HZ. MUHAMMED (ASM); ANNESİ, YENİ DÜNYAYA GELDİĞİ ZAMAN ONDAN “ÜMMETİ, ÜMMETİ” SÖZÜNÜ İŞİTMİŞ. HZ. HASAN’IN BAŞINI ÖPMESİ (GAVS-I AZAM ŞAH-I GEYLANİ) HZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

Hz.Ali Dönemi ( ).
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
EHLİBEYT.
MELEKLERE İMANIN, FERT VE TOPLUM HAYATINDAKİ ETKİLERİ
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
SİYASİ AKIMLAR VE TEORİLERİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Sevgili Peygamberimiz
Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamat olmaktır
Kur’an’a Göre Cin ve Şeytan
Türkler Arasında İslam’ ın Yayılmasında Etkili Olan Bazı Şahsiyetler
Sorumluluk Bilinci.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
2. İnanca Bağlılığı.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Dersin Adı İslam Mezhepleri Tarihi II Dersin Amacı
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Son Dönem -devam 11. Ders.
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
Alevilik.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Ali er-Rıza: .
ŞÎA’DA FIRKALAR ve İMAMLAR
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
MÜSLÜMANLIKTA, DÜŞÜNCE VE İNANÇ FARKLILAŞMASI
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
Hint Alt Kıtasında Sünnet 3. Ders. Kadiyanilik Kadiyanilik, Mirza Gulâm Ahmed Kādiyânî (ö. 1908) tarafından kurulan dinî hareketin adıdır. Gulâm Ahmed,
ALEVÎ DİN DERSLERİ.
İSTİŞARE VE ÖNEMİ.
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Hz. Muhammed.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
HADİS USULÜ Hadis Usulü:kabul ve red yönünden ravi ile mervinin (rivayet edilen hadisin) durumunun bilinmesidir. Hadisler üç bakımdan ele alınırlar Ravi.
İslam Medeniyetinde İdari mekanizma (Siyasal yapılanma)
Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi
Hint Alt Kıtasında Sünnet
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Hint Alt Kıtasında Sünnet
İlk Çağrı ve İlk Müslümanlar
Sümeyye CENGİZ DKAB 2.
Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
PEYGAMBERİMİZİN SÜNNETİNE UYMANIN ÖNEMİ
Hz Ebubekir Dönemi.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
 Ahmed Yesevi, İslamiyet’in Türkler arasında yayılmasında önemli bir rol oynamış olan, büyük alim ve sufilerden; Türk illerinin manevi hayatında, asırlar.
Erken Dönem Abbasi Halifelerinin Din Politikası
SÂMERRÂ DÖNEMİ ( / ).
AİLE NEDİR ? Aile, evlilik ve kan bağına dayanan; anne, baba, çocuklardan oluşan en küçük sosyal gruptur. Toplum, ailelerden oluşur. Bu nedenle, aile.
Hz. Osman Dönemi.
HAZIRLAYAN:Ö.ENSAR DURMUS İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUM.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
Sunum transkripti:

HZ. MUHAMMED (ASM); ANNESİ, YENİ DÜNYAYA GELDİĞİ ZAMAN ONDAN “ÜMMETİ, ÜMMETİ” SÖZÜNÜ İŞİTMİŞ. HZ. HASAN’IN BAŞINI ÖPMESİ (GAVS-I AZAM ŞAH-I GEYLANİ) HZ. HÜSEYİN’E ŞEFKATİ (ZEYNELABİDİN, CAFER-İ SADIK) “SİZE İKİ ŞEY BIRAKIYORUM; ONLARA TEMESSÜK ETSENİZ NECAT BULURSUNUZ: BİRİ KİTABULLAH, BİRİ AL-İ BEYTİM.” “HER NEBİNİN NESLİ KENDİNDENDİR. BENİM NESLİM ALİ’NİN (RA) NESLİDİR.” “BEN KİMİN DOSTUYSAM, ALİ DE ONUN DOSTUDUR."

12 İMAM: 1. ALİ B. EBİ TALİB, 2. HASAN B. ALİ, 3. HÜSEYİN B. ALİ, 4. ALİ ZEYNELABİDİN, 5. MUHAMMED BABKIR, 6. CAFER ES-SADIK, 7. MUSA EL-KAZIM, 8. ALİ ER-RIZA, 9. MUHAMMED CEVAD, 10. ALİ EL HADİ, 11. HASAN EL-ASKERİ, 12. MUHAMMED EL-MEHDİ.

EHL-İ SÜNNETİN HZ. ALİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞÜ: HZ. ALİ’Yİ CİDDİ SEVERLER, ONU KÜÇÜK DÜŞÜRMEZLER, HADİSÇE TEHLİKELİ SAYILAN İFRAT-I MUHABBETTEN ÇEKİNİYORLAR, HADİSCE HZ ALİ TARAFTARI HAKKINDAKİ PEYGAMBERİMİZİN ÖVGÜSÜ EHL-İ SÜNNETE AİTTİR. HULEFA-İ ERBAANIN DÖRDÜNCÜSÜDÜR. HZ. ALİDEN ÖNCEKİ HALİFELER DAHA EFDAL VE HİLAFETE DAHA MÜSTAHAK OLDUĞUNDAN ONLAR ÖNE GEÇTİ. 20 SENEDEN FAZLA HULEFA-İ SELASEYE İTTİBA ETMİŞ ONLARA ŞEYHÜLİSLAMLIK YAPMIŞTIR. İSLAM KAHRAMANIDIR, ESEDULLAHTIR, SIDDİKLARIN KUMANDANIDIR, REHBERİDİR, HZ ALİ HULEFA-İ RAŞİDİNİ HAK GÖRMESEYDİ, BİR DAKİKA TANIMAZ VE İTAAT ETMEZDİ. ONLARI HAKLI ÜSTÜN VE HAKLI GÖRDÜĞÜ İÇİN GAYRET VE ŞECAATİNİ HAKPERESTLİK YOLUNA TESLİM ETMİŞTİR.

ALEVİLERİN HZ ALİ’YE BAKIŞI; HALİFELİK HZ. ALİ’NİN HAKKI İDİ, ONDAN GASBEDİLDİ. ONA HAKSIZLIK EDİLDİ. HEPSİNDEN EN ÜSTÜN HZ. ALİDİR.

MANASIZ, HAKİKATSİZ VE HAKSIZ OLDUKLARI YÖNLER: HZ. ALİ’Yİ SEVME İDDİASINDA BULUNDUKLARI HALDE ONU KÜÇÜK DÜŞÜRÜYORLAR, MEZHEPLERİ KÖTÜ AHLAKLI OLDUĞUNU GEREKTİRİYOR (TAKİYYE- HZ. SIDDIK İLE HZ. ÖMER HAKSIZ OLDUKLARI HALDE HZ. ALİ ONLARDAN KORKMUŞ, RİYAKARLIK ETMİŞ.)

ŞİA İKİDİR; VELAYET, HİLAFET

ŞİA-İ VELAYET, ŞİA-İ HİLAFETE İLTİHAK ETMİŞ. ŞİA-İ HİLAFET İSE AĞRAZ-I SİYASET İÇİNE GİRDİĞİ İÇİN GARAZDAN, TECAVÜZDEN KURTULAMIYOR, İTİRAZ HAKKINI KAYBEDİYORLAR.

ÖMER İSMİNE KARŞI ŞİDDETLİ DÜŞMANLIĞIN KAYNAĞI; HZ. ÖMER’İN ELİYLE İRAN MİLLİYETİ YARALANDIĞI İÇİN, İNTİKAMLARINI HUBB-U ALİ SURETİNDE GÖSTERİYORLAR. AMR İBNÜ’L AS’IN HZ. ALİ’YE KARŞI HURUCU ÖMER İBN-İ SADIN HZ. HÜSEYİN’E KARŞI FECİ MUHAREBESİ

HZ. ALİ’YE İKİ CİHETLE BAKMAK GEREKTİR: ŞAHSİ KEMALAT VE MERTEBESİ “HİZMET-İ İSLAMİYET VE KURBİYET-İ İLAHİYE” (BU YÖNÜYLE HULEFA-İ SELASE ÜSTÜNDÜR) AL-İ BEYTİN ŞAHS-I MANEVİSİNİN TEMSİLCİSİ “RESUL-İ EKREMİN BİR NEVİ MAHİYETİNİ GÖSTERİYOR” (BU YÖNÜYLE HZ. ALİ KIYAS BİLE EDİLMEZ) HADİSLERDEKİ ÖVGÜ BU YÖN İTİBARİYLEDİR.

EHL-İ SÜNNET VE CEMAAT PERDESİ ALTINDA VEHHABİLİK VE HARİCİLİK FİKRİ KISMEN GİRMİŞTİR.

HZ. ALİ’Yİ TENKİT EDENLER; SİYASET MEFTUNLARI BİR KISIM MÜLHİTLER

TENKİT NOKTALARI; SİYASETİ BİLMEDİĞİNDEN HİLAFETE TAM LİYAKAT GÖSTEREMEMİŞ, İDARE EDEMEMİŞ

EHL-İ SÜNNET BU GÖRÜŞTE DEĞİLDİRLER, AKSİNİ İSPAT EDİYORLAR.

EHL-İ SÜNNET ALEVİLERDEN ZİYADE HZ. ALİ TARAFTARIDIRLAR, BÜTÜN HUTBELERİNDE ONU ÖVÜYORLAR, DUALARINDA SENA İLE ZİKREDİYORLAR. EVLİYA VE ASFİYA ONU MÜRŞİT VE ŞAH-I VELAYET BİLİYORLAR

ASIL DÜŞMAN (HEM ALEVİLERİN HEM DE EHL-İ SÜNNETİN DÜŞMANLIĞINI KAZANANLAR); HARİCİLERDİR, MÜLHİTLERDİR.

EHL-İ SÜNNET VEL CEMEAT (EHL-İ HAK) – ALEVİLER (AL-İ BEYTİN MUHABBETİNİ MESLEK İTTİHAZ ETMEK) ARASINDAKİ KAVGA MANASIZ HAKİKATSİZ HAKSIZ ZARARLI

KUVVETLİ BİR SURETTE HÜKMEYLEYEN ZINDIKA CEREYANI, BİRİNİZİ DİĞERİ ALEYHİNDE ALET EDİP, EZMESİNDE İSTİMAL EDECEK. BUNU MAĞLUP ETTİKTEN SONRA, O ALETİ DE KIRACAK.

ÇARE; SİZ EHL-İ TEVHİTSİNİZ BİRLİKTELİĞİ VE KARDEŞLİĞİ EMREDEN YÜZER ESASLI KUDSİ BAĞ ARANIZDA VAR CÜZİ MESELELERİ BIRAKMAK GEREKİR