Dersimiz.Com Hepinize en içten sevgiyle Merhaba. Hoş Geldiniz. Hoşluklar getirdiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

GELİŞİM VE ÖĞRENME.
Nasrettin Hoca Anaokulu’nda Çoklu Zeka Uygulamaları
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
ÇOKLU ZEKA.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
Görsel / Uzaysal Zeka.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Tarafından yayınlanmaktadır. KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU KOÇ İLKÖĞRETİM OKULU.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÇOKLU ZEKA.
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Sen hangisini seçerdin?
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
ZEKA TÜRLERİ.
Hasta ve yaralı insanlara bakar ve onların iyileşmesinde de yardımcı olurum. Hastalığın belirtilerini izlerim. Hastalara ilaç.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
RAKAM NEDİR? Rakamlar sayı sembolleridir. Her rakam bir miktarı, yani verilmek istenilen nesnenin ne kadar olduğunu belirtir.
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE EĞİTİM
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
Sunum transkripti:

Dersimiz.Com Hepinize en içten sevgiyle Merhaba. Hoş Geldiniz. Hoşluklar getirdiniz.

Dersimiz.Com Geleneksel yapıdaki eğitim sistemimize göre iki tip öğrencimiz vardır. Zeki olanlarZeki olmayanlar

Dersimiz.Com Geleneksel yapıdaki eğitim sistemimize göre öğrencilerimiz de temel sorun öğrenme özürlü olmalarıdır. Peki buna birde madalyonun öbür yüzünden bakarak yorum yapsak. Acaba biz öğretme özürlü olamaz mıyız? Bu konuda hiç kendimizde hata yok mu? Bizler sütten çıkmış ak kaşık mıyız?

Dersimiz.Com Sözel pedagojiye göre; öğretmenlerin bir çoğu öğrenciyi bir sünger gibi görmekte ve verilen bütün bilgilerin istenildiği gibi alınmasını istemektedir. Bilgilerin öğrenciler için önemi olup olmadığı önemli değildir. İnanmıyorum araştırma sonuçlarına bakar mısınız.

Dersimiz.Com ÖĞRENME VE ÖĞRETME Yeni bilgiler;  Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu,  Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu,  Uygun öğrenme olanağı sağlandığında öğrenemeyecek birey olmadığını ortaya koymaktadır.

Dersimiz.Com Neler Üzerine Konuşacağız? 1.En İyi Nasıl Öğrenirim (Uygulama) 2.Hangi tür düşünen öğrencilere “öğrenmeyi öğrenme”lerinde nasıl yardımcı olabilirim? 3.Çoklu Zeka ve Özellikleri 4.Problemlere Nasıl yaklaşıyorum? (Uygulama) 5.Çoklu Zeka Alanlarını nasıl belirlerim? 6.Çoklu Zekanın Sınıf içi uygulamaları.

Dersimiz.Com ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN

Dersimiz.Com Beynin iki yarısı  Beynin sağ (sol) tarafı dumura uğradığında vücudun sol (sağ) tarafı; felç olmaktadır.  Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım. a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. a. Kelimeyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler? b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. a. Görüntü. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. c. Aletin özelliklerini okuma.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz? d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. a. Televizyonda izlediğiniz fragman c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 8-) Karadeniz yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? c. O yöre hakkında okuduklarım. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) a. O yörenin haritadaki yeri.. b. O yörenin müziği.

Dersimiz.Com En İyi Nasıl Öğrenirim? 10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını

Dersimiz.Com Bulundu bulundu. Beklentilerinize cevap verecek bir yardımcı bulundu... Ve size eğitim öğretim de kullanabileceğimiz öğrenme özürlü damgası yiyen öğrencilerinde sevineceği bir eğitim modeli yaklaşımı.

Dersimiz.Com Çoklu ZEKA:Öğrenmenin 8 Yolu

Dersimiz.Com Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel Düşünen/Öğrenen Özellikleri: Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever. Hitabeti iyidir. İkna edicidir. İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. Okuma yazmayı sever. Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Hikayeleri sever sözel

Dersimiz.Com Deneysel çalışmalara ilgi duyar Gruplayıp, sıralayıp ve soyutlayıp öğrenir. Soru sormaya bayılır. Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal Düşünen/Öğrenen İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. Özellikleri: Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. matematiksel

Dersimiz.Com Film seyretmeyi, ev aletleriyle oynamayı sever. Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel Düşünen/Öğrenen Sevmediği derslerde şatolar kurar Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Özellikleri: Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri farketme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü farketme Görsel uzaysal

Dersimiz.Com Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Öğrenmenin 8 Yolu: Ritmik Düşünen/Öğrenen Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Özellikleri: müziksel

Dersimiz.Com Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel Düşünen/Öğrenen Beden dilini iyi kullanır. Özellikleri: Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, harmoni, kas hareketleri Denge Esneklik. Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. El becerileri iyidir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Sportif etkinlikleri sever bedensel

Dersimiz.Com Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın gevezesidir. Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Düşünen/Öğrenen Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir.. Özellikleri: Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma. İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini farketme. sosyal

Dersimiz.Com Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Sınıfın mütefekkiridir. Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel Düşünen/Öğrenen Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. İçgüdüleriyle hareket eder. Özellikleri: Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi farketmek/ifade Kendi kendini motive/disiplinli Sağlıklı benlik algısı. içsel

Dersimiz.Com Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Özellikleri: Araştırme, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci. Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Öğrenmenin 8 Yolu: Doğacı Düşünen/Öğrenen doğa

Dersimiz.Com Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim.  Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında ne alıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problemde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor?

Dersimiz.Com Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yanyana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Kaç Adımda? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

Dersimiz.Com Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? GÖRSEL  Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma  Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma.  Diyagram çizmek BEDENSEL  Parmaklarını kullanmak  Yanına bir arkadaşını almak; Matematiksel Sözel

Dersimiz.Com Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?  A: A: "B yaptı."  B: B: "D yaptı."  C: C: “Ben yapmadım."  D: D: "B yalan söylüyor." Kim Yaptı? Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum?

Dersimiz.Com Çoklu Zeka Alanlarını Nasıl Belirleyebilirim? Eğitimcilerin Zeka Alanlarını Belirleyelim. Bununla ilgili bir test uygulanabilir ve bu zamanla güncelleştirilebilir. Peki Öğrencilerimizin Zeka Alanlarını nasıl belirleyelim ? A- Öğretmen Gözlemleri B - Belge Toplama ( Portfolyo) C- Rehberlik Gözlemler D- Velilerle Görüşme E- Öğrencilere sormak F- İstasyon Çalışması

Dersimiz.Com Şimdide Çoklu Zeka’nın sınıf içi uygulamalarınd a bazı teknik destekler.

Dersimiz.Com Paylaşılarak çoğalan bir şey varsa o da Bilgidir. Sevgiyle Kalın... Paylaşıma açık olup zaman ayırdığınız İçin Çok Teşekkürler. En Güzel Yarınlarda Buluşmak Dileğiyle...