FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Elif AKYOL & Halil BİLİR
KARAÇAY İLKOKUL/ORTAOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
TEST – 1.
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
Diferansiyel Denklemler
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
Diferansiyel Denklemler
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İLERİ İSTATİSTİK DOKTORA
Sunum transkripti:

OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ

FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER

HİPOTEZ Okul öncesi eğitim alan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri okulöncesi eğitim almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerine göre daha yüksektir.

Bu Konuyla İlgili Daha Önce Yapılmış Benzer Araştırmalar Atılgan (2001) çalışmasında okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal beceri özelliklerini karşılaştırmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim alan öğrencilerin okul öncesi eğitim almayan öğrencilere göre daha olumlu bireysel özelliklere sahip olduğu ve yüksek sosyal beceri özellikleri sergilediği ortaya konmuştur. Berrueta Clement ve diğerlerinin 1984 yıllında 7 okul öncesi eğitim kurumunda yaptıkları araştırmada: okul öncesi eğitimin gelecekteki okul başarısını olumlu yönde etkilediğine ulaşılmıştır. Özbek ve arkadaşları(2003) okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin sosyal gelişim düzeylerini öğretmen görüşüne dayalı olarak incelemiş.

ÖRNEKLEM Bu araştırmanın çalışma grubu; Keykubat İlkokulu Turgut Özal İlkokulu öğrencilerden 55 kişiye uygulanmıştır. Kız= 30 Okulöncesi eğitim alan = 22 Almayan= 8 Erkek=25 Okulöncesi eğitim alan=20 Almayan=5

Veri Toplama Aracı Bu araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Örnekleme alınan okullar bizim kolay ulaşabileceğimiz uygun örnekleme yöntemi ile seçildiği için örneklemdeki okullar ziyaret edilmiş ve anket yerinde doldurulmuştur. Anket 27 maddeden oluşmaktadır.

Ölçeğin başında demografik bilgiler olarak cinsiyet eklenmiştir. Anketimizi 4 alt kategoride tanımladık. Bu kategoriler: Akademik Başarı Arkadaşları ile İletişim Öğretmenleri ile İletişim Temel Beceri Düzeyi Anket 3’lü dereceleme formatında (iyi=1, orta=2, kötü=3) yapılmıştır.

Akademik Başarı 1,2,3,4,5,6,7 Öğretmenleri ile İletişim 8,9,10,11,23 Arkadaşları ile İletişim 12,13,14,15,16 Temel Beceri 17,18,19,20,21,22,24,25

Veri Toplama Süreci Anket, belirlediğimiz ilkokullardaki birinci sınıf öğretmenlerine uygulandı. Öğretmen sınıfındaki her öğrenci için tek tek anketi uyguladı.

Pilot Uygulama Araştırmamızın pilot uygulaması Selçuk Karakimseli İlkokulu’nda öğretmen yardımıyla 30 öğrenciye uygulanmıştır. Pilot uygulama sonunda aldığımız sonuçlara göre anketimizde bazı değişikler yaptık.

Güvenirlik Anketimizin güvenirliğini ölçmedik çünkü anketi çocuklara uygulamamıza izin verilmediği için öğrencilerin öğretmenleri her çocuk için anketi ayrı ayrı yaptı. Bu durumda güvenirliğimiz düşük olacağı için ölçmedik.

Kapsam Geçerliği MEB’in okulöncesi eğitim amaçları doğrultusunda soru havuzu oluşturularak MKÜ Eğitim Fakültesi öğretim üyelerine ve ilköğretimde görev yapan öğretmenlere sunulmuştur. Gelen eleştiriler ve öneriler doğrultusunda gerekli düzenlemeler yapılmıştır.

VERİ ANALİZİ   Akademi N Mean Rank Cinsiyet Okulöncesi eğitim alan 42 28,60 Okulöncesi eğitim almayan 13 26,08 Total 55 Tablo incelendiğinde Mann Whitney U testine göre kız ve erkek öğrencilerin okulöncesi eğitim alıp almama durumları arasında istatistiksel açıdan (Z=-,574; p=,566) anlamlı farklılık bulunmamıştır.

  Cinsiyet N Mean Std. Deviation t p Akademi Kız 30 1,2667 ,44978 ,571 ,251 Erkek 25 1,2000 ,40825 Tablo incelendiğinde okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin cinsiyete göre aralarında anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla hesaplanan t değeri (t=.571; p>0,05) gruplar arasında okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrenciler açısından anlamlı bir farklılaşma olmadığını göstermektedir.

  Akademi N Mean Rank Arkadaşları ile İletişim Okulöncesi eğitim alan 42 33,00 Okulöncesi eğitim almayan 13 11,85 Total 55 Tablo incelendiğinde Mann Whitney U testine göre okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin arkadaşları ile iletişimleri arasında istatistiksel açıdan (Z=-,6,226; p=,0,00) anlamlı farklılık vardır.

  Akademi N Mean Rank Öğretmeni ile İletişim Okulöncesi eğitim alan 42 33,86 Okulöncesi eğitim almayan 13 9,08 Total 55 Tablo incelendiğinde Mann Whitney U testine göre okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin öğretmenleri ile iletişimleri arasında istatistiksel açıdan (Z=-6,605; p=,0,00) anlamlı farklılık vardır.

  Akademi N Mean Rank Temel Becerileri Okulöncesi eğitim alan 42 34,37 Okulöncesi eğitim almayan 13 7,42 Total 55 Tablo incelendiğinde Mann Whitney U testine göre okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin temel becerileri arasında istatistiksel açıdan (Z=-6,986; p=,0,00) anlamlı farklılık vardır.

  Akademi N Mean Rank Akademik Başarı Okulöncesi eğitim alan 42 34,45 Okulöncesi eğitim almayan 13 7,15 Total 55 Tablo incelendiğinde Mann Whitney U testine göre okulöncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin akademik başarıları arasında istatistiksel açıdan (Z=-5,424; p=,0,00) anlamlı farklılık vardır.

Sonuç ve Değerlendirme Yapılan anket sonucunda hipotezimiz desteklenmiş olup okulöncesi eğitim alan öğrencilerin sosyal beceri düzeyleri okulöncesi eğitim almayan öğrencilerin sosyal beceri düzeylerine göre daha yüksek çıkmıştır.

Öneriler Anketimizi birinci sınıf öğrencilerine uygulamamıza izin verilmediği için birinci sınıf öğretmenlerine uygulamak zorunda kaldık bu yüzden istediğimiz sonuca ulaşamadık ve anketin güvenirliği düşük çıktı. Metropolitan Testi uygulayacaktık fakat ailelerin zeka testine fazla tepki verme ihtimalinden dolayı bu testi uygulamamıza izin verilmedi. Artık okulöncesi eğitim zorunlu olduğu için okulöncesi eğitim almayan öğrencilere ulaşmamız zor oldu.

Bu nedenlerden dolayı arkadaşlarımıza tavsiyemiz eğer anket yapacaksınız ilkokul, ortaokul öğrencilerine değil ulaşılabilirliğin daha kolay olması için üniversite öğrencilerine yapmanız daha iyi olur.

Kaynakça Erkan ve Kırca (2010) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) MEGEP çocuk gelişimi ve eğitimi (Ankara, 2009) Morpa yayınları Proje Temelli Okulöncesi Eğitim Programı Oktay, A. (1983). Okul olgunluğu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 3089. Pegem akademi yayınları Bilimsel Araştırma Yöntemleri (13.baskı) Yazıcı, Z. (2002). Okul öncesi eğitimin okul olgunluğu üzerine etkisinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 155-156, 20.12.2014 tarihinde http://www..yayim.meb.gov.tr adresinden erişildi.