Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Advertisements

Tekliflerin Değerlendirilmesi
Teknik Şartname Hazırlama Eğitimi 2010
ELEKTRONİK İHALE.
İHALE ÖNCESİ VE SONRASI YAPILACAK İŞLEMLER
İSTİSNA EDİLEN ALIMLAR
M.Ü.İMİD İhale Bürosu Ayten ÖZTEZCAN.
ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ UYGULAMA YÖNETMELİĞİ 2010
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa Göre
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU
Görevde Yükselme Eğitimi Kamu İhale Kanunu
KAMU İHALE SÜRECİ HAZIRLAYANLAR SEMANUR BIYIKLI
Yeterlilik Belgeleri ve Yeterlilik Kriterleri (Mali Hizmetler Uzmanı)
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE İLGİLİ SUNUM
İHALE AŞAMASI.
Elektronik İhale Uygulamaları
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
Uygulama Yönetmelikleri Ortak Hükümleri
TÜBİTAK TÜBİTAK MALİ MEVZUAT EĞİTİM PROGRAMI Temmuz 2012/ Temmuz 2012 TÜBİTAK TÜSSİDE Gebze.
PAZARLIK USULÜ İŞLEM AKIŞ ŞEMASI (b,c ve f bentleri)
MUSTAFA KEMER YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
PAZARLIK.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
Kamu İhale Mevzuatı YAPIM İŞLERİNDE İŞ DENEYİM BELGELERİ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
ŞİKAYET İNCELEME SİSTEMİ
DÜZENLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
RESMİ MÜHÜR YÖNETMELİĞİ
(Mali Hizmetler Uzmanı)
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu Av
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
KALKINMA AJANSLARI TARAFINDAN SAĞLANAN DESTEKLER İÇİN GEÇERLİ SATINALMA SÜREÇLERİ 1.
İkincil Mevzuattaki Ortak Olan Hükümler
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
TÜRKİYE’DE KAMU ALIMLARI SÜREÇLERİ
İHALE İŞLEM DOSYASI DİZİNİ
SEMİNER 4734 Sayılı Kanun ve Yapım İhaleleri Mevzuat Eğitimi
İhalelere İlişkin İkincil Mevzuattaki Genel Hükümler
MAL ALIMI İHALELERİ KAPSAM
1 KAMU İHALE SİSTEMİ BİROL TERLEMEZ 2014.
4734 SAYILI KANUN KAPSAMINDA YAPILAN İHALELERE İLİŞKİN
KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİ İhale Dokümanlarına Şikayet ve İnceleme Süreci Alattin ÜŞENMEZ Kamu İhale Uzmanı (Mali hizmetler Uzmanı)
Kurulun İnceleme ve Araştırması
İhale Dokümanlarının Hazırlanması (Mali Hizmetler Uzmanı)
AÇIK İHALE USULÜ (MADDE 19)
ÇERÇEVE ANLAŞMA İ HALELER İ UYGULAMA YÖNETMEL İĞİ ANTALYA-N İ SAN 2009.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNU. AMAÇ Madde-1 Bu Kanunun amacı, kamu hukukuna tâbi olan veya kamunun denetimi altında bulunan veyahut kamu kaynağı kullanan.
HARCAMA.
M.Ü.İMİD İhale Bürosu Ayten ÖZTEZCAN. 1.İhtiyacın Ortaya Çıkması, 2.Teknik Şartnamenin Hazırlanması, 3.Yaklaşık Maliyet Tespiti, 4.İhale Usulünün.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
Sunum Planı 1.1. Sayım Tutanağı Oluştur, 1.2. Sayım Tutanağı Listesi,
İhale ve İhale Usulleri Prof. Dr. Zeki GÜNDÜZ Yrd. Doç. Dr. Tahir AKGÜL Yrd. Doç. Dr. İsmail Hakkı DEMİR.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
BÜRO STAJI MAHMUT ÇIĞ. AUTOCAD K omutlar: Line : çizgi çizimi Move : taşıma Copy: kopyalama Erase : silme Offset : nesneyi belirli.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL KAMU İHALE KANUNU Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Tekliflerin ve Başvuruların Sunulması Tekliflerin hazırlanması ve sunulması (Madde 30) Teklif mektubu Geçici teminat Zarfın üzerine isteklinin ; Adı, soyadı veya ticaret unvanı Tebligata esas açık adresi Teklifin hangi işe ait olduğu İhaleyi yapan idarenin açık adresi yazılır. Zarf imzalanır ve mühürlenir.

Tekliflerin hazırlanması ve sunulması (Madde 30) Teklif mektubunda; İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması, Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması Teklif mektubunun yetkili kişilerce imzalanmış olması zorunludur.

Tekliflerin ve Başvuruların Sunulması Teklifler ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan iade edilir. Verilen teklifler, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.

Tekliflerin ve Başvuruların Sunulması Tekliflerin geçerlilik süresi (Madde 32) İhale dokümanında belirtilir. İdarece ihtiyaç duyulması halinde bu süre, en fazla  ihale dokümanında belirtilen teklif geçerlilik süresi kadar uzatılabilir.

Tekliflerin ve Başvuruların Sunulması Geçici teminat (Madde 33) Teklif edilen bedelin % 3'ünden az olmamak üzere, geçici teminat alınır. Danışmanlık hizmeti ihalelerinde geçici teminat alınması zorunlu değildir.

Tekliflerin ve Başvuruların Sunulması Teminat mektupları (Madde 35) Tekliflerin geçerlilik süresinden en az otuz gün fazla süreli olmak kaydıyla → geçici teminat mektuplarında süre belirtilir. Teklif geçerlilik süresi uzatıldığında, geçici teminat mektuplarının süresi de aynı süre ile uzatılır. Kesin teminat mektuplarının süresi idare tarafından belirlenir.

Tekliflerin Değerlendirilmesi Tekliflerin alınması ve açılması (Madde 36) Teklif zarfları alınış sırasına göre incelenir Uygun olmayan zarflar değerlendirmeye alınmaz Zarflar alınış sırasına göre açılır Belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının uygun olup olmadığı kontrol edilir. Usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir.

Tekliflerin Değerlendirilmesi Tekliflerin alınması ve açılması (Madde 36) Teklif fiyatları ve yaklaşık maliyet tutarı açıklanır Bu aşamada; Hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, Teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz.

Tekliflerin değerlendirilmesi (Madde 37) Net olmayan konularda isteklilerden yazılı olarak tekliflerini açıklamalarını istenebilir Bu açıklama, hiçbir şekilde ▪ Teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ▪ İhale dokümanında yer alan şartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilmez ve yapılmaz.

Tekliflerin değerlendirilmesi Teklif mektubu ile geçici teminatı olmayanlar değerlendirme dışı bırakılır. Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, belgelerde bilgi eksikliği tamamlanır Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.

Tekliflerin değerlendirilmesi İsteklilerin işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlilik kriterlerine Tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı Birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı Uygun olmayan teklifler değerlendirme dışı bırakılır.

Tekliflerin değerlendirilmesi Aşırı düşük teklifler (Madde 38) İdarenin tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanlar tespit edilir         Açıklama istenir Açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir.

Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali (Madde 39) İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez Ancak, idare isteklilerin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini bildirir.  

İhalenin karara bağlanması ve onaylanması Madde 40 : İhale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılır. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sadece fiyat esasına göre veya fiyat ile birlikte işletme ve bakım maliyeti maliyet etkinliği verimlilik kalite ve teknik değer gibi fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenir.

İhalenin karara bağlanması ve onaylanması Madde 40 : Yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulaması En düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirildiği ihalelerde birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edildiği durumda fiyat dışındaki unsurlar dikkate alınır.

İhalenin karara bağlanması ve onaylanması Gerekçeli karar belirlenerek, onaya sunulur. Karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararı onaylanır veya iptal edilir. İhale onaylanmadan önce , ihale üzerinde kalan istekli ile ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığını teyit ettirilir. İki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir.  

Kesinleşen ihale kararlarının bildirilmesi (Madde 41) İhale sonucu, onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde bütün isteklilere bildirilir. Sonucunun bildiriminde, tekliflerin değerlendirmeye alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir. İhale kararının iptal edilmesi durumunda gerekçeler bildirilir Sonucunun bildiriminden itibaren; ihalelerde beş gün, geçmedikçe sözleşme imzalanamaz.

Sözleşmeye davet (Madde 42) Belirtilen sürelerin bitim tarihinden itibaren en geç üç gün içinde ihale üzerinde bırakılan istekli bilgilendirilir. Tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminat verilerek sözleşme imzalaması istenir. Yabancı istekliler için bu süreye oniki gün ilave edilir.

Kesin teminat (Madde 43) İhale üzerinde kalan istekliden ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 oranında kesin teminat alınır.

Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu (Madde 44) İstekli tarafından sözleşme imzalanmadığı taktirde ; Geçiçi teminat gelir kaydedilir 6 aydan 1 yıla kadar kamu ihalelerine girme yasağı

Sözleşme yapılmasında idarenin görev ve sorumluluğu (Madde 45) İdare tarafından sözleşme imzalanmadığı taktirde, → istekliye geçiçi teminatı geri verilir → istekli ihale sürecinde yaptığı ve belgelendirdiği harcamaları isteme hakkı kazanır.

İhalenin sözleşmeye bağlanması (Madde 46) Sözleşmeler idarece hazırlanır ve ihale yetkilisi ile yüklenici tarafından imzalanır. İhale dokümanında belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez. Sözleşmelerin notere tescili ve onaylattırılması zorunlu değildir.   

ÜÇÜNCÜ KISIM Kamu İhale Kurumu, Şikâyetlerin İncelenmesi ve Anlaşmazlıkların Çözümü   Kanunda belirtilen esas, usul ve işlemlerin doğru olarak uygulanması konusunda görevli ve yetkilidir. Kurumun ilişkili olduğu Bakanlık Maliye Bakanlığıdır Ankara'dadır. Bağımsızdır