Okulda Yönetime Ve Karara Katılım

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
SİBEL KURNAZ SERAP ARIMAN YAKUP ARSLAN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Türkiye’deki Üniversitelerde İnternet Tabanlı Akademik Kayıt ve Not Takip Sistemleri (IANTS) Y.Doç.Dr.Ender Özcan Yeditepe Üniversitesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MOTİVASYONU VE BAŞARIYI ARTTIRMA PROJESİ
PowerPoint’te Görselleri Kullanarak Etkili Sunum Hazırlama
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
MATEMATİK YAZILIMLARI.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
Onur TAT Yasin ARMUTÇU Dursun ÜLKER
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ , ALPER ALEMDAR , Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Üniversiteler İçin Öğrenci Topluluk Yönetim Bilgi Sistemi
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
SANAL SINIF UYGULAMASI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
WEB 2.0 ARAÇLARI.
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Anket ve Likert Ölçekler
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Okulda Yönetime Ve Karara Katılım TUNCAY TAŞBAŞ - 260701, ALPER ALEMDAR - 291272, Karadeniz Teknik Üniversitesi , Fatih Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Eğitimi Bölümü, Trabzon/TÜRKİYE Danışman: Yrd. Doç. Dr. Muhammet BERİGEL

AMAÇ Öğretmen ve öğrencilerin okul içerisinde alınmakta olan kararlara aktif olarak katılabilmelerini sağlamaktır

HEDEFLER Etkili ve kolay kullanılabilir web tabanlı iletişim sisteminin oluşturulması için bilgi toplamak, Bilgi alışverişinde kolaylık sağlayan etkili ara yüzü tasarlamak, Zaman ve mekandan bağımsız olan web tabanlı iletişim sistemini oluşturmak, Oluşturulan sistem ile uygun tartışma ortamlarını yaratabilmek, Tartışma sonucu alınacak kararı oylamaya sunulabilmek, Alınan kararın sonucunu görüntüleyebilmek, Verileri saklamak.

KAPSAM Günümüz okul liderleri okulları etkili yönetebilmek için sosyal, politik, ekonomik, teknolojik birçok değişimi göz önünde bulundurmalıdır. Bu değişimlerin birçoğu okul liderlerinin kontrolleri dışında gerçekleşmektedir. Okul yöneticilerinin artık tek başlarına bu değişimlerle mücadele etmesi, okulu etkili yönetmesi olanaklı değildir.

KAPSAM Öğretmenler sorun çözme sürecinin tüm aşamalarına katılırlarsa ki bu aşamalar "sorun çözmeyi gerekseme" ile başlar ve "sorunu tanıma", "çözüm seçenekleri arama", "eylemi kararlaştırma", "kararı uygulama" ve "çözümü değerlendirme”yi içerir, katılma etkili olmaktadır. Sonuçlar üzerinde kendi etkisini gören, öğretmen okulunu daha iyi sahiplenmekte ve okulunda kendisini daha etkili hissetmektedir

KAPSAM Yönetime ve karara katılımın sağlanması için “okulda etkin bir iletişim ağı kurulmalı, öğretmenlerin ve diğer çalışanların gereksinim duyduğu bilgi kolay ulaşılabilir olmalıdır.” Buda internet, dolayısıyla web tabanlı bir sistem sayesinde mümkün olacaktır. Web tabanlı iletişim sistemi bilgi alışverişinde kolaylık, verilerin saklanması ve maliyetten tasarruf gibi bir takım artılarda yanında getirecektir.

ÖZGÜN DEĞER Öğretmen ve öğrencilerin okullardaki bu büyük sorununu yeni iletişim teknolojileriyle çözebilmek projenin özgünlüğünü oluşturmaktadır. Okul yönetimi alacağı karara öğretmen ve öğrencileri katmak istemesi halinde her öğretmene ve her öğrenciye tek tek ulaşması mümkün olmayacaktır. Her alınan kararda uygun tartışma ortamı oluşturamayacaktır. Ve bunun sonucunda demokratik bir okul yönetimi olmayacaktır.

ÖZGÜN DEĞER Öğretmenler alınan kararlarda etkilerini gördüklerinde okulu daha iyi sahiplenecektir. Buda işlerine olumlu yönde etki edecektir. Öğrencilerde bu sistemde etken olduğu için öğrenmelerine katkısı olacaktır. Daha okuldayken demokrasiyi yaşayan öğrenciler sürdürülebilir demokrasinin geleceğini güvence altına almış olacaklardır.

YÖNTEM İlk önce işe, projeye istekli okul yöneticilerini belirleyerek başlanması gerekmektedir. İstekli okul yöneticileri belirlendikten sonra projemize uygun bir tasarım modeli olan ADDIE modelinin basamakları uygulamaya geçecektir. ADDIE modelin basamakları analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve her aşamada değerlendirmedir.ADDIE modelinde her bir aşamasının sonuçları, diğer aşama için birer girdi olmaktadır. Her aşamanın sonunda yer alan değerlendirme süreci ile bir sonraki aşamaya geçiş için onay veya red kararının oluşması sağlanmaktadır. Bu sayede her aşamada proje değerlendirilmiş ve ortaya kaliteli bir ürün çıkmış olacaktır.

YÖNTEM Modelin ilk basamağı olan analiz basamağında oluşturulacak olan web tabanlı sistemin kolay kullanılabilirlik açısından okul yöneticisi ve öğretmen görüşleri görüşme ve anket yöntemleriyle alınacaktır. Tasarım basamağında literatür taraması ve yöneticilerden alınan görüşler doğrultusunda tüm detaylar düşünülerek web sitenin taslak ve şemaları oluşturulacaktır. Geliştirme basamağında ortaya çıkarılan taslak ve şemalar dikkate alınarak photoshop programında çizimler yapılacaktır. Asp.Net teknolojisiyle her detay göz önünde tutularak veri tabanı oluşturulacaktır. Devamında ara yüz ile veri tabanı arasında bağlantı oluşturulup sistem çalışır hale getirilecektir. Uygula basamağında 1 okul pilot bölge olarak seçilecektir. Her yönetici ve öğretmen için üyelik oluşturulacaktır. Yönetici alınması gereken bir kararı sisteme girdikten sonra öğretmenlere duyuracaktır. Öğretmenler sistemi aktif olarak kullanacaklar ve sonuçlar istatiksel olarak incelenecektir. Son değerlendirmeaşamasında düzeltmeler yapılıp proje ürününün işlerliği ortaya çıkarmak için uygulama yapılan öğretmenlerden anket yöntemiyle görüşleri alınacaktır.

Kim(ler) Tarafından Yapılacağı İŞ PAKETLERİ İP No İP Adı/Tanımı Kim(ler) Tarafından Yapılacağı HAFTALAR 1 2 3 4 5 6 7 1  Literatür taraması Yürütücü    2 Analiz Yürütücü + Yardımcı  3 Tasarm  4 Geliştirme  5 Uygulama  6 Değerlendirme Raporlaştırma

Projenin Başarısındaki Önemi (%)** BAŞARI ÖLÇÜTLERİ İP No İş Paketi Hedefi Başarı Ölçütü (%, sayı, ifade, vb.) Projenin Başarısındaki Önemi (%)** 1 Analiz 80 15 2 Tasarım 20 3 Geliştirme 85 4 Uygulama 35 5 Değerlendirme 10

RİSK YÖNETİMİ En Önemli Risk(ler) B Planı 1   En Önemli Risk(ler) B Planı 1 Uygulama basamağında örneklemin projeden haberdar olması halinde etkili sonuçlara ulaşılamaması. Örneklem ihtiyaç belirlerken işbirliği içinde olunan okulların dışında kalan okullardan, yöneticilerinin istekli olanları seçilecektir. 2 Öğrencilerden oluşacak örneklemin sistemi gereksiz amaç için kullanması. Öğrencilerden oluşan örnekleme sistemin tartışma kısmı kısıtlanacaktır. Sistemin oylama kısmını oluşturan anket bölümü açılarak karara katılmaları sağlanacaktır.

MEVCUT ARAŞTIRMA OLANAKLARI Mevcut Altyapı/Ekipman Türü, Modeli (Laboratuvar, Araç, Makine-Teçhizat vb.) Mevcut Olduğu Kurum/Kuruluş Projede Kullanım Amacı Bilgisayar Laboratuarı (40 kişi) Karadeniz Teknik Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Online ortamda sunulacak olan içeriklerin geniş bir katılımcı kitlesi tarafından kullanılabilirlik çalışmalarının yapılması. Çizim Tableti (1 Adet) Tasarlanacak olan yeni görsellerin çiziminde kullanılması. Ms Office, Adobe Yazılım ürünleri (Acrobat, Dreamveawer, Flash, Fireworks, Flash Media Server), SPSS veri analizi, yazılımları. İçeriklerin yapılandırılması ve sunumu/yaygınlaştırılması

Projede Öngörülen/Beklenen Çıktı, Sonuç ve Etkiler YAYGIN ETKİ Yaygın Etki Türleri Projede Öngörülen/Beklenen Çıktı, Sonuç ve Etkiler Bilimsel/Akademik  Önerilen projede elde edilecek veriler bilimsel konferans ve yüksek etkili dergilerde yayınlanabilecek özelliktedir. Yapılan çalışmalar sonucunda elde edilen veriler yüksek etkili dergilerde yayınlanacaktır.   Ekonomik/Ticari/Sosyal Proje tüm dünyaya faydalı bir model olacak niteliğe sahiptir. Proje sayesinde öğretmen ve öğrencilerin sosyal sorumlulukları artacak fikir ayrılığı azalmış olacaktır. Öğretmenler bu sayede çatışmayla birlikte yaşamayı öğreneceklerdir. Okullar kendi aralarında rekabete gireceklerdir. Bunun sonucunda kaliteli eğitim alan öğrenciler yetişecektir. Böylelikle ülkemizin başta ekonomi olma üzere her alanına etkisi olacaktır. Araştırmacı Yetiştirilmesi ve Yeni Proje(ler) Oluşturma  Proje lisans öğrencisi tarafından yürütülecektir. Projenin hayata geçmesiyle birlikte diğer lisans öğrencilerinin bakış açıları değişecek ve yeni projeler üretilmesinde katkısı olacağı düşünülmektedir.

Dinlediğiniz için teşekkür ederim. Soru ve Önerileriniz.. ALPER ALEMDAR – TUNCAY TAŞBAŞ