KURS SUNUSU. BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISTE.
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
3 Proje Yönetiminde Teknolojik Çıkmazlar workcube entire solution for e-business Oğuz
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
TEKNOLOJİYİ KULLANMAK VE TEKNOGERÇEKÇİ OLABİLMEK
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Egitimin tanımı ve önemi
İZMİR LİDERLİK FORUMU EKİBİ İZMİR LİDERLİK FORUMU EKİBİ2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını.
MEB - Intel Öğretmen Programı
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
SAYGI DURUŞU ve İSTİKLAL MARŞI. SAYGI DURUŞU ve İSTİKLAL MARŞI.
1. FORUMUN İÇERİĞİNİN TANITIMI 2 Gün Ders Saati Konu 1. Gün 2 Saat Açılış, Saygı Duruşu, İstiklal Marşı, Uyum sürecinin değerlendirilmesi, Tanışma ve.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
21. Yüzyıl becerileri.
1. 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını arttırmak amacıyla, öğretmenlerin daha etkili öğretim süreçleri yürütmelerine.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BURSA LİDERLİK FORUMU EKİBİ1. 2 Forum Gündemi  Başlarken | Forumun Tanıtımı  Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek  Modül 2 | Web.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Bilgisayar Destekli Eğitim
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Hayat boyu öğrenme programı
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DAVUT DOĞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ SINIF.
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
PORTFOLYO KÜBRA SANCAK.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
TARTIŞMA *Tartışma Türleri.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

KURS SUNUSU

BÖLÜM 1 GENEL BAKIŞ

FORUM? İNSAN VE BİLGİ? EĞİTİM? ÖĞRETİM?

FORUM Kelime manası "Eski Romalılar zamanında, şehirlerde kamu işlerini konuşmak için halkın toplandığı alan“, Bir başkanın yönetiminde, toplumu ilgilendiren bir konuda, farklı gruplardan oluşan dinleyicilerin söz sırası alarak konuşma kuralları içerisinde yaptıkları tartışmalara denir. F orumdan amaç, belli kararlara varmak değil, konuyu değişik anlayışlarla farklı boyutlarıyla ortaya koymaktır. Forumda söz alan dinleyiciler, konuyla ilgisi olmayan özel sorunlarına değinmemelidirler, sorular kısa açık ve net olmalı, tartışma saygı kuralları içerisinde yapılmalı ve forumdan beklenen amaca yardımcı olunmalıdır.

İNSAN VE BİLGİ? İnsanın Dürbün Biçimi Görüş Özelliği, (Elliot Smith, Dorothy Davidson). İnsanın en kaba taş çağı (colit) aletinden deprem yazar (sismograf) gibi en duyarlısına kadar türlü aletleri yapmasına olanak sağlayan, kusursuz uyumlu, ama bilinç altına yerleşmiş el ve göz işbirliğidir. (Gordon Childe, Kendini Yaratan İnsan) Teknopoli ‘de Neil Postman Toplumları üç aşamada incelemiştir. Alet Kullanan Kültürler Teknokrasi ( Fabrikalar dönemi, fakat gelenekler tamamen yok olmamış.) Teknopoli

Teknopoli ve Bilginin Kontrolü Teknopoli ahlaki bir merkezden yoksundur. Merkeze verimliliği, kazancı, ekonomik gelişmeyi koyar. Teknolojik konfor aracılığı ile dünyada cenneti vaat eder. İstikrar ve düzen teklif eden tüm geleneksel sözleri ve sembolleri bir kenara koyar ve bunun yerine hünerli bir yaşamdan, teknik uzmanlıktan ve tüketim zevkinden bahseder. Bu bağlamda öğretmenlerin eğitime etkili bir amaç kazandırmaları da oldukça zordur. Çünkü merkezde geleneksel değerler olmayacaktır.

Eğitim Bireylerin toplumun standartlarını, inançlarını ve yaşama yollarını kazanmasında etkili olan tüm sosyal süreçlerdir. Kişinin yaşadığı toplum içinde değeri olan, yetenek, tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tümüdür. Seçilmiş ve kontrollü bir çevrenin (özellikle okulun) etkisi altında sosyal yeterlilik ve optimum bireysel gelişmeyi sağlayan sosyal bir süreçtir. Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkiler dizesidir. Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istedik değişme meydana getirme sürecidir.

Öğretim Öğretme faaliyetlerinin önceden hazırlanmış bir program çerçevesinde amaçlı, planlı, düzenli ve kontrollü olarak yapıldığı yerler okullardır. Okullarda yapılan öğretme faaliyetleri ise, öğretim olarak adlandırılmaktadır. Öğrenmeyi kolaylaştıracak etkinlikleri düzenleme, gerekli araç ve gereçleri sağlama ve rehberlikte bulunma eylemidir.”

Teknoloji ve Liderlik Forumu Temel Sorusu Eğitim liderleri, öğrencilerin kazanımlarını arttırmak amacıyla, daha etkili öğretim süreçlerini nasıl geliştirebilirler?

Teknoloji Uygulamalarında Hedefler ve Eğitim Liderlerinin Rolü 6 N 1 K ne? ne zaman? nerede? nereden? nasıl? neden? kim?

Dünyada ve Türkiye de Eğitim Teknolojileri

Türkiye’de Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Fatih Projesi: Tarihçe, Gelişimi ve Uyarlanması

Tanışma ve Başarı Hikayeleri Adınız, soyadınız Görev Yeri ve Mesleğiniz

Fatih Projesi Örneğinde Planlama: Kişisel Eylem Planının Gözden Geçirilmesi

Kurs Süresince Yapılacaklar Bütün katılımcılar bir blog bir wiki oluşturacaklar, Bugünden itibaren grup olarak, eylem planı çalışmalarına başlanacaktır, Bütün katılımcılarımızın bir Google hesabı almaları çalışmalarını kolaylaştıracaktır.

BÖLÜM 2 Eğitimde Değişim ve Üst Düzey Beceriler

Paradigma: Eğitim ve Diğer Alanlarda Değişimler Değişimin Aşamaları

Değişimi Yönetmek

21. Yüzyıl Becerileri: Dünyada ve Türkiye de Durum

Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını incelemek: CD ve Internet Ortamında

Sosyal Medya: Dünyada ve Türkiye de Kullanımı ve Etkileri

BÖLÜM 3 Web 2.0 Araçları ve Yeni Teknolojilere Giriş

Web 2.0'ı Anlamak ve Araçlarını Keşfetmek

Mevcut Uygulamaları Öğrenme

Web 2.0 Araçlarını Kullanmak

Web 2.0 Araçlarını Yayınlanması Web 2.0 Araçlarının Yönetimi

Internet Teknolojileri: Bilinçli ve Güvenli Kullanım ve Internet Etiği (Telif hakları vs.)

BÖLÜM 4 Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek

Standart Kavramı: Dünyada ve Türkiye de Eğitim için Uygulamalar

ISTE Standartlarını Gözden Geçirmek

ISTE Standartları ve Yöneticiler İçin Standartların Anlaşılması: Görsel Sıralama Aracı Sıralama Yoluyla Öğrenme, Sıralamaya Yeniden Bakış

Eğitim Teknolojisi Yatırımları: İdealize etme, Planlama Uygulama ve Örnekler

Eylem Planı: Planlama ve Fatih Projesi Uygulamalarında Olası Risklerin Önlenmesi

BÖLÜM 5 EYLEM PLANI OLUŞTURMAK

Eylem Planının Oluşturulması Eylem Planının Paylaşılması Forumdan Sonuç Çıkarmak

Forum Deneyiminin Genel Değerlendirmesi