Üro – Uygulama Sınavı (2)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OLGU SUNUMU Dr. Bilun Gemicioğlu.
Advertisements

Acil Olguya İlk Yaklaşım
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
MODÜL 10 Müşteri Hizmetleri.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
ÇOCUKLARDA KONSTİPASYON
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
İVRİNDİ TOPLUM SAĞLIĞI MERKEZİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
OLGU SUNUMU
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
Prof. Dr. Barış Altay Üroloji Anabilim Dalı
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Mikrodiseksiyon TESE Nasıl Yapıyorum?
KARDİYOTO KARDİYOLOJİ OTOMASYONU.
Prof. Dr. Barış ALTAY Üroloji Anabilim Dalı
ÜROLOJİK MUAYENE Doç. Dr. Barış ALTAY.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
Solunum Sistemi Hastalıklarında Anamnez, Fizik Muayene ve Semptomlar
OLGU 1 Prof. Dr. Hidayet SARI.
ÜRO-ONKOLOJİYE GİRİŞ Doç. Dr. Enver ÖZDEMİR
“EVLİLİK ÖNCESİ TESTLER”DE DANIŞMAN HEKİMLİK
ÜROLOJİK ACİLLER.
OLGU 5 Prof. Dr. Hidayet SARI.
OLGU 3 Prof. Dr. Hidayet SARI.
Yenidoğanın Muayenesi
BİRİNCİ BASAMAKTA KRONİK DERMATOLOJİK YAKINMALAR
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
24 yaşında Bayan İzmir Öğretmen
YAŞLIDA ANAMNEZ VE FİZİK MUAYENE
Klinik soru oluşturma Dr. Güzel Dişcigil.
YAYGIN AĞRILI HASTAYA YAKLAŞIM
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Comenius Okul Ortaklıkları
KARIN AĞRISINA YAKLAŞIM
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
A. Erkeğin dış üreme yapıları (Şekil 15-1’e bakınız) B. Erkeğin iç üreme organları (Şekil 15-1’e bakınız) C. Erkeğin üreme fizyolojisi D. Kadının.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Sintigrafik Yöntemler 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
NEFROLOJi BD OLGU SUNUMU
İç Hastalıkları Olgu Sunumu Arş.Gör. Dr. Gül Yavuz.
Gastroenteroloji Klinikopatolojik Konferans Dr. Derda Gökçe.
DİSPANSERLER
DOKTOR EKRANINDA GELİŞTİRMELER – 1
PREMENSTRUAL SENDROM DAHA YÜKSEK ORANDA CİNSEL FONKSİYON BOZUKLUĞU VE CİNSEL STRES İLE İLİŞKİLİDİR DR GÜLŞAH İLHAN, DR FATMA FERDA VERİT ATMACA, DR HÜRKAN.
Kadın Hastalıkları ve Doğum Klinik Stajı
NAB-PAKLİTAKSEL TEDAVİSİNE YANIT ALINAN BİR METASTATİK PANKREAS KANSERİ OLGUSU. EMRE BİLGİN 1, SERKAN AKIN 1, ÖMER DİKER 1, ŞUAYİB YALÇIN 1 1HACETTEPE.
MEME VE AKSİLLA.
KALP DIŞI GÖĞÜS AĞRISI (GASTROİNTESTİNAL NEDENLER)
Böbrek Sintigrafisi Dr. Nalan Alan Selcuk.
YAYGIN AĞRILI HASTAYA YAKLAŞIM
Eğitim-Öğretim Yılı Doç.Dr. Mustafa AYDIN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
NÖROLOJİK HASTAYA YAKLAŞIM
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
TESTİS SİNTİGRAFİSİ.
ACİL HASTA BAKIMI-1 DERSİN TANITıMI VE GİRİŞ Öğr. Gör. Yusuf GÜNER.
AKUT BATIN Dr. Gülsün ATEŞ Hamburg Üniversitesi, Tıp Fakültesi ALMANYA
Çocuklarda İnguinal Patolojiler
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
Sunum transkripti:

Üro – Uygulama Sınavı (2) nostalji

Lütfen dikkat Bu sunuda adı geçen öğrenciler tamamen gerçek mahsulü olup, kimisi TUS rekortmeni, kimisi yılın doktoru, kimisi bizim asistanımız, kimisi kim bilir daha nelerdir… Ayrıca, sunulan materyaller ve notlar da aynen gerçektir…

Alınabilecek en yüksek puan 4 öğretim üyesi; 4 ayrı odada Basamak No İstenilen Uygulama Alınabilecek en yüksek puan 1 Anamnez alma (gerçek poliklinik olgusu) 15 2 Fizik muayene (gerçek poliklinik olgusu) 3 Film okuma (arşiv filmi) 10 4 Olgu değerlendirme sorusu (sanal olgu): 5 Aynı olgu ile ilgili tetkik istem formu düzenleme 6 Pratik uygulama ve/veya hazırlıkları 20 7 Klavuzla Öğrenim ve Şemaya Dayalı Öğrenim soruları 1 2 3 4

BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN Stajer Dr. Gözetmen: Gözlenen Uygulama: Ürolojik yakınma ile başvuran hastanın anamnezinin alınması Beklenen Yeterlilik Göstergeleri Yetersiz Kısmen 1 Yeterli 2 1- Hastanın karşılanması, kendinin tanıtılması ve hastanın rahatlamasını sağlayacak bir giriş yapılması ve formun kimlik bilgilerini kapsayan kısmının, hastayı sıkmayacak şekilde doldurulması 2- Yakınma dinlenirken hastayı kesmeyerek aktif olarak destek verilmesi, gereğinde “başka bir yakınma” olup olmadığının sorulması 3- Tek tek semptom sorgulamasının, hastanın anlattıkları dışında kalan kısmı ile tamamlanması, semptomların detayı ve ayırıcı tanısının yapılması (LUTS semptomları tarif eden bir erkek hasta ise IPSS formunun doldurtulması ) 4- Erkek hastanın cinsel fonksiyonları, kadın hastanın inkontinansı sorgulanırken uygun uslubun kullanılması (hastanın sıkılmadan cevaplamasının sağlanması, gerekirse FM sırasında tamamlanması) 5- Özgeçmiş, soygeçmiş ve alışkanlıkla ilgili sorgulanması sırasında, hastanın önceden söz ettiği konuların tekrar sorulmaması; Öykü alma bitiminde hastaya görüşmenin kısa bir özetinin yapılması ve muayene için bilgilendirilmesi Dikkat çeken ve düzeltilmesi gereken uygulama kusuru ? VAR YOK BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN

Erkek hasta GENİTAL MUAYENESİNİN yapılması Stajer Dr. Gözetmen: Gözlenen Uygulama: Erkek hasta GENİTAL MUAYENESİNİN yapılması Beklenen Yeterlilik Göstergeleri Yetersiz Kısmen 1 Yeterli 2 1- Hastanın bilgilendirilmesi, izninin alınması ve hastaya yapması istenilenlerin açıklanması 2- Eldiven giyilmesi , hastanın uygun pozisyona gelmesine ve gerekli ölçüde soyunmasına yardım edilmesi 3- İnspeksiyon ile: Kıllanma, genital gelişim, cilt lezyonları ve çamaşırda leke olup olmadığının değerlendirilerek ifade edilmesi 4- Palpasyon ile: Çekilmiş penis uzunluğu, penil plak varlığı, testis ve epididimlerin (bimanuel) kıvam, büyüklük, simetri, hassasiyet ve kitle yönünden değerlendirilip ifade edilmesi 5- Palpasyon ile: Pedikül içinde vaz, varikosel varlığının (yatar ve ayakta iken), ve ayrıca inguinal herni varlığının değerlendirilerek ifade edilmesi Ekstra puan sorusu: İnguinal herni – hidrosel ayrımı için kriterler nelerdir? Dikkat çeken ve düzeltilmesi gereken uygulama kusuru ? VAR YOK BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN

BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN Stajer Dr. Gözetmen: Gözlenen Uygulama: KARIN ve BÖBREK Muayenesi (GUYON usulü) Beklenen Yeterlilik Göstergeleri Yetersiz Kısmen 1 Yeterli 2 1- Hastanın bilgilendirilmesi, yapması istenilenlerin açıklanması, eldiven giyilerek hastanın hazırlanmasına yardım edilmesi 2- İnspeksiyon ile: karında ve özellikle her iki hipokondrium bölgesindeki renk değişiklileri, skar, şişkinlik-kitle görüntüsü ve cilt lezyonlarının tarif edilmesi 3- Perküsyon ile: Traube alanı, Karaciğer ve suprapubik perküsyonun yapılması ve bulguların ifade edilmesi 4- Palpasyon ile: bimanuel böbrek palpasyonunun (Guyon usulü) gerçekleştirilmesi, açıklanması ve bulguların ifade edilmesi 5- Hasta oturtularak sırt inspeksiyonunun tamamlanması ve kosta vertebral açı hassasiyetinin değerlendirilmesi ve bulguların ifade edilmesi. Ekstra puan sorusu: Renal muayene sırasında “oskültasyon” nun yeri var mıdır? Dikkat çeken ve düzeltilmesi gereken uygulama kusuru ? VAR YOK BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN

BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN Stajer Dr. Gözetmen: Gözlenen Uygulama: Erkek hastanın ürolojik muayenesinde, rektal tuşe yapılması Beklenen Yeterlilik Göstergeleri Yetersiz Kısmen 1 Yeterli 2 1- Hastaya gerekli açıklamalar yapılarak izninin alınması, yapması istenilenlerin tarif edilmesi 2- Eldiven giyilerek uygun pozisyonu almasına ve hazırlanmasına yardım edilmesi (Sims pozisyonu) 3- Vazelin alındıktan sonra, inspeksiyon ile: anal bölgenin fissür, hemoroid yönünden ve hijyenik yönden değerlendirilerek ifade edilmesi 4- Vazelinli işaret parmağının, kibar bir şekilde anüse sokulması sonrası palpasyon ile: prostatın büyüklük, kıvam, hassasiyet yönünden değerlendirilmesi ve ifade edilmesi 5- Aynı parmağın rektum içinde her iki yönden çevrilmesiyle rektal duvarların ve rektal içeriğin muayene edilmesi ve anal tonus, polip, gaita varlığı yönünden değerlendirilerek ifadesi Ekstra puan sorusu: Bulbokavernöz rekfleks muayenesi yapıp değerendirebilir mi? Dikkat çeken ve düzeltilmesi gereken uygulama kusuru ? VAR YOK BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN

BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN Stajer Dr. Gözetmen: Gözlenen Uygulama: DÜSG ve/veya İVP değerlendirmesi Beklenen Yeterlilik Göstergeleri Yetersiz Kısmen 1 Yeterli 2 1- Filmin doğru şekilde negatoskopa yerleştirilmesi, kime ait olduğunun, tarihinin ve ne filmi olduğunun belirtilmesi 2- Filmin doz, hazırlık ve kapsadığı alanlar yönünden çekim tekniğinin değerlendirilerek ifade edilmesi; Kemik yapılarla ilgili: pozisyon, dansite, anomali (s.bifida), osteofit, lumbalizasyon, sakralizasyon, litik / blastik lezyonlar gibi patolojilerin değerlendirilerek ifade edilmesi 3- Renal kontur, psoas konturları gibi yumuşak dokuların ayırt edilmesi ve üriner sistem dahilindeki opasite / şüpheli opasitelerin uygun dil ile tarif ve ifade edilmesi 4- İVP için: Renal fonksiyonların, üriner sistemin visualize oluşunun değerlendirilmesi, kontrastlanma sonrası konturların ve doluşla ilgili patolojilerin tarif edilmesi (UP darlık, dolum defekti, ektazi, kontur düzensizliği, visualize olmama vb.) 5- DÜSG bulgularının yeniden ifade edilmesi, saptanan İVP bulgularının yorumlanması; filmdeki özgün patolojiyi tanıma ve doğru terminoloji ile ifade etme, Ekstra puan sorusu: (varsa) tam olarak aydınlanmayan patoloji için, bir sonraki tetkik ne olmalıdır? Dikkat çeken ve düzeltilmesi gereken uygulama kusuru ? VAR YOK BU UYGULAMADAN ALINAN TOPLAM PUAN

Anamnez alma (gerçek poliklinik olgusu) 2+2+1+1+1=7 10.5 2+2+2+2+1=9 Basamak No İstenilen Uygulama Ayşe Küçükçöllü Tolga Memioğlu Gülçin aytaç 1 Anamnez alma (gerçek poliklinik olgusu) 2+2+1+1+1=7 10.5 2+2+2+2+1=9 13.5 2+2+1+2+1=8 12 2 Fizik muayene (gerçek poliklinik olgusu) Böbrek mua. 2+2+2+2+2=10 15 1+2+1+1+2=7 3 Film okuma (arşiv filmi) 10 8 4 Olgu değerlendirme (sanal olgu) 5+5=10 5 Aynı olgu ile ilgili tetkik istem formu düzenleme 7 9 6 Pratik uygulama ve/veya hazırlıkları Klavuzla öğrenim ve şemaya dayalı öğrenim soruları 10+10=20 10+8=18 TOPLAM 82.5 77.5 74.5 NOT 92 86 83

Anamnez alma (gerçek poliklinik olgusu) 20 18 12 2 Basamak No İstenilen Uygulama Onur BALCI Meryem KÜÇÜKAŞÇI Fırat YAYLA Mustafa FÜRKAN Aykut ÖZDEMİR 1 Anamnez alma (gerçek poliklinik olgusu) 20 18 12 2 Fizik muayene (gerçek poliklinik olgusu) 8 14 3 Film okuma (arşiv filmi) 10 9 7 4 Olgu değerlendirme (sanal olgu) 5 Aynı olgu ile ilgili tetkik istem formu düzenleme 3.5 6 Dijital Quiz 30 16 21 19 22 Çocuk Cerrahisi AD Öğ.Üyesi değerlendirmesi TOPLAM 76 82 58 55 80 NOT 6.8 7.4 5.2 4.9 7.2

Dijital Quiz Örnek – 1 Örnek – 2 Örnek – 3

Teşekkürlerimle,