR *ALIŞTIRMA ve PRATİKTE SINIRSIZ TEKRAR SAĞLAR *ÖĞRETİME ÇEŞİTLİLİK ve ZENGİNLİK KAZANDIRIR SORUNLARI *KLASİK YÖNTEMLERE GÖRE ZOR ve KARMAŞIKTIR. *DÜŞÜNME BECERİSİNİN KULLANIMINI AZALTABİLİR. *KULLANIM İÇİN ZAMAN ve HAZIRLIK GEREKTİRİR. *ÖĞRETMENİN ARAÇLA İLGİLİ KÜLTÜRE ve BECERİYE SAHİP OLMASI GEREKİR. *PAHALI ve TAŞINMASI ZOR OLABİLİR.

DOSTÇA KALIN