ÖĞRENME ÖĞRETME ORTAMININ DÜZENLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ÖĞRENME STİLLERİ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Anadolu Öğretmen Lisesi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
YAPILANDIRMACI- OLUŞTURMACI YAKLAŞIM
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ÖĞRETME ORTAMININ DÜZENLENMESİ DE SINIF İÇİNDE ÖĞRENME ÖĞRETME ORTAMININ DÜZENLENMESİ Doç. Dr. Yüksel Özden Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

NELER ÜZERİNE KONUŞACAĞIZ? Sınıf Ortamı Sınıf Ortamının Değişkenleri Sınıf Ortamının İyileştirilmesi Gelişimsel Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım Sınıf Ortamı Oluşturmada Öğrenci Rolü Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

“Sınıf Ortamı” ile ifade etmek istediğimiz; Sınıfın Havası Sınıfın Atmosferi Sınıfa İlişkin İzlenimler Sınıfta Bulunmanın Yarattığı Duygulardır. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Bir Başka Deyişle Sınıf Ortamı; “Sınıfı oluşturan fiziksel düzenlemeler, psikolojik durumlar ve öğrencilerin duyuş ve değerlendirmelerini etkileyen sosyal ve kültürel öğelerin etkileşiminin bir ürünüdür...” Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Bir insan için kişilik ne ise sınıf için de ortam odur... Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf Ortamının Değişkenleri - Kural ve Beklentilerin Açıklığı - Ödül ve Teşvik - Öğretme Yeteneği - Yüksek Beklenti - Öğrencilerin Derse Katılımı Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

- Öğrenci-Öğretmen İlişkileri - Okul-Aile İlişkileri - Grup Normları - Öğretmenlerin Kendi Aralarındaki ve Yönetimle İlişkileri - Fiziksel Çevre Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf kurallarına ilişkin belirsizlikler sınıfta düzenin sağlanmasını güçleştirmektedir. Kurallar önceden belirlenmediğinde de facto (fiili durum) oluşmakta; durumdan vazife çıkaran öğrenciler sınıfta kendi kurallarını işletmektedirler Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Araştırmalar; Açık ve tutarlı bir ödül sistemi ile üst düzey başarı arasında hep olumlu ve yüksek ilişki kaydetmektedir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Ödül konusunda öğretmen; Açık ve tutarlı olmaya ve öğrenciler arasında ayrım gözetmemeye özen göstermelidir... Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Ödülün başarıyı değerlendirmenin yanında öğrencileri teşvik etme özelliğini de dikkate almalıdır ve ödül kategorilerini düşük kapasitedeki öğrencilerin başarılarını da değerlendirmeye yönelik olarak düzenlemelidir Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Başarılı öğretmenler; - Sınıfta dersin kolaylıkla yapılabileceği bir düzen oluştururlar - Sınıftaki tüm etkinlikleri amaca yönelik sürdürürler Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

- Sınıfta “sıcak bir atmosfer” oluştururlar - Sınıfta “sıcak bir atmosfer” oluştururlar. - Dersi ön planda tutarlar - Öğrenciyi konu üzerinde yoğunlaştırırlar. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Ders Üzerine yoğunlaşan Öğrencilerin Tipik Özellikleri Söz alan öğrenci aynı konuda en az üç cümle kurar. Bir konu hakkındaki bir diyalog en az üç öğrenci arasında tekrar eder. Öğretmen veya söz alan öğrenciler kendisinden önce konuşan kişilerin fikirlerini konuşmasında kullanır. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Başarılı Öğretmenlerin Davranışları Öğrencilerle daha sık diyalog kurar Daha çok soru sorar ve soruları yönlendirir Daha çok öğrencinin derse katılımını sağlar Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrencilere sorduğu soruları cevaplamaları için daha uzun süre tanır Sınıflarında akıl yürütmeye daha çok yer verir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Kendini Doğuran Kehanet Amerika’da yapılan bir çalışma; Birbirlerine karşı yüksek beklentiler besleyen öğretmen ve öğrenci gruplarının daha başarılı olduklarını ortaya koymuştur. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Yüksek beklenti ile; Bütün öğrencilerin başarılı olmasının bekleme Kendisinin öğrencilerin başarılarına katkıda bulunabileceğine inanma Öğrencilerin öğrenmelerinden kendisinin sorumlu tutma ifade edilmektedir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrencilerinden yüksek beklentiler içinde olan öğretmen Zaman ve zamanlamaya önem verir. Konu üzerinde yoğunlaşır. Öğrencilere zekalarına hakaret eden sorular sormaz. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Verdiği ödevleri tamamlanıp tamamlanmadığını takip eder. Ders dışında da öğrencilerin sorularıyla ilgilenir. Ezbere değil düşünmeye önem verir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrenciyi derse katmaktaki amaç öğrenme sürecinde öğrencinin kendisine aktif sorumluluk vermektir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Derse aktif olarak katılan öğrenci; Düşüncelerini ifade etmeyi öğrenir. Katılımcılığı öğrenir. Duyarlılığı artar. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Liderlik rolü üstlenir. Temel vatandaşlık becerilerini geliştirir. Sorumluluk duygusu gelişir. Başarısı artar. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğretmenleri ile iyi iletişime geçebilen öğrencilerin Davranışlarının düzeldiği. Başarılarının arttığı. Daha çok çalıştıkları. Derslerden daha çok hoşlandıkları gözlenmiştir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Araştırmalar; Öğretmenle düzenli bir iletişim içerisinde olan ailelerin öğretmenin sınıf içi çalışmalarını yönlendirici ve güdüleyici bir güç oluşturduğunu ortaya koymaktadır. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Moral; Öğrencinin kendisine ilişkin algısı. İşbirliği yapmaya ilişkin tavrı. Kullandığı dil. Derse devamı. Çalışmalarını tamamlaması. Etkinliklerde görev alması gibi kriterlerle ölçülebilir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğretmenlerin; Kendi aralarında birliktelik göstermeleri Birbirlerini kabul etmeleri Ortak eğitim amaçları üzerinde birleşmeleri Ortak etkinliklerde bulunmaları Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Okuldaki atmosferi iyileştirdiği gibi tek tek sınıfların atmosferine olumlu etki yapacaktır. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf ortamının düzenlenmesinde Dünya görüşünün yapıyı Yapının da insanın tavır ve davranışlarını etkilediğini göz önünde bulundurduğumuzda; Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf içindeki oturma düzeni bizim eğitim anlayışımızın bir yansımasıdır. Oturma düzeni ve diğer yapısal düzenlemeler sınıf ortamını büyük ortamda etkiler. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf Yerleşim Düzenleri Sıralı Yerleşim düzeni Küme yerleşim düzeni Bireysel yerleşim düzeni Yuvarlak masa yerleşim düzeni Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf Ortamını Etkileyen Diğer Fiziksel Özellikler Aydınlatma Ses ve Akustik Renk Kullanımı Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

İlköğretim sınıflarında sarı, pembe, turuncu gibi sıcak renklerin, ortaöğretimde mavi ve yeşil renklerinin kullanılması önerilir. Sınıfın kirlenmemesi için alt kısımlarda kullanılan koyu renklerin sınıfı daralttığı bilinmektedir... Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıfta Öğrenme Ortamının İyileştirilmesi Sınıf Ortamının İyileştirilmesi İçin Gelişimsel Yaklaşım Sınıf Ortamının İyileştirilmesi İçin Yapılandırmacı Yaklaşım Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Gelişimsel Yaklaşımın Önerileri Öğrenmede kişisel gelişime vurgu yapan bu yaklaşım öğrenme ortamının iyileştirilmesinin öğrencilerin gelişim ihtiyaçlarının karşılanmasına bağlı olduğunun altını çizmektedir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf Ortamının Zenginleştirilmesi İçin Gelişim İhtiyaçları Ait Olma Kabul Edilme Takdir ve Övgü Sorumluluk Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Özgüven (Özsaygı) Yaratıcılık Başarı Deneyim Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Yapılandırıcı Yaklaşımın Önerileri Öğrencilere özerk ve girişken olmaya yüreklendirmek Öğrenci görüşlerinin dersi yönlendirmesine, öğretim yöntemlerini etkilemesine, içeriği değiştirmesine izin vermek Öğrencinin kendi bakış açısını oluşturmasına izin vermek Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrenciye kendi düşüncelerine geliştirmeleri için fırsat vermek. Açık uçlu sorularla öğrencileri sorgulamaya zorlamak ve soru sormalarının yolunu açmak. Öğrenciye kendi düşüncelerine geliştirmeleri için fırsat vermek. Öğrenciyi kendi görüşü içindeki tutarsızlıkları ortaya çıkarabileceği deneyimler sunmak. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Soruları cevaplamaları için öğrencilere daha uzun süre tanımak. Öğrendiklerini ötelemeleri, doğada bezerlikler kurmaları için öğrencilere fırsat vermek. Öğrencilerin merakını diri tutmak. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Alternatif bakış açıları sunarak öğrencilerin geniş bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olmak ve farklılıktaki güzellikleri yakalamalarını sağlamak. Öğrendiklerini kendince anlamlandırma sürecinde öğrenciye rehberlik etmek. Öğrencinin düşünmeyi düşünmesi ve nasıl öğrendiği üzerine kafa yormasını sağlamak. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Olayları yorumlarken basite indirgemek yerine, gerçek dünyanın karmaşıklığını (kompleks) göz önünde bulundurmak. Öğrenmeyi kitap satırları arasında değil, gerçek hayatın içinden örneklerle yapmak. Hataları öğrencinin anlaması üzerine dönüt sağlamak için bir fırsat olarak kullanmak. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Sınıf Ortamı Oluşturmada Öğrenci Rolü Öğretmen ve okul yönetiminin üzerine düşenleri yapması olumlu öğrenme ortamı oluşturmaya yetmemektedir. Öğrencinin de Kendine düşeni yapması gerekmektedir. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrenci Sorumluluğunun Temelleri Öğrencinin geldiği sosyo-ekonomik çevre Okul ortamı Öğrencinin öğretmeni ile ilişkisi Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Öğrencilerde Sorumluluk Duygusunu Geliştirmede Öğretmenin Rolü Sorumluluk beklemek Sorumluluk duygusunu beslemek. Sorumluluk duygusunu pekiştirmek. Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017

Doç. Dr. Yüksel Özden 4/9/2017