Bologna Süreci Uyum Çalışmaları “Bologna Süreci Uyum Çalışmaları” Prof. Dr. Oğuz Esen Rektör Yardımcısı Eskişehir, 19 Mart 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
Bilgi Paketi Çalışmaları
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ

Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ULUSAL YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Yükseköğrenimde BOLOGNA Süreci
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
BİLGİ İŞLEM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Bitlis Eren Üniversitesi
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Bologna Süreci Uyum Çalışmaları “Bologna Süreci Uyum Çalışmaları” Prof. Dr. Oğuz Esen Rektör Yardımcısı Eskişehir, 19 Mart 2010

İEÜ kuruluş amaçları ve eğitim anlayışıyla paralellik  Öğrenci odaklı  Buna uygun fiziki altyapı  İş gücü piyasasına ve toplumun gereksinmelerine duyarlı programlar  Uluslararası boyut Bologna Çalışmaları ve İEÜ

Üniversitemiz, Bologna sürecinin amacına uygun çalışmalara kurulduğu 2001 yılında başladı. Buna göre;  Ders anlatım planlarının (syllabus) hazırlanması,  Öğrencilerle düzenli toplantılar yapılarak geri bildirim alınması,  Ders ve Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketlerinin yapılması Senatoda karara bağlandı. Bologna Çalışmalarının Arka Planı

Öğretim Planlarının Gözden Geçirilmesi (2004)  Disiplinler arası anlayış benimsendi.  Programlardaki seçmeli ders sayıları artırıldı.  Esneklik sağlandı.  Programlardaki ders sayıları azaltılarak tüm programların 150 kredide tutulması benimsendi.  Konuların tekrarı asgariye indirildi.  Fakülte/Bölüm Danışma Kurulları kuruldu.  Yeni planlar öğretim yılında yürürlüğe konuldu. Bologna Çalışmalarının Arka Planı

Türkiye’nin Bologna sürecine katılması ile başlayan çalışmalara İEÜ hızla uyum sağladı. Buna göre;  Bölümlerde ERASMUS koordinatörleri belirlendi.  AKTS Kredileri Koordinasyon Kurulu kuruldu ve akademik birimlerde yoğun bir çalışma başlatıldı.  Diploma Eki verilmesi için çalışmalara başlandı.  ERASMUS değişim programlarına katılmak üzere Avrupa üniversiteleri ile değişim anlaşmaları yapıldı. Bologna Süreci: İlk Dönem Çalışmaları

Bu çalışmaların sonucunda,  Öğrenci ve paydaş görüşleri alınmadan biraz da mekanik bir biçimde AKTS kredileri belirlendi.  öğretim yılından itibaren tüm mezunlara “Diploma Eki” verilmeye başlandı.  79 üniversite ile değişim anlaşması yapıldı.  160 öğrenci değişim programlarına katıldı. Bologna Süreci: İlk Dönem Çalışmaları

2006 yılında;  “Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu” oluşturuldu.  Kalite ve stratejik plan hazırlık çalışmaları başlatıldı. Buna göre;  2006 yılından itibaren yıllık kalite raporları hazırlandı.  Stratejik Planı hazırlandı.  Üniversitenin akreditasyon hedefine uygun olarak ders dosyalarının toplanmasına başlandı. Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme

Yapılan çalışmalar;  Mevcut durumun belirlenmesi ve izlenmesinde yararlı oldu. Ancak,  Üniversite üst yönetiminin desteğine rağmen kurum genelinde kalite kültürü beklenen düzeyde yaygınlaşmadı.  Sürekli iyileştirmeler için gerekli mekanizmalar oluşturulamadı. Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme

 2008 yılında başvuruldu.  Özdeğerlendirme Raporu hazırlandı.  İç ve dış paydaşlara anketler uygulandı. Bu anketlerle;  Üniversitenin eğitim, araştırma ve sanayi-toplum ilişkileri olmak üzere öncelikli olduğu düşünülen hedefler,  Yönetim yapısı ile akademik, idari ve mali karar alma süreçleri,  Kalite süreçleri,  Bölgesel, ulusal ve uluslararası amaçlar ve hedefler konusunda görüşler belirlendi. Bu çalışmaların geniş bir katılımla yürütülmesi:  Akademik faaliyetler,  Programlar,  Dersler,  Hizmetler ve  Kalite süreçleri konusunda önemli bir farkındalık yarattı. Avrupa Üniversiteler Birliği(EUA) Kurumsal Değerlendirme Programı

Akademik Kalite Ağı ve Bologna Süreci

Bologna Eşgüdüm Kurulu’nun oluşturulması (2008). Toplam 13 kişi;  Öğrenci İşlerinden Sorumlu Rektör Yardımcısı  Fakülte / Bölüm Temsilcileri (7 kişi)  Öğrenci İşleri Müdürü  Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürü ve Uzmanı  Öğrenci İşleri Müdürlüğü Eğitim - Öğretim Programları Şefi  Öğrenci Konseyi Başkanı BEK raporu hazırlandı. Bologna Sürecinde Yeni Dönem

Bu konudaki eğitim çalışmalarına önem verildi.  Rektör Yardımcısı ve öğretim üyelerimiz yurt içi ve yurt dışında düzenlenen toplantı ve çalıştaylara düzenli olarak katıldı.  Tüm Dekan ve bölüm başkanlarına yönelik iki kapsamlı toplantı yapıldı. Bu konuda Bologna uzmanlarından büyük destek gördük.  Bologna uzmanlarının yurt genelinde Dekanlara yönelik olarak yaptığı toplantılar çok yararlı oldu. Eğitim Çalışmaları

AKTS Notları (ECTS Grade)

 Bologna sürecinin amacına uygun bir şekilde çalışmalara başlama kararı alındı.  Öğretim üyeleri ve akademik birimlerin ilgileri bizi teşvik etti.  Çalışma takvimi hazırlanarak Senato’ya sunuldu. Program Çıktıları ve İş Yüküne Dayalı AKTS

AşamaYAPILACAK İŞ TANIMLARITAMAMLANACAĞI TARİH 1Programların Eğitim Amaçları ve Yeterliklerin Belirlenmesi1 Mart A. Program (Bölüm) Tanımları 1.B. Program (Bölüm) Yeterliklerinin(Program Çıktılarının) Hazırlanması Birinci Aşama Çalışmalarının Değerlendirilmesi3 Mart Öğretim Planlarının, Ders Tanımı ve Uygulama bilgilerinin oluşturulması 14 Mayıs A. Öğretim Planlarının (Bölüm) Gözden Geçirilmesi2 Nisan B. Ders Çıktılarının Hazırlanması30 Nisan C. Bölüm Onayı3 Mayıs D. Fakülte Onayı11 Mayıs 2010 Çalışma Takvimi

İkinci Aşama Çalışmalarının Değerlendirilmesi ve Fakülte Kurullarında onaylanan programların BEK tarafından gözden geçirilmesi 14 Mayıs Bahar Dönemi sonu ders değerlendirme anketleri ile öğrencilerin ders yüküne ayırdığı zaman / saat ölçülmesi. 21 Mayıs Senato onayı15 Haziran İntibak çizelgelerinin hazırlanması ve gerekiyorsa Yönetmelik değişikliklerinin yapılması 30 Haziran Sürdürülebilir gelişme ölçütlerinin belirlenmesi ve değerlendirme15 Temmuz Tüm sürecin gözden geçirilmesi30 Temmuz Yeni Programların Uygulamaya geçirilmesi Öğretim Yılı 9 Avrupa Komisyonu’nun her yıl verdiği AKTS Etiketine (ECTS Label) Başvuru 15 Ocak 2012 Çalışma Takvimi

 Akademik birimler için “Uyum Rehberi” hazırlandı.  Web sayfası tasarlandı.  15 Ocak 2010’da Diploma Eki Etiketi almak için Ulusal Ajans’a başvuru yapıldı. Çalışmaların Devamı

 Program Tanımları  Program Çıktıları’nın belirlenmesi için akademik birimlerde yoğun bir çalışma yürütüldü.  Paydaşlarla toplantılar yapıldı. Çalışma Takvimi: Birinci Aşama

Programın ilk ayağında İçmimarlık ve Çevre Tasarım Bölümü akademisyenleri, sektör temsilcileriyle bir araya geldi. Tasarım ofisleri, firmalar, kamu, özel sektör kuruluşları ve meslek odalarından geniş katılımın sağlandığı toplantıda sektörün, bölüm mezunlarından beklentileri ele alındı. Toplantının Bologna Süreci’nin ilk aşaması olan program hedefinin belirlenmesinde kendilerine ışık tutacağını belirten İçmimarlık ve Çevre Tasarım Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Emre Ergül, “Bologna Süreci, 4 aşamadan meydana geliyor. İlk aşama, program hedeflerinin belirlenmesi. İkinci aşama, Avrupa Birliği kredi transfer sistemine göre derslerin yenilenmesi. Üçüncü aşama, yenilenen ders sisteminin üniversite bünyesine dahil edilmesi son aşama ise bir yıllık deneme. Biz öncelikle sektör temsilcileriyle bir araya gelerek istihdam ihtiyaçları doğrultusunda gerçekçi çözüm önerileri getirmeyi amaç edindik” dedi. Toplantıya İEÜ Mütevelli Heyet Üyesi Akın Kazançoğlu, İEÜ Genel Sekreteri Levent Gökçeer, İçmimarlar Odası İzmir Şube Başkanı Filiz Ultav, Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Markus Wilsing’in yanı sıra çok sayıda sektör temsilcisi ve akademisyen katıldı. İEÜ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, toplantılar dizisine mezunlar ve öğrencilerle devam etti. Yrd. Doç. Dr. Ergül, mezunların da sektör tecrübelerinden de faydalanarak Bologna sürecini etkin bir yönetimle aktarmayı amaçladıklarını söyledi. Haber : İEÜ’da Bologna Süreci Hız Kazandı

 Program Tanım ve Program Çıktıları 1 Mart 2010 tarihine kadar BEK’e gönderildi.  3 Mart 2010’da yapılan BEK toplantısında değerlendirildi. Çalışma Takvimi: Birinci Aşama

Programın Amacı Mimarlık Bölümü lisans programı, öğrencilerinin profesyonel tasarım becerileri, teknik yetkinlik, çevresel farkındalık, kültürel duyarlılık ve etik bilinçle donanımlı olmalarını amaçlar. Program mezunlarının globalleşme ve dijital üretimin hızla değiştirmekte olduğu mimarlık alanındaki yeni gelişmeleri izleyebilecekleri bir temel oluşturur. Program Çıktıları  (PÇ1) Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve teknik bilgileri uygulamada kullanabilmek  (PÇ2) Mimarlık alanındaki kavram ve düşünceleri anlamak, yorumlayabilmek ve değerlendirmek  (PÇ3) Uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek  (PÇ4) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek; öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yönlendirebilmek  (PÇ5) Mimarlıkla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek  (PÇ6) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek  (PÇ7) Bir yabancı dili kullanarak mimarlık alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek  (PÇ8) Mimarlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek  (PÇ9) Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve/veya uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak  (PÇ10) Mimarlık alanıyla doğrudan veya dolaylı ilişkili diğer disiplinlerle işbirliğine girebilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak Mimarlık Bölümü: Program Amaçları / Çıktıları

Program Kalite Güvence Sistemi Oluşturulması Ders çıktılarını program çıktıları ile karşılaştırmak için dereceleme sistemi (Gözlem, değerlendirme ve güncelleme süreçleri) Ders Çıktılarının Program Çıktıları ile Eşleştirilmesi Her bir derse ait öğrenme çıktılarının Program Çıktılarından hangisi/lerini sağladığı tespit edilir. Programlarda yer alan dersler ile Program Yeterliklerinin İlişkisi belirlenir. Ders Planlarının Hazırlanması Programdaki her bir ders için “ÖÇ-Öğrenme Çıktıları” belirlenir. - “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”: Amaç, içerik (kısa tanımı), ders planı, değerlendirme ölçütleri, ders kaynakları - İş yükü (AKTS) tablosu - Dersin öğrenme çıktılarının program çıktılarına katkı düzeyi - Öğretim elemanının tahmini olarak hazırladığı iş yükü öğrencilere de sorularak elde edilen sonuçlar karşılaştırılması Bölüm Öğretim Planlarının Gözden Geçirilmesi ve Yenilenmesi Program yeterliklerine ulaşmak için verilmesi gereken derslerin belirlenmesi Süreç Adımları Program Çıktılarının (Program Yeterlikleri) Hazırlanması Bölüm/program mezunlarının sahip olması gereken yeterlikler (qualifications), “mezun neleri bilir, ne tür becerileri kazanır, neleri yapabilir, vb.” soruları yanıtlanarak belirlenecektir. Program (Bölüm) Tanımları Bölüm misyon ve vizyonları çerçevesinde, dış ve iç paydaşların görüşü dikkate alınarak bölümün amaçladığı mezun profili

 Ders ve Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketi  Öğrenci Memnuniyeti Anketi  Çalışanların Memnuniyeti Anketi Öğrenci Bilgi Sistemi: Anket Uygulamaları

Öğrenci Bilgi Sistemi (OASIS) Ders ve Öğretim Elemanı Değerlendirme Anketleri

Öğrenci Bilgi Sistemi (OASIS) Öğrenci Memnuniyet Anketleri

Öğrenci Bilgi Sistemi (OASIS) Görüş ve Öneriler

Planlanan Anketler  Öğrenme Çıktıları Değerlendirme Anketi  AKTS İş Yükü Değerlendirme Anketi  Mezunlar Geri Bildirim Anketi Çalışma Takvimi: İkinci Aşama

 Engelli Destek Birimi oluşturuldu.  Birimin çalışma esasları için Yönerge hazırlandı.  Üniversitedeki Ders Anlatım Planları(Syllabus)’na “Engeliniz nedeni ile herhangi bir ders için desteğe ihtiyaç duyuyorsanız Engelli Destek Birimi´ne başvurunuz.” ibaresi eklendi.  Bu öğrencilerin ders ve sınav uygulamalarında ihtiyaçlarını belirlemek için “Akademik Destek Formu” düzenlendi.  Bu formları doğrudan ilgili öğretim üyesine gönderecekleri bir mekanizma geliştirildi. Sosyal Boyut: Engelsiz İEÜ

Akademik Destek Formu

 Bologna Süreci ve Kalite Geliştirme çalışmalarının birlikte yürütülmesi gereği.  BEK ile ADEK Eşgüdümü.  Pilot uygulama yerine topyekun uygulamanın daha doğru bir karar olduğu.  Kurum içi ve kurum dışı deneyim paylaşımının gerekliliği.  Sürecin kayıt altında tutulması.  Sürecin tüm akademik birimlerde aynı hızda yürütülemeyeceği.  Öğrencilerin sürece katılımlarında karşılaşılan güçlükler.  Eğitim Bilimleri uzmanlarından akademik destek alınması. Deneyimler ve Öneriler

 Bologna Süreci çalışmaları İEÜ’nün eğitim anlayışı ve hedefleri ile örtüştü.  Bu hedeflere ulaşmak için önemli bir fırsat yarattı. SONUÇ