Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
YAPILANDIRMACILIK.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖRNEK OLAY.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Teknoloji, Kültür ve 21. YY pedagojisi
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
MERHABA.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRETİM YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Rehber Öğretmenlerimiz Elif BAŞ BULUT Mustafa ŞENDEN Hoş geldiniz
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Bireysel Çalışma Yöntemi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Programdan Sorular.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008

Proje yönetiminin özellikleri Bu konuda ilk önemli çalışmaları john Dewey yapmıştır. J.Bruner proje temelli öğretim konusunda önemli katkıları olmuştur. Yani bugün yapılan çalışmalar geçmişte yapılan çalışmaların sentezidir. En önemli amaç öğrenciye kendi öğrenme stratejisini keşfettirmek,bu beceriyi kazandırmak ve öğrenmeyi öğretmektir. 2

Eğitim Alanında Kullanımı Proje yöntemi öğrencinin gerçek yaşam koşullarında veya ona yakın koşullarda gerçekleştirdiği bir etkinliktir. öğrenciye bir şeyin nasıl yapılacağını deneme fırsatı vermektedir. Bireysel yada küçük gruplar ile bir görev üzerinde somut ürünler elde etmek için yapılan uzun süreli çalışmalardır. Yöntem gerçek hayat ile okul arasında bağ kurmak için kullanılır. Tam anlamıyla bir konunun öğretiminden ziyade öğretime destek için kullanılır. Amacı bir iş bir eser çıkarmaktır. Zihinsel ve Fiziksel olarak öğrenci sürece katılır. 3

Öğretimde Proje Örnekleri Kuraklığın nedenlerini öğrenme projesi; Suyu tasarruflu kullanma projesi; Çevremizi ağaçlandırma projesi; Atıklardan yararlanma projesi; Öğrenilen programlama bilgileriyle kendinize ait programı tasarlama; (ana felsefe küçük ölçekli de olsa öğrencinin gerçek hayatla karşılaştırılması,yaşatılmasıdır.) 4

Proje çalışmasının aşamaları şöyle sıralanabilir: Projeye karar vermek Zaman akış şeması hazırlamak Proje çalışmalarını aşamalandırmak Değerlendirme ölçütünü belirlemek Projeye başlamak Öğrenme kaynaklarına inmek Projeyi tamamlayıp sunmak Projeyi değerlendirmek 5

Böylece; Daha kalıcı izli öğrenmeler gerçekleşmiş olur. Hayatta işine yarayacak bilgilere yer verilerek sonuçların görülmesi sağlanır.Pratik deneyim kazandırılır. Sürekli oturup dinlemekten sıkılan öğrenciler için eğlendirici ve motive edici bir yöntemdir. 6

Ayrıca ; Öğrencilere sentezleme, problem çözme ve eleştirel düşünme olanakları verilerek kafalarındaki “...ise”,“ne” ve “niçin” sorularını cevaplamaya olanak sağlar Öğrenciler bazı konuların ayrıntılarını daha iyi görebilirler. Proje başarıyla tamamlandığında öğrencini kendine güveni artar. Motivasyonu artar yeni ilgi alanları gelişir. Kendi başına karar almayı öğrenir. 7

Dikkat Edilecek Noktalar ise; Proje konusu sınırlılıkları iyi belirlenmezse konudan sapmalar,dağılmalar gerçekleşebilir.Bu ise fazla zaman demektir. Proje öğrencinin ilgi ve yeteneklerini ortaya çıkarıcı yönde olmalıdır.Öğrenci projeye ilgi duymalıdır. Öğretmen rehber konumunda olmalı öğrenciye başarı hissini vermelidir.Denetim olmadığı takdirde problemler oluşabilir. Değerlendirmede süreç ve ürünler birlikte ele alınmalıdır. Gerekli gözetim ve denetimi sağlamak zor olabilir. Projenin fiziksel boyutundan ziyade eğitim boyutuna yönlendirilmelidir. 8

Soru1) Bir öğretmen öğrencilerinden gerçek hayattan seçtiği problemleri sınıfta tartışmalarını ve bunlara çözüm yolları bulmaya çalışmalarını istiyor. Bu öğretmenin uygulamaya çalıştığı yöntem aşağıdakilerden hangisidir? a)Gösteri yöntemi b)Proje yöntemi c)Soru yanıt yöntemi d)Sunuş yöntemi e)Örnek olay yöntemi KPSS

Soru2) Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulandığı bir sınıfta öğrenciden beklenen aşağıdakilerden hangisidir. a)Arkadaşlarıyla bir yarış içinde olma b)Olguları tekrarlayarak iyice ezberleme c)Öğretmenin aktardığı bilgileri alma d)İlgilendiği konuda keşfettiği bilgileri düzenleyerek sunma e)Öğretmeninden ve arkadaşlarından bağımsız olarak çalışma kpss

Soru3) Akademik başarısı sınıf ortalamasının üstünden olan ve ders işlenirken arkadaşlarını sürekli rahatsız ederek disiplin sorunu yaratan bir öğrenci ile karşılaşan öğretmen aşağıdaki yaklaşımlardan hangisinden yaralanmalıdır. a)Sınıf içinde uyulması gereken kuralları ona sık sık hatırlatmak b)Sorunun çözülmesi için diğer öğrencilerden yardım istemek c)Bu öğrenciyi diğer öğrencilerden ayrı yerde oturtmak d)Sınıf içinde en çok ona söz vererek başka davranışlar için ona zaman bırakmamak e)Ona,yeteneklerine ve düzeyine uygun ek çalışmalar yaptırma kpss