PINAR SÜT ÇEYREK YATIRIMCI SUNUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Advertisements

GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
İNŞAAT SEKTÖRÜ: MAKRO BAKIŞ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KREA GRUP Hyatt Regency, İstanbul 20 Mayıs  Dünya piyasalarında görünüm  Türkiye piyasaları  Krea ve yatırım stratejisi Ekler  Türkiye Ekonomisine.
Deniz’e Hoşgeldiniz.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
PINAR ET YATIRIMCI SUNUMU I. ÇEYREK
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
NİYE VARIZ? NELER YAPTIK? GELECEK PLANLARIMIZ?
MEHMET ŞİMŞEK MALİYE BAKANI 15 OCAK 2010.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (SAGP, Milyar $)
Prof. Dr. Harun Raşit UYSAL
SON EKONOMİK GELİŞMELER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Global Hayvancılık Trendleri
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Türk Tuborg Bira ve Malt Sanayii A
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
MUTLU AKÜ HAMDİ GEMİYAN
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
5. ÜNİTE Finansal Analiz Finansal Yönetim, 2. Baskı
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Küresel kriz ve Türkiye ekonomisinin büyüme sorunu
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
SOFRALIK VE YAĞLIK ZEYTİNDE ÜRETİM MALİYETLERİ VE KARLILIK
ÖZEL SEKTÖR BORÇLANMA ARACI İHRACI
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
Bölüm 2 Finansal Analiz Muhasebe: Karar vermenin dayanağı: Ne durumdayız? İşletmelerin finansal durum analizi Karar vermede kullanılan kritik oranlar.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Uluslararası Gelişmeler, Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sektörüne Yansımaları Eylül 2009.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
Hızlı Tüketim Ürünleri
MART AYI MECLİS TOPLANTISI ENDER YORGANCILAR Yönetim Kurulu Başkanı 30 Mart 2009.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PİYASA GÖSTERGELERİ.
Lezzet, Sağlık ve Güven..
ŞİRKET PROFİLİ Gençoğlu ailesi tarafından 1989 yılında, Bursa’da 7 bin 500 m2 alanda kuruldu. Kuruluş amacı tümüyle ihracat olan Penguen Gıda, Avrupa.
Dünya’da ve Türkiye’de zeytinyağı gündemi
1 Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. Yıllık Olağan Genel Kurul Toplantısı 22 Mayıs 2012.
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
TARİHÇE Selçuk Yaşar, üretimin daha çok küçük çiftlik ve atölyelerde gerçekleştiği 1970’lerde tarıma dayalı sanayinin önemini keşfederek, 1973 yılında.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI (2009 / 3.ÇEYREK) 24/12/09.
2010 YILI BÜTÇE SUNUŞ KONUŞMASI (TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu) Mehmet ŞİMŞEK Maliye Bakanı 26 Ekim 2009.
Küresel Ticaretin Üç Elemanı
TARİHÇESİ  Orta Doğu'nun en büyük süt üretim tesisi olan Pınar Süt kuruldu  Türkiye'nin ilk UHT süt ve paketlenmiş süt ürünleri tüketicilere.
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

PINAR SÜT 2010 1. ÇEYREK YATIRIMCI SUNUMU Mayıs 2010

Gıda Sektöründeki Başlıca Sektörel Eğilimler Tasarruf etme Yüksek değer peşindeki tüketici Endişeli tüketiciler Ambalajlı ürünler Gıda kalitesi konusunda artan bilinç Meşgul hayatlar İçime hazır ürünler “Dışarıda” kahvaltı Sağlık ve refah Zenginleştirilmiş ve fonksiyonel süt ürünleri Basit ve özgün Geleneksel ürünler (Tüketicilerin %68’i alışkın olduğu ürünleri tüketmye meyilli) Etik seçim Kaynak: Tetra Pak Süt Endeksi Sayı 1 – Haziran’09 Tarımsal üretim finansal krizlerde genellikle diğer sektörlere oranla kendini daha çabuk toparlar Pazar ayını korumak daha kritiktir Avrupa’da; Şirketlerin %40’ı ekonomik çöküşten etkilenmiştir, %70’i küçük ve orta ölçekli şirketlerdir. %30’dan fazlası krediler için finansal garanti alınmasının bir zorunluluk haline geldiğini ve yeni bir kredi almanın giderek zorlaştığını belirtmiştir. Buna rağmen finansal açıdan güçlü şirketlerin sıkıntısı bulunmamaktadır. GSMH büyüme oranındaki toparlanma ve yapılan projeksiyon doğrultusunda 2010’da beklenen uluslar arası ticaret ve devamlılığı sonrasında tarımsal üretim şirketlerine talep açısından elverişli bir ekonomik ortamın varlığı. Source: OECD – FAO Agricultural Outlook 2009 - 2018

Küresel ekonomi-Tüketici Güven-Hızlı Tüketim Ürünleri Makro Endikatörler – GSMH Büyümesi Reel Sektör Güven Endeksi Dünya Orta Doğu AB Türkiye Kaynak: IMF, TUIK Kaynak: TCMB HTÜ Toplam Avrupa Pazar Dinamikleri HTÜ Türkiye Pazar Dinamikleri Miktar değişimi Ciro değişimi Miktar değişimi Ciro değişimi 31 MART’TA TÜRKİYE İÇİN VERİLER AÇIKLANDIĞI ZAMAN GÜNCELLENECEK. Kaynak: Nielsen 3

Piyasaya Genel Bakış Hızlı Tüketim Ürünleri Segmentasyonu Türkiye hızlı tüketim ürünleri endüstrisi küresel ekonomik krize rağmen ortalama %7-8 oranında büyümeye devam etti. Gıda ve içecek sektörünün hızlı tüketim ürünleri içerisindeki payı artmaktadır. Gıda ve İçecek Diğer HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ BÜYÜMESİ Gıda ve içecek sektörünün gelişmesinde öncü ürünler; süt, et ve sudur. Süt, et ve su sektörlerinin büyümesi hızlı tüketim ürünleri ortalamasının üzerindedir. HTÜ Ortalaması %8 Süt Ürünleri (Süt, peynir, yoğurt) Et Ürünleri İçecek (Su)

Yaşar Grubu’na Genel Bakış Süt ürünlerinde, işlenmiş et ürünlerinde ve boyada öncü 1945 yılında kuruldu Temel işkolları “Gıda & İçecek” ve “Boya” Türkiye’nin en önemli ve en saygın gruplarından bir tanesi Konsolide mali tablolara göre yaklaşık 2 milyar TL ciro İMKB’ye kote 6 şirket, toplam piyasa değeri 1 milyar TL Merkezi İzmir’de 22 şirket, 2 vakıf, 19 tesis, 6.000’in üzerinde çalışan. Sloganlar; “Sağlık Pınarım”, “Lezzet Pınarım”, “Yenilik Pınarım”, “Yaşam Pınarım” En büyük 500 özel şirket sıralamasında 7 şirket ile Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip. İki güçlü marka: Pınar and Dyo Hızlı Tüketim Ürünleri pazarında geniş ve etkin bir dağıtım ağı 2007 yılında Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzaladı.

Gıda ve İçecek Piyasasında Lider PINAR; Türkiye’nin “En iyi 5 Gıda ve İçecek şirketleri listesi”nde yer almaktadır. (Nielsen 2004-2009; alkollü içkiler hariç) “Pınar” markası ayrıca “En iyi 10 Hızlı Tüketim Ürünleri şirketleri listesi”nde yer almaktadır. (#6 in 2009; Nielsen) Pınar markası başta Körfez Ülkeleri olmak üzere uluslararası piyasalarda da tanınmaktadır. 2008 yılında yapılan araştırmaya göre Pınar “Türkiye’nin ilk 26 Süper Markaları”ndan biridir.(Nielsen) Gıda kategorisinde ilk akla gelen markalar sıralamasında 1. sırada yer almaktadır. (Kaynak: IPSOS KMG - 2009) 802 milyon $ tahmini marka değeriyle Türkiye’nin en değerli markalarından biri olarak seçilmiştir. (Kaynak: Brand Finance-2005) “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi”ne göre, et ve süt kategorilerinde Türkiye’nin en iyi markasıdır. (Kaynak: Kalder-2009/3Q) Tüketicilerin kendilerine yakın hissettikleri en güvenilir ilk 5 markadan biridir. Devlet tarafından desteklenen projesinde yer alan en önemli markalardan biridir. Turquality® Hükümet tarafından desteklenen, Türk markalarının dünya çapında rekabet gücünü arttırmaya yönelik dünyadaki ilk ve tek markalaşma programıdır. Turquality® nin amacı “10 yıl içinde 10 dünya markası yaratmak”tır.

Yüksek Büyüme Potansiyeline Sahip Pınar Ürünleri Pazarı Gıda ve İçecek Türkiye’nin GSMH’sının %19’unu oluşturan en büyük ikinci sektörüdür. Türkiye’nin geniş nüfusu ve gelirin büyük kısmının gıdaya harcanması dolayısıyla, yaklaşık %23, gıda sektörü yüksek büyüme potansiyeline sahiptir. 2008 yılında, Türkiye gıda sektörünün toplam üretim kapasitesi 127 milyon mt’ye, bunun yanı sıra içecek sektörü 13.3 milyon litreye ulaşmıştır. (invest.gov.tr) Ortalama %8-9 oranında önemli bir büyüme potansiyeli vardır; Kişi başına düşen gıda tüketimindeki artış (2007 3,864 TL, 2008 4,416 TL; %14 büyüme) Hızlı kentleşme, genç ve büyüyen nüfus (ortalama %1,3 p.a. büyüme, nüfusun %45’i 25 yaşın altında) GSağlık ve hijyen nedenleriyle ambalajlı ürünlere yönelen trend Çalışan kadın sayısındaki artışa bağlı olarak, hazır yemeklere olan talepteki artış Artan eğitim düzeyi ile birlikte, sağlıklı ve markalı ürünlere olan talepteki artış Katma değeri yüksek ve zenginleştirilmiş ürünlere yönelen trend Türkiye’nin AB’ye katılma süreci ve Orta Doğu ve Avrupa’ya yakın olması. Markalı Ürünler: Pınar marka bilinirliği, ürün kalitesi, kurumsal imajı, müşteri sadakati ve uyumlu üretimi ile rakiplerinden hep bir adım önde olmuştur. ALO 174 Gıda Hattı – Güvenilir ve sağlıklı yaşam, Şubat 2009.

Türkiye Perakende Pazarına Genel Bakış Pınar hem modern hem de geleneksel perakende satış kanallarında çok güçlüdür. PERAKENDE SATIŞ KANALI Pınar güçlü dağıtım ağıyla geleneksel pazarda yüksek hakimiyet sahibidir. Piyasa Yaşar Gıda ve İçecek Geleneksel Kanal Modern Kanal MODERN PERAKENDE SATIŞ KANALI Pınar’ın satış miktarı indirim marketlerinde daha düşüktür. Piyasa Yaşar Gıda ve İçecek Kaynak: AMPD, IPSOS KMG 2009 İndirim Marketleri Ulusal Zincirler Yerel Zincirler

Küresel Süt Tüketimi Küresel süt piyasası ortalama 3% yıllık büyüme ile260 milyar $ büyüklüğündedir. Küresel arz-talep henüz dengelenmemiştir. Arz artışı %2; talep artışı %3’tür.

2015 Süt Üretimi Projeksiyonu Diğer Avrupa Ülkeleri 1995: %16 2005: %12 2015: %11 ABD + Kanada 1995: %17 2005: %17 2015: %17 AB 25 1995: %31 2005: %27 2015: %25 Çin, Japonya ve Diğer Asya Ülkeleri 1995: %4 2005: %7 2015: %9 Hindistan + Pakistan 1995: %17 2005: %20 2015: %21 Kuzey-Batı Afrika 1995: %2 2005: %3 2015: %3 Güney ve Orta Amerika 1995: %8 2005: %10 2015: %11 Diğer Afrika Ülkeleri 1995: %2 2005: %2 2015: %2 Avustralya + Yeni Zelanda 1995: %4 2005: %4 2015: %4 Büyüme Sabit Küçülme

Türkiye’de Süt Ürünleri Pazarı MILK PRODUCTION (Th. tons) MILK CONSUMPTION (kg/per capita) 200 7 201 6 EU ( 2 5) 130.167 129.643 75,5 75,7 USA 8 2.982 92.709 90,9 88,0 TURKEY 10.000 23.000 20,96 38,5 SÜT ÜRETİMİ (Tr. Ton) SÜT TÜKETİMİ (kg/kişi sayısı) AB (25) ABD TüRKİYE 2,5 milyar TL pazar hacmi Dünyada yıllık çiğ süt üretimi 670 milyon ton, Türkiye’de 11-12 milyon ton civarında; dünya sıralamasında on beşinci. Çiğ sütün; %27’si ana tesislerde işlenmekte, %33’ü KOBİ ve süt çiftliklerinde bulunmakta, %20’si üreticiler tarafından tüketilmekte, %20’si sokak satıcıları tarafından ambalajsız olarak satılmaktadır. (Kaynak : Tarım ve Köyişleri Bakanlığı) AB’deki endüstriyel süt üretimi % 95 oranındadır. Kaynak: TEAE, FAPRI PİYASA KOŞULLARI Kişi başına düşen süt üretiminde artış olmasına rağmen, hala AB’nin altında (AB=78L; TR=24L), Ambalajlı süt ürünlerine yönelen trend, Katma değerli ürünlere yönelen trend, Ekonomik gelişme, ambalajlı ürünlerin ambalajsız ürünlere tercih edilmesinde ilk adımdır. Gıda ve İçecek sektörünün Hızlı Tüketim Ürünleri içindeki artan payı. Süt, et ve su sektörlerinin büyümesi hızlı tüketim ürünleri ortalamasının üzerindedir.

Pınar Süt Ürünleri Kategorilerinde Ambalajlı Ürün Eğilimi Ambalajlı Süt Ürünleri piyasası (süt-peynir-yoğurt vb.) ortalama %8 oranında sürekli büyümektedir. “Evin Dışında” piyasası büyümektedir. Paketsiz ürüne paketli ürünü tercih etme hacmindeki değişim (%) SÜT ÜRÜNLERİ Süt Paketli Paketsiz Peynir Paketli Paketsiz Paketli Süt Paketli Yoğurt Paketli Peynir Yoğurt Paketli Paketsiz

Şirket Tarihi: Modern Türk Mandıracılığının Öncüsü ve Lideri 2003 Sodima firması ile gerçekleştirilen antlaşma sonucu Yoplait meyveli yoğurt Türk tüketicilerine sunuldu 1975... Türkiye’nin ilk UHT süt ve paketlenmiş süt ürünleri tesisi olan PINAR SÜT 1975 yılında İzmir’de kuruldu (Orta Doğu’nun en büyük süt üretim tesisi). 2005 Türkiye’nin ilk organik sütü Pınar Organik Süt ve Prebiyotik ürünler piyasaya sunuldu 2010 Bisküvi aromalı Pınar Kido piyasaya sunuldu 1997 Pınar SÜT Eskişehir Fabrikası açıldı 1982 Orta Avrupa,Kıbrıs ve Orta Doğu’ya süt,peynir,tereyağı,yoğurt ve çilekli süt ihraç edildi 2008 Pınar Süt, Türk Gıda Sektöründe bir ilk olarak Yalın 6 Sigma çalışmalarına başlamıştır. 1975 ’80 ’85 ’90 ’95 ’00 ’02 ’04 ’06 ’08 ’09 2010 2001 Plastik şişede UHT süt üretildi 2007 YOPİ üretildi 1978 Pınar Dilimli Kaşar ve Krem Peynir tüketicilerle tanıştı 1983 Pınar Yem kuruldu 1985 Labne iç piyasaya verilmeye başlandı 2009 Pınar Limonata 1999 Fonksiyonel süt piyasaya sunuldu 2004 Pınar Kafela, Karemela ve Çikolasüt piyasaya sunuldu www.pinarmutfagi.com kullanıcılara tanıtıldı 1984 Kuveyt, Kıbrıs be B. Almanya’ya Pınar Labne,süt,ayran, tereyağı,yoğurt, peynir,kremşanti ve mayonez ihracatı başladı 2008 Pınar Çocuk Sütü piyasaya sürüldü 1980 Kraft-Pınar işbirliği gerçekleşti 1994 Light mayonez piyasaya sunuldu

Şirkete Genel Bakış Göreceli Performans - ISE-100 Halka Açık %39 Yaşar 20 40 60 80 100 120 140 160 180 Dec-08 Jan-09 Feb-09 Mar-09 Apr-09 May-09 Jun-09 Jul-09 Aug-09 Sep-09 Oct-09 Nov-09 Dec-09 Jan-10 Feb-10 Mar-10 Apr-10 May-10 PNSUT olarak İMKB’ye kote Halihazırda hisselerin %39’u halka açıktır 21 Mayıs 2010 tarihi itibariyle hisse fiyatı > TL 8,55 Piyasa değeri > 384 mn TL Ödenmiş Sermaye > 44.951.000 TL Halka açık hisseler içindeki yabancı payı > 44% Yaşar Holding 61% Halka Açık %39 Pınar Başı/İzmir Site Toplam alan 130.118 m2 Kapalı alan 40.854 m2 Eskişehir Site Toplam alan 149.976 m2 Kapalı alan 16.650 m2

Çiğ Süt Tedariki Dayanıklı, çeşitlendirilmiş ve yüksek kaliteli süt tedariki Sektörel teknik bilgi, çiftçilerle güçlü ilişkiler, yüksek kaliteli süt arzı Gelişmiş süt toplama tekniğiyle günde iki kere 321 soğutma merkezinden çiğ süt Birçok süt üreticisinden büyük hacimli süt toplama sistemi uygulaması Süt toplama sürecinin her adımında devam eden kalite ve kontrol Tedarikçilerle çiğ süt alımını garanti altına almak için yapılan anlaşmalar YEREL ÜRETİCİLER ÇİFTLİKLER KÖYLER TÜCCARLAR KOOPERATİFLER SOĞUTMA MERKEZLERİ ÜRETİM TRANSFER

Pazardaki Konumu Pınar En yakın rakip Kaynak: Nielsen 1Ç 2010 ÜRÜN PAZAR PAYI (%) KONUM UHT LIGHT SSÜT 59,8 LİDER UHT SÜT 25,8 SÜRÜLEBİLİR PEYNİR *Taze Peynir *Labne 39 79 54 ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ SÜT (ÇOCUK) 46,2 ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ SÜT (YETİŞKİN) 18 İKİNCİ Toplam Süt Ürünleri (mn TL) Pınar’ın payı (%) Kaynak: Nielsen 1Ç 2010 Pazar Payı Karşılaştırması Pınar En yakın rakip UHT Süt UHT Light Süt Sürülebilir Peynir Labne Taze Peynir

Satış ve Dağıtım YBP SERMAYE YAPISI SATIŞ KANALLARI UHT SÜT YOĞURT VE AYRAN PEYNİR SOS-TOZ ÜRÜN YAĞ MEYVE SUYU DİĞER YBP SERMAYE YAPISI Yaşar Holding 22% Pınar Süt 32% Pınar ET 38% Other 8% Diğer SATIŞ KANALLARI YBP 89% Export 8% Direct 3% İhracat Doğrudan

İhracattaki Başarı: Hedef Pazarların Damak Tadına Ulaşıldı PINAR SÜT Türkiye’nin süt ürünleri ihracatının %24’ünü tek başına gerçekleştirmektedir. İhracat yaptığı ülkelerde %45 Pazar payı. Ortadoğu’dan Avrupa’ya, ABD’den Çin’e 26 ülkeye ihracat Suudi Arabistan ve Kuveyt’te Labne Peyniri ile pazar lideri Pazarın beklentileri pazarlama ve paketleme ile karşılandı İhracat satışları 2003’ten 2009’a 3 katı artış gösterdi. K.K.T.C. İhracat geliri (mn TL) İhracatın içindeki satış payı

İştirak Portföyü Yaşar Birleşik Pazarlama Dağıtım Turizm ve Ticaret A.Ş. (YBP) Pınar Süt, Pınar Et ve diğer gıda ürünlerinin satış ve dağıtımı Payı % 31.95% Taşınan Değer 24.7 M TL Avrupa’da su ve gıda ürünlerinin üretim ve dağıtımı Payı % 44.94% Taşınan Değer 2.7 M TL Pınar Foods GmbH, Germany Desa Enerji Elektrik Üretimi Otoprodüktör Grubu Payı % 30.52% Taşınan Değer 2.9 M TL Enerji&Elektrik Üretimi Pınar Anadolu Gıda San. ve Tic. A.Ş. Payı % 20.00% Taşınan Değer 1 M TL Yozgat’ta süt ve et ürünleri üretimi İşlenmiş ve dondurulmuş et ürünleri üretimi-Halka Açık Pınar Entegre Et ve Un Sanayii A.Ş. Payı % 12.58% Taşınan Değer 27.8 M TL Payı % 5.59% Taşınan Değer 7.5 M TL Tarım – Yem üretimi, balık,sığır ve hindi besiciliği Çamlı Yem, Besicilik San. ve Tic. A.Ş. Pınar Su Sanayi ve Ticaret A.Ş. Payı % 8.81% Taşınan Değer 6.1 M TL İçme suyu şişeleme- Halka Açık

Finansal Göstergeler (Milyon TL) 31 Mart 2010 31 Mart 2009 Fark % Değişim Faaliyet Gelirleri 138 113 25 22 Satılan Malın Maliyeti -112 -83 -29 35 Brüt Kar 26 30 -4 -13 Faaliyet Giderleri -11 NM AR&GE Giderleri -1 Pazarlama&Satış Giderleri -5 Genel Yönetim Giderleri Net Faaliyet Karı 15 19 -25 İştirak Gelirlerinden Paylar 2 Diğer Gelirler 1 Diğer Giderler Finansal Giderler (Net) 3 Vergi Öncesi Kar 20 -2 Vergi Dönem Net Karı 16 EBITDA 18 23 -21 Toplam Varlıklar 492 479 13 Özsermaye 370 350 6

Karlılık Oranları EBIT ORANLARI* BRÜT KAR ORANLARI EBITDA** ORANLARI NET KAR ORANLARI Diğer gelir ve giderler hariç Faiz ve vergiden önceki kar ve amortismanlar

Temel Rasyolar, Finansal Borç ve Net İşletme Sermayesi 31 Mart 2010 31 Ara 2009 Cari Oran 2,45 2,14 Kaldıraç Oranı 0,25 0,27 KD Finansal Borç/Toplam Finansal Borç 0,1 0,27 Net Finansal Borç/EBITDA 0,42 0,24 Toplam Finansal Borç/Sermaye 0,04 0,06 (Mn TL) 31 Mart 2010 31 Ara 2009 Nakit ve Nakit Benzeri Varlıklar 7,9 3,3 Kısa Vadeli Krediler 1,6 5,6 Uzun Vadeli Krediler 13,9 14,8 Net Finansal Borçlar 7,6 17,0 Risk yönetimi ve verimlilik ölçümlerinde süreklilik Etkin çalışma sermayesi yönetimi Güçlü bilanço ve likit yönetimi Ticari Alacaklar Ticari Borçlar Stoklar

Yatırım Göstergeleri En Modern Teknoloji: Güçlü Finansal Performans Yüksek kalitede, hijyenik ve AB standartlarına uygun üretim Verimli tedarik süreci %100 izlenilebilir üretim süreci Tedarikçi performans değerlendirmesi Güçlü Finansal Performans Rekabetçi maliyet yapısı Maliyet iyileştirmesinde süreklilik Yenilikçilik kültürü Yaygın dağıtım ağı Grup sinerjisi PINAR : Güçlü Marka; Yiyecek İçecek Sektöründe Pazar Lideri 2008 “Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi”ne göre süt ve süt ürünleri pazarında en iyi marka “Süt” kategorisinde akla ilk gelen markalar sıralamasında 1. Türkiye’nin Süper Markaları arasında Tüketicilerin kendine yakın hissetiği şirketler arasında birinci Turquality Türkiye Süt Pazarındaki Büyüme: Sağlık ve hijyen nedeniyle paketlenmiş ürünlere yönelen trend Çalışan kadın sayısındaki artışa bağlı olarak hazır yemeklere olan talepte artış Katma değeri yüksek ve zenginleştirilmiş ürünlere yönelen trend

Temel Stratejiler Finansal uzmanlıkla gelen karlı büyüme KARLI BÜYÜME; devam eden ürün çeşitlendirmesi, yenilikler, ürün ve paketlerde gelişim MARKA DEĞERİ; kaliteyi arttırarak, tüketici ihtiyaçlarına yönelik yeniliklerle, markalara yatırım yaparak ve etkili pazarlama kampanyaları FİNANSAL UZMANLIK; maliyetleri düşürmek & süreci basitleştirmek; Operasyonel Maliyet İyileştirmesi (OMİ) Yalın Altı Sigma SORUMLULUK; Kurumsal yönetim ve kimlik; kurumsal sosyal sorumluluk; çevre dostu teknoloji

SERMAYE HARCAMALARI (TLmn) 2010 Hedefleri EBITDA (TLmn) NET SATIŞLAR (TLmn) SERMAYE HARCAMALARI (TLmn) Karlı ve sürdürülebilir büyüme ve marka değeri hedefi *Planlanan

2009 ve 2010 yıllarındaki önemli ürünler: Ürün Pazarlamaları Zenginleştirilmiş, karlı ve stratejik kategorilerde devam eden pazarlama kampanyaları. 2009 ve 2010 yıllarındaki önemli ürünler: “Pınar Beyaz” ”Pınar Kido” “Pınar Çocuk” Son Pazar payları sonuçlarına göre, tüm ürün kategorileri yüksek getiri ve karlılık sağlamaktadır.* *Kaynak: Nielsen-Ağustos 2009

Pazarlama – Yeni Ürünler & Ürün Farklılaştırmaları Ana ürün kategorilerinde birçok yeni ürün piyasaya sunuldu. Ürün Farklılaştırmaları: Çoklu ambalajlama Yeni ambalaj dizaynları Yeni Ürünler: Pınar Limonata Bisküvi aromalı Pınar Kido

İnteraktif Pınar Çocuk Kampanyası Mediacat Felis Ödülü kazandı MİE (MediaCat İletişim Enstitüsü) Felis Ödülleri yaratıcı ve etkin medya planlaması ve yönetimini teşvik etmektedir. Kadınlara yönelik reklamlar kategorisinde, interaktif Pınar Çocuk kampanyası ödül kazanmıştır. Kampanyanın web sitesi kişilerin fotoğraflarını yükleyerek kendi Pınar Çocuk reklam filmi yaratabilecekleri ve e-posta ya da sms yoluyla paylaşabilecekleri şekilde oluşturulmuştur. Seçilen filmler televizyonda da yayınlanmıştır..

Pazarlama 2009 yılında tüm hane halkının ¾’ü en az bir Pınar ürünü satın aldı.

YBP – Yaşar Birleşik Pazarlama A.Ş. Türkiye’nin en geniş gıda dağıtım ve satış ağı Yüksek kalitede, tek yönlü ve paketlenmiş Hızlı Tüketim Mallarında uzmanlık Yaklaşık1.000 Mn TL/yıl devir hızı, 7 kar merkezi ve 1000 çalışan Türkiye geneline yayılmış depolarıyla 134 bayi ve büyük şehirlerde direk satış ekibi Bayi kanalında kullanılan 650 araç Büyük şehirlerde 6 dağıtım merkezi, her biri +4C ile -18C saklama koşullarına sahip depolar Yaklaşık 155.000 satış noktası 2004 yılından günümüze Nutella, Kinder ve Bueno ürünlerinin (Bir İtalyan markası olan Ferrero’ya ait ürünler) satış ve dağıtımı ile sorumlu

Satış ve Dağıtım Türkiye’nin en büyük soğuk ve donmuş ürün dağıtım zinciri Türkiye genelinde stratejik olarak yerleştirilmiş, en son teknolojiye ve esnek organizasyon yapısına sahip dağıtım ağı; 155.000’in üzerinde satış noktası, 1.200 satış elemanı, 350 bayi. Bölge Ofisleri Merkezler Bayiler

Yasal Uyarı Bu sunum hisse senetlerinin alınıp satılmasıyla ilgili bir teklif ya da öneri niteliği taşımaz ve hiçbir hukuki anlaşma ya da sözleşmeye baz oluşturmaz. Sunumda şirket yönetiminin gelecekte olması muhtemel olaylara ilişkin bugünkü görüşlerine yer verilmiştir. Tahminler temel mantık kurallarına dayandırılmasına rağmen, değişkenler ve tahminlere baz oluşturan varsayımlardaki değişiklikler tahminlerde önemli oranda sapmalara neden olabilir. sunumun yatırım amaçlı kullanılmasına bağlı olarak oluşabilecek herhangi bir zarardan ne Pınar Süt şirketi ne de şirketin iştirakleri, danışmanları, yöneticileri ve çalışanları sorumludur. Şirketin mali tablolarına www.imkb.gov.tr ve www.pinar.com.tr/yatirimci.iliskileri web sitelerinden erişim sağlanabilir.