SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Advertisements

Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
İNTERNET.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Kocaeli Afet Sonrası Coğrafi Bilgi Paylaşım Sistemi TED-IMAGINS SAYISAL GRAFİK İzmit Kent Kurultayı 24 Ağustos 2000 Kocaeli Sanayi Odası.
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
E-DEVLET.
Gantek Teknoloji AR-GE Faaliyetleri ve bir AR - GE başarı hikayesi Ertuğrul Ağar.
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
MENTÖRLÜK DESTEK PROGRAMI
UZUNKÖPRÜ - HASKOVA TARIMSAL SANAYİ GELİŞTİRME PROJESİ DOÇ. DR. SEFER GÜMÜŞ PROJE BAŞ KOORDİNATÖRÜ BEYKENT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ MÜDÜRÜ.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Site Türleri ve Yapıları
SİVAS TİCARET VE SANAYİ ODASI. SİVAS 1901 yılında kurulmuştur. Yaklaşık 4000 aktif üyesi bulunmaktadır. 24 meslek grubundan 62 meclis üyesi ve 20 personeli.
T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye Turizm Stratejisi &
İYİ YÖNETİŞİM.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Muhammed ALTINTAŞ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni 2012
YÜKSEK SADAKAT KONSERİ
PPP ÜLKE RAPORU DANİMARKA
ALMANYA’DA E-DEVLET SİSTEMİ
Bilişim Teknolojileri Dersi
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
DİJİTAL VATANDAŞLIK VE E - DEVLET
Bilişim Teknolojileri Dersi
DOĞA BENGÜ KOTAN 935 BERKAY ORKAN 1071
İNTERNET’TE ALIŞVERİŞİN KENTİN EKONOMİK VE FİZİKSEL DEĞİŞİM VE DÖNÜŞÜMÜNE KATKISI Yrd. Doç. Dr. K. Mert Çubukçu Dokuz Eylül Üniversitesi Mimarlık Fakültesi.
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
E- Ticaret Altyapısı.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
1/22 TÜRKSATBilişim “iletişim herşeydir”. 2/22 KURULUŞ 5189 sayılı Kanun ile 22 Temmuz 2004 tarihinde özel hukuk hükümlerine tabi ve ticaret kanunu hükümleri.
Yazılım Geliştirme Projesi
Başlıca e-Devlet Uygulamaları ve e-Dönüşüm Türkiye Projesi
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
WEB 2.0 KAVRAMI TEKNOLOJİLERİ ARAÇLARI
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
Temel Bilgi Teknolojileri
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
E- DEVLET, e-YÖNETİM VE TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
E-DEVLET.
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

SİNGAPUR’UN E-DEVLET ANLAYIŞI

Singapur’un e-devlet yolculuğu Kamu Hizmeti Bilgisayarlaştırma Programıyla (CSCP) 1980’lerin başlarında başlamıştı. Ardından 1990’ların sonunda Bilgi Teknolojileri ve Telekomünikasyon kavramları arasındaki yakınlaşma kamu hizmetlerinde bir paradigma değişimini gerekli kıldı ve ilk e-devlet eylem planı 2000’de uygulamaya kondu. Bu plan kamu hizmetlerinin sunumunda müşteri merkezli bir yaklaşımı benimseyerek e-devlet planı II’nin de (EGAP II) temelini oluşturdu. Singapur’daki e-devlete yönelik hazırlanan planlara ilişkin açıklamalar aşağıda daha ayrıntılı olarak verilmiştir :

1- Ulusal Bilgisayarlaştırma Planı (1980-1985): Bu plan, geleneksel iş fonksiyonlarını otomatikleştirmeye, kağıda dayalı çalışmayı azaltmaya, kamu hizmetlerinde bilgi teknolojilerinin kullanımını artırmaya odaklandı.

2- Ulusal Bilgi Teknolojileri Planı (1986-1991): Bilgi teknolojilerine ilişkin stratejilerin gelişmesiyle tek duraklı kesintisiz hizmet verilmesine doğru bir yönelim olmuş bu plan doğrultusunda Okul linkleri, Ticaret Ağı, Hukuk Ağı, Tıp Ağı, Bütünsel Arazi Kullanım Sistemi, Tek Duraklı Adres Değişim Bildirim Sistemi gibi projeler hayata geçirilmiştir.

3- Bilgi Teknolojileri 2000 (1992-1999): Singapur’da yaşam kalitesini geliştirici hizmetlere (Ekonomiyi geliştirme, Singapurluların teknolojik hizmetlere olan ilgi ve potansiyelini artırma, Toplulukları yerel ve global olarak Internet’e bağlama vb.) odaklanmıştır. Özellikle hızlı ve güvenli geniş bant teknolojisini kullanan, bilgi, alışveriş, kültür-sanat vb. işlevleri entegre eden “Singapore One” geniş bant girişimi interaktif multimedya uygulamaları ve hizmetlerini Singapur’daki tüm ev, işletme ve okullara yaygınlaştırmıştır.

4- Infocomm 21 (2000-2003): Bilgi teknolojileri ve Telekomünikasyon kavramlarının birbiriyle bütünleşmesi Singapur’da başarılı bir e-devlet ve e-toplum geliştirmeyi amaçlayan Infocomm 21 master planının 2000 yılında başlatılmasını sağlamıştır.

5- Bağlı Singapur (2003-): Şu an yürürlükte bulunan bu plan Infocomm’u yeni değerler üretmekte ve yaşamı zenginleştirmek hususunda yeni fikirleri gündeme getiren bir araç olarak görmektedir. E-devlet ikinci eylem planı (2003-2006) da Infocomm’u müşterilerin ve Internet’e bağlı vatandaşların memnuniyetini sağlayan bir plan olarak geliştirmek istemektedir.

Singapur’da kamusal alanda en dikkat çekici proje e-citizen’dir Singapur’da kamusal alanda en dikkat çekici proje e-citizen’dir. Bu projenin amacı, çeşitli idari hizmetleri sağlayan tek bir portal yaratmaktır. E-citizen portalı kamu hizmetlerinin vitrinidir. Site vatandaşların on-line işlerini tamamlamalarını kolaylaştıran kullanıcı dostu ve iyi organize edilmiş bir görünüme sahiptir. Sitedeki hizmetler daha çok yaşam olaylarına göre (Eğitim, iskân, sağlık, iş, iş bulma, ulaşım, vb.) organize edilmiştir. Site 24 saat kesintisiz hizmet vermektedir.

E-citizen’in başarısının arkasında e-hizmetlerin çabuk ve etkili yayılımına imkan veren Kamusal Hizmet Yapısı büyük bir rol üstlenmiştir. Kamu hizmetleriyle ilgili bilgilere e-vatandaş sitesinden ulaşmak mümkün olduğu gibi vatandaşların güncel kamu yönetimi konularında full text (tam metin) bilgilenebildiği resmî Internet sitesinden de ulaşmak mümkündür.

Dikkate değer bir uygulama olan İdari e-iş (GeBIZ) portalı Haziran 2000’de başlatılmıştır. Portal, kamusal işletmeler ve ticari işletmeler arasındaki tedarik süreçleriyle ilgili işlemleri içermektedir. GeBIZ sayesinde ticari işletmeler devletle ilişkilerini daha etkili, şeffaf ve güvenli bir çerçevede sürdürme imkanı bulur. Bunun yanı sıra e-ticaret uygulamalarının hız kazanması için programlar hazırlanmaktadır. Bütün işlemlerin elektronik ortama aktarılması yabancıların bulunduğu ülkeden Singapur’da iş kurabilmelerine de imkan tanımaktadır.

Dünyanın en geniş iletişim ağlarından birine sahip olan Singapur, bir çok ülke için hayal sayılabilecek elektronik devlet projesini büyük bir başarıyla hayata geçirdi. Doğum kayıtlarını tutmaktan emeklilik formu doldurmaya kadar çok sayıda işlemi fareye tıklayarak gerçekleştiren Singapurluların ‘online’ vergi yatırma oranı % 40.

Yüksek teknoloji eseri bir şehir devletin vatandaşları olarak Singapurlular, devletle ilgili işlemlerinin bir çoğunu artık elektronik ortamda gerçekleştiyor. E-devlet projesi sayesinde memur ve işçi alımlarına başvurmak, vergi ödemek, vergi iadelerini almak, emeklillik formlarını doldurmak, doğum bilgilerini girmek ve evlilik gibi işlemler sadece bir kaç tıklamayla yapılabiliyor.

E-devlet işlemleri www. ecitizen. gov E-devlet işlemleri www.ecitizen.gov.sg adresindeki sanal başvuru merkezinde toplanmış. Singapur vatandaşları ilgili birimi bilmiyorsa buraya girerek, yapacağı işleme göre yönlendiriliyor. %40’lık online vergi yatırma oranı dünya çapında en iyi oranlardan biri. Yabancılar için çalışma izni ve medya mensupları için akreditasyonlar bile online verilebiliyor. Bürokratik işlemler önümüzdeki yıllarda WAP gibi kablosuz aygıtlarla da yapılabilecek. Hükümet e-devlet projesinin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için 855 milyon dolar ayırdı.

HÜKÜMETİN ÖNCELİĞİ        ‘Yeni Ekonomi’ yarışında geriye düşmekten çekinen Singapur hükümeti e-devlet projesine her şeyden fazla önem veriyor. Bunun yanı sıra dot.com (elektronik ticaret) uygulamalarının hız kazanması için yeni programlar hazırlanıyor ve 3.5 milyon Singapurluyu (internet bağlantısı olanların sayısının yıl sonunda 1 milyonu bulması bekleniyor) yeni ticaretin riskli olmadığına ikna etmeye çalışıyor. E-devlet elektronik ticaret çağının en önemli ayaklarından birini oluşturuyor.      

  Singapur Başbakan Yardımcısı Tony Tan, ‘her geçen gün çok daha fazla Singapurlunun devlet hizmetlerinin her zaman ve her yerde online olmasını istediğini’ belirtiyor. Tan’a göre, dünya internet hızına geçerken kamu hizmetleri de buna ayak uydurmak zorunda.

‘BİR DİNİ YAYAR GİBİ COŞKULU’        Singapur halen dünyanın en modern bilişim altyapısına sahip ülkelerinden biri. Hükümet tarafından tasarlanan özel sektör idaresindeki ‘Singapur One’ adlı iletişim ağı ülkedeki bir çok evi içine almış durumda. Yetkililer e-devleti bir dini yayarcasına coşkuyla geliştirmek istediklerini belirtiyor.

E-devlet projesi yeni ekonomi trenini kaçırma endişesinin yanı sıra biraz da zorunluluktan ortaya çıktı. İnsan kaynağı sıkıntısı çeken hükümetin, kamu görevlilerinin sayısında kısıntıya gitmekten başka çaresi yoktu. İnsan kaynaklarındaki sıkıntıyı ortadan kaldırmak isteyen yetkililer, halen online hizmet veren 130 kamu kuruluşu sayısını gelecek yıl ikiye katlamayı hedefliyor (ABD’nin e-devlet hedefi kasım ayında 500 kurum). Uluslararası gözlemcilere göre Singapur, e-devlet yarışında ABD, Avustralya ve Kanada’yı geçerek liderliği ele geçirdi.

DÜNYAYA ÖRNEK OLUYOR         Singapur devletinin internet üzerinden verdiği bürokratik işlemler hizmetinden esinlenen ABD’de Pennsylvania Eyaleti ile Kanada’daki Alberta Bölgesi İdaresi, kendi e-devlet sitelerini kurarken, Singapur’u model aldı. Güneydoğu Asya ülkeleri hükümetleri de, geçenlerdeki zirve toplantısı sırasında, kamu hizmetlerini internet üzerinden sunma konusunda enformasyon paylaşımı için geçenlerde bir sözleşme imzaladılar.

Amerikan Genel Hizmetler İdaresi ise, 1999 yılı araştırmasında, Singapur’un e-devlet internet sitesini, dünyadaki en gelişmiş entegre hizmet örneği ilan etti. ABD federal yönetimi, kendi ilk tek duraklı internetteki devlet sitesini www.firstgov.gov adıyla eylül ayında hizmete koydu. Bu sitede, daha önce 20 bine ve 27 milyon web sayfasına ulaşan Amerikan devlet ve hükümet kurum ve kuruluşlarının internetteki siteleri tek çatı altında birleştirilip, birbirlerine bağlandı.