KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
KAVRAMLAR.
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ ……………ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

ISO 9001 NEDİR? ISO 9001, tüm imalat ve hizmet şirketleri için hazırlanmış olan ve Kalite Yönetim Sistemi’nin gereklerini belirleyen uluslararası bir standarttır.

ISO 9001:2008 ; Kurumun mal veya hizmet üretimindeki tüm aşamaları belirleyerek, Kurumun kullanma kılavuzunu oluşturmak, Her defasında aynı kalitede sonucun alınacağı iş süreçleri yaratmayı amaçlamaktadır.

KALİTE NEDİR. Kalite, ihtiyaçlara karşılık vermektir KALİTE NEDİR? Kalite, ihtiyaçlara karşılık vermektir. Kalite, şartlara uygunluktur. Kalite, müşteri memnuniyetidir. Kalite, amaç ve isteklere uygunluktur. Kalite, bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir. Ayrıca; Kalite, yapısal özellikler takımının şartları yerine getirme derecesidir.

UNUTULMAMALIDIR Kİ; KALİTE bir kurum ve kuruluşta HERKESİN işidir.

MÜŞTERİ: Bir ürünü alan kuruluş veya kişidir MÜŞTERİ: Bir ürünü alan kuruluş veya kişidir. Hizmetimizden yararlanan kişi, kurum ve/veya kuruluşlar müşterimizdir. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ: Müşterinin şartlarının yerine getirildiğinin ,müşteri tarafından algılanma (memnuniyet) derecesidir. Müşteri taleplerinin yasal mevzuat çerçevesinde en etkin bir şekilde karşılanmasıdır.

  KALİTE POLİTİKASI Bir kuruluşun üst yönetimi tarafından çalışmalara yön vermesi, tüm çalışanların aynı bakış açısı ile hizmet vermesi ve kurum kültürü sağlamak amacıyla oluşturulan stratejilerdir.

KALİTE POLİTİKAMIZ Sürdürülebilir Kalkınma İlkeleri Kapsamında; Çevreyi Korumak ve Yaşam Kalitesi Yüksek Mekanlar Oluşturmak; Yerleşmeye, Çevreye ve Yapılaşmaya dair Yönetim Planları Hazırlayarak Uygulamaları İzlemek ve Denetlemek, Kalite Yönetim Sistemi Standardının Şartlarına Uyarak Etkinliğini Sürekli İyileştirmek, Yasal Şartlar Doğrultusunda Hizmet Alanların Beklenti ve İhtiyaçlarını Karşılayarak Memnuniyetlerini Arttırmaktır.  

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Kalite Yönetim Sistemi, bir kuruluşu kalite açısından yönlendiren ve kontrol eden yönetim sistemidir. Bir kuruluşu başarılı bir şekilde çalıştırmak için, sistematik ve şeffaf bir şekilde yönetmek ve kontrol etmek gereklidir. Başarı, bütün ilgili tarafların ihtiyaçları karşılanırken, performansı sürekli iyileştirilecek şekilde tasarlanan bir yönetim sisteminin uygulanması ve sürdürülmesinin sonucunda elde edilir.

Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri: Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların katılımı Proses (süreç) yaklaşımı Yönetimde sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Karar vermede gerçekçi yaklaşım Karşılıklı yararlar sağlayan tedarikçi ilişkileri

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Kaynakların Yönetimi Dokümanların Kontrolü Ürün/Hizmet Gerçekleştirme Ölçme, Analiz İyileştirme

YÖNETİMİN SORUMLULUĞU Üst yönetim, tanımlanan kalite yönetim sisteminin; Uygulanması, Geliştirilmesi, Etkinliğinin ve sürekliliğinin sağlanması konusunda taahhütlerini ve sorumluluğunun gereklerini yerine getirmelidir. Yönetimin Sorumluluğu

Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz; KAYNAK YÖNETİMİ Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz; Müşteri şartlarının yerine getirilmesiyle müşteri memnuniyetinin arttırılması için gerekli kaynakları belirlemeli ve sağlamalıdır. Kaynakların Yönetimi

ÜRÜN/HİZMET GERÇEKLEŞTİRMESİ Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz; Ürünün/hizmetin gerçekleştirilmesi için ihtiyaç duyduğu prosesleri belirlemeli ve bu prosesleri plânlayarak geliştirmelidir. Ürün/Hizmet Gerçekleştirme

ÖLÇME, ANALİZ VE İYİLİŞTİRME Bakanlığımız ve İl Müdürlüğümüz, Ürün/hizmet uygunluğunu ve kalite yönetim sistemi uygunluğunu ve etkinliğini izlemek, ölçmek ve iyileştirmek durumundadır. Ölçme, Analiz İyileştirme

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Proses (Süreç): Kaynakları kullanarak, girdileri çıktılara dönüştüren birbirleriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı. Ürün/Hizmet: Bir prosesin sonucu.

İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZE AİT PROSES TAKIMLARI ÇED PRJ Çİ BİD TVK KOOP İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZE AİT PROSES TAKIMLARI ÇED PRJ Çİ BİD TVK KOOP. AKD YD İMP ÇYD YPM YM İLİN DURUMUNA GÖRE DÜZENLENECEK!!!

PROSEDÜR : Bir faaliyeti veya prosesi icra etmek için belirlenen yol olarak tarif edilebilir. Prosedür şu soruların cevabıdır: Ne gerçekleştirilecek? Neden gerçekleştirilecek? Nerede kontrol edilecek? Kim faaliyet/kontrolden sorumludur? Nasıl gerçekleşecek/kontrol edilecek? Ne zaman gerçekleştirilecek/kontrol edilecek?

İL MÜDÜRLÜĞÜMÜZE AİT KYS PROSEDÜRLERİ Dokümanların Kontrolü Prosedürü Kayıtların Kontrolü Prosedürü İç Tetkik Prosedürü Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü Prosedürü Düzeltici ve Önleyici Faaliyet Prosedürü

KALİTE EL KİTABI: Bir kalite sisteminin oluşturulması ve uygulanmasında kullanılan temel doküman “Kalite El Kitabı” dır.

Kalite El Kitabının amacı, sistemin uygulanması ve bunun sürekliliğinde kalıcı bir referans olmasıdır. Bir eğitim aracı olan bu doküman, yeni işe alınan personelin işletmeye ve işine uyumunu sağladığı gibi personelin tümünü kalite üzerinde eğittiği için verimliliği arttıracaktır. Kısacası bu kitap, bir kurum/kuruluş ve işletmenin “Kalite Vitrini” dir.

Kalite Yönetim Sisteminde yapılmak isteneni özetlemek gerekirse; UYGULA PUKÖ DÖNGÜSÜ ÖNLEM AL KONTROL ET

Kalitenin tanımlarını hizmet sektörü için bir araya getirirsek aşağıdaki 10 unsuru da başarılı oluruz. Hizmette Yüksek Performans Stratejik Planlama Yasa, Yönetmelik ve Standartlara Uygunluk Bağlı Birimler İle İş Birliği Güvenilirlik Düşük Maliyet/Yüksek Kalitede Hizmet Toplum Memnuniyeti İtibar Sürekliliği Etkin İletişim Toplumsal Kazanç KALİTENİN, HATA BULMA DEĞİL HATA ÖNLEME SANATI OLDUĞU HİÇ UNUTULMAMALIDIR.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN KURUMA KATKISI İşlerin standartlaştırılmasını, Kişiye bağımlılığın en aza indirgenmesini, Yeni çalışanların uyum süresinin azaltılmasını, Aynı, ölçülebilir, karşılaştırılabilir metrikler üzerinden değerlendirmeyi, Önleyici faaliyetlerin kurum kültürüne kazandırmayı, Sağlıklı bilgi akışını sağlar.

HİZMETTE KALİTENİN BİR DAVRANIŞ BİÇİMİ OLDUĞUNU VE BUNUNDA SİZİNLE BAŞLADIĞINI UNUTMAYINIZ !

UNUTULMAMALIDIR Kİ; Kalite, bir kurumda herkesin işidir. Herkes aynı zamanda bir müşteridir. Kalite, doküman fazlalığı değildir. Kalite uyulması gereken minimum şartları belirtir. Kalite üst yönetime etkin veri akışını sağlar. Kalite bilinenin aksine zaman kaybı ve iş yükü değil, sistemli çalışma metodudur.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN GETİRDİĞİ BAŞLICA SORUMLULUKLAR -İyileştirme çalışmalarına katılım(Düzeltici/Önleyici Faaliyetler) -Uygunsuzluğun bildirimi(Uygun Olmayan Ürün/Hizmetin Kontrolü) -Kayıtların korunması (Birimde ve arşivde koruma, erişim kontrolü) -İzleme ölçme donanımlarının kalibrasyonu -İzleme ölçme İç Tetkik Planı, Raporlar (Soru Listesi, DÖF Formları, Katılım Listesi) Sistem Performans Raporu hazırlama, Yönetimin Gözden Geçirme Gündemi, Tutanak, Hizmet Alan memnuniyeti uygulanması, Raporlar Süreç Performanslarının takibi, aporlanması Kamu Hizmet Standartlarının takibi Farkındalık eğitimlerinin verilmesi, kayıtları

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER