MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Bürokrasinin Azaltılması ve Vatandaş Odaklı Hizmet Sunumu Çalışmaları
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
İç Kontrol Sistemi ve İç Kontrol Standartları
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
T.C. NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL EYLEM PLANI.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ OLARAK BİZ NE YAPACAĞIZ?
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
MALİ HİZMET UZMAN YARDIMCILARININ İDARELERCE GERÇEKLEŞTİRİLECEK HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
KAMU İÇ DENETİMDE SON GELİŞMELER & İÇ DENETİM-SGB İLİŞKİLERİ 02 Mayıs 2010 Ahmet BAŞPINAR Maliye Bakanlığı İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kamu İç Kontrol Uyum Eylem Planı Ve İç Kontrol Sistemi Yol Haritası.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs 2010, Kızılcahamam

Sunu planı  Mali Yönetim ve Kontrol (MYK) nedir?  SGB’lerin MYK alanına ilişkin misyonu nedir?  MYK Merkezi Uyumlaştırma Biriminin misyonu nedir?  Neler yapıldı?  Daha neler yapılması planlanıyor?  Kamu İç Kontrol Standartlarına uyum çalışmalarına ilişkin notlar...

TÜRKİYE’DE KİMK SİSTEMİ Üst Yönetici Strateji Geliştirme Birimi İç Denetim Birimi Harcama Birimi Yönetim sorumluluğuna dayalı mali yönetim ve kontroliç denetim Harcama Birimi Harcama Birimi Mali Yönetim ve Kontrol Merkezi Uyumlaştırma (Maliye Bakanlığı- BÜMKO) İç Denetim Merkezi Uyumlaştırma (Maliye Bakanlığı-İDKK) Bakan İç Kontrol

MYK Sisteminin Kurumsal Yapısı Üst yönetici Strateji Geliştirme Birimi Harcama Birimi Bakan Ödeme emri d üzenlemekle görevli g erçekleştirme görevlisi Stratejik Planlama Bütçe ve Performans Programı İç Kontrol Muhasebe - Kesin Hesap Raporlama * Diğer g erçekleştirme görevlileri Ödeme emri d üzenlemekle görevli g erçekleştirme görevlisi Diğer g erçekleştirme görevlileri mali yönetim ve kontrol sistemi

Mali Yönetim ve Kontrol nedir? MYK, bir idaredeki;  Planlama  Programlama  Bütçeleme  Uygulama  Muhasebeleştirme  Kontrol etme  Raporlama  Belgeleme  İzleme  Hesap verme sistemlerinin kurulması ve işletilmesi sorumluluğunun o idarenin yönetimine ait olduğunu ifade eder.

İdarelerin MYK misyonu nedir? Kamu kaynaklarını; mevzuata uygun, ekonomik, verimli ve etkili bir şekilde kullanmak suretiyle hedefleri başarmak ve yetkili mercilere hesap vermek  (MYK) Planlama Programlama Bütçeleme Uygulama Belgelendirme Kontrol etme Muhasebeleştirme Raporlama İzleme

SGB’lerin misyonu nedir?  Koordinasyon  Veri toplama  Konsolidasyon  Ön Mali Kontrol  Raporlama  İzleme  Danışmanlık (MYK)  Planlama  Programlama  Bütçeleme  Uygulama  Belgelendirme  Kontrol etme  Muhasebeleştirme  Raporlama  İzleme

MYK MUB’un Misyonu nedir? Kamu kaynaklarının; hedeflerin başarılması yolunda, mevzuata uygun, ekonomik, verimli ve etkili bir şekilde kullanılmasını ve hesabının verilmesini sağlamak üzere kamu idareleri için yöntem ve standartlar belirlemek, uygulamayı güçlendirmek ve yaygınlaştırmak, rehberlik yapmak, izlemek ve geliştirmek.

Bu güne kadar neler yaptık?  Düzenlemeler  Yönetmelikler  Usul ve esaslar  Kamu İç Kontrol Standartları  Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Rehberi  Tebliğler, genel yazılar v.b.  Uygulama kapasitesi  SGB’ler kuruldu.  Mali Hizmetler Uzman ve Uzman Yardımcılığı kadroları ihdas edildi, sınavlar yapıldı, atamalar yapıldı.  Eğitim, konferans, seminer ve benzeri çalışmalara yapıldı.  İzleme  Toplantılar  Anketler

Daha neler yapacağız? MYK MUB’un Yol Haritası  Boşluk Analizi Raporu  Eylem Planı Taslağı Lütfen MYK MUB web sayfasından ( bu dokümanları okuyunuz..

Daha neler yapacağız?  MYK MUB’un idari kapasitesinin güçlendirilmesi

Daha neler yapacağız?  Yeni kadro ihdasları, sınavlar, atamalar...

Daha neler yapacağız?  Eğitim müfredatı ve materyalleri  Eğitici havuzu

Daha neler yapacağız?  MYK Rehberi (Risk Yönetimi, Bilgi İletişim, Yönetim Bilgi Sistemi, İzleme, Değerlendirme...)  MYK MUB Rehberi  Pilot uygulamalar

Daha neler yapacağız? Yönetici Toplantı ve Seminerleri  Müsteşarlar  Rektörler  Belediye başkanları  Başbakanlık, Maliye, DPT ve Hazine’nin genel müdürleri ve diğer birim yöneticileri için farkındalık seminerleri

Daha neler yapacağız?  İzleme ve raporlama araçları  MYK MUB’un izlemesi  SGB’lerin izlemesi

Neden Kamu İç Kontrol Standartları ? İdarelerin MYK misyonunu hatırlayalım Kamu kaynaklarını; mevzuata uygun, ekonomik, verimli ve etkili bir şekilde kullanmak suretiyle hedefleri başarmak ve yetkili mercilere hesap vermek Nasıl gerçekleştirebiliriz? Nasıl emin olabiliriz? Nasıl ispatlarız?

Eylem Planları Üzerine Notlar  31 kamu idaresi henüz eylem planını Bakanlığa göndermemiştir.  3 kamu idaresinde mevcut durum yazılmamış.  25 kamu idaresinde, eylem planının tamamlanma tarihlerine; sürekli, her yıl, yılda bir defa gibi ifadeler yazılmış.  20 kamu idaresinde, bazı eylemler için anlamlı çıktı/sonuç öngörülmemiş.  8 kamu idaresinde, sorumlu/işbirliği yapılacak birim öngörülmemiş.  8 kamu idaresinde, bazı eylemler için sorumlu birim, işbirliği yapılacak birim yazılmamış.

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “mevcut durum” bölümünün doldurulmasında;  İlgili standart ve genel şartı sağlayan mevcut mevzuat (idari düzenlemeler dâhil) tespit edilip yazılmalı ve iç kontrol sistemi çerçevesinde yeterliliği değerlendirilmeli.  İlgili standart ve genel şartı sağlayan mevcut uygulamalar tespit edilip yazılmalı ve iç kontrol sistemi çerçevesinde yeterliliği değerlendirilmeli.

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “öngörülen eylem veya eylemler” bölümünün doldurulmasında;  Mevcut durum bölümünde yer verilen düzenleme ve uygulamaların iç kontrol sisteminin öngördüğü yeterli güvenceyi sağladığı sonucuna varılması halinde herhangi bir eylemin öngörülmemesi gerekmektedir.  Mevcut düzenleme ve uygulamaların iç kontrol sistemi açısından yeterli bulunmaması ve boşlukların tespit edilmesi halinde bunların giderilmesi için öngörülen eylemlerin belirtilmesi gerekmektedir. Eylem?

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “sorumlu birim veya çalışma grubu” bölümünün doldurulmasında;  Eylemlerin gerçekleştirilmesinden diğer bir ifade ile çıktı veya sonucu ortaya çıkarmaktan sorumlu olan birim veya çalışma grubu yazılmalıdır.  Bu bölüme, “Tüm birimler”, “ilgili birimler” gibi belirsizlik içeren ifadelerin yazılması doğru olmayacaktır.

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “sorumlu birim veya çalışma grubu” ve “işbirliği yapılacak birim” bölümünün doldurulmasında;  Çıktı veya sonucu ortaya çıkarmaktan sorumlu olan birim ile işbirliği yapılacak birim yazılmalıdır.  Bu bölüme, “Tüm birimler”, “ilgili birimler” gibi belirsizlik içeren ifadelere yer verilmemelidir.

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “çıktı/sonuç” bölümünün doldurulmasında;  K anun, yönetmelik, tebliğ, genelge, yönerge, talimat, onay ve benzeri düzenleme taslakları,  Şema, rapor, çizelge, form ve benzeri uygulama araçları,  Mesleki ve hizmet içi eğitim programı, eğitim materyali,  Rehber, bülten, broşür, el kitabı, kontrol listeleri gibi dokümanlar,,  Web sayfası düzenlemesi veya mevcut web sayfasına içerik konulması, ....

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “tamamlanma tarihi” bölümünün doldurulmasında;  Çıktının onaya sunulacağı veya eyleme ilişkin çalışmanın bitirileceği tarih yazılmalıdır. “Dönem boyunca”, “sürekli”, “periyodik olarak” gibi ibarelere yer verilmesi doğru olmayacaktır.

Eylem Planları Üzerine Notlar Eylem Planının “tamamlanma tarihi” bölümünün doldurulmasında;  “Yeterli güvencenin sağlandığı ve bu nedenle yeni bir düzenleme veya uygulamaya gerek bulunmadığı”  “Yeterli güvence sağlanmamaktadır” veya  “Yeterli güvence sağlanmamaktadır” ifadesinin dışında ayrıca, “gerekli çalışmalar ….. nedenlerle plan dönemi sonrasına bırakılmıştır” ifadelerine yer verilmesi.

Sorularınız?

Teşekkürler..