Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BTO 310 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Advertisements

DİKKAT RADYASYON VAR! GRUP MUTANT.
Caddebostan Irmak Anaokulu Okul Aile Birliği Brunch Etkinliği
HAVA KÜRE (ATMOSFER) VE HAVA KİRLİLİĞİ
Grup O AN.
BİZ KİMİZ?  Hacettepe Üniversitesi Okuma Topluluğu, kısa adıyla “ HUNOK ” 2007 yılında Hacettepe Üniversitesi öğrencileri tarafından kurulmuştur. Bununla.
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANELERİ
ÖZGÜRLÜK Bir İnsanlık Değeri Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
 Thinkquest; öğretmenlerin kendi eğitim müfredatına, planına,thinkquest eğitim projesini ekleyip,gelişen ve değişen 21 yüzyıla ayak uydurmasında yetenek.
(TODUP Grup C-1) GRUP KAZASIZ BELASIZ.
BALÇOVA’ DA SİGARASIZ YAŞAMLA KALP SAĞLIĞINI KORUMA:
Grubal Enfeksiyon Gururla Sunar…….
TODUP PROJESİ 2013.
06-12 OCAK VEREM HAFTASI HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
Verem SAVAŞ Haftası (1-7 OCAK).
TÜTÜNSÜZ KURUM PROJESİ
OBEZİTE PİŞMANLIKTIR Dönem I TODUP çalışması
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
BİR ORGAN BİR HAYAT.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Avrupa’da Önemli Su Yönetimi Konuları Senad Ploco.
“ÇOCUK-AİLE- D OKTOR İLİŞKİSİ” Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ Ctrl+ Win GRUBU TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJESİ.
Güneş Koruyucu Kozmetik Ürün Teknolojisinde Yeni Gelişmeler
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Grup Nane-Limon Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Alternatif Tedavi Yöntemlerine Bakışlarının.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
C1 Grubu “Çocukça Yaklaşım”
Çocukların Spora ve Sağlıklı Beslenmeye Yönlendirilmesi
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
KANSER ve ÖNLEME.
Anket Hazırlama.
BİLİŞİMCİ MARTILAR PROJESİ
Ecz. Sema ÖREN Uygulama Adı: İlaç Bilgilendirme Notları
BESLENME DOSTU OKUL OLMAK İÇİN
KOÜ TIP FAK. Dönem 1 TODUP Grup Palpasyon (F1)
 Danı ş man Ö ğ retim Üyemiz: İ lknur BA Ş Y İĞİ T.
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
Alzheimer Afiş. Kronik Hastalıklar, Yaşlı Sağlığı ve Özürlüler Daire Başkanlığı Yaşlı Sağlığı Farkındalık Çalışması.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Kendiniz İçin Küçük Çocuğunuz İçin Büyük Bir Adım Atın Projesi 2.Dönem Faaliyet Raporu.
MESLEĞİMİ SEÇİYORUM PROJESİ 7 İlköğretim + 5 Liseden toplam 24 formatör öğretmen 5 gün formatör eğitimi aldı.
5. 5 RADYASYON Eray Özdemir Demet Korur Duygu Ergün.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şubesi 2007
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
VİTAMİNİ KABUĞUNDA.
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
AKTİF OL RADYOAKTİF OLMA!
SAĞLIK BAKANLIĞI VEREM SAVAŞI DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sosyal medya aracılığı ile toplumda bazı hastalıklar hakkındaki farkındalığı arttırma BİR DE HEKİME SOR.
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
KAMU SEKTÖRÜ SAĞLIK YÖNETİCİSİ GÖZÜYLE BASIN
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
PROJE KOORDİNATÖRLERİ: MELEK KAYA MÜLAYİM ÖZLEM URAL
‘‘Görmemek insanı eşyadan ayırır, duymamak ise insanı insandan ayırır
2016 – 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜNGÖRMEZ İLKOKULU SU KAŞİFİ PROJESİ
Yaptığımız Anketin Sonuçları
HE-KİM SOSYAL? TODUP D-1 GRUBU.
Yeşilay, sigara, alkollü içki  ve diğer uyuşturucu madde gibi alışkanlıklar ile mücadele eden ve bütün zararlı alışkanlıklardan halkın ve gençlerin korunması.
Soba Ve Doğalgaz Zehirlenmelerini n Nedenleri Isınma amaçlı kullanılan fosil yakıtlarından kömürün yanması ile olu ş an karbon monoksit gazının ortama.
Öğrencinin Adı-Soyadı: Nazan BEKTAŞ Merve TAŞ Tarih:
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
ErteleMEMEli Meme Kanserinde Erken Tanının Önemine Yönelik Farkındalık: İzmit’te İki İç Çamaşırı Mağazası Deneyimi Berk Hancı, Burak Aras, Görkem Çakırcalı,
NEDEN DOKTOR OLUYORUZ? GRUP BİLİMSE TODUP A2.
Grup ‘kan kardeşİm’ TODUP E1
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Sunum transkripti:

Grup Ultraviyole (TODUP Grup C-4)

GÜNEŞ IŞINLARININ ZARARLARIYLA İLGİLİ FARKINDALIK YARATMA PROJESİ “GÜNEŞİN ZARARLI YÜZÜ”

YRD. DOÇ. DR. YUSUFHAN YAZIR GRUP ÜYELERİ NAZIM FURKAN GÜNAY KEREM ŞAHİNÖZ ALİ VUSLAT ÖZEN TUĞRUL BEYAN BEYZA SOYLU FURKAN ALBAYRAK ŞENİZ ŞENGÜL NİLÜFER AYDOĞAN OSMAN PEKGÖZ YASEMİN ALPTEKİN İLKİN NECEFLİ GRUP DANIŞMANIMIZ YRD. DOÇ. DR. YUSUFHAN YAZIR

AMACIMIZ İNSANLARDA GÜNEŞİN ZARARLI ETKİLERİ KONUSUNDA FARKINDALIK YARATMAK VE DAVRANIŞ GELİŞTİRMEK

ÖNCELİKLE Grup adının “Grup Ultraviyole” olmasına oy birliğiyle karar verdik. Daha sonra kendimize bir logo oluşturduk.

NELER YAPTIK? Güneşin zararlarıyla ilgili çeşitli sorular içeren bir ön anket hazırladık. Bu anket polikliniğe gelen hasta ve hasta yakınlarına uyguladık. Çıkan sonuçları ve soruların kalitesini yaptığımız iki toplantıyla değerlendirdik ve buradan hareketle daha güncel ve kaliteli sorular hazırladık.

HEDEF KİTLE Hedef kitle uzun tartışmalarla tıp fakültesi öğrencileri olarak belirlendi. Hedef kitle olarak tıp fakültesi öğrencilerini seçmemizdeki amacımız bu bilgileri daha fazla kişiye ulaştırabileceklerini düşünmemiz oldu.

NELER YAPTIK? Ön anketten çıkan bilgiler ışığında, güneşin yol açtığı hastalıklar ve güneşten korunma yolları ile ilgili bilgilendirici bir broşür hazırladık.

NELER YAPTIK? Çalışmamızı etkin kılabilmek için afiş hazırladık ve izin alarak görülebilir yerlere astık.

GÜNEŞİN ZARARLARIYLA İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ ANKETİ UYGULADIK NELER YAPTIK? GÜNEŞİN ZARARLARIYLA İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ ANKETİ UYGULADIK

ANKETTEN ELDE ETTİĞİMİZ SONUÇLAR

Sizce uzun süre güneş ışınlarına maruz kalmak hangilerine yol açar? SORU 1 Sizce uzun süre güneş ışınlarına maruz kalmak hangilerine yol açar?

SORU 2 Güneşin zararlı ışınlarından korunmak için hangi önlemleri alıyorsunuz?

SORU 3 Güneş gözlüğü alırken nelere dikkat edersiniz?

SORU 4 Kendi kendinize cilt kanseri gözlemi yapmayı biliyor musunuz?

SORU 5 Cildinizde gördüğünüz hangi belirtilerde doktora başvurmanız gerekir?

SORU 6 Güneş yanığı olduğunuzda, vücudunuzun su toplaması durumunda ne yaparsınız?

TARTIŞMA Ankete katılan tıp fakültesi öğrencilerinin düşük yüzde ile cevap verdiği şıkların içerdiği bilgileri öğrendiği ve farkındalık yaratıldığı görüldü. Hazırladığımız broşürler ankete katılan öğrencilere verilerek bilgilendirme üst düzeye çıkarıldı. Hazırladığımız afişler de öğrencilerin görebilecekleri yerlere asılarak bilginin sürekliliği sağlandı.

SONUÇ Kışın, kapalı havalarda bile zarar verebilen güneş ışınları hakkında, daha fazla kişiye ulaşabileceğini düşündüğümüz, tıp fakültesi öğrencilerine yönelik bilgilendirme çalışması ile bu zararlı ışınlar konusunda farkındalık yarattığımızı ve davranış geliştirdiğimizi düşünüyoruz.

GELECEKTE NELER YAPILABİLİR? İlerideki çalışmalarla bu bilgilerin lise ve ilköğretim seviyesine de sunularak bu bilincin daha erken yaşlara yayılması gerektiğini düşünüyoruz.

teşekkürler…