İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
İŞLETMELERİN BİRLEŞMESİ
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetim Birlikleri ve hizmetlerin verilmesi.
REKLAMCILIK Hafta 5.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
“We set the standards” Bill GATES
İşletme-1/5.
İŞLETMELERİN BİRLEŞMESİ
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
İşletme Yönetimine Giriş 9. HAFTA İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
ŞİRKETLERDE KÜÇÜLME VE BÜYÜME
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİ DERSİNİN KAPSAMI
ORGANİZASYON.
14. Yatay ve dikey bütünleşme (vertical and horizontal integration)
Slayt 0 DOKUZUNCU BÖLÜM FİNANSAL OPERASYONLAR. Slayt 1 İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir. Enflasyon Finansal Risk.
İŞLETME İLKELERİ İşletmelerin Büyümesi
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
Slayt 0 DOKUZUNCU BÖLÜM FİNANSAL OPERASYONLAR. Slayt 1 İşletmelerin varlığını sürdürebilmesi ve amaçlarına ulaşması, finansal yapıları ile yakından ilgilidir.
Dolaysız Yabancı Sermaye Yatırımı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
Uluslar arası İşletmecilik İlk Bakış
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
İŞLETME BÜYÜKLÜĞÜ VE KAPASİTE
İŞLETMELERİN KURULUŞU
STRATEJİ GELİŞTİRME Nasıl Hangi Temelde Hangi Yönde Alternatif Metot
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İŞLETMELER ARASI ANLAŞMA VE BİRLEŞMELERİN TÜRLERİ
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
VII- ŞİRKET DÜZEYİNDE STRATEJİ- ÇEŞİTLENDİRME-BÜYÜME STRATEJİLERİ
Pazarlama İlkeleri.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Reklam ve Halkla İlişkiler
İNKÜBASYON HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR / ANKARA.
İşletmenin Kuruluş Çalışmaları
Öğr.Gör. Seda AKIN GÜRDAL
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
FİYAT MEKANİZMASI.
8. MONOPOL PİYASASI.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
8. MONOPOL PİYASASI.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Yrd. Doç. Dr. Alpaslan ÖZMEN
8. MONOPOL PİYASASI.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ BÖLÜM III İŞLETMELERİN BÜYÜMESİ

İşletmelerin Büyüme Nedenleri Piyasalardaki etkinliğini artırarak kâr elde etme olanaklarını artırma, Optimum büyüklüğe ulaşma, Yeni teknoloji ve bilgileri elde etme, Değişen pazar koşullarına daha iyi uyum sağlama, Büyüklüğün sağlayacağı ekonomik olanaklardan ve tasarruflardan yararlanma, Rekabet gücünü artırma ve üstün duruma geçme. Aranan, tercih edilen ve güvenilen (iş görenler ve tüketiciler tarafından) bir işletme olma, Bölgesel plandan Ulusal, Ulusal plandan da Uluslararası plana faaliyetlerini yayma.

İşletmelerin Büyüme Şekilleri 1. İç Büyüme 2. Dış Büyüme Yatay Büyüme Dikey Büyüme Çeşitlendirerek Büyüme

İşletmelerarası Ortak Hareket Etme ve Stratejik İşbirlikleri 1. Centilmenlik Anlaşmaları 2. Kartel Anlaşmaları 3. Konsorsiyum Anlaşmaları 4. Stratejik İşbirlikleri

1. Centilmenlik Anlaşmaları Genelde benzer konularda faaliyette bulunan işletmeler arasında ortaya çıkan ekonomik, ulusal, sosyal konularda karşılıklı söz vermeye dayalı yasal açıdan bağlayıcılığı olmayan, yazılı veya sözlü anlaşmalardır.

2. Kartel Anlaşmaları Benzer konuda faaliyette bulunan işletmelerin ortak çıkarlarını korumak için aralarında yaptıkları gizli anlaşmalardır. Miktar Karteli Bölge Karteli Fiyat Karteli Satın Alma Karteli

3. Konsorsiyum Anlaşmaları Belirli bir projenin alınması ve gerçekleştirilmesi için iki veya daha çok benzer veya değişik konuda faaliyette bulunan işletmelerin bir araya gelerek geçici bir girişim oluşturması konusunda yaptıkları işbirliği anlaşmalarıdır.

4. Stratejik İşbirlikleri İki veya da daha fazla firma arasında, tarafların yararına stratejik amaçlara ulaşmak için oluşturulan işbirliği anlaşmalarıdır. Lisans Anlaşmaları Franchising Anlaşmaları Yönetim Sözleşmeleri Üretim Sözleşmeleri Ortak Girişim (Joint Venture)

a) Lisans Anlaşmaları Bir firmanın mal veya hizmetlerinin üretim ve/veya satış haklarını bir başka firmaya karşılıklı avantajlar elde etmek amacıyla geçici süre aktarmasına imkân veren işbirliği anlaşmalarıdır.

b) Franchising (İmtiyaz) Anlaşmaları Bir firmanın geliştirdiği tüm işletmecilik ve ticari birikim ile olanaklarından bir başka bağımsız girişimcinin belirli süre yararlanmasına imkân veren anlaşmalardır.

c) Yönetim Sözleşmeleri Deneyimli bir firmanın bir süre bir girişimin yönetim ve işletmecilik faaliyetlerini yürütmesine imkân veren işbirliği anlaşmalarıdır.

d) Üretim Sözleşmeleri İşletmelerin markalı ve özellikli mallarının üretimini başka firmalara yaptırmalarına imkân veren işbirliği anlaşmalarıdır.

e) Ortak Girişim İki veya daha fazla firmanın yasal açıdan kendilerinden bağımsız ayrı bir girişim oluşturma konusunda sözleşmeyle işbirliği yapmalarıdır.

İşletmelerin Birleşerek Büyümeleri Tröstler Tam Birleşmeler Kaynaşma (Merger) Türü Birleşmeler Katılma Türü Birleşmeler Satınalma (Acquisition) Türü Birleşmeler Holdingler

Tröstler Benzer konuda faaliyette bulunan işletmelerarasında piyasada tekel koşulları yaratmak amaçlı, gizli ve bağlayıcı nitelikte gerçekleştirilen birleşme yaklaşımlarıdır.

2. Tam Birleşmeler Kaynaşma (Merger) Türü Birleşme: İki veya daha fazla sayıda işletmenin yasal yapılarına son vererek yeni ve daha büyük bir girişim oluşturmalarıdır. Katılma Türü Birleşme: Benzer konuda faaliyette bulunan bir veya daha fazla sayıda işletmenin yasal yapılarına son vererek bir işletmenin bünyesinde birleşmeleridir. Satınalma Türü Birleşmeler: Bir işletmenin genelde benzer konuda faaliyette bulunan diğer bir veya daha fazla işletmenin tamamını veya yönetilebileceği büyüklükte hisselerini satınalarak ele geçirmesi ve sahiplenmesidir.

3. Holding Bir ana ve buna bağlı birden çok yavru işletmelerden oluşan bir gruplanma biçimidir.