Ağızdan Ağıza Pazarlama Türkiye’nin ilk Ağızdan Ağıza Pazarlama Ajansı
İçerik FikriMühim Nedir? WOMM’un Hedefi Nedir? “FikriMühimler” Kimlerdir? WOMM markama uygun bir yöntem midir? Ölçülebilirlik Örnek Çalışmalar & Başarı Hikayeleri İş Akışı& Proje Planlama
Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOMM) Ajansı’dır. FikriMühim Nedir? FikriMühim Türkiye’nin ilk (ve tek) Ağızdan Ağıza Pazarlama (WOMM) Ajansı’dır.
ürün/hizmet hakkında gündem oluşturmak, WOMM’un Hedefi Nedir? Tüketicinin, almaya devam etmesi hedeflenen ve çevresinin de almasını sağlayacağı öngörülen ürün veya hizmet ile ilgili olarak; hedef kitle tarafından ürün/hizmetin ilk deneme bariyerinin aşılması ve ‘tavsiye’ oluşturmaya yönelik duygusal&faydasal bir deneyim yaşanmasını sağlamak, ürün/hizmet hakkında gündem oluşturmak, yeni ‘prime-time’ olarak nitelendirdiğimiz ‘sohbet’lere konu olmak, güvenilir kaynaktan alınan tavsiyeler ile satışları artırmak, tüketici ve marka arasında duygusal bir bağ oluşturmak, sadık tüketiciler kazandırmak...
WOMM ölçümlenebilir bir pazarlama yöntemidir. WOMM’un Hedefi Nedir? ...Ve WOMM kampanyasının etkisini ölçerek markaya haftalık, aylık ve son değerlendirme olarak raporlamak. WOMM ölçümlenebilir bir pazarlama yöntemidir.
Tavsiye = Tecrübe / Beklenti Formül Tavsiye = Tecrübe / Beklenti
WOMM genelden aza azdan genele İletişimde Ters Huni Modeli TV Radyo Outdoor Print aza azdan WOMM genele
FikriMühimler Kimlerdir? Türkiye’nin 81 ilinden 30.000 + ABC1 SES Derin profil bilgisine sahip olduğumuz, ilgi alanlarını bildiğimiz, lifestyle verilerini veritabanımızda yönettiğimiz Konuşmayı ve tavsiye vermeyi çok seven Çevrelerinde ilgili olduğu konularda fikirlerine danışılan Sosyal, erişimleri hızlı ve etki alanları geniş olan ‘Benim fikrim mühim!’ diye el kaldıran, ilk olmayı seven ve en önemlisi de sesini üretici firmalara duyurmak isteyen tüketicilerdir.
Kimler FikriMühimdir? ...Ve fikirleri mühim olan bu ‘doğru’ tüketiciler, tanıdıkları kişilerle yaptıkları sohbetler arasında verdikleri kişiselleştirilmiş ürün mesajları ile; ‘tavsiye aracılığıyla satın almayı’ sağlar, tavsiye halkası başlatırlar.
Son kullanıcıya yönelik kampanyalar yapıyorsanız, Tüketicilerin gücüne inanıyorsanız, Onları dinlemeye ‘gerçekten’ hazırsanız, Deneyim yaşatmadan, ‘konuşmaya değer şeyler’ sunmadan ‘tavsiye’ edilemeyeceğinizin farkındaysanız, Tüketiciler arasında tüketiciler tarafından hızla yayılan mesajların markanızın geleceğini tayin edeceğini biliyorsanız, Her mecranın farklı kullanım amaçlarının ayrımındaysanız ve WOMM’un satışı teşvik etme desteğiyle ve oluşturacağı duygusal bağ ile diğer hepsinin gücüne güç katacağının bilincindeyseniz, Ve WOMM’a ayıracak bütçeniz var ise WOMM markama uygun bir yöntem midir?
WOMM sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirmez, WOMM markama uygun bir yöntem midir? WOMM sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirmez, Çağ atlatır!
Yani 1000 kişilik bir WOMM kampanyası ile; 1000 + 18.000 + 72.000 Ölçülebilirlik Kampanya kitlesi tarafından yaratılan online ve offline etki ayrı ayrı ölçülür. Bir FikriMühim ortalama olarak 18 arkadaş etkileme yetisindedir. FikriMühim’in etkilediği arkadaşların da 4 arkadaş etkilediği ölçümlenebilir. Yani 1000 kişilik bir WOMM kampanyası ile; 1000 + 18.000 + 72.000 =91.000 birebir ve etkili iletişim sağlanır
birebir ve etkili iletişim sağlanır Ölçülebilirlik 1000 + 18.000 + 72.000 =91.000 2000 FM ile 182.000 3000 FM ile 273.000 5000 FM ile 455.000 birebir ve etkili iletişim sağlanır
Ölçülebilirlik Erişim Ölçüm araçlarımız; Internet siteleri, online uygulamalar ve online sosyal medya takibi Migros Club Kart veya Migros kuponları Pre-post anketler FikriMühim RAPORLARI
FikriMühim RAPORLARI; Kampanyaya katılan FikriMühimlerimizin yazmaya teşvik ettiğimiz raporları sistemin en önemli ayaklarından biridir. Bu raporlar kampanyanın etkisi ile ilgili pek çok veriyi toplamamızı sağlarken aynı zamanda 8 hafta boyunca markanın hedef kitlesi ile dialog halinde olabilmesini sağlar. Sisteme yollanan her rapor ve mesaj 24 saat içerisinde, FikriMühim ekibi tarafından kişisel olarak cevaplandırılır. Ölçülebilirlik
Araçlar
Örnek Çalışmalar & Başarı Hikayeleri
Tüm WOMM kampanyaları; Veritabanımızda detaylı bir filtreleme yapılarak uygun bulunan 1000-5000 arası FikriMühim’e yollanır. Her FikriMühim 11-18 arası arkadaşını direkt etkiler. Esas olan ürün/hizmet’in deneyimletilmesidir ki ‘tavsiye’ oluşsun. FikriMühimlerin adreslerine postalanan MühimPaket ‘WOW’ etkisi içerir. Bu paket içerisinde FMlerden başlayan yayılımı ölçümleme araçları da vardır (online veya Migros kupon /loyalty kartı gibi). Pazarlama hedeflerine birebir ve direkt iletişimle ulaşılırken marka & tüketici arasında çok farklı bir bağ oluşmaya başlar. Başarılı Örnekler
DPİD Satış Teşvik Kategorisi 1.lik Ödülü
Lansman Öncesi WOMM Kampanyası
Annelere Özel Anneler Arası WOMM Kampanyası
İlk deneme bariyerinin aşılması ve farkındalık
Amerika & Türkiye Oscar Kampanyası
Tanışma toplantısının ardından, Marka, FikriMühim’e ajans brief’i verir. FikriMühim markaya uygun WOMM kampanyası taslağını projelendirir. Marka ile FikriMühim prensipte anlaştıktan sonra yaratıcı fikirler çalışılır. Sözleşme imzalanır. Kampanya hazırlık süresi yaklaşık 1 aydır. WOMM kampanyaları 8-12 hafta arası sürer. Bu süre boyunca FikriMühim eğitimli ekibi FikriMühimler ile marka adına sohbet eder ve haftalık raporlar hazırlar. Kampanya sonunda genel bir değerlendirme toplantısı yapılır ve final rapor paylaşılır. İş Akışı ve Proje Planlama?
İletişim Renan Tavukçuoğlu Proje Koordinatörü renan@fikrimuhim.com Akmerkez E-Blok Kat:6 Etiler 34337 İSTANBUL (212) 282 2272
Teşekkür ederiz.