Tasarım Aşamaları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A2 LİLA SINIF ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN-Nilgün ÖNCÜ BARAK
Advertisements

Test Geliştirme ve Madde Analizi
Bu ne ? Bu kitap. Bu kitap mı? Evet , bu kitap
Hazirlayan: Yrd. Doç. DR. Emin BORANDAĞ
GAME GANRES (Oyun Tarzları)
3D DEFTER VE SES.
Bilgisayarla ne yapılabilir? Bilgisayarların sınırları nelerdir?
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
 Projenin Amacı: Farklı öğrenme ortamlarından, farlı öğrenme tekniklerinden yararlanma, öğrencileri derse motive etme, zevkli,
Türkiye’deki Öğrencilerin Bilgisayar Oyunu Oynama Alışkanlıları ve Oyun Tercihleri: ODTÜ ve Gazi Üniversitesi Öğrencileri Arası Karşılaştırmalı Bir Çalışma.
Team Members Team Members Okan Tekdaş Candaş Alyıldız Oğuz Semerci
Oyunlara Giriş.
Derya Duygu KARSLI
Web Sitesi Hazırlama.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
GAME DEVELOPMENT DOCUMENTATION
EYLÜL AYI BRANŞ BÜLTENİ.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Ders Planı.
Eğitsel Oyunlar.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Stock Car Challenge İstanbul İstanbul.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Oyun Mekanikleri & Elementleri
FOCUS.
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
Değerler Eğitimi Sevgi-Saygı ayında. Bu konuda bir sunu hazırlayınız.
SUNUM TEKNİKLERİ.
Farklı CD‘ ler FarklI Yazılımlar
MULTI-PLAYER TOLGA KAYNAROĞLU. Multiplayer nedir? Internete bağlı oyuncuların sanal dunyada birbirleri ile iletişime geçerek oynayabilecekleri oyun tipi.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
Çalışma Yaprağı.
SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor? TOK İ MEHMET AK İ F ERSOY OKULU.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
SEMINER 1 : MERHABA SıNAV ÇALIŞMAYI SEVMEK. TEOG sistemini dikkate alarak çalışmalarımızı nasıl yapılandırmalıyız, verimli ders çalışma tekniklerini nasıl.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
Geleneksel Tasarım Araçları
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
Fazilet Hazal Burmabıyık
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
The Elements of Gameplay
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Ana menü den level seçme geçiş ve çıkış işlemleri
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Game Design Theory And Practice
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Tam ilişkilendirme ile entegre CAD ve CFD
MATERYALİN HAZIRLANIŞI
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
TEST.
Sunum transkripti:

Tasarım Aşamaları

Bu hafta... Çalışma 2’nin paylaşımı Oyun tasarım aşamaları Sketch guideline dağıtımı Sketch sheet dağıtımı Aktivite: Pixel Press Floors tasarıma başlayış

Proje Paylaşımı Çalışma 2 sunulur

Oyun tasarım aşamaları Bilgi Toplama Oyunun konusu Oyunun hedefi Oyunun hikayesi Oyunun türü Oyunun hedef kitlesi Oyunun akışı (storyboard) Oyun mekanikleri ve elementleri Genel görünümü ve Yönergeleri hazırlama Teknik, Ses, Görsel Tasarım Detaylarını Belirleme Prototip haline getirme Test etme

1. Bilgi toplama Yapılmış birçok farklı oyun Yazılı kaynaklar Konu uzmanı Her şeyde olduğu gibi bir oyunu tasarlarken de öncelikle araştırma yapılması gereklidir. Bu araştırmalara yaparken konu ile ilgili yazılı kaynakların yanında hâlihazırda yapılmış oyunlardan da yararlanabilirsiniz.  Burada kaçınmanız gereken ise bir oyuna takılıp kalmaktır. Değişik oyunlardan ilham alarak güzel bir oyun çıkarabilirsiniz.

2. Oyunun konusu Hangi konu, Bu konu oyun tasarım için uygun mu? Bu aşamada oyunu hazırlamaya başlamadan önce Oyunun hangi konuda tasarlanacağı, Konunun bir oyun tasarlamak için uygun olup olmadığı gibi sorulara cevap verilir.

3. Oyunun hedefi Oyundaki ana görev Oyunun sonunda öğrenilecek olan konuya oyuncunun ulaşması için tamamlaması gereken ana görev

4. Oyunun hikayesi Her oyunun kendine ait bir hikayesi olması gerekir. Oyunun hikayesi oyuncuda merak duygusu uyandırır.

5. Oyunun türü Platform Simülasyon Aksiyon-macera Dövüş Birinci ve üçüncü kişi gözünden nişan alma (First/third person shooter) Yarış Spor Strateji Ritim(dans, müzik) Rol oynama Online çoklu oyuncu Puzzle Tahta ve kart (Board and card game)

6. Oyunun hedef kitlesi Oyunu kimler oynayacak?

7. Oyunun akışı Basit aşamadan karmaşık seviyeye doğru Oyunun temel amacını göz önünde bulundurarak, hedefe ulaşırken oyuncunun takip edeceği aşamalar belirleyin. Öncelikle oyuncunun bilmesi gereken basit aşamalardan başlayıp, daha karmaşık seviyelere doğru bir akış oyuncunun oyunu oynamasını kolaylaştıracaktır.

8. Oyun mekaniği Oyundaki ana hareketler; zıplamak toplamak ileri geri Oyuna yön verecek ana hareketlerdir. Mesela zıplamak, toplamak, ileri, geri….

8. Oyunun elementleri Oyunun hedefi Hikaye Karakter Seviyeler (Level) Geri Bildirim Lider Tabloları Rekabet Kurallar Mücadele-Engeller (Challenge) Zaman Eğlence Rozet Puanlar Ödüller Achievements

9. Oyunun genel görünümü ve yönergeleri hazırlama Oyunu hazırladınız, şimdi oyuncuyu yönlendirmek de sıra. Her ne kadar bu kısım önemsiz gibi gelse de aslında oyununuzun oyuncuya ulaşmasındaki en önemli noktadır. Yönergeler ile oyuncu oyundaki rolünü bilir ve oyunu daha etkili bir şekilde oynayabilir. Bu da bizim istediğimiz şey J Bunu yapmak için uzun ve karmaşık açıklamalardan, gereksiz yönergelerden olabildiğince uzak durun. Açıklamalarınız basit ve işlevsel olmalıdır.

10. Teknik, Ses, Görsel Tasarım Detaylarını Belirleme

11. Prototip haline getirme

12. Test et Farklı kişilerce oynanması Oyunun doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığı Eğlenceli olup olmadığı En önemli aşamalardan biri de hazırlamış olduğunuz oyunun doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını, eğlenceli olup olmadığını anlayabilmek için yapılan test aşamasıdır. Oyununuzu başkalarına oynatmayı deneyin ve onların tepkilerini, takıldıkları noktaları belirleyin. Oyuncudan sağlanılan bilgilerden yola çıkarak oyununuzu tekrar düzenlemeniz, oyunuzu iyileştirmenize yardımcı olur.

Pixel Press Floors Sketch guideline dağıtımı, Skecth sheet dağıtımı, çizime başlanır

Sonraki hafta... iPad Çizim kağıtları, kalem, silgi, cetvel Çalışma 3: Oyuna dönüştüreceğiniz konuyla ilgili öğretmenlerinizle ve oyunu tasarlayacakları seviyedeki arkadaşlarınızla görüşüp bilgi toplayın ve öğretmenizden nasıl bir oyun olabileceğine dair geri bildirim alınız. Çalışma kağıdı 3 dağıtılacak