Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ"— Sunum transkripti:

1 Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ
«Görme konuşmadan önce gelmiştir. Çocuk konuşmaya başlamadan önce bakıp tanımayı öğrenir» John berger

2 SİNEMA/TOPLUMSAL CİNSİYET/ALGI
Algı: psikoloji ve bilişsel bilimlerde duyusal bilginin alınması, yorumlanması, seçilmesi ve düzenlenmesi anlamına gelir. Toplumsal Cinsiyet: Toplumsal Konumlandırma Sinema: Sinema/toplum/özdeşim (Kültür, Endüstri, Devletin İdeolojik Aygıtları) Sinema: Egemen ideolojinin yerleştirilmesinin bir aracı olarak da görülebilir. (Hollywood) Görme Biçimi: Kamera

3 Sinema’da kadın Kurmaca Film Çeken İlk Yönetmen Bir Kadındı:
Alice Guy Blaché İlk animasyon filmini yapan... Lotte Reiniger

4

5

6

7

8 Sinemada kadın temsili sorunu ekranda şekillenen bir sorun olarak görülmemelidir. Sorunun temeli toplumun en küçük birimi olan ailede atılır ve geliştirilir. John Berger, Görme Biçimleri adlı çalışmasında kız çocuk ve erkek çocuğun yetiştirilme, dış dünyayı algılama biçimleri üzerindeki farklılıklara değinirken, erkek çocuğun etrafını gözlemlemesi teşvik edilirken, kız çocuğun kendi hareketlerine odaklanmasının öğütlendiğinden bahseder. Bu durum kız çocuğun küçük yaşlardan beri kendini bakılan/gözetlenen olarak konumlandırmasına, erkek çocuğun bakan/gözetleyen olarak konumlandırmasına sebep olur. Kadın ve erkek rolleri etken ve edilgen olmak üzere küçük yaşlardan belirlenmeye başlanır. Belirlenen rollerin pekiştirilmesi görevi, büyük ölçüde kapital düzen tarafından medya aygıtlarına verilmiştir. 

9 Dünyadaki sinema trendleri bağlamında yönetmenlik koltuğuna uzanan yol, öyle ya da böyle bir şekilde, kadınlar için daha zor hale getirilmiş durumda. Bu durumun finansal, kültürel ve sosyolojik açıdan farklı boyutları var. Ancak sinema sanatının estetik ve ideolojik sınırlarının sadece erkek egemen bir bakış açısınca şekillenmesini istemiyorsak, bu "yol"u kadınlar için kısaltacak her türlü öneriyi tartışmaya açmak gerekir.

10 Kameranın erkek gözü  Andrea Arnold : "Erkek hikayeleriyle büyüdük. Filmlerin çoğunu yazan ve yönetenler erkek - ve onlar insan ırkının sadece yarısını oluşturuyor.« Kadınların hikayelerini de erkeklerin anlatımıyla izliyoruz. Kadın—Arzu nesnesi/ görsel haz (erkeğin kadını nasıl görmek istediği) Erkek-aktif( bakan) kadın pasif (bakılan) Bakan kadın.. Eril bakış açısını benimsemiş Skopofili: Sinemanın yarattığı haz. Bakmanın kendisinin bir zevk kaynağı olduğu durumlar yaratır. Heteronormativite

11 Emma Watson 'ın Birleşmiş Milletler'de Cinsiyet Eşitliği Konuşması

12 “Elbette kişisel hikâyelerimizi anlatacağız çünkü KİŞİSEL OLAN POLİTİKTİR!” Feminizmin bu sloganı ne çok şey anlatıyor! Sinema aynı zamanda alternatif politik alan oluşturur. Sinema mücadele alanıdır. «yeni sinema» Alternatif sinema

13 Sinemada Kadın Sinemada LGBTI temsilleri Yönetmenler, Senaristler Hikayeler


"Toplumsal CİNSİYET SİNEMA & GÖRME BİÇİMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları