‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim HESAP VEREBİLİRLİK & PERFORMANS Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Advertisements

Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ.
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Stratejik Plan Şablonu
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Küçük Grup eğitimi.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Sunum 2. gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hazırlık 2. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
ROL OYNAMA.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
EĞİTİM YÖNTEMLERİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
AB Eşelştirme Projesi TR 07-FI-02
Mikro Öğretim Dr. Şirin KARADENİZ.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
Simülasyonların Kullanımı
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
Yard.Doç.Dr. Gülbeyaz Can İ.Ü. Florence Nihtingale HYO İstanbul
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Giriş 1. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Öğretim Durumlarını Planlama
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Oturumu yönetmek 3. Gün 2. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hepsini bir araya getirmek 4. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitimin tasarlanması 1. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO KONTROL ORTAMI Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
TR 07- FI- 02 Davranış ip uçları Eylemci (Activist)  Hızlı konuşur  ‘Sesli düşünür’ gibidir  Araya girer  Ses tonu yüksektir Düşünüp taşınan (Reflector)
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
Panel Ve Tartışma.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
SERTİFİKASYONA İLİŞKİN İKİNCİ DANIŞMAN GÖRÜŞMESİ EEE PRATİKTE KULLANIM FAALİYETLERİNİN EVALÜASYONU Eğitimde Etniklerarası Entegrasyon Projesi.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ETwinning PORTAL.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Probleme Dayalı Öğrenme
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Yaratıcılık Oturumu Sunucunun Adı.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
ORTAÖĞRETİM DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI DERSİ
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Görev 12.
Sunum transkripti:

‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02

TR 07- FI- 022 Soru: Başka ne gibi eğitim teknikleri aklınız geliyor? Katıldığınız eğitimlerde kullanılan yöntemlerin bir listesini yapınız Bunlara katılırken nasıl hissettiğinizi anlatın

TR 07- FI- 023 Konuşma yapmak nedir? Detaylı teknik bilgileri çabucak ortaya koyabilir Bir konu kapsamlı olarak ele alınır  Pasiftir, bu nedenle anlama yetersiz olabilir  Dikkatleri canlı tutmak güç olabilir Katılımcılar bir teoriyi dinlerler ve notlar alırlar

TR 07- FI- 024 Olay incelemesi nedir? Çözüm odaklıdır Soruları/ tartışmaları teşvik eder  Konuyla olan bağlantı herkes için yeterince açık olmayabilir  Dikkatli hazırlanması gerekir Katılımcılar gerçek örnekleri dinlerler ve notlar alırlar

TR 07- FI- 025 Panel nedir? Çözüm odaklıdır Konular kapsamlı şekilde ele alınır  Yakın zamanda pratik bilgiler edinmiş insanlar ve iyi bir oturum başkanı olmalıdır  Uygun soruların sorulmasına bağlıdır Kişisel tecrübeye sahip bir grup insan katılımcılarla söyleşi yapar

TR 07- FI- 026 Tartışma grubu nedir? Çözüm odaklıdır Eğiticiler tavsiyede ve yardımda bulunabilir  Birbirinden ayrı yerlerde toplanarak yapılır  İşbirlikçi bir ortamın yaratılması katılımcıların sorumluluğundadır Küçük gruplar bir teoriyi nasıl uygulayacaklarını düşünürler ve rapor verirler

TR 07- FI- 027 Beyin fırtınası nedir? Yeni fikirler ortaya çıkabilir Katılımcılar birbirilerinin fikirlerinden yola çıkabilir  Katılımcılar eşit seviyede katılımda bulunmayabilir  Çoğu fikir kullanışsız olabilir Küçük gruplar bir sorunu değerlendirir ve rapor verir

TR 07- FI- 028 Rol yapma nedir? Gerçek hayatta karşımıza çıkan durumlara tepki verme alıştırması yapmanın güvenli yoludur Sorunların çözülmesinde gerçek ip uçları sunar  Teknik eğitimler için çok yararlı değildir  Rol yapanların yetenekleri ile sınırlıdır Katılımcılar veya aktörler bir senaryoyu oynar. Ardından da kilit noktalar üzerinde tartışılır.

TR 07- FI- 029 Koçluk yapmak nedir? Çözümleri kişinin kendisinin bulmasına yardımcı olur Gelecekteki davranışlar üzerine odaklanır  Çözüm önerme veya kişisel deneyimleri paylaşmanın önüne geçmek için özel çalışma gerektirir  Güven ve taahhüt gerektirir Performansın artırılmasına ve potansiyelin geliştirilmesine yönelik bire bir gerçekleştirilen oturum

TR 07- FI Simülasyon nedir? Risk almaksızın kritik durumlar ele alınabilir  Hazırlamak maliyetlidir ve dikkatli planlama gerektirir Katılımcının nasıl hareket edileceğine karar verdiği, kurgulanmış bir ortamda oynanan bir senaryodur.

TR 07- FI Başka hangi teknikler kullanılabilir? DVD/ Video E-öğrenme Canlı gösteriler

TR 07- FI Alıştırma: Eğitim yöntemleri menüsü Aşağıda belirtilmiş olan dört öğrenci çeşidinin her biri için uygun tekniği belirleyin:  Düşünüp taşınan (Reflector)  Eylemci (Activist)  Teori üreten (Theorist)  Uygulamacı (Pragmatist)

TR 07- FI Eğitiminiz için öneriler neler olabilir? Eğitim ihtiyacına yönelik doğru eğitim biçimlerini seçin Oturumlarda yöntemleri karışık olarak kullanın Oturumun her bir bölümü için ideal zamanlamanın nasıl olacağına karar verin

TR 07- FI Değerlendirme: Uygulanabilecek en uygun teknikler Eğitiminizde kullanacağınız teknikleri yararlılık düzeyine göre sıralayın Kararınızla ilgili olarak iki dakikalık bir açıklama hazırlayın ve grubun geri kalanına sunun