SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Genel sekreterlik Genel Sekreterlik, bir Genel Sekreter ile en çok iki Genel Sekreter Yardımcısından ve bağlı birimlerden oluşur. Genel Sekreter, üniversite.
Sayıştay Konferans Salonu Ankara,
Nevşehİr Ünİversİtesİ
SERIO Avrupa'da inşaat çalışanlarının iş güvenliği amacıyla çağdaş cihazların kullanımıyla çalışma esnasında meydana gelen olaylara dayalı multimedya eğitimin.
MIT505 İnternet ve Web Programlama: Web Şablonları ve Web düzenleme
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
U.Ü. ORHANGAZİ MESLEK YÜKSEKOKULU Öğr. Gör. Yeliz UMUR
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kaynak Gösterme Teknikleri
Özgeçmiş (cv) Hazırlama Teknikleri
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
ERK İSG&İK – –
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Yoğun Programlar Intensive Programmes (IP) Doç.Dr. Sevinç Gülseçen Erasmus.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Dokuz Eylül Üniversitesi Web Sitesi Projesi 2009.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
Malzeme Bilimi & Mühendisliği online veritabanı © Trans Tech Publications Inc.
Öğretmenin öğrenme üzerindeki etkisi Pek çok deneysel çalışma, öğretmenin öğrenci başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir.(Bkz.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
BEN OLMADAN BENİM ADIMA HİÇ BİR ŞEY! Bağımsız Yaşam hareketinin merkezinde “engelli bireyler” in kendileri vardır. Engelli bireyler, kendi hayatlarına.
 Eğitimin geleceğe açılan kapısı olan Eğitim Bilişim Ağı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çevrimiçi bir sosyal eğitim.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
ARAŞTIRMA NASIL YAPILIR Araştırma Sürecindeki Aşamalar
BİTİRME ÖDEVİNİN BAŞLIĞI Öğrencinin Numarası, Adı Soyadı
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
Örnek Uygulama Öğr. Gör. Yasin ÇİÇEK.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Sunum başlığı Sunum Tarihi.
Bitirme Tezi/Mühendislik Tasarımı Proje Türkçe Başlığı
Bitirme tezi nasıl yazılır
PROJE BAŞLIĞI (Times New Roman 36 Punto) (Proje No)
Kaynak Gösterme Teknikleri
Akademik Özgeçmiş Tabanlı Fakülte Bilgi Sistemi
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ

Proje Ekibi PROF. DR. BEHÇET ORAL PROF. DR. SABRİ EYİGÜN ARŞ. GÖR. RASİM TÖSTEN ARŞ. GÖR. BÜNYAMİN HAN ARŞ. GÖR. KASIM SEZGİN ARŞ. GÖR. İSMAİL KİNAY ARŞ. GÖR. TUNCAY ARDIÇ ARŞ. GÖR. SEDEF SÜER ARŞ. GÖR. HÜSEYİN KARABIYIK

Yaşam Boyu Öğrenme Yaşam boyu öğrenme; kişisel, toplumsal, sosyal ve istihdam ile ilişkili bir yaklaşımla bireyin; bilgi, beceri, ilgi ve yeterliliklerini geliştirmek amacıyla hayatı boyunca katıldığı her türlü öğrenme etkinlikleri olarak tanımlanmaktadır.

Yaşam Boyu Öğrenmenin Amacı Yaşam boyu öğrenmenin amacı, bireylerin bilgi toplumuna uyum sağlamaları ve bu toplumda yaşamlarını daha iyi kontrol edebilmeleri için ekonomik ve sosyal hayatın tüm evrelerine aktif bir şekilde katılımlarına imkân vermektir.

Yaşam Boyu Öğrenme Gerekliliği Gerek günlük yaşamda gerek mesleki yaşamda bireye lazım olan bilgi ve beceriler çeşitlenerek artmaktadır. Bu durumda bu bilgi yığını ve çeşitliliği arasından bireyin kendisi için lazım olan öncelikli ve güvenilir bilgiyi seçmesi ve kullanması da önem kazanmaktadır. Her ne kadar hızlı gelişmelere bağlı olarak bilgi kaynakları artmış ve erişimi kolaylaşmış gibi görünse de (özellikle internet günümüzde önemli bir bilgi kaynağı); bu bilgi kaynaklarının sunduğu bilginin ne kadarının gerekli olduğu ya da doğruluk derecesini test etmek kolay görünmemektedir.

Türkiye’de Yaşam Boyu Öğrenme Türkiye’de her insanın hakkı olan bir yaşam boyu öğrenme kültürü geliştirilmesine ihtiyaç vardır. Bu ihtiyacı karşılama sürecinde devlet, medya, üniversite ve sosyal kuruluşlar ana paydaşlar olarak görev yapmak durumundadırlar. Türkiye’de üniversiteler aracılığıyla bir hayat boyu öğrenme kültürünün oluşması için, yaygın ve etkili bir bilgilendirmeye ihtiyaç vardır. Her ne kadar internet ortamında çok fazla bilgi mevcut olsa da doğru bilgiye ulaşmak kolay olmamaktadır.

Projenin Amacı Bu projede; başta öğrencilerimiz olmak üzere, üniversitenin tüm çalışanları için çeşitli konularda pratik bilgi ve beceri içeren matbu kaynaklar sağlamak amaçlanmaktadır. Bu kaynaklar mesleki gelişimle ilgili olabileceği gibi, günlük yaşamda bireye lazım olan genel kültür düzeyinde bilgi ve beceri içeren kaynaklar da olabilir.

Amaç 2 Bu projenin bir diğer amacı da bireyi yaşam boyu öğrenme konusunda bilinçlendirmektir. Yaşam boyu öğrenmeyi birey için ihtiyaç haline getirmek ve bireyi bu konuda bilinçlendirmek için konuyla ilgili çeşitli kampanyalar düzenlemek ya da projeler geliştirmek gerekir. Bu kapsamda yaşam boyu öğrenmeyi bir ihtiyaç haline getirmek ve toplum tarafından daha iyi anlaşılmasını sağlamak amacıyla medyada, sivil örgütlerde ve üniversitelerde bireyi geliştirmeye yönelik düzenlenen her tür politikalar ve etkinlikler desteklenmeli ve bunlara katkı sağlanmalıdır.

Proje İçeriği Yaşam boyu öğrenme kapsamında Dicle Üniversitesi akademik, idari personel ve öğrencilerinin gerek alanlarıyla gerekse günlük yaşamla ilgili merak ettikleri konulara ilişkin imkânların sunulması önem arz etmektedir. Proje kapsamında, gönüllülük esasına dayalı olarak, Dicle Üniversitesi akademik personeli tarafından farklı alanlarda kitaplar hazırlanması amaçlanmaktadır.

Bu kapsamda, başta Dicle Üniversitesi öğrenci ve personeli olmak üzere her seviyedeki okuyucunun ihtiyaç duyabileceği ve okuyup anlayabileceği türden ( her akademisyenin kendi alanında) kitap yazması beklenilmektedir.

Hazırlanacak Kitaplar Hakkında Kitabın şablonu örneğin, “Sorularla Avrupa Birliği Süreci, Sorularla Kanser, Sorular Öğretmenlik Mesleği, Sorularla GDO ürünleri…” şeklindeki kitap başlıklarıyla güncel ve teknik konularda 10-17 cm ebatlarında 70-150 sayfa arasında belirlenen şablon kapsamında kitaplar hazırlanması planlanmaktadır.

Hazırlanan kitaplar, Dicle Üniversitesi tarafından “Dicle Üniversitesi” yayını olarak kabul edilecek ve 1. Baskının telif hakkı devrinden sonra basılacak kitaplara Üniversite öğrencileri başta olmak üzere talep eden kütüphane ve okullara ücretsiz olarak dağıtılacaktır. Kitabın diğer baskılarını yazarlar kendileri başka bir yayın evinde bastırıp yayınlatabilecekler. Bir akademisyen en fazla 3 kitap projesi ile katılabilir.

YAZIM KURALLARI   Başlık 15 kelimeyi aşmamalıdır. Başlık 12 punto ve büyük harflerle kalın yazılmalıdır. Yazılar 1,5 satır aralıkta ve 12 punto ile yazılmalı, sayfa numarası verilmelidir. Çalışma Word formatında ve Times New Roman karakteri ile yazılmalıdır Bölüm başlıkları ve alt başlıklar çalışmanın başlığındaki formatlarda yazılmalıdır. Baskı yazı alanı 10x16 cm olup şekil, tablo ve grafikler hazırlanırken bu ölçülere uyulmalıdır.

Başvuru Süresi ve İletişim Hazırlanan çalışmalar dosya halinde rasimtosten@hotmail.com adresine en geç 31.07.2015 tarihine kadar ulaştırılmalıdır.

Dinlediğiniz için teşekkür eder, saygılar sunarız..