SOSYAL MOBİLİZASYON.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Online İletişim Eğitimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Stratejik Plan Şablonu
Prof. Dr. Gülçimen YURTSEVER Yaşar Üniversitesi İşletme Bölümü
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
REKLAMCILIK Hafta 5.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Eğitim Süreci ve Sonrası Çalışmaları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
TR R3. TR R3 Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Türk Kızılayı.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
Support to Local Administration Reform 1 Birlik için stratejik yönün tanımlanması.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
KIZAMIK AŞI GÜNLERİ (KAG) PLANLAMASI. Bu oturumda şunları öğrenmiş olacağız; KAG’ne hazırlık aşamasında neler yapılmalıdır? Komiteler ve görevleri nelerdir?
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
“TÜRKİYE SAĞLIKLI BESLENME VE HAREKETLİ YAŞAM PROGRAMI İL EYLEM PLANI”
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
AKSU İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Aile Atölyeleri Projesi
Kazanım 6. Üretime katkıda bulunma konusunda görüş oluşturur.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
PROJE SOSYAL DİYALOG KOMİTESİ TOPLANTISI GÜNDEMİ (1)
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Tanıtım Çalışma Grubu
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Sunum transkripti:

SOSYAL MOBİLİZASYON

Ders sonunda şunları öğrenmiş olacağız; “Sosyal Mobilizasyon” nedir? “Kızamık Aşı Günleri”nde neden sosyal mobilizasyonu konuşuyoruz? “Sosyal Mobilizasyon Komitesi” nedir? “Sosyal Mobilizasyon Planı” nasıl hazırlanır? Bu iş bu kadar önemli midir? Biz bu işi yapabilir miyiz?

SOSYAL MOBİLİZASYON NEDİR? Toplumun bir konuya yönelik ilgi ve bilgisini artırmak amacıyla yapılan kampanya ve tanıtım faaliyetlerine “Sosyal Mobilizasyon” denir.

SOSYAL MOBİLİZASYONUN AMAÇLARI: Halka kızamık eliminasyon programını tanıtmak, gerekçelerini anlatarak destek almak ve nereden hizmet alınacağını açıklamak, Tıp akademisyenlerinden kızamık eliminasyonu programını gerçekleştirebilmek için destek almak, Diğer sektörlerin desteğini almak ve onlarla işbirliği yapmak, İl düzeyinde, vali başkanlığında sektörler arası işbirliğini sağlamak,

“KIZAMIK AŞI GÜNLERİ”NDE NEDEN SOSYAL MOBİLİZASYONU KONUŞUYORUZ? Aileler aşı yan etkileri ile ilgili önyargılı ya da bilgisiz olabilir, Yöneticiler koruyucu sağlık hizmetleri ile ilgili konulara ve aktivitelere ilgi duymuyor olabilir, Pediatristler, enfeksiyon hastalıkları uzmanları ya da akademisyenler farklı görüşte olabilir, Muayenehanesi olan hekimlerden bazıları kampanyaya olumsuz etki yapabilecek yorumlarda bulunabilir, Medyanın olumsuz etkileri olabilir, Uygulamanın ana stratejilerinden olan istasyonlara halkın yönlendirilmesinde yararlı olabilir.

Bu faaliyetler için bazen sponsor desteği de gerekebilir. BUNUN İÇİN; Medya aracılığı ile (reklamlar,haber programları,..) ya da poster ve broşürler bastırıp dağıtılarak, toplumun ilgisini çekici, bilgilendirici ve varsa toplum direncini kırıcı aktiviteler başta olmak üzere benzer faaliyetler gerçekleştirilmelidir. Bu faaliyetler için bazen sponsor desteği de gerekebilir.

MERKEZİ DÜZEYDE SAĞLIK BAKANLIĞI TARAFINDAN SOSYAL MOBİLİZASYON İÇİN YAPILACAKLAR; Hazırlanan TV spotunun Ulusal Kanallarda gösteriminin sağlanması, Yerel TV kanallarında gösterimi için TV spotunun illere dağıtımı, KAG Posterleri, Velilere yönelik bilgilendirme broşürleri, Evde bulunamayanlar için çağrı belgeleri, Üst düzey yöneticilere yönelik “Brifing paketi”, KAG Açılış Toplantısı, Gazetecilere yönelik bilgilendirme toplantısı.

POSTER

Veli Bilgilendirme Broşürü

Çağrı Belgesi

Brifing paketi

SOSYAL MOBİLİZASYON KOMİTELERİ: İl Sosyal Mobilizasyon Komiteleri İlçe Sosyal Mobilizasyon Komiteleri

3. Basın-yayın yoluyla KAG'nin desteklenmesini sağlamak, SOSYAL MOBILIZASYON KOMITELERININ GÖREVLERI; 1. Liderleri, ünlü kişileri, yardımda bulunacak kişi ve kuruluşları, özel sektörü KAG'ne destek sağlamak üzere seferber etmek, 2. Toplumu KAG'nin planlanması ve uygulanması aşamalarına katılımlarını sağlamak üzere seferber etmek, 3. Basın-yayın yoluyla KAG'nin desteklenmesini sağlamak, 4. Yazılı-görsel materyal geliştirilmesini ve dağıtımını sağlamak, 5. Açılış törenini hazırlamak.

Sosyal mobilizasyon nasıl sağlanır? 1. Sosyal mobilizasyon planı geliştirin, 2. Temel mesajları geliştirin, 3. Anahtar kişi ve grupların katılımını sağlayın, 4. Yazılı/görsel materyal dağıtın, 5. Medya çalışanlarına basın bülteni dağıtın, 6. Kitle iletişim araçlarını kullanın, 7. Açılış töreni düzenleyin, 8. İl ile ilçeler arası koordinasyonu sağlayın, 9. Toplum katılımını teşvik edin.

1.Sosyal mobilizasyon planı nasıl geliştirilir? Kızamık Aşı Günlerinden yaklaşık 1 ay önce, il düzeyinde özel aktiviteler, aktivitelerin yapılması gereken zaman ve sorumlu kişileri içeren detaylı bir plan hazırlanmalıdır. Plana aşağıdaki aktiviteler dahil edilmelidir; Temel mesajlar Anahtar kişi ve gruplar Yazılı/görsel materyal Medya çalışanlarına basın bülteni Kitle iletişim araçlarının kullanımı Açılış töreni İl ve ilçe sosyal mobilizasyon komiteleri arasındaki iletişim

2.Temel mesajlar nasıl geliştirilir? Sosyal Mobilizasyon Komitesi, tüm halkın anlayacağı dilde temel mesajlar geliştirmelidir. Bu mesajlardan bazıları şunlar olabilir; “Kızamık çocukları öldüren veya sakat bırakan bulaşıcı ve tehlikeli bir hastalıktır.” “Kızamık hastalığı salgınlara yol açmaktadır.” “Kızamık hastalığı güvenli bir aşı olan kızamık aşısı ile kolaylıkla önlenebilir.”

3. Anahtar kişi ve grupların katılımı nasıl sağlanır? İl ve İlçe Sosyal Mobilizasyon Komiteleri, anahtar kişi ve grupları tespit etmeli, bu kişi ve gruplarla temasa geçmeli ve bu kişi ve grupları özel sosyal promosyon aktivitelerine katılmaya davet etmelidir.

Bu kişi ve gruplarla ilk defa temasa geçerken, doğrudan telefon ya da yüzyüze görüşme yoluyla iletişime girmek, isimlerini öğrenip mümkün olduğunca isimleri ile hitap etmek, olumlu bir ses tonu ile konuşmak ve bu kişilerin konunun topluma anlatılmasında önemli olduklarını hissettirmek faydalı olacaktır.

Bu kişi ve grupların, olaya katılımını sağlamak için onlara bazı önerilerde bulunmak uygun olacaktır; Kızamık Aşı Günlerini toplantılar, kültürel veya sportif olaylarla duyurmak, Kızamık Aşı Günlerini afiş, poster ve broşürlerle tanıtmak, Medya ile görüşmeler yapmak, Açılış töreninde konuşmak veya törene katılmak, Promosyon aktiviteleri için ulaşımı sağlamak

Bu kişi ya da gruplar kimlerdir? 1. İlgili sektörler ve bu sektörlerin il teşkilatlarının temsilcileri; İçişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı, Milli Savunma Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, Ulaştırma Bakanlığı, Diyanet İşleri Başkanlığı, Çalışma Bakanlığı il yöneticileri, Valilik Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu,vs 2. Liderler

3. Ünlü kişiler 4. Kadın grupları 5. Okul-Aile birlikleri 6. Özel sektör 7. Akademisyenler 8. Yerel basının temsilcileri 9. Hükümet dışı organizasyonların temsilcileri olabilir.

4. Yazılı/görsel materyal dağıtımı Bakanlık tarafından hazırlanan TV spotlarının yerel kanallarda gösterilmesi sağlanmalıdır. Konu hakkında toplumun bilgilenmesini sağlayacak temel mesajları içeren, ilgi çekici ve kısa ifadelerin yer aldığı posterler, afişler, broşürler ve bez afişler geliştirilmeli ve bastırılmalıdır. Bu materyaller, özellikle okullar, dersaneler, sağlık ocakları, hastaneler, otobüs durakları, özel hekim muayenehaneleri gibi hedef nüfusun fazlaca bulunabileceği yerlere dağıtılmalı ve asılması sağlanmalıdır.

5. Medya çalışanlarına basın bülteni Kızamık Aşı Günleri sırasında medyanın desteğini almak son derece önemlidir. Medya halkın sağlık eğitiminde büyük rol oynar. Medyanın herhangi bir konu hakkında bilgilendirilmediği ya da desteğinin alınmadığı durumlarda bir çok kampanyanın olumsuz olarak etkilendiği tecrübe edilmiştir. Bu nedenle, medya çalışanlarına özel, standart temel mesajları içeren bir “medya çalışanlarına basın bülteni” hazırlanmalı ve bu rehberin medyaya dağıtılması sağlanmalıdır.

6. Kitle iletişim araçlarının kullanımı Radyo, televizyon ve gazeteler için stratejiler geliştirilmelidir, Topluma duyurulacak mesajlar ve basın bültenlerinin tarihi, zamanı, sıklığı ve içeriği planlanmalıdır, Bu planları birlikte şekillendirmek üzere medya üyeleri ile yakın işbirliği içerinde çalışılmalıdır.

7. Açılış Töreni düzenlenmesi Açılış töreninin Ulusal/İl Sosyal Mobilizasyon Komiteleri tarafından, uzun süre önceden planlanması ve kusursuz bir şekilde düzenlenmesi çok önemlidir. Törene katılacak yöneticilerin davetiye ile davet edilmesi, onların bu organizasyonu daha ciddiye almalarını sağlayacaktır. Tören sırasında çeşitli konuşmalar yapılacak, üst düzey yöneticiler ilk doz aşının verilmesine eşlik edecek ve katılımda bulunan tüm gruplara teşekkür edilecektir. Medya bu olayı görüntülemek üzere orada olmalıdır. Hatta mümkün olursa üst düzey medya yöneticilerinden bir ya da birkaç temsilcinin de konuşma yapması sağlanarak konunun medyada yer alması kesinleştirilebilir.

8. İller ve ilçelerle koordinasyonun sağlanması Aktivitelerde tekrarlar ve karışıklık olmasını engellemek için Ulusal, İl ve İlçe Sosyal Mobilizasyon Komiteleri arasında iletişim ve koordinasyon sağlanmalıdır. Komiteler, planlanacak aktivite ve materyaller konusunda her düzeyde fikir birliğine varmalıdır. Böylece il içerisinde farklı uygulamaların olması ve farklı mesajların verilmesi engellenmiş olacaktır.

9. Toplum katılımının teşvik edilmesi Sosyal Mobilizasyon Komiteleri, toplumun aşılamalara katılımını artırmanın yollarını belirlemelidir. Toplum, bir konuda sorumluluk aldığı ve katılımcı olduğu oranda verici olacaktır. Birçok ülkede bez afişlerin hazırlanmasında, çalışanlara yiyecek sağlanmasında, aşının teslim alınışı ve iadesinde araç sağlanmasında toplumdan yararlanılmaktadır.

Toplum katılımının teşvik edilmesinde aşağıdakiler önemlidir; Kişilerin kampanyanın yararlarına ikna edilmesi, Kampanyanın bilimsel ve yasal gerekçelerinin sağlık personeli tarafından iyi bilinmesi, KAG’ne yönelik sosyal faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, KAG süresince sağlık personelinin imaj ve saygınlığının korunması, Halk ile kurulan olumlu ilişkinin tüm topluma medya yoluyla (olumlu TV haberleri, gazete haberleri,..) gösterilmesi.