HZ. MUHAMMED (ASM); ANNESİ, YENİ DÜNYAYA GELDİĞİ ZAMAN ONDAN “ÜMMETİ, ÜMMETİ” SÖZÜNÜ İŞİTMİŞ. HZ. HASAN’IN BAŞINI ÖPMESİ (GAVS-I AZAM ŞAH-I GEYLANİ) HZ. HÜSEYİN’E ŞEFKATİ (ZEYNELABİDİN, CAFER-İ SADIK) “SİZE İKİ ŞEY BIRAKIYORUM; ONLARA TEMESSÜK ETSENİZ NECAT BULURSUNUZ: BİRİ KİTABULLAH, BİRİ AL-İ BEYTİM.” “HER NEBİNİN NESLİ KENDİNDENDİR. BENİM NESLİM ALİ’NİN (RA) NESLİDİR.” “BEN KİMİN DOSTUYSAM, ALİ DE ONUN DOSTUDUR."
12 İMAM: 1. ALİ B. EBİ TALİB, 2. HASAN B. ALİ, 3. HÜSEYİN B. ALİ, 4. ALİ ZEYNELABİDİN, 5. MUHAMMED BABKIR, 6. CAFER ES-SADIK, 7. MUSA EL-KAZIM, 8. ALİ ER-RIZA, 9. MUHAMMED CEVAD, 10. ALİ EL HADİ, 11. HASAN EL-ASKERİ, 12. MUHAMMED EL-MEHDİ.
EHL-İ SÜNNETİN HZ. ALİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜ: HZ. ALİ’Yİ CİDDİ SEVERLER, ONU KÜÇÜK DÜŞÜRMEZLER, HADİSÇE TEHLİKELİ SAYILAN İFRAT-I MUHABBETTEN ÇEKİNİYORLAR, HADİSCE HZ ALİ TARAFTARI HAKKINDAKİ PEYGAMBERİMİZİN ÖVGÜSÜ EHL-İ SÜNNETE AİTTİR. HULEFA-İ ERBAANIN DÖRDÜNCÜSÜDÜR. HZ. ALİDEN ÖNCEKİ HALİFELER DAHA EFDAL VE HİLAFETE DAHA MÜSTAHAK OLDUĞUNDAN ONLAR ÖNE GEÇTİ. 20 SENEDEN FAZLA HULEFA-İ SELASEYE İTTİBA ETMİŞ ONLARA ŞEYHÜLİSLAMLIK YAPMIŞTIR. İSLAM KAHRAMANIDIR, ESEDULLAHTIR, SIDDİKLARIN KUMANDANIDIR, REHBERİDİR, HZ ALİ HULEFA-İ RAŞİDİNİ HAK GÖRMESEYDİ, BİR DAKİKA TANIMAZ VE İTAAT ETMEZDİ. ONLARI HAKLI ÜSTÜN VE HAKLI GÖRDÜĞÜ İÇİN GAYRET VE ŞECAATİNİ HAKPERESTLİK YOLUNA TESLİM ETMİŞTİR.
ALEVİLERİN HZ ALİ’YE BAKIŞI; HALİFELİK HZ. ALİ’NİN HAKKI İDİ, ONDAN GASBEDİLDİ. ONA HAKSIZLIK EDİLDİ. HEPSİNDEN EN ÜSTÜN HZ. ALİDİR.
MANASIZ, HAKİKATSİZ VE HAKSIZ OLDUKLARI YÖNLER: HZ. ALİ’Yİ SEVME İDDİASINDA BULUNDUKLARI HALDE ONU KÜÇÜK DÜŞÜRÜYORLAR, MEZHEPLERİ KÖTÜ AHLAKLI OLDUĞUNU GEREKTİRİYOR (TAKİYYE- HZ. SIDDIK İLE HZ. ÖMER HAKSIZ OLDUKLARI HALDE HZ. ALİ ONLARDAN KORKMUŞ, RİYAKARLIK ETMİŞ.)
ŞİA İKİDİR; VELAYET, HİLAFET
ŞİA-İ VELAYET, ŞİA-İ HİLAFETE İLTİHAK ETMİŞ. ŞİA-İ HİLAFET İSE AĞRAZ-I SİYASET İÇİNE GİRDİĞİ İÇİN GARAZDAN, TECAVÜZDEN KURTULAMIYOR, İTİRAZ HAKKINI KAYBEDİYORLAR.
ÖMER İSMİNE KARŞI ŞİDDETLİ DÜŞMANLIĞIN KAYNAĞI; HZ. ÖMER’İN ELİYLE İRAN MİLLİYETİ YARALANDIĞI İÇİN, İNTİKAMLARINI HUBB-U ALİ SURETİNDE GÖSTERİYORLAR. AMR İBNÜ’L AS’IN HZ. ALİ’YE KARŞI HURUCU ÖMER İBN-İ SADIN HZ. HÜSEYİN’E KARŞI FECİ MUHAREBESİ
HZ. ALİ’YE İKİ CİHETLE BAKMAK GEREKTİR: ŞAHSİ KEMALAT VE MERTEBESİ “HİZMET-İ İSLAMİYET VE KURBİYET-İ İLAHİYE” (BU YÖNÜYLE HULEFA-İ SELASE ÜSTÜNDÜR) AL-İ BEYTİN ŞAHS-I MANEVİSİNİN TEMSİLCİSİ “RESUL-İ EKREMİN BİR NEVİ MAHİYETİNİ GÖSTERİYOR” (BU YÖNÜYLE HZ. ALİ KIYAS BİLE EDİLMEZ) HADİSLERDEKİ ÖVGÜ BU YÖN İTİBARİYLEDİR.
EHL-İ SÜNNET VE CEMAAT PERDESİ ALTINDA VEHHABİLİK VE HARİCİLİK FİKRİ KISMEN GİRMİŞTİR.
HZ. ALİ’Yİ TENKİT EDENLER; SİYASET MEFTUNLARI BİR KISIM MÜLHİTLER
TENKİT NOKTALARI; SİYASETİ BİLMEDİĞİNDEN HİLAFETE TAM LİYAKAT GÖSTEREMEMİŞ, İDARE EDEMEMİŞ
EHL-İ SÜNNET BU GÖRÜŞTE DEĞİLDİRLER, AKSİNİ İSPAT EDİYORLAR.
EHL-İ SÜNNET ALEVİLERDEN ZİYADE HZ. ALİ TARAFTARIDIRLAR, BÜTÜN HUTBELERİNDE ONU ÖVÜYORLAR, DUALARINDA SENA İLE ZİKREDİYORLAR. EVLİYA VE ASFİYA ONU MÜRŞİT VE ŞAH-I VELAYET BİLİYORLAR
ASIL DÜŞMAN (HEM ALEVİLERİN HEM DE EHL-İ SÜNNETİN DÜŞMANLIĞINI KAZANANLAR); HARİCİLERDİR, MÜLHİTLERDİR.
EHL-İ SÜNNET VEL CEMEAT (EHL-İ HAK) – ALEVİLER (AL-İ BEYTİN MUHABBETİNİ MESLEK İTTİHAZ ETMEK) ARASINDAKİ KAVGA MANASIZ HAKİKATSİZ HAKSIZ ZARARLI
KUVVETLİ BİR SURETTE HÜKMEYLEYEN ZINDIKA CEREYANI, BİRİNİZİ DİĞERİ ALEYHİNDE ALET EDİP, EZMESİNDE İSTİMAL EDECEK. BUNU MAĞLUP ETTİKTEN SONRA, O ALETİ DE KIRACAK.
ÇARE; SİZ EHL-İ TEVHİTSİNİZ BİRLİKTELİĞİ VE KARDEŞLİĞİ EMREDEN YÜZER ESASLI KUDSİ BAĞ ARANIZDA VAR CÜZİ MESELELERİ BIRAKMAK GEREKİR