Halkla İlişkiler Kampanya Örnekleri
Çevre ve iklim değişikliği konusunda bilinç ve farkındalık yaratmak.
Kaybolmaya yüz tutmuş meslekleri hayata kazandıracak yeni ustalar yetiştirmek, geleneksel meslekleri yeniden yaşatmak
DOĞRU EKMEK BİLİNÇLENDİRME SEFERBERLİĞİ Sağlıklı beslenmede ekmeğin önemine vakıf, bilinçli tüketiciler yaratarak; sahip olunan toplumsal sorumluluk bilinciyle doğru ekmek seçiminin sağlıklı beslenmedeki yeri ve önemi hakkında ortak bilinci ve farkındalığı yaratmak.
Nestle (TEMA Vakfı işbirliğiyle) Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan Antep fıstığı üretiminde Gaziantep, Şanlıurfa ve Adıyaman çevresindekalite ve verimi artırmayı; ayrıca sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlamayı amaçlıyor.
KALEM TUTAN ELLER GARANTİ EMEKLİLİK (MEB ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşamboyu Eğitim Merkezi işbirliğiyle) Proje ile sokakta çalışan çocukların akademik başarılarını artırarak onları sokaktan uzak tutmak ve okulla bağlarını güçlendirmek; ebeveynlerin çocuklarının gelecekleri için sokakta değil, okulda olmaları gerektiği gerçeğine ikna olmalarını sağlamaktır.
ENERJİMİZ ÇOCUKLARIMIZ İÇİN ZORLU ENERJİ GRUBU (TEGV ve LÖSEV işbirliğiyle) 6–12 yaş ilköğretim öğrencilerini hedef alan projede, enerji kaynaklarının sürdürülebilirliğinin sağlanması, doğanın ve çevrenin korunması ve sosyal yaşama katkı sağlanmasını amaçlamaktır.
ÇOCUKLARIN MEYVE BAHÇELERİ PROJESİ CAPPY (MEB ve AKÇAM işbirliğiyle) 70 ilköğretim okulunda meyve bahçeleri kurarak öğrencilerin meyve yetiştirme deneyimi kazanmalarını sağlamayı ve 70 okulda Meyve Bahçesi Kulüpleri kurarak öğrencilerin bahçelerle temasını arttırmayı amaçlıyor.
TÜRKİYE ENERJİSİNİ TOPLUYOR PROJESİ PROFİLO DAYANIKLI EV ALETLERİ Ev hanımlarını evlerdeki elektrikli aletlerin doğru kullanımı konusunda bilgilendirmeyi amaçlıyor.
AKSİGORTA (AKUT işbirliğiyle) Projede deprem, sel ve diğer doğal afetler öncesinde ve esnasında yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek. İkincisi ise bu doğal afetler sonucunda meydana gelecek maddi kayıpları karşılayacak olan “sigorta” bilincini arttırmak.
SANA (TOÇEV, MEB Ve Sağlık İşleri Daire Başkanlığı İşbirliğiyle) Proje, dengeli beslenmede kahvaltının önemi konusunda farkındalık yaratmak ve maddi durumu yetersiz ailelerin başarılı çocuklarına kahvaltı ağırlıklı gıda yardım paketi ulaştırmak şeklinde iki ana hedefe odaklanıyor.
BRİSA-BRIDGESTONE Türkiye ayağını oluşturan “Yola Güvenli Çık, Yolun Hep Açık” kampanyası, sürücüleri trafikte alınacak basit önlemler hakkında bilgilendirerek bu konuda toplumsal bir bilinçlenme sağlamayı ve bu sayede ülkemizde yaşanan trafik kazalarını en aza indirmeyi hedeflemektedir.
UNICEF VE KARACA PORSELEN UNICEF’in çocuklara eşit eğitim fırsatı yaratmak için okul öncesi eğitime dikkat çeken bu projede devlet tarafından inşa edilen anaokullarının tüm donanımları sağlanmakta. İstanbul’da, Doğu ve İç Anadolu’daki birçok ildeki anaokulunun yenileme çalışmalarının yapıldığı projede birçok çocuğa eşit eğitim fırsatının yaratılması hedefleniyor.
LANSİNOH LABORATORİES INC. TÜRKİYE Anne sütü ve emzirmenin önemi hakkındaki farkındalığı arttırmak ve çalışan annelerin bebeklerine ilk 6 ay sadece anne sütü verebilmeleri için gerekli koşulların oluşturulmasında katkıda bulunmaktır.
ARİEL Türkiye’nin 10 ilinde başlatılan kampanya ile küçülen giysileri alacak olan Ariel bu giysileri yıkayıp, düzenleyerek ihtiyaç sahiplerine ulaştıracak. Kadın Emeğini Değerlendirme derneği bu kıyafetleri ulaştırmada aracı oluyor.
DUMANKAYA İNŞAAT (Pendik Belediyesi işbirliğiyle) Proje ile maddi durumu yetersiz ailelerin çocukları, oyuncak sahibi olacak. Evlerde kullanılmayan oyuncakların toplanması ile başlayan "Sahipsiz oyuncak, oyuncaksız çocuk kalmasın" kampanyasında toplanan oyuncaklar detaylı bir şekilde elden geçiriliyor ve bozuk oyuncaklar 'Gönüllü Öğrenciler' tarafından onarılarak ihtiyaç sahibi çocuklara iletilmeleri sağlanıyor.
Meme kanseri ile mücadelede erken teşhisin önemini tüm kadınlarla paylaşmak ve erken teşhis yöntemlerini kadınlarla buluşturmak. Genel kamuoyunun yanı sıra özellikle bu hastalıkla ilgili bilinç ve algı düzeyi düşük kırsal kesim kadınlarını bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır.
DATUR (Doğu Anadolu Turizm Geliştirme Projesi) Çoruh Vadisi’ni bir turizm varış haline getirmek ve bölgede yaşayan insanların yaşam düzeylerinin yükseltilmesine katkı sağlamak
Minikler İzocam ile tasarrufu öğreniyor… Her yıl en az 30 bin çocuğa enerji tasarrufu ve yalıtımın önemi ile ilgili eğitim vermek
STARBUCKS- Tohum Otizm Vakfı Toplumda otizm konusunda farkındalık yaratarak erken tanı sağlanmasına destek vermek. Kardeş okullarda okuyan öğrencilerin ve otizmli öğrencilerin eğitim kalitelerinin arttırılarak gelişimlerine katkıda bulunmak.
TÜVTÜRK Kuzey Araç Muayene İstasyonları Yapım ve İşletim (Ulaştırma Bakanlığı koord.) Trafikte can güvenliğini arttıracak önlemler alınmasına katkıda bulunmak, toplumda farkındalık yaratarak, sorumluluk bilincini geliştirmek ve trafik kuralları bilgisini tazelemek.