KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SATRANÇ ÖĞRETME YÖNTEMLERİ
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Özel Öğretim Yöntemleri Aktif Öğrenme Teknikleri
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Etkinliklerini Planlama
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
Öğrenme-Öğretme Süreci
Mobil Öğrenme m-öğrenme
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MERHABA.
MERHABA.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
Özel Öğretim Yöntemleri Vızıltı
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Öğretim Teknikleri - III
ÖĞRENME GALERİSİ.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
BURADA HERKES ÖĞRETMEN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Buluş Yoluyla Öğrenme.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM Nurcan ŞENMERDAN Farabi Anadolu Lisesi Eylül 2015 Seminer 1.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Matematiksel Veri Yapıları. İçerik Matematiksel Veri Yapıları – Kümeler – Diziler – Fonksiyonlar – İkili ilişkiler Sonsuz kümeler – Sonlu nicelik – Sonsuz.
Çalışma Yaprağı.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Giriş Yapıldıktan sonra gelen EBA Ana sayfasından kullanıcı ismine tıklanıldığında açılan menüden öğrenci şifre seçilir Tablet aktivasyon İşlemleri Öğretmenlerin.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
Öğretimin Planlanması
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
Bunu Kİm Yapar.
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
Sunum transkripti:

KART E Ş LE Ş T İ RME  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI  NEDİR?  UYGULANMASI  AVANTAJLARI  DEZAVANTAJLARI

KART E Ş LE Ş T İ RME Etkili öğrenme tekniklerinden biri olan kart eşleştirme ; öğrenilenlerin gözden geçirilmesi netleştirilmesi ya da kalıcılığın arttırılması gibi amaçlarla uygulanan pekiştireçtir.

UYGULANMASI Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır. Her bir sınıftaki öğrencinin sayısının yarısı kadar kart içeren iki dizi kart hazırlanır. Birinci dizide; öğrenilenlerle ilgili sorular, kavramlar,örnekler vb. yer alır.

UYGULANMASI İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır. İkinci dizide ise; birinci dizidekilerle eşleştirilebilecek yanıtlar, açıklamalar, tanımlar, ilkeler, olaylar bulunur. Dizilerden birindeki kartlar numaralandırılır.

UYGULANMASI Kartlar sınıfa dağıtılır. Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır. Kartlar sınıfa dağıtılır. Öğrencilere, kendilere gelen kartlarla ilgili olarak hazırlık yapmaları için belli bir süre tanınır.

UYGULANMASI Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar. Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar Öğrenciler, sınıfın içinde dolaşarak ve karşılaştıklarıyla konuşarak ellerindeki kartların eşlerini ararlar. Kartlarını eşleştirenler bunların gerekçelerini hazırlarlar

UYGULANMASI Kart numaraları rastgele söylenir ve numarası söylenenler kendi kartlarının içeriğini ve hazırladıkları gerekçeleri sınıfa sunarlar.

CARBLUECATDOG KEDİMAVİKÖPEKARABA UYGULANMASI

AVANTAJLARI Sınıf içerisindeki etkileşimi artırır. Öğrenciler arasında paylaşma iç güdüsünü tetikler Öğrenci merkezli bir yöntemdir. Sınıf içerisindeki etkileşimi artırır. Öğrenciler arasında paylaşma iç güdüsünü tetikler Öğrenci merkezli bir yöntemdir.

AVANTAJLARI Öğrencileri araştırmaya yönlendirir Uygulama süresince her öğrenci ders katılmak zorundadır Öğrencileri araştırmaya yönlendirir Uygulama süresince her öğrenci ders katılmak zorundadır

DEZAVANTAJLARI Sınıf içerisinde kargaşaya ve aşırı gürültüye sebep olabilir Öğretmen sınıfın hakimiyetini kaybedebilir Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur Sınıf içerisinde kargaşaya ve aşırı gürültüye sebep olabilir Öğretmen sınıfın hakimiyetini kaybedebilir Kalabalık sınıflarda uygulamak zordur

DEZAVANTAJLARI Zaman kaybına neden olabilir Küçük kalabalık sınıflarda uygulaması zor olabilir. Zaman kaybına neden olabilir Küçük kalabalık sınıflarda uygulaması zor olabilir.

Kaynakça Açıkgöz,K(2007 Ocak) Aktif Öğrenme,Biliş Yay.İzmir s Açıkgöz,K(2007 Ocak) Aktif Öğrenme,Biliş Yay.İzmir s