Tasarım Aşamaları
Bu hafta... Çalışma 2’nin paylaşımı Oyun tasarım aşamaları Sketch guideline dağıtımı Sketch sheet dağıtımı Aktivite: Pixel Press Floors tasarıma başlayış
Proje Paylaşımı Çalışma 2 sunulur
Oyun tasarım aşamaları Bilgi Toplama Oyunun konusu Oyunun hedefi Oyunun hikayesi Oyunun türü Oyunun hedef kitlesi Oyunun akışı (storyboard) Oyun mekanikleri ve elementleri Genel görünümü ve Yönergeleri hazırlama Teknik, Ses, Görsel Tasarım Detaylarını Belirleme Prototip haline getirme Test etme
1. Bilgi toplama Yapılmış birçok farklı oyun Yazılı kaynaklar Konu uzmanı Her şeyde olduğu gibi bir oyunu tasarlarken de öncelikle araştırma yapılması gereklidir. Bu araştırmalara yaparken konu ile ilgili yazılı kaynakların yanında hâlihazırda yapılmış oyunlardan da yararlanabilirsiniz. Burada kaçınmanız gereken ise bir oyuna takılıp kalmaktır. Değişik oyunlardan ilham alarak güzel bir oyun çıkarabilirsiniz.
2. Oyunun konusu Hangi konu, Bu konu oyun tasarım için uygun mu? Bu aşamada oyunu hazırlamaya başlamadan önce Oyunun hangi konuda tasarlanacağı, Konunun bir oyun tasarlamak için uygun olup olmadığı gibi sorulara cevap verilir.
3. Oyunun hedefi Oyundaki ana görev Oyunun sonunda öğrenilecek olan konuya oyuncunun ulaşması için tamamlaması gereken ana görev
4. Oyunun hikayesi Her oyunun kendine ait bir hikayesi olması gerekir. Oyunun hikayesi oyuncuda merak duygusu uyandırır.
5. Oyunun türü Platform Simülasyon Aksiyon-macera Dövüş Birinci ve üçüncü kişi gözünden nişan alma (First/third person shooter) Yarış Spor Strateji Ritim(dans, müzik) Rol oynama Online çoklu oyuncu Puzzle Tahta ve kart (Board and card game)
6. Oyunun hedef kitlesi Oyunu kimler oynayacak?
7. Oyunun akışı Basit aşamadan karmaşık seviyeye doğru Oyunun temel amacını göz önünde bulundurarak, hedefe ulaşırken oyuncunun takip edeceği aşamalar belirleyin. Öncelikle oyuncunun bilmesi gereken basit aşamalardan başlayıp, daha karmaşık seviyelere doğru bir akış oyuncunun oyunu oynamasını kolaylaştıracaktır.
8. Oyun mekaniği Oyundaki ana hareketler; zıplamak toplamak ileri geri Oyuna yön verecek ana hareketlerdir. Mesela zıplamak, toplamak, ileri, geri….
8. Oyunun elementleri Oyunun hedefi Hikaye Karakter Seviyeler (Level) Geri Bildirim Lider Tabloları Rekabet Kurallar Mücadele-Engeller (Challenge) Zaman Eğlence Rozet Puanlar Ödüller Achievements
9. Oyunun genel görünümü ve yönergeleri hazırlama Oyunu hazırladınız, şimdi oyuncuyu yönlendirmek de sıra. Her ne kadar bu kısım önemsiz gibi gelse de aslında oyununuzun oyuncuya ulaşmasındaki en önemli noktadır. Yönergeler ile oyuncu oyundaki rolünü bilir ve oyunu daha etkili bir şekilde oynayabilir. Bu da bizim istediğimiz şey J Bunu yapmak için uzun ve karmaşık açıklamalardan, gereksiz yönergelerden olabildiğince uzak durun. Açıklamalarınız basit ve işlevsel olmalıdır.
10. Teknik, Ses, Görsel Tasarım Detaylarını Belirleme
11. Prototip haline getirme
12. Test et Farklı kişilerce oynanması Oyunun doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığı Eğlenceli olup olmadığı En önemli aşamalardan biri de hazırlamış olduğunuz oyunun doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığını, eğlenceli olup olmadığını anlayabilmek için yapılan test aşamasıdır. Oyununuzu başkalarına oynatmayı deneyin ve onların tepkilerini, takıldıkları noktaları belirleyin. Oyuncudan sağlanılan bilgilerden yola çıkarak oyununuzu tekrar düzenlemeniz, oyunuzu iyileştirmenize yardımcı olur.
Pixel Press Floors Sketch guideline dağıtımı, Skecth sheet dağıtımı, çizime başlanır
Sonraki hafta... iPad Çizim kağıtları, kalem, silgi, cetvel Çalışma 3: Oyuna dönüştüreceğiniz konuyla ilgili öğretmenlerinizle ve oyunu tasarlayacakları seviyedeki arkadaşlarınızla görüşüp bilgi toplayın ve öğretmenizden nasıl bir oyun olabileceğine dair geri bildirim alınız. Çalışma kağıdı 3 dağıtılacak