Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEBEKLER Giriş.
Advertisements

DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
İMGE nedir?.
SIRALI VE BAĞLI CÜMLELER - ÇEŞİTLERİ
Zor insanla başa çıkma yolları
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMANIN TEMEL İLKELERİ GENEL BİR BAKIŞ
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Klasik Anlatı Sineması
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
HUGO MUNSTERBERG HUGO MUNSTERBERG KİMDİR? BİÇİM VE İŞLEV KONU PSİKOLOJİ İLE İLGİSİ SONUÇ OLARAK.
Nesne İlişkileri Kuramı
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Yaşam Boyu Bakış Açısı A) Yaşam Boyu Bakış Açısı B) Gelişimin Doğası C) Gelişim Kuramları D) Yaşam-Boyu Gelişimde Araştırma.
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
TASARRUF NE GÜZELDİR.
KODLAR Temel Kavramlar.
Gösterge Türleri ve Resim Sanatında Uygulamalar
BAKIŞBAKIŞ AÇISIAÇISI. Arjantinli ünlü golfçu Robert Vincenzo yine bir ödül kazanmış, ödülünü alıp kameralara poz vermiş. Ardından kulübüne uğramış, eşyalarını.
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
DIŞAVURUMCULUK.
Anlamlandırma.
Microsoft Office Access
FARKLILILAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MAK 101 Makine Mühendisliğine Giriş BAŞLIK 1. İsim 2. İsim.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
SANAT(ESTETİK)FELSEFESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
FİİL ÇATISI KONU ANLATIMI Eylem cümlelerinin nesne alıp alamama durumunu ve öznenin yapılan eylemi geçekleştirme biçimini inceler. Eylem cümlesi olmayan.
SANAT EĞİTİMİ.
SANAT FELSEFESİ Sercan KALKAN Felsefe Öğretmeni.
SANATTA GÜZELLİK ANLAYIŞI
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
YAZIM KURALLARI.
GİRİŞ  Cinsiyet deyince aklımıza hangi girişimciler geliyor. (Pozitif ayrımcılık)  Kadının yeri evi mi?  Kadın erkek eşit mi ROLLERİ FARKLI MI? (A.Tomor)
Karakter ve mit / öykü Öyküsüz karakter olur mu?
Vücudumuzdaki Kimyasal Reaksiyonlar
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
HEDEF VE HEDEF DAVRANIŞLAR KONU ANLATIMI DEĞERLENDİRME.
GİRİŞ.
Öyküleme Teknikleri.
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
NEDİR TİYATRO?.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
Tanri nin varligini kabul eden görüsler
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
SANAT FELSEFESİ.
Sanat Felsefesi Sanata felsefi bakış. Sanat nedir?
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
İletişim Araçları.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SANAT FELSEFESİSANAT FELSEFESİ Sanatçı Sanat Eserinin Özellikleri Ve NitelikleriSanat Eserinin Özellikleri Ve Nitelikleri.
BİLANÇO VARLIKLAR KAYNAKLAR Aktif Toplamı Pasif Toplamı.
GÖSTERGEBİLİM YRD.DOÇ CANAY UMUNÇ İSMAİL DURGUN
ETKİLİ İLETİŞİM VE TOPLUMSAL CİNSİYET
Kamera Açıları.
Prof. Dr. Aysel KÖKSAL AKYOL
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
SOS407 – Kadın Çalışmaları
Sunum transkripti:

Laura Mulvey’nin Kadının Sinemadaki Temsiline Yaklaşımı ‘Görsel Haz ve Anlatı Sineması’(1975)

Film bizi nasıl büyüler? Filmler bizi tabii ki imgeler ve görüntüler aracılığıyla büyüler; bir başka deyişle bu görüntüler ile duygularımız aracılığıyla bağlantı kurarız. Mulvey, psikanalitik teoriyi kullanıyor ve bu yaklaşımı kullanarak, filmin bizi büyülemesini mümkün kılan, film dışında bireysel öznenin (seyircinin) zaten etkilemekte olan hangi modellerin işlerlikte olduğunu anlamaya çalışıyor.

Sinema ve Haz Hollywood/anadamar/anlatı sineması görsel hazzı yönlendiriyor. Erotik olanı egemen ataerkil düzenin dili içinde kodluyor. Skofili: bakmaktan doğan haz (Sigmund Freud, 1905, ‘Three Essays’ içinde)

Görüntü ya da İmge olarak Kadın... Kadın bir imge (ya da görüntü) iken, erkek bakışın taşıyıcısıdır. Bakıştaki haz; aktif/erkek ve pasif/kadın arasındaki ayrıma dayanır. Kadın, bakılmak için-miş gibidir... Mesela bir filmde kadının görsel varlığı, filmin öykü akışını dahi durdurabilir... Kadının görsel varlığı ile erotik seyir imkanı doğduğunda, bu erotik seyir/tatmin uğruna filmin öykü akışı durur.

Görüntü ya da İmge olarak Kadın... Kadın, hem perdedeki öykünün karakterleri için hem de salondaki seyirci için erotik nesne (fantazi nesnesi) olarak işlev görür. seyirci, kendini baş erkek karakterle (kahramanla) özdeşleştirir, çünkü film seyirciyi öyle yönlendirir. ana erkek karakterin (kahramanın)

Seyircinin konumu Anlatı sinemasında, yani ‘anadamar sinemada’ kameranın konumu, karakterlerin bakışı vs. Seyirciyi ‘bakılan’ değil, ‘bakan’ konumuna yerleştirir. Seyirci, erkek kahramanla özdeşleştirir, onun bakışından bakar; seyirci kadın da olsa. Bu nedenle, bu bakışı ve ondan doğan hazzı bozmak gerekir diyor Mulvey.