12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Advertisements

Konu: Ordu İli Genelindeki Anaokulları, İlkokullar, Ortaokullar ve Ortaöğretim Okulları arası “Bir Kitap da Sen Anlat” yarışması. Amaç: Türk Milli Eğitiminin.
{ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM ORTAK SINAVLAR SINAV İŞ VE İŞLEMLERİ İLÇE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI.
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
SAKARYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BÖLÜMÜ
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞLERİ
4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI EĞİTİM SİSTEM İLE İLGİLİ İLÇEMİZDE YAPILAN PLANLAMA .
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
Okul Öncesi ve İlkokullarda Meb Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönergesi gereği Çocuk Kulüpleri açılacaktır.
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
Tercih İşlemlerinin Yapılacağı Yerler:
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) TERCİH ve YERLEŞTİRME SİSTEMİ –
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
TEMEL EĞİTİMDEN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI 1.
2014 YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
2012/07 özel eğitim yönetmeliği değişiklikleri
ANADOLU TEKNİK PROGRAMI (ATP) / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA (AMP) ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME KILAVUZU.
MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü
2014/2015 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME e-KILAVUZU 1 MEB Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ TOPLANTISI
YOZGAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YENİMAHALLE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
KÜTAHYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİN TARİHİ-COĞRAFİ- EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUMU …… İlinin kuruluşu …….
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ KAĞITHANE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Hazırlayan: Zehra AKÇA (Psikolojik Danışman)
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
GÖLCÜK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ DERS YILI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG) SİSTEMİ TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÇAYIROVA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
Destek Eğitim Odaları.
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI - 2
2016 ORTAÖĞRETİM KURUMLARINA GEÇİŞ UYGULAMASI TERCİH VE YERLEŞTİRME
PERSONEL DURUMU OKUL-ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ DURUMU OKUL ÖNCESİ EĞİTİM.
T.C. SAİMBEYLİ KAYMAKAMLIĞI İl ç e Milli Eğitim M ü d ü rl ü ğ ü 2016 BRİFİNG DOSYASI.
ANADOLU TEKNİK / ANADOLU MESLEK PROGRAMLARINDA ALANA GEÇİŞ, TERCİH VE YERLEŞTİRME.
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KANUNLARDA OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Karşılaştırmalı Eğitim
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
Ortaöğretime Geçiş Sistemi
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
LGS 2018 TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ
Sunum transkripti:

Yenilenen Eğitim Mevzuatının İncelenmesi, Alınacak Tedbirlerin Belirlenmesi

12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar GENELGE 2 0 1 2 / 20 Okul Planlamaları

İlgi Kanun ile zorunlu eğitim süresi 8 yıldan 12 yıla çıkarılmış ve bazı yeni uygulamalar gündeme gelmiştir. Yeni uygulamaların daha etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla söz konusu Kanunla getirilen düzenlemelerle ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılmasına ihtiyaç duyulmuştur.

Zorunlu eğitim 4 yıl süreli ilkokul, 4 yıl süreli ortaokul ve 4 yıl süreli lise eğitimini kapsamaktadır. Öğrencilerin öğrenim gördüğü birinci 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar) ilkokul, ikinci 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar) ortaokul ve üçüncü 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar) ise lise şeklinde isimlendirilecektir

ilkokul, ortaokul ve lisenin bağımsız olması esas olmakla birlikte ortaokulun ilkokul veya lise ile birlikte kurulması da mümkün olabilecektir. Bu durumla ilgili düzenlemeler, fizikî şartlar dikkate alınarak Valiliklerce yapılacaktır

İlkokullar ile ortaokullara ilköğretim veya ilköğretim kurumları, liselere ise ortaöğretim veya ortaöğretim kurumları denilmeye devam edilecektir. Veliler, okul yönetimleri ve mülkî amirler ilköğretim öğrencilerinde olduğu gibi ortaöğretim öğrencilerinin de okula devamını sağlamakla yükümlüdürler.

2012-2013 eğitim ve öğretim yılı için, 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 66 ayını tamamlayan tüm çocukların okul kayıt işlemleri e-okul sistemi üzerinden merkezî olarak yapılacaktır. 60-66 ay arasındaki çocukların ise velisinin yazılı isteği ile gelişim yönünden hazır olduğu anlaşılanların ilkokula devamları sağlanacaktır. Diğer öğrenciler okulöncesi eğitime yönlendirilecektir.

Ayrıca, okul öncesi eğitimde 48-60 ay arası çocuklar için 2013 yılı sonuna kadar belirlenmiş olan yüzde 100 okullaşma hedefi devam edecektir. Okulöncesi eğitim için 30 Eylül 2012 tarihi itibariyle 37-66 ay arasındaki çocukların anaokulunda veya uygulama sınıflarında, 48-66 ay arasındaki çocukların ise anasınıflarında eğitim almaları sağlanacaktır

2011-2012 eğitim ve öğretim yılında ilköğretim 4 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında ilköğretim 4. sınıfta okuyan ve bir üst sınıfa geçen öğrencilerin 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında ortaokul 5. sınıfa kayıtları e-okul sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında eğitim öğretime başlamış olan imam hatip ortaokullarına devam etmek isteyen 5. sınıf öğrencilerinin kayıtları bu okullara yapılacaktır

2011-2012 eğitim-öğretim yılında 1, 2 ve 3 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 1, 2 ve 3. sınıfta olup 2012 Eylül ayı itibariyle 2, 3 ve 4. sınıfı okuyacak öğrenciler bakımından, okumakta olduğu okul ortaokula dönüştürülmüş ve ilkokul olarak belirlenen okulun mesafesi fazla değilse ve velilerin de yoğun itirazı bulunmuyorsa, ilkokul olarak belirlenen okula nakilleri yapılacak, aksi halde bulundukları okullarda (mevcut binada) öğrenim görmeye devam edeceklerdir.

2011-2012 eğitim-öğretim yılında 5, 6 ve 7 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 5, 6 ve 7. sınıfta olup 2012 Eylül ayı itibariyle 6, 7 ve 8. sınıfta okuyacak öğrenciler bakımından, okumakta olduğu okul ilkokula dönüştürülmüş ve ortaokul olarak belirlenen okulun mesafesi fazla değilse ve velilerin de yoğun itirazı bulunmuyorsa, ortaokul olarak belirlenen okula nakilleri yapılacak, aksi halde bulundukları okullarda (mevcut binada) öğrenim görmeye devam edeceklerdir.

İlköğretimi tamamlayan öğrencilere diploma verilmeyecek, 12 yıllık zorunlu eğitim sonunda ortaöğretim diploması verilecektir. 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında 8. sınıfta okuyan öğrencilerden Seviye Belirleme Sınavı (SBS) sonuçlarına göre öğrenci alan ortaöğretim kurumlarından herhangi birine yerleşemeyen öğrenciler ile bu sınava katılmayan öğrencilerin tamamının tercihleri doğrultusunda ortaöğretim kurumlarına kayıt yapmaları sağlanacaktır.

Yatılı İlköğretim Bölge Okullarının yatılı kısımlarında sadece Ortaokul (5, 6, 7,8. Sınıf) öğrencileri yatılı olarak kalacaktır. İlkokul öğrencilerinin ise köy okullarında veya taşımalı olarak diğer ilkokullar ile yatılı ilköğretim bölge okullarında gündüzlü olarak öğrenimlerine devam etmeleri için gerekli tedbirler alınacaktır.

İlgi Kanunun 3. maddesinde; "İlköğretim Kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar halinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir." hükmü yer almaktadır. Bu bağlamda 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında özellikle ilkokul birinci sınıfa kaydolacak öğrenci sayıları da dikkate alınarak okullarla ilgili gerekli planlamaların acilen yapılması ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi için aşağıdaki tedbirlerin alınması gerekmektedir;

Fiziki şartların uygun olduğu durumlarda ilkokul, ortaokul ve lisenin bağımsız olarak düzenlenmesine öncelik verilecektir. Okulların fiziki ortamları, öğrencilerin gelişim özellikleri dikkate alınarak düzenlenecektir. Aynı bina içerisinde ilkokul ile ortaokulun veya ortaokul ile lisenin birlikte bulunması durumunda, okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.

İmam-hatip ortaokullarının bağımsız ortaokul olarak kurulmasına öncelik verilecek, bunun mümkün olmadığı durumlarda imam-hatip liseleri ile birlikte kurulabileceklerdir. Ancak bu durumda imam hatip ortaokulu öğrencileri ile imam hatip lisesi öğrencilerinin okul giriş çıkış kapıları ile bahçe gibi ortak kullanım alanlarının öğrencilerin yaş seviyeleri dikkate alınarak imkanlar dahilinde düzenlenmesi sağlanacaktır.

İmam-hatip ortaokullarına müracaatın kapasitenin üstünde olması halinde noter huzurunda çekilecek kura ile öğrenci kaydı yapılacaktır. İmam-hatip ortaokulları il millî eğitim müdürünün teklifi ve valinin onayı ile açılacak olup Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bilgi verilecektir. Bağımsız olarak açılan imam-hatip ortaokulları yönetim ve eğitim-öğretim faaliyetlerini Din Öğretimi Genel Müdürlüğüne bağlı olarak yürütecektir

• Şartların uygun olmaması durumunda aynı binada bulunan ilkokul ve ortaokul için ikili öğretim uygulaması yapılabilecektir. İkili öğretim yapan okullarda ortaokullar sabahçı, ilkokullar ise öğlenci olarak eğitim öğretim faaliyetlerini yürüteceklerdir. • Çeşitli sebeplerle kapalı bulunan okulların ihtiyaç halinde yeniden kullanıma açılması için gerekli tedbirler alınacaktır.

Ortaokulların ilkokul veya liselerle birlikte aynı binada kurulması halinde okulun bir müdürü bulunacaktır. Bunun için binada daha önce görev yapan okul müdürü yeni uygulamaya göre iş ve işlemleri yürütecektir. Örneğin ilkokul ve ortaokulun aynı binada bulunması durumunda mevcut okul müdürü ilkokul ve ortaokulun yönetiminden sorumlu olacaktır. Ortaokulun lise ile birlikte kurulması durumunda ise lise müdürü ortaokulun iş ve işlemlerini de yürütecektir.

İlgi Kanunla ilkokul 4 yıllık eğitim öğretim veren kurum olarak tanımlandığından, birleştirilmiş sınıf uygulamaları 1, 2, 3 ve 4. sınıfları kapsayacak şekilde uygulanacaktır.

Millî Eğitim Bakanlığı Taşımalı İlköğretim Yönetmeliği kapsamında taşınan ilköğretim çağı öğrencileri için söz konusu Yönetmeliğin 9. maddesinin (c) bendinde belirtilen; "1-3.sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması" ifadesi, "1-4. sınıf öğrenci sayısının 10'un altında olması", (d) bendindeki "4-8. sınıflar" ifadesi ise "ortaokul 5-8. sınıflar" şeklinde dikkate alınarak uygulanacaktır

Taşıma merkezi olan okullarda birleştirilmiş sınıf uygulaması yapılmayacak ve yapılan taşıma planlamaları bu doğrultuda yeniden düzenlenerek ihalelerin zamanında bitirilmesi sağlanacaktır.

1-4. sınıf öğrenci sayısı 10'un üzerinde olan yerleşim birimlerindeki okullardan yüksek maliyet gerektirmeyecek şekilde bakım ve onarımı yapılarak eğitim- öğretime açılabilecek durumda olan okullar 2012 Eylül ayında eğitim-öğretime açılacak ve bu yerleşim birimlerindeki öğrenciler taşıma kapsamına alınmayacaktır. Ancak fizikî şartları eğitim ve öğretime elverişli olmayan okulların öğrencilerinin taşıma kapsamına alınıp alınmayacağı valiliklerce değerlendirilecek ve okula gitmeyen öğrenci bırakılmaması için gerekli tedbirler alınacaktır

İlgi Kanun gereği 2012-2013 eğitim ve öğretim yılından itibaren zorunlu eğitim kapsamındaki ortaöğretim (lise) öğrencilerinin taşınmasına yönelik planlamaların, Taşımalı İlköğretim Uygulaması ile uygulama birliği sağlanması bakımından, ilköğretim ile eş zamanlı olarak tamamlanması sağlanacaktır.

TEŞEKKÜRLER. İsa YILMAZ Okul Müdürü