İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
Bilgi Paketi Çalışmaları
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Mustafa Kemal Üniversitesi
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Özel Öğretim Yöntemleri
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ E-KİTAP ARAŞTIRMA GRUBU Asuman Akyüz Tuba Akbaytürk.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DEU-ADEK Yürütme Kurulu Üyesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Hülya Aybek*, Nural Cevahir**
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
BE BEP NEDİR ?.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler F., Aydın Z., Bulut A., Erkan F., Dinççağ A. İ.Ü. İstanbul Tıp Fakültesi , İstanbul Türkiye www.istanbul. edu.tr teaum@istanbul.edu.tr       Tarihçe ve Yapı İstanbul Tıp Fakültesinde 1977 yılında Prof. Dr. Güngör Ertem tarafından Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Enstitüsü olarak kurulan yapı 1982 de Tıp Eğitimi Araştırma Uygulama Merkezi adını almıştır.1997 yılından bu yana etkinliklerini aktif olarak sürdüren TEAUM’ da her ana bilim dalından seçilen iki öğretim üyesinin katılımıyla oluşan genel kurulun seçtiği dört kişilik bir yönetim kurulu ve dekanın atadığı müdür idari birimi oluşturmaktadır. Merkezin kuruluş amacı, tüzüğünde de belirtildiği gibi,yurt koşulları ve sağlık sorunlarımızın öncelikleri göz önüne alınarak, tıp eğitim ve öğretiminin etkinliğini belirlemek, yöntemler geliştirmek ve amacına uygun araştırmalar yapmaktır. Merkezin dört alt çalışma grubu vardır: 1) Amaç ve hedef belirleme ve entegrasyon 2)Eğitim kursları ve toplantı düzenleme 3) Değerlendirme 4) Beceri laboratuarı ve alt yapı geliştirme grupları.   1) Amaç ve Öğrenim Hedeflerini Belirleme Grubu: Fakültemizin eğitim amaçlarını netleştirebilmek amacıyla tümevarım yöntemi kullanan bir çalışma 2000 yılı Mayıs Ayında başlatıldı. Birinci aşamada fakültedeki tüm Ana bilim Dallarında öğretim üyelerinden anlattıkları her dersin amaç ve hedeflerini ve eğitim programlarını yazmaları istendi. Gelen veriler amaç ve hedef yazım tekniği açısından değerlendirildi ve ana bilim dallarına gönderilerek onayları istendi. Bu çalışmanın sonucunda tek tek ana bilim dallarının amaç ve hedeflerinin ayrıntılı dökümü olarak 3 ciltlik bir kitap oluşturuldu (Ek 1). Amaç Belirleme Grubu bundan sonraki çalışmalarını Belirlenen amaçlardaki yinelemelerin azaltılması, ana bilim dalları arasında eş güdümün sağlanması doğrultusunda sürdürmeyi hedefliyor. 2)Eğitim Kursları Toplantı Grubu Eğitim ile ilgili olarak çeşitli konularda toplantılar düzenlendi. İ.Ü.Çocuk Sağlığı Enstitüsünden Prof. Dr. Ayşen Bulut’un başkanlığında üreme sağlığında eğitici eğitimi programlarından geliştirilen Eğitim Becerileri Kursları 1997 Ekim ayından bu yana düzenli olarak sürdürüldü. Bugüne dek 8 Kez yapılan bu kurslardan aralarında Trakya Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, 19 Mayıs Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi ve Cerrahpaşa Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin de bulunduğu 160 öğretim üyesi yararlandı.  Bu kurslarda Erişkin Eğitiminin ilkeleri, İletişim Becerileri, Grup Dinamikleri, Değerlendirme, Görsel araç hazırlama, Demonstrasyon ve yetiştiricilik gibi modüller, etkileşimli eğitim teknikleriyle tartışıldı. Kurslar hem katılımcılar hem de yönetim tarafından çok olumlu olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca araştırma yönetimi, probleme dayalı öğrenme ve değerlendirme kursları planlandı. İTF web sayfasında TEAUM a ait sayfa açıldı. Tıp Eğitimi Dünyası Başlığı altında 3 ayda bir yayınlanan bir bülten çıkarılmaya başlandı. Eğitim Becerileri Kurslarından Görüntüler...   3)Değerlendirme Grubu: Değerlendirme grubu ilk aşamada var olan öğrenci anketlerinin sonuçlarını derlemiştir. İkinci aşamada 6. Sınıflara uygulanacak kapsamlı bir anket çalışması planlandı. 4) Beceri Laboratuarı ve Alt Yapı Oluşturma Grubu : Eğitimden sorumlu Dekan Yardımcımız Prof. Dr. Ertan Onursal’ın desteğiyle eğitim alt yapısının geliştirilmesi çalışmaları sürmektedir. Bu kapsamda modellerin yer aldığı bir beceri laboratuarı ve bilgisayar kütüphanesi oluşturulmuştur. Sonuç ve Hedeflerimiz:1997 yılından bu yana çalışmalarını fakülte öğretim üyelerinin etkin katılımıyla sürdüren İTF TEAUM, etkinlikleri fakültemizde bu konuda duyarlığı ve ilgiyi artırmanın yanı sıra öğretim üyelerinin öğrencilerle daha iyi iletişim kurmasına, amaca yönelik daha sistemli bir eğitim vermelerine yardımcı olmuştur. Geleceğe dönük çalışmalar bu temellerde sürecektir. TEAUM önündeki dönemde kurumsallaşmayı, müfredatın entegrasyonunu ve sistematik bir eğitim değerlendirmesine geçişi hedeflemektedir. Değerlendirme Grubu Her Ana Bilim Dalından Seçilen İki Temsilci Beceri Lab. ve Alt Yapı Grubu Genel Kurul Müdür ve 4 Kişilik Yönetim Kurulu Eğitici Eğitimi Grubu Amaç Belirleme Grubu