Ağızdan Ağıza Pazarlama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
İNTERNET = HASTALARA ULAŞMANIN EN HIZLI YOLU Talip Taştemel – Genel Müdür
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
Türkiye’nin ilk ve en etkili
2 – 17 MAYIS 2008.
Veri Tabanına Dayalı Doğrudan Pazarlama
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
İzinli Veritabanı & Hedefli Lokasyon
Google Analytics Nedir?
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
Sosyal Medya.
HAYATI PAYLAŞMA VE DAYANIŞMA MERKEZİ
MARKA YÖNETİMİ HAFTA V.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türkiye’nin ilk ve en etkili WOMM Ajansı. Hangisine daha çok güvenirsiniz? Basın ilanlarına mı? TV - Radyo reklamlarına mı? Ünlülerin mesajlarına mı?
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Okyanus Zincir Mağazacılık Yönetim Sistemini tercih etmek için
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Aydan Karataş Fikir Lideri İlişki Yönetimi
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
BABAM DER Kİ STRATEJİNİN YARATICILIĞI, FARKLILIĞI, YENİLİĞİ VE ÖZGÜNLÜĞÜ: Yeni Linea ATL lansmanının hedef kitlesi, otomobil satın alma kararını veren.
Confidential & Proprietary Copyright © 2009 The Nielsen Company Reklam Endeksi Nielsen Media Research & Nielsen Consumer İşbirliği İle Yürütülmektedir.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM  2001.
DIGITAL SIGNAGE ÇÖZÜMLERİ
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Pazarlama iletişimi alıcılar ve satıcılar arasında anlamın taşınması ve paylaşılmasını içerir. Bütünleşik pazarlama iletişimi tutundurma elemanlarının.
HAFTA I.
HAFTA III KISIM 4. Raketler 118x115 boyutlarında Işıklı ve cam çerçeveli.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
360° Pazarlama İletişimi
VESTEL YEREL MEDYA SUNUMU
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
Viral Reklam? Viral reklam; genellikle elektronik yollarla hızlı bir yayılma davranışı gösteren, başkalarına aktarmak ya da başkalarıyla paylaşmak amacıyla.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
 Fikir  Girişimcilik  Yatırım almak  Fikirden Girişime  Misyon, takım, liderlik  Internette Markalaşmak ?  İş Modelleme Zamanı  Planlama ve Analiz.
SENİ TANIYORUM ve NEYE İHTİYACIN OLDUĞUNU BİLİYORUM!
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
RENAULT CLIO ‘ANNE BEN VARDIM’ TEKNOLOJİSİ
Medya Planlaması ve Stratejisi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Ağızdan Ağıza Pazarlama Türkiye’nin ilk Ağızdan Ağıza Pazarlama Ajansı

İçerik FikriMühim Nedir? WOMM’un Hedefi Nedir? “FikriMühimler” Kimlerdir? WOMM markama uygun bir yöntem midir? Ölçülebilirlik Örnek Çalışmalar & Başarı Hikayeleri İş Akışı& Proje Planlama

Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOMM) Ajansı’dır. FikriMühim Nedir? FikriMühim Türkiye’nin ilk (ve tek) Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOMM) Ajansı’dır.

ürün/hizmet hakkında gündem oluşturmak, WOMM’un Hedefi Nedir? Tüketicinin, almaya devam etmesi hedeflenen ve çevresinin de almasını sağlayacağı öngörülen ürün veya hizmet ile ilgili olarak; hedef kitle tarafından ürün/hizmetin ilk deneme bariyerinin aşılması ve ‘tavsiye’ oluşturmaya yönelik duygusal&faydasal bir deneyim yaşanmasını sağlamak, ürün/hizmet hakkında gündem oluşturmak, yeni ‘prime-time’ olarak nitelendirdiğimiz ‘sohbet’lere konu olmak, güvenilir kaynaktan alınan tavsiyeler ile satışları artırmak, tüketici ve marka arasında duygusal bir bağ oluşturmak, sadık tüketiciler kazandırmak...

WOMM ölçümlenebilir bir pazarlama yöntemidir. WOMM’un Hedefi Nedir? ...Ve WOMM kampanyasının etkisini ölçerek markaya haftalık, aylık ve son değerlendirme olarak raporlamak. WOMM ölçümlenebilir bir pazarlama yöntemidir.

Tavsiye = Tecrübe / Beklenti Formül Tavsiye = Tecrübe / Beklenti

WOMM genelden aza azdan genele İletişimde Ters Huni Modeli TV Radyo Outdoor Print aza azdan WOMM genele

FikriMühimler Kimlerdir? Türkiye’nin 81 ilinden 30.000 + ABC1 SES Derin profil bilgisine sahip olduğumuz, ilgi alanlarını bildiğimiz, lifestyle verilerini veritabanımızda yönettiğimiz Konuşmayı ve tavsiye vermeyi çok seven Çevrelerinde ilgili olduğu konularda fikirlerine danışılan Sosyal, erişimleri hızlı ve etki alanları geniş olan ‘Benim fikrim mühim!’ diye el kaldıran, ilk olmayı seven ve en önemlisi de sesini üretici firmalara duyurmak isteyen tüketicilerdir.

Kimler FikriMühimdir? ...Ve fikirleri mühim olan bu ‘doğru’ tüketiciler, tanıdıkları kişilerle yaptıkları sohbetler arasında verdikleri kişiselleştirilmiş ürün mesajları ile; ‘tavsiye aracılığıyla satın almayı’ sağlar, tavsiye halkası başlatırlar.

Son kullanıcıya yönelik kampanyalar yapıyorsanız, Tüketicilerin gücüne inanıyorsanız, Onları dinlemeye ‘gerçekten’ hazırsanız, Deneyim yaşatmadan, ‘konuşmaya değer şeyler’ sunmadan ‘tavsiye’ edilemeyeceğinizin farkındaysanız, Tüketiciler arasında tüketiciler tarafından hızla yayılan mesajların markanızın geleceğini tayin edeceğini biliyorsanız, Her mecranın farklı kullanım amaçlarının ayrımındaysanız ve WOMM’un satışı teşvik etme desteğiyle ve oluşturacağı duygusal bağ ile diğer hepsinin gücüne güç katacağının bilincindeyseniz, Ve WOMM’a ayıracak bütçeniz var ise WOMM markama uygun bir yöntem midir?

WOMM sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirmez, WOMM markama uygun bir yöntem midir? WOMM sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirmez, Çağ atlatır!

Yani 1000 kişilik bir WOMM kampanyası ile; 1000 + 18.000 + 72.000 Ölçülebilirlik Kampanya kitlesi tarafından yaratılan online ve offline etki ayrı ayrı ölçülür. Bir FikriMühim ortalama olarak 18 arkadaş etkileme yetisindedir. FikriMühim’in etkilediği arkadaşların da 4 arkadaş etkilediği ölçümlenebilir. Yani 1000 kişilik bir WOMM kampanyası ile; 1000 + 18.000 + 72.000 =91.000 birebir ve etkili iletişim sağlanır

birebir ve etkili iletişim sağlanır Ölçülebilirlik 1000 + 18.000 + 72.000 =91.000 2000 FM ile 182.000 3000 FM ile 273.000 5000 FM ile 455.000 birebir ve etkili iletişim sağlanır

Ölçülebilirlik Erişim Ölçüm araçlarımız; Internet siteleri, online uygulamalar ve online sosyal medya takibi Migros Club Kart veya Migros kuponları Pre-post anketler FikriMühim RAPORLARI

FikriMühim RAPORLARI; Kampanyaya katılan FikriMühimlerimizin yazmaya teşvik ettiğimiz raporları sistemin en önemli ayaklarından biridir. Bu raporlar kampanyanın etkisi ile ilgili pek çok veriyi toplamamızı sağlarken aynı zamanda 8 hafta boyunca markanın hedef kitlesi ile dialog halinde olabilmesini sağlar. Sisteme yollanan her rapor ve mesaj 24 saat içerisinde, FikriMühim ekibi tarafından kişisel olarak cevaplandırılır. Ölçülebilirlik

Araçlar

Örnek Çalışmalar & Başarı Hikayeleri

Tüm WOMM kampanyaları; Veritabanımızda detaylı bir filtreleme yapılarak uygun bulunan 1000-5000 arası FikriMühim’e yollanır. Her FikriMühim 11-18 arası arkadaşını direkt etkiler. Esas olan ürün/hizmet’in deneyimletilmesidir ki ‘tavsiye’ oluşsun. FikriMühimlerin adreslerine postalanan MühimPaket ‘WOW’ etkisi içerir. Bu paket içerisinde FMlerden başlayan yayılımı ölçümleme araçları da vardır (online veya Migros kupon /loyalty kartı gibi). Pazarlama hedeflerine birebir ve direkt iletişimle ulaşılırken marka & tüketici arasında çok farklı bir bağ oluşmaya başlar. Başarılı Örnekler

DPİD Satış Teşvik Kategorisi 1.lik Ödülü

Lansman Öncesi WOMM Kampanyası

Annelere Özel Anneler Arası WOMM Kampanyası

İlk deneme bariyerinin aşılması ve farkındalık

Amerika & Türkiye Oscar Kampanyası

Tanışma toplantısının ardından, Marka, FikriMühim’e ajans brief’i verir. FikriMühim markaya uygun WOMM kampanyası taslağını projelendirir. Marka ile FikriMühim prensipte anlaştıktan sonra yaratıcı fikirler çalışılır. Sözleşme imzalanır. Kampanya hazırlık süresi yaklaşık 1 aydır. WOMM kampanyaları 8-12 hafta arası sürer. Bu süre boyunca FikriMühim eğitimli ekibi FikriMühimler ile marka adına sohbet eder ve haftalık raporlar hazırlar. Kampanya sonunda genel bir değerlendirme toplantısı yapılır ve final rapor paylaşılır. İş Akışı ve Proje Planlama?

İletişim Renan Tavukçuoğlu Proje Koordinatörü renan@fikrimuhim.com Akmerkez E-Blok Kat:6 Etiler 34337 İSTANBUL (212) 282 2272

Teşekkür ederiz.