İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KULAK BURUN ve BOĞAZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ
ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 (27) -27 Yoğun Bakım--- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit.101 Ayaktan Ted. Ünit.303 Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane*3+104 Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik505 Tetkik Birimi (İşitme Konuşma R. Allerji Ünitesi ) 202 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 220 Servis12111 Yoğun Bakım000 Acil Gözlem Ünit.000 Ayaktan Ted. Ünit.110 Ameliyathane761 Poliklinik220 Tetkik Birimi000 TOPLAM24222 * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.
EĞİTİM DÜZEYİEĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 4,16 ÖNLİSANS 1 4,16 LİSANS 21 87,5 YÜKSEKLİSANS 1 4,16 DOKTORA 00 TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ 6.9 N:2 KURUM İÇİ 2013 ⇨ 7.4 N:2 EMEKLİ –İSTİFA YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ ⇨ 3.57 DEVİR HIZI ORANI 2013 Yılında 10 hemşire toplam 330 gün rapor kullanmıştır. Yıllık iş gücü kaybına ücretsiz izinler dahil değildir
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 82,168,217,931,8-- Çalışma Ortamı 35,750,060,731,83,618,2 Yönetim 75,072,721,418,23,69,1 HHM Kurum Politikaları 67,963,628,618,23,618,2 İşin Kendisi 35,750,060,731,83,618,2 Başarı Duygusu 53,654,539,327,37,118,2 Saygı ve Kabul Görme 64, ,131,83,69,1 GENEL MEMNUNİYET 71, ,6 31,
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm İletişim Profesyonel davranış Kuruma/işe bağlılık Uygulama Ekip anlayışı Hasta ve yakınını bilgilendirme Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci Vizyonerlik Koçluk yapma Problem çözme GENEL
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme İletişim ve İlişkiler Bakım ve Tedavi GENEL MEMNUNİYET
İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri Oral Mukozit Düşme PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı NnN% İnfiltrasyon Flebit Giriş Yeri Enfeksiyonu Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri
Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı 6 HEMŞİRE GÖREVLİ 2 Sosyal Komite 2 Acil Bakım Koordinasyon Kurulu 2 Araştırma Geliştirme Komitesi 1 Hasta Çalışan Güvenliği Komitesi 2 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi 1 Ameliyathane Yapılandırma Projesi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 0 Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 Klinik HİE 23 hemşire/ 5saat katılmıştır. CPR Eğitimleri ⇨ 3 hemşire katılmıştır. Sempozyum/kongre ⇨ 1 ( Kliniğimiz tarafından düzenlenen 7.KBB HEMŞİRELİĞİ KONGRESİ’NE 7 hemşire katılmıştır. Öğrenci Eğitimleri ⇨ 2 hemşire (1 okul) 1 hemşire tıbbi beceri eğitiminde eğitici olarak görevli 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI
yılında toplam 5 araştırma tamamlanmıştır. KBB hemşireliği kongresinde sözlü sunum olarak sunulmuştur yılında Larenjektomili Hastalarının Bakımında Ve İletişiminde Hasta Yakınlarının Yaşadıkları Zorlukların Değerlendirilmesi KBB Kliniğinde kanser ve kanser olmayan bireylerin tamamlayıcı ve alternatif tedaviyi kullanma durumları Kanserli bireylerin olumsuz duygu durumu düzenleme beklentileri Kanserli bireyin bakımından sorumlu yakınlarının yaşam kalitesi ve etkileyen faktörler Üniversite hastanelerinde çalışan hemşirelerin şiddetle karşılaşma durumlarının değerlendirilmesi 2013 yılında toplam 11 araştırmaya anket doldurma boyutunda destek sağlanmıştır. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar Yılbaşı kutlaması,iftar ve emeklilik yemeği,evlilik kutlamaları Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri Kurumun mavi kapak kampanyasına destek sağlandı
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ
FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 19 Yatan Hasta Sayısı:47 Hemşire Sayısı:5 2013YATAK DOLULUK ORANI :% 90.8 Çalışmanın Yapıldıgı Hafta Doluluk Oranı :%78.30 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: KBB AD.
FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 41 (14 SUT ) (27 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI2601 ( 608 SUT) (1993 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT: min;1 max; 202 (IV ENJ) SUT DIŞI:min;1 max; 102 ( hasta tanılama) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 3906 TL 1814 TL ( 363 İŞLEM) 2147 TL (245 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 5703TL 9609 TL
FİNANSAL PERFORMANS 2601 : 7 gün = 371 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 371 : 3 vardiya = 123 ( 8 saatlik işlem) 123 x 3 dk = 371 dk 371 / 60 = 6.2 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ
FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir:3.906 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT DISI): 5703 TL Ortalama Yıllık Gelir = 5703 TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT ): TL Ortalama Yıllık Gelir=1814 TL x 52 hafta = TL 2 servis =2 x TL = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL= TL Fark ( Tümü geçerli olsa toplam yıllık gelir-Fatura edilebilen SUT Toplam ) : TL TL= Artış oranı (Fark/Fatura Edilebilen SUT Geliri) : / TL= % Kat
FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 20 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: ,6 AD TOPLAM GELİR: ,50 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 41 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ:1814 TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ:2 x TL = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 2 servis = YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %20,65 (Tümü geçerli olsa) %3.89 (Fatura edilen ) KULAK BURUN BOGAZ AD SUT GİRİŞİMİ
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Hemşire sayısının yetersiz olması Ücretsiz izinler, doğum öncesi ve sonrası izinler, refakat izinleri, raporlar ve emekli olanlar, atamalar ve istifalar Yardımcı personel eksikliği ( hasta bakıcı, tıbbı sekreter,laborant vs.) Vardiyada çalışmadan kaçış ( kreş, mesai dışı ulaşım, güvenlik, fazla mesailer,sağlık sorunları,performans ücretlerinin düşük olması ) Fiziki şartlardan kaynaklanan sorunlar Hastane içinde AD. ait birimlerin ayrı binalarda olması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Hemşire Memnuniyetinin Düşmesi %59.1 (2013) %71.9 (2012) Çalışma Ortamı Serviste çalışan hemşire ve personel sayısının az olması Güvenliğin sağlanamaması Bakım araç –gereçlerinim uygun ve yeterli olmaması İşin kendisinden memnuniyet Ekonomik olarak tatmin etmemesi Yaptığı işin riskleri açısından 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
YÖNETSEL PERFORMANS 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Hastaya ayrılan bakım saatinin azalması, Hasta yakınlarına düşen yükün artması Hasta sirkülasyonunun fazla olması Hasta ile kaliteli iletişim ve ilişki kurulamaması Hasta eğitimlerinin aksaması Yetersiz ve kalitesiz malzeme Destek hizmetlere ve kayıtlara fazla zaman harcanması 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Kurumun eğitim ve araştırma için finansal destegin olmaması Araştırmaya zaman ayrılamaması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Fazla mesai nedeniyle sosyal faaliyetler sayısının ve katılımın düşük olması 5. FİNANSAL PERFORMANS Hemşirelik girişimlerinin SUT’ta karşılığının olmaması, ücretlendirilmemesi SUT’ ta karşılığı olan sınırlandırılmış girişimlerin epikrize yansıtılmaması Ameliyathanede ve poliklinikte çalışan hemşirelerin yapmış olduğu işlevlerin sutta karşılığının olmaması Kurumun performans dağılımının özendirici olmaması Kayıt dışı hastalara yapılan hizmetler 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Öneriler Hemşire ve personel sayısının arttırılması Memnuniyetsizlik oranlarını etkileyen faktörlere yönelik çalışma yapılması Birimin güvenliğin sağlanabilmesi için 24 saat güvenlik elemanı,güvenlik kamerası ve şifreli kapı yaptırılması Bakım ürünleri ile ilgili uygunsuz ve kalitesiz malzemelerin üst yönetime bildirilmesi Tüm hemşirelik girişimlerinin ücretlendirilerek performansa yansıtılabilmesi için üst yönetimle işbirliği yapılması İş riskleri konusunda eğitim planlanması 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
Öneriler Sosyal aktivitelerin arttırılması Sutta sınırlandırılmış olan girişimlerin epikrize yansımasının sağlanması Kurumdan ayrılma nedenlerine göre önlem alınması sosyal imkanların arttırılması kreş,mesai dışı ulaşım, icap nöbeti ulaşım imkanı, vardiyada çalışmaya özendirme, Performans dağılımının yeniden düzenlenmesi Fazla mesai ücretlerinin arttırılması Ayaktan tedavi ünitesinin kurulması Bakım planlarının standardize edilerek otomasyon sistemine yerleştirilmesi kayıtlara harcanan zamanın azaltılması Hemşirelerin kurum tarafından kurs, kongre ve sertifikalı eğitimlere katılımının desteklenmesi 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
TEŞEKKÜRLER