Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTELER İÇİN BİRİMLER DÜZEYİNDE AFP HAZIRLANMASI
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI DÖNEMİ BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ 26 Haziran 2013.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY I.DÜZEYII.DÜZEY III.DÜZEYIV.DÜZEY 38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI38YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI 61NAMIK KEMAL.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Kamu Harcama Süreci.
Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI
MUHASEBE EĞİTİMİ.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 GENÇLER VE SAĞLIK Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu.
2008 Yılı Analitik Bütçe Sınıflandırması T.C. MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE ÇALIŞMALARI ARALIK 2007.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
BÜTÇE UYGULAMA SÜREÇLERİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
HARCAMA.
BÜTÇE MEVZUATI VE UYGULAMA SUNUMU
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
GAZİ ÜNİ. FİZİKİ ALANLARI G.Ü. STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI 2.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2009 BÜTÇE HAREKETLERİ.
Stratejik Planlama ve Performans Esaslı Bütçeleme MADDE 9 : Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler.
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2010 BÜTÇE HAREKETLERİ.
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
FONKSİYONEL KODLARIN KULLANIM ALANLARI
BÜTÇE TEKLİFİ HAZIRLAMA KLAVUZU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
BÜTÇE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
ÖDENEK GÖNDERME BELGESİ
ÜNİVERSİTELER İÇİN BİRİMLER DÜZEYİNDE AFP HAZIRLANMASI
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
BÜTÇE VE PERFORMANS ŞUBESİ
BÜTÇE UYGULAMALARI VE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu
Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması
Sunum transkripti:

Aralık 2009, ANKARA Yükseköğretim Kurumları Bütçelerinin Yeniden Yapılandırılması Yükseköğretim Hizmetleri Dairesi

SUNUM PLANI  Projeye Neden İhtiyaç Duyuldu ?  Bütçe Hazırlık Sürecinde ve Sınıflandırmasında Yapılan Değişiklikler,  Bütçe Uygulama Süreci (Ödenek Dağılımı, AFP, Ödenek Gönderme vs.)

PROJEYE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU? Birim Bazlı Bütçelemenin Neden Olduğu Sorunlar  İdarelerin bütçe üzerindeki inisiyatiflerini azaltmaktadır.  Ödeneklerin verimli ve etkin kullanımını olumsuz yönde etkilemektedir.  Bürokratik işlemleri artırmaktadır.

PROJEYE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU? Kurum esaslı bütçelemeye geçiş neler sağlayacaktır?  Üniversitelerin bütçe yapıları sadeleşecektir,  Tertip sayıları azalacaktır,  Birimler arası bütçe işlemleri kurum yetkisinde olacaktır,  Bürokratik işlemler azalacaktır,

PROJEYE NEDEN İHTİYAÇ DUYULDU?  Önceliklendirme inisiyatifleri artacaktır,  Bütçe ödeneklerinin daha etkin ve verimli kullanımına imkan sağlanacaktır,  Performans programı-bütçe ilişkisinin daha net kurulmasını sağlayacaktır.

Bütçe Hazırlık Sürecinde ve Sınıflandırmasında Yapılan Değişiklikler

BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİNDE YAŞANAN DEĞİŞİKLİKLER  Kurumsal tertip düzeyinde bütçe fişleri,  Bütçe görüşmeleri öncesi kurumların ihtiyaçlarının belirlenmesi,  Bütçe görüşmeleri,

BÜTÇE SINIFLANDIRMASI DEĞİŞİKLİKLERİ  Fonksiyonel, Finansman Tipi ve Ekonomik Sınıflandırma açısından mevcut yapı devam etmektedir.  Kurumsal sınıflandırmada gösterilen fakülte, yüksekokul gibi akademik birimlerle idari birimlere Bütçe Kanununda yer verilmemektedir.  Üst Yönetim, Akademik ve İdari birimler,

BÜTÇE SINIFLANDIRMASI DEĞİŞİKLİKLERİ

Detaylı Bütçe Yapısı-II (Birim Bazlı Bütçeleme) Merkezi Yönetim Bütçesi Tertip Sayıları Fark Merkezi Yönetim Bütçesi Yükseköğretim Kurumları Yükseköğretim Kurumları Payı %65 %44 %95

Detaylı Bütçe Yapısı-II (Birim Bazlı Bütçeleme) Ödeneği TL’den küçük olan tertip sayıları Yükseköğretim Kurumları

HARCAMALARIN İZLENMESİ BİRİM KODLARI  Harcamaların birim bazında izlenmesine devam edilecektir.  Kurumsal sınıflandırma anahtarına paralel yeni bir Birim Kodu Anahtarı oluşturulmuştur.

HARCAMALARIN İZLENMESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI BİRİM KODLARI ANAHTARI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ

Bütçe Uygulama Süreci

UYGULAMA SÜRECİ Ödeneklerin Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edilmesi Ödeneklerin Birimlere Ödenek Dağılım Modülü yardımıyla dağıtılması Ödenek dağılımının görüşülmek üzere sunulması AFP Birim Detay’ın hazırlanması Ödeneklerin dağılım çerçevesinde ödenek gönderme belgesi ile birimlere gönderilmesi Harcamaların yapılması

ÖDENEK DAĞILIMI  Üniversiteler Bütçe Uygulama ve Bütçe İşlemleri Modülü  Birimlere Ödenek Dağılım Alt modülü

ÖDENEK DAĞILIMI  Ödenek dağılımı, 4/1/2010 tarihine kadar harcama birimleri bazında üst yönetici tarafından onaylanacaktır.  Ekonomik sınıflandırmanın dördüncü düzeyinde hazırlanacak, ikinci düzeyde onaylanacaktır.  Yapılan ödenek dağılımının üst yönetici tarafından sunulması,

ÖDENEK DAĞITIM KURALLARI  Bütçe Hazırlama Rehberinde belirtilen genel esaslara uyulmaya devam edilecektir.  Uygulamalar ABS ilkeleri çerçevesinde devam edecektir.  Öz gelirlere ilişkin ödeneklerin dağılımı ve kullanımında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununda yer alan esaslar dikkate alınacaktır.

ÖDENEK DAĞITIM KURALLARI  Rektör, rektör yardımcıları ve üniversite senatosunun giderleri ile araştırma projelerine ilişkin ödenekler, rektörlük altındaki “Özel Kalem”de;  Genel sekreter, genel sekreter yardımcıları ile genel idare kurulu giderlerine ilişkin ödenekler ise genel sekreterlik altındaki “Özel Kalem”de,  Yurt dışına eğitime gönderilen araştırma görevlilerinin yurt içi maaşları ilgili harcama biriminde; yurt dışı maaşları, yollukları ve diğer giderleri ise rektörlük altındaki “Özel Kalem”de,

ÖDENEK DAĞITIM KURALLARI  Toplu projelerden; - Gayrimenkul sermaye üretim giderleri ve büyük onarımlar, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı altında, -Makine-teçhizat ve bilgisayar alımı ile büyük onarımlar, İMİD Başkanlığı veya ilgili diğer yardımcı birimler altında, -Diğer projeler ise ilgili harcama birimi altında izlenecektir.  Öğrencilerin beslenme, barınma, sağlık, kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin fonksiyonlar ile diğer giderler fonksiyonunda yer alan ödenekler, SKS Daire Başkanlığı altında izlenecektir.

ÖDENEK DAĞITIM KURALLARI  Ödeneğin gönderileceği harcama birimi tarafından gerçekleştirilmiş ve/veya gerçekleştirilecek ihaleli işler öncelikle göz önünde bulundurulacaktır.  Ödeneklerin etkin, verimli ve yerinde kullanımını sağlayacak yükseköğretim kurumları tarafından oluşturulabilecek objektif kriterler dikkate alınacaktır.

ÖDENEK DAĞILIMI  Yazılı bildirim  Üst yönetici onayı ile değişiklik  Değişikliklerin bildirilmesi  Harcama ve taahhüt durumlarının dikkate alınması

AYRINTILI FİNANSMAN PROGRAMI  Ayrıntılı Finansman Programı, kurumsal tertip düzeyinde Bakanlıkça hazırlanacaktır.  AFP Birim Detay, Bakanlıkça vize edilen AFP’nin ödenek dağılımları esas alınarak harcama birimlerine dağıtılması sonucunda kurum tarafından hazırlanacaktır.

AYRINTILI FİNANSMAN PROGRAMI

ÖDENEK GÖNDERME  Birim detayında kullanılabilir bütçe ödenekleri, Ödenek Gönderme Belgesi düzenlemek suretiyle ilgili harcama birimlerine gönderilecektir.  Herhangi bir harcama birimine başlangıçta planlanan ödeneklerden daha fazla ödenek gönderilmesi ancak ödenek dağılımının değiştirilmesi suretiyle mümkün olabilecektir.  Üst yöneticiden alınabilecek genel bir onay çerçevesinde Strateji Geliştirme Daire Başkanlıkları tarafından ödenek gönderme belgesi düzenlenebilecektir.

HARCAMA BİRİMLERİ VE HARCAMA YETKİLİLİĞİ  2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda yer alacak hüküm gereği, Ödenek Gönderme Belgesi ile ödenek gönderilen birimler harcama birimidir.  Ödenek Gönderme Belgesi ile ödenek gönderilen harcama biriminin en üst yöneticisi harcama yetkilisidir.

ÖDENEKLERİN KULLANILMASI  Harcama birimleri, serbest bırakılan ödenekler ve gelir gerçekleşmelerini de dikkate alarak Ödenek Gönderme Belgesi ile gönderilen ödenekleri kullanma yetkisine sahip olacaklardır.  Harcama yetkilileri, serbest bırakılan ödeneklerin üzerinde veya Ödenek Gönderme Belgelerindeki ödenek miktarını aşan ödeme emri düzenleyemeyecek ve bu tutarları aşan bir harcama yapamayacaklardır.

AKTARMA İŞLEMİ Birimler Arası Ödenek Değişikliği Kurumsal Tertibi Değiştiren İşlemler > %20 < %20 BAKANLIK YETKİSİNDE KURUM YETKİSİNDE Birimler Arası Ödenek Değişikliği TAMAMI KURUM YETKİSİNDE

AKTARMA İŞLEMİ KURUMSAL TERTİBİ DEĞİŞTİREN AKTARMA İŞLEMİ BİRİMLER ARASI ÖDENEK DEĞİŞİKLİĞİ iŞLEMİ

REVİZE İŞLEMİ Bakanlık tarafından yapılan AFP Revize Bakanlıkça yapılan AFP Revizenin AFP Birim Detay’a yansıtılması

REVİZE İŞLEMİ Bakanlıkça vize edilen AFP’yi değiştirmeyen revize işlemi kurum yetkisi dahilinde gerçekleştirilecektir.

EKLEME İŞLEMİ  Gelir fazlası ödenek kaydı ve likit karşılığı ödenek kaydı işlemleri kurum yetkisi dahilinde sonuçlandırılacaktır.

UYGULAMA SÜRECİ  Kurumsal tertip düzeyinde yer alan ödenekler, 5018 sayılı Kanunda ve Merkezi Yönetim Bütçe Kanununda yer alan aktarma yasaklarına tabi olduğundan söz konusu tertiplere ilişkin aktarma işlemleri, ilgili tertiplerin yıl sonu harcama tahminlerinin dikkate alınarak yapılması gerekmektedir.  Harcama birimlerinin yıl içinde ortaya çıkabilecek ödenek ihtiyaçları öncelikle AFP (Birim Detay) nin değiştirilmesi ve/veya birimler arası ödenek değişikliği yapılmak suretiyle karşılanacaktır.  Kurumsal düzeyde tertiplenen ödenekleri değiştirmemek kaydıyla ödenek dağılımlarında yapılacak her türlü değişiklik üst yöneticinin onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından sonuçlandırılacaktır.

İlginiz için teşekkürler