Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
BESLENMEDE DANIŞMANLIK EĞİTİMİ Dinleme ve Öğrenme Becerileri
YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve OKULA UYUM SÜRECİ
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Köylü ulusun efendisidir.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
PARMAK OYUNLARI.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
Etkili İletişime Giriş
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
EKLER.
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
AİLEYE VERİLECEK GENEL ÖNERİLER 1.Çocuğunuzla normal çocuklarla nasıl iletişime giriyorsanız aynı şekilde sözlü iletişime girin. 2.Çocuğunuzla sözlü iletişime.
SINIF YÖNETİMİ.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
REHBERLİKLE ELELE.
DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
KONU : HATA YAPABİLİRİZ KAZANIM :
DİL GELİŞİMİ.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Ders 3 Kavramların sunulması
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
MESLEKİ AHLAK KURALLARI
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Kendini Anlatma Teknikleri
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLARDA KÜFÜR VE ÖNLEME YOLLARI Hazırlayan: Ayşegül ATA
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sunum transkripti:

Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder

İletişim ve Dil İlişkisi Altı yaşından önce çocuğun iletişim davranışlarını kazanması, önemli ölçüde dil gelişimiyle ilişkilidir. Ancak iletişim,yalnızca dil gelişimi ile sınırlı değildir.

Çocuğun ihtiyaç ve taleplerine zamanında ve uygun biçimde yanıt verilmesi önemli(sağlıklı bağlanma ilişkisi). İletişimde bebeğin dikkatini çekmek önemli. Bebeğin çıkardığı sesleri taklit etmek geliştiricidir. Sesler çıkaran ve işaretlerle iletişim kuran bebeğe olumlu ve uygun tepkinin verilmesi gerekir. k 6 aylık

12 aylık Çocuğun kullandığı sözcükleri tekrarlamak uygundur. İşaretlerle konuşuyorsa olumlu yanıt verilmelidir.Taklit oyunları yararlı. Çocukla konuşurken iki üç kelimelik basit cümleleri tercih etmek gerekir. Hareketlerle de desteklenen basit şarkılar söylenmeli.

2 yaş Renklerden ve sayılardan söz edilebilir. Yakın ve gerçek çevredeki nesne ve olaylardan söz edilmeli ( burun,ayak, kapı,baba geldi gibi). Sevdiği, ilgi gösterdiği resimli kitapları ona okumak yararlıdır. Yanlış ve eksik sözcükleri için eleştirilmemeli. Alay edilmemeli. Doğrusu söylenmeli..

3 Yaş Akranları ile oynamasına iletişim kurmasına olanak sağlanmalı. Nesnelerin benzer ve farklı yönlerini söylemek,göstermek yararlıdır. Seçim durumları yaratılmalı ve seçimlerine saygı gösterilmeli( sarıyı mı siyahı mı istersin? gibi..). Yaptığı etkinlik ile ilgili konuşulmalı, soru sorulmalı (resim yaparken konuşulabilir). İki aşamalı yönergeler verilebilir(doldur ve boşalt)

4 yaş Yaşıtları ile düzenli oyun oynamalı. Günlük etkinlikler çocukla birlikte planlanabilir. Üç aşamalı yönergeler verilebilir: “Şapkanı dolaptan al,başına giy ve bahçeye çık”. Bir olayın sonraki aşaması sorulabilir. Onu dikkatle dinlerken, anlattıkları ile ilgili anlamlı sorular sorulması önemlidir. Hala Metaforlarla konuşulmamalı (taş kalpli, gibi..)

5 Yaş Öyküler yaratması için ona ipuçları verilmeli(şapka,sincap,ağaç gibi..). Bir günü nasıl geçirdiği sorulabilir. Evde sorumluluk verilmeli ve yaptığı işi anlatması için olanak sağlanmalı. Daha uzun öyküler okunabilir. Öyküdeki olayların neden ve sonuçları sorulabilir.Ders çıkarması için teşvik edilebilir. Nasıl, niçin, eğer ile başlayan sorular sorulabilir.

6 Yaş Yetişkinlerin arasına katılıp konuşmaktan hoşlanırlar. Kuralların nedenleri açıklandığında daha kolay anlayabilirler. Kendi ve başkalarının duygularını daha çok anlarlar. Arkadaşlık ilişkileri önem kazanır. Duygularını ifade ettiğinde uygun tepki verilmeli(doğru geri yansıtma ve anlayış). Benzetmelerden yararlanabilir. Yazılı iletişime (okuma-yazma) hazırdır.

SONSÖZ SAĞLIKLI GELİŞEN VE MUTLU ÇOCUK = GÜÇLÜ AİLE + OKULDA UYGUN İLETİŞİM ORTAMI Ve OLANAKLARI ile mümkündür. İlginiz için TEŞEKKÜRLER :) Alev Önder