Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
*Semra MUTLU **Yasemin AKBAL ERGÜN
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Üniversite Eğitimi ve Sürdürülebilir İktisadi Kalkınma Olgusu
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları ile Öğretmen Öz Yeterliliği ve Kolektif Öğretmen Yeterliliği Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Temel.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi , 2011, 2(2) : 0-0
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ORTAOKULU
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARINDA OKUL İÇİ ŞİDDETİN İRDELENMESİ: BİR ANKET ÇALIŞMASI Sözen S 1, Baysal SU 2, Ekizoğlu O 1, Tüzün B 1, Tüzün Ü 3 1 İstanbul Üniversitesi.
Mesleki Bilgi Sistemi, yaşam boyu sürecek öğrenme ve gelişim yolculuğunda size rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
«Özel Gereksinimli Bireylerin Yetersizlik Tür ve Düzeylerine Göre Tanılama ve Destek Eğitim Hizmetlerine Katılma Durumları» Mustafa AYRAL, Şenol DEMİRHAN,
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
HASAN ALİ YÜCEL EĞİTİM FAKÜLTESİ
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Sunum transkripti:

BÖTE ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAMA BAKIŞ AÇILARI:TERCİH ÖNCESİ VE SONRASI DURUM

Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM Recep ÖZ Ayhan KOÇ Embiya ÇELİK

Makalenin Amacı; Üniversitelerin kapsamında öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerine uygun mesleği seçebilmeleri için BÖTE gibi pek çok program yer almaktadır. Bu araştırma farklı üniversitelerin BÖTE bölümlerine kayıtlı olarak okuyan öğrencilerin tercih aşamasındaki ve sonrasındaki programa bakış açılarının ve üniversite yaşamının bu bakış açılarına etkilerinin belirlenmesi ve duruma yönelik öneriler geliştirilmesi amacıyla yapılmıştır.

Araştırma kapsamında; Farklı üniversitelerde okuyan BÖTE öğrencileri arasında kayıtlı oldukları programa bakış açıları yönünden farklılık var mıdır? Öğrencilerin tercih öncesi ve sonrasında kayıtlı oldukları programa bakış açıları arasında farklılık var mıdır? Öğrencilerin BÖTE programını seçmelerine etki eden faktörler nelerdir? Üniversite hayatı öğrencilerin beklentilerinde değişikliğe yol açıyor mu? Öğrencilerin mezun oldukları ortaöğretim programı açısından BÖTE programına bakış açılarında farklılık var mıdır? Öğrencilerin BÖTE bölümüne yönelik ne tür önerileri vardır? Sorularının cevapları aranmıştır.

Makalenin Yöntemi Araştırmada hem nicel hem de nitel yaklaşım tercih edilmiştir. Öğrencilerin bakış açıları ölçek ile belirlenebilse bile, bireysel olarak öğrencilerin öğrenim hayatlarında ne tür değişikliklerin olduğu ve bakış açılarının nasıl değiştiğinin nitel teknikler kullanılarak analiz edilebileceği hesaplanmıştır. Ölçek iki üniversitede BÖTE programına kayıtlı birinci sınıf öğrencilerine dönem başında yapılmıştır. Görüşmeler ise bir ay içerisine yayılmış bir zaman diliminde bireysel olarak gerçekleştirilmiştir

Veri Toplama Araçları Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu ve ölçeğin yanı sıra yine araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı-yapılandırılmış görüşme rehberi kullanılmıştır. Bilgi formu öğrencilerin demografik özelliklerini, okudukları üniversiteyi ve mezun oldukları lise türünü öğrenmeye yönelik maddeler içermektedir. Ölçek 5’li likert tipi 24 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin maddeleri tercih aşaması ve şu anki durumu belirlemeye yönelik olarak aşağıdaki konularda veri toplamayı amaçlamaktadır:

• Öğrencilerin bilgisayara yönelik ilgi ve yetenekleri • Öğretmenlik mesleği ve kayıtlı oldukları programla ilgili düşünceleri • Programı tercih sebepleri ve programla ilgili memnuniyet düzeyleri Görüşme soruları ise öğrencilerin programlarına yönelik tercih aşamasındaki ve sonrasındaki bakış açılarını ortaya koymalarını sağlayacak şekilde iki temel sorudan oluşmuş ve görüşmenin seyrine göre sorular genişletilmiştir. Öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerin hepsi dijital ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmeler 10-20 dakika arasında sürmüştür. Görüşme verileri, 2008-2009 güz döneminin Ocak ayında toplanmış ve bilgisayar ortamına aktarılmıştır.

BULGULAR Farklı Üniversitelerde Okuyan Böte Öğrencileri Arasında Kayıtlı Oldukları Programa Bakış Açıları Yönünden Farklılık Var Mıdır? BÖTE öğrencilerinin arasında okudukları üniversite değişkenine göre sadece tercih öncesindeki bakış açıları bakımından anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Atatürk Üniversitesi BÖTE bölümü öğrencilerinin tercih öncesinde programlarına bakış açılarının daha olumlu olduğu görülmüştür.

BULGULAR Öğrencilerin Tercih Öncesi ve Sonrasında Kayıtlı Oldukları Programa Bakış Açıları Arasında Farklılık Var Mıdır? Ölçekten elde edilen nicel verilerin analizi sonucunda öğrencilerin tercih öncesi ve sonrasındaki programlarına bakış açıları arasında anlamlı bir farklılık olduğuna dair herhangi bir bulgu elde edilememiştir. Ancak araştırma sürecinde derinlemesine bilgi edinmek amacıyla yapılan görüşmeler öğrencilerin tercih öncesi ve sonrasındaki programlarına bakış açıları arasında farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. Bu farklılıklar, öğrencilerin BÖTE programını seçmelerine etki eden faktörler ve üniversite hayatının öğrencilerin beklentileri üzerindeki rol olmak üzere iki ayrı başlık altında incelenmiştir.

BULGULAR Öğrencilerin BÖTE programını seçmelerine etki eden faktörler nelerdir? Görüşmeler yoluyla elde edilen veriler öğrencilerin sosyal çevrelerinin mesleki seçimlerinin oluşmasında önemli bir rol oynadığını göstermektedir. Öğrenciler mesleki seçimlerini yaparken ailelerinin, akran gruplarının ve konu uzmanlarının etkisinde kaldıklarını dile getirmişlerdir.

BULGULAR Üniversite hayatı öğrencilerin beklentilerinde değişikliğe yol açıyor mu? Görüşme yapılan öğrencilerin büyük bir kısmı yeni başladıkları için beklentilerinde çok fazla değişiklik olmadığını sölemişlerdir.

BULGULAR Öğrencilerin Mezun Oldukları Ortaöğretim Programı Açısından Böte Programına Bakış Açıları Arasında Farklılık Var Mıdır? Ölçekten elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin mezun oldukları öğretim programları ile bakış açıları arasında da anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.

SONUÇLAR ve ÖNERİLER Bu araştırma ile BÖTE öğrencilerinin tercih aşamasındaki ve bölümde okumaya başladıktan sonra geçen süredeki programlarına yönelik bakış açıları arasındaki değişim gözlenmek istenmiştir. Bu değişime üniversite hayatının ne gibi etkilerinin olduğunu ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçlar doğrultusunda araştırmanın sonucunda öğrencilerin bakış açıları göz önüne alınarak BÖTE bölümlerinde uygulanan öğretim programın iyileştirilmesi, öğrencilere farklı uygulama alanlarında staj yapma olanaklarının sunulması, bölüme geldikleri zaman onlara mesleki geleceklerine yönelik bilgilendirmeler yapılması ve öğrencilere bilgi teknolojilerine yönelik daha fazla sorumluluk verilmesi önerilebilir

SONUÇLAR ve ÖNERİLER BÖTE bölümlerinin doğası itibarı ile donanım ihtiyacının olduğu ve öğrencilerin de teknolojik donanım konusunda yüksek beklentilere sahip olduğudur. Buna göre BÖTE bölümleri yürütülürken teknolojik altyapının yeterliliği ve sürdürülebilir olmasının sağlanması gerekmektedir.

AKCAN OZAN KURT