Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜNDEM Neden YeniKart? Nedir YeniKart? Nasıl ve Nerelerde Kullanılır?
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
SLAYTLARI GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ…
ANKARA TARİHİ KENT DOKUSUNUN PLANLANMASI KISA BİR TARİHÇE
MİSYONUMUZ Bölgemizin stratejik ili olan Batman’ı modern ve huzurlu bir şehir haline getirmek ve Batmanlıların yaşam kalitesini yükseltmektir.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Kent Konseyi.
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Belediye Yönetimleri ve Özürlüler
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
ÇEVRE SAĞLIĞI İLE İLGİLİ ŞİKAYETLER
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
Yüksek Koruma Değerine Sahip Akdeniz Ormanlarında Çok Yönlü Çevresel Fayda Yaratan Entegre Yönetim Projesi.
Dr. Duygu DALGIÇ UYAR 12 Aralık 2013, Ankara. Avrupa Konseyi.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
AFETLERDE YÖNETİM Prof.Dr. Recep AKDUR.
Hayrettin GÜNGÖR TBB Genel Sekreteri
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
İstanbul'da sel felaketi: 31 ölü
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
MAHALLİ İDARELER (Yerel Yönetimler)
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
ÇEVRE POLİTİKASI VE YÖNETİMİ
Kentleşme, Konut ve Afet Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalarla
AVRUPA KENTSEL ŞARTI.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
5393 say. Belediye Yasası.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
İLLER BANKASI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
KENTSEL SİYASET. KENTSEL SİYASET Kentsel Siyaset-2 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
YEREL YÖNETİM BELEDİYE VE GÖREVLERİ.
İnsanlar ve yönetim ARDA KIRTASİYE. Yerel yönetimler İnsanların beslenme,barınma ve sağlık gibi temel ihtiyaçları vardır.İnsanlar bu ihtiyaçlarını karşılamak.
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
SAĞLIK HİZMETLERİNİN SUNUMUNA YEREL YÖNETİMLERİN KATILIMI
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Afet Zararlarının Azaltılmasında Türkiye’deki Yerel Yönetimlerin Rolü
Aracı Şehirler MEWA Bölgesel Forumu 22/09/2017 Nevşehir
Merkezi Yönetim ile Yerel Yönetim İlişkileri
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
12. Hafta Ders İçeriğinin Başlıkları
Sunum transkripti:

YEREL YÖNETİMLERDE ÇEVRE YÖNETİMİ VE YENİ BELEDİYE YASASININ GETİRDİKLERİ

Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası haline gelmiştir.

Çevre Sorunları ve Yerel Yönetimler Çevre sorunları, özellikle kentlerde yerel yönetimleri yakından ilgilendirmektedir. Nitekim Ayamama örneğinde de sorumlu olarak öncelikle belediyelerin gösterilmesi bu durumu ortaya koymaktadır.

Çevre sorunları ile yerel yönetimler arası ilişkiyi doğuran en önemli gerekçe, bu tür sorunların yerel nitelikli oluşudur.

Özellikle kentlerde artan sorunlarla birlikte, belediyelerin, planlama hizmetleri, yerel kamu hizmetleri, çevre yönetimi ile beldenin sağlıklı ve düzenli gelişmesi gibi işlevleri, sorumlulukları artmıştır

Çevre Politikaları ve Belediyeler Artan bu tür sorumluluklar karşısında belediyelerin tutarlı bir çevre politikası ve buna izin veren yasal mevzuatın olması gerekir.

Çevre Politikası: Bir belediyenin çevre konusundaki tercih ve hedeflerinin belirlenmesidir. Çevre politikalarının amacı: Sağlıklı bir çevre sağlamak, çevre değerlerini korumak-geliştirmek, bu uygulamaların külfetini adaletli dağıtmak

Etkin Bir Çevre Politikası Kentin çevresel bakımdan planlanması Kentsel çevre hizmetlerini gecikmeden sunmak Sağlıklı bir çevre için kentsel faaliyetleri düzenlemek ve kurallar koymak Yönetimi çevre hizmetlerine uygun olarak geliştirmek İşleyen bir çevre yönetim sistemi kurmak Yeterli finansman oluşturmak

Çevre Politikasının Araçları Hukuki Araçlar İdari Araçlar Sosyal Araçlar Ekonomik ve Mali Araçlar

Hukuki Araçların İşlevleri Beldenin düzenli-sağlıklı gelişmesini sağlamak, koruyucu sağlık hizmetleri sunmak, planlı kentleşmeyi sağlamak, yapılaşmayı denetlemek, kanalizasyon yapmak, su kaynaklarını, kıyıları korumak, atıkları toplamak ve imha etmek, halka refah sağlayıcı çalışmalar yapmak, toplu taşıma yapmak ve trafiği düzenlemek

İdari Araçların İşlevleri Çevre Kaynaklarının Kullanıcısı Olma İşlevi Çevre Kaynaklarını Kullandırmaya İlişkin İzin ve Denetim İşlevi Çevreyi Koruma İşlevi Çevre Kaynaklarının Yeniden Üretilmesi Yerel Kaynakları Geliştirme İşlevi Çevre Yönetimini Halkla Birlikte Yürütme İşlevi

Sosyal Araçların İşlevleri Belediye işlerine ve idaresine katılma Kadın, çocuk ve eğitim kurumlarında başlayan bilgilendirme, eğitim ve yönlendirme faaliyetleri Sivil toplum örgütleri, görsel ve yazılı basın kaynaklarının toplumu çevre konusunda bilinçlendirmesi

Ekonomik ve Mali Araçlar a) Doğrudan Kontrol: b) Vergilendirme c) Sübvansiyonlar ve Krediler: f) Depozito ve Geri Ödeme Yöntemi: e) Fiyatlandırma: d) Emisyon Permileri ya da Kirletme Lisansları:

Çevre Yönetimi Nedir? Çevreyi tahrip edici etkileri olabilecek insan etkinliklerini düzenlemeye ve yönlendirmeye dönük karar alma ve uygulama sürecidir. Çevre yönetimi, mikro ölçekte yaklaşımlar içermesi nedeniyle, özellikle belediyeler bakımından önemlidir.

Çevre Yönetiminin Araçları Çevre yönetimi, önleyici, onarıcı ve geliştirici nitelikli olmak üzere, üç tür araçtan oluşur.

Çevre yönetiminin amaçlarına ulaşmak için bireylere yönelik eğitim ve bilinçlendirme faaliyetleri de önem taşır. Bu konuda belediye ve sivil toplum örgütleri arasında etkileşim olmalıdır.

Yerel Çevre Mevzuatı Belediye Kan., Belediye Ceza Kan., Umumi Hıfzısıhha Kan., Çevre Kan., Özel Çevre Kurumu Başkanlığı Hak. Kar., Büyükşehir Belediye Kan., İmar Kan., Belediyelerin İşyeri Açma ve Çalışma R.D. Kan. ile Kıyı Kan.

Çevre Politikaları ve 5393 sayılı Belediye Yasası 5393 sayılı Belediye Yasası, çevre sorunları konusunda belediyelere doğrudan yetki ve görevler verir: Bunlar; 14. md, 15. md., 18. md., 38. md., 73. md., 76. md., 77. md., 79. md., 80. md. ve 81.md.’de yer alırlar.

Yasanın Genel Niteliği 5393 sayılı Belediye yasasının etkin bir çevre politikası oluşturmak isteyen belediyelere yeterli ve çağdaş olanaklar sunduğu söylenebilir.

5393 Sayılı Yasayı önemli Kılan Özellikler Yasa, çevre sorunları konusunda sürdürülebilir gelişme ilkelerine paralel düzenlemeler içermektedir. Çevre sorunlarının önlenmesi ve giderilmesinde belediye-sivil toplum örgütleri etkileşimine de olanak tanımaktadır.

En önemli yenilik: “Kent Konseyleri” 76. madde: “Kent konseyi, kent yaşamında; kent vizyonunun ve hemşehrilik bilincinin geliştirilmesi, kentin hak ve hukukunun korunması, sürdürülebilir kalkınma, çevreye duyarlılık, sosyal yardımlaşma ve dayanışma, saydamlık, hesap sorma ve hesap verme, katılım ve yerinden yönetim ilkelerini hayata geçirmeye çalışır”

SONUÇ I Etkili bir çevre politikası ve çevre yönetimi için yasal mevzuat, tek başına yeterli olamaz. Yöneticilerin ve halkın istekli, gönüllü ve izleyici olması gerekir.

SONUÇ II 5393 Sayılı yasa, çevre sorunları konusunda çağdaş yaklaşımlara paralel düzenlemeler içermektedir. Yasa, istendiği takdirde yerel düzeyde etkili bir çevre politikası ve çevre yönetimine olanak sağlamaktadır.