SAYGI DURUŞU ve İSTİKLAL MARŞI
FORUM İÇERİĞİNİN TANITIMI Gün Ders Saati Konu 1. Gün 2 Saat Açılış , Saygı Duruşu, İstiklal Marşı, Uyum sürecinin değerlendirilmesi, Tanışma ve başarı hikâyeleri, Anahtar soru ve hedefleri tanımak, Teknoloji uygulamalarında hedefler ve Eğitim Liderinin rolü Dünya ve Türkiye’de Eğitim Teknolojileri, Türkiye’de Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Fatih Projesi, Eğitimde Fatih Projesi Kapsamında Kişisel Çalışma Planının Gözden Geçirilmesi Değişim ve Öğrenme Kaynakları, Değişimi Yönetmek, 21.Yüzyıl Becerileri. Çeşitli Öğrenme ve Öğretme Kaynaklarını İnceleme, Sosyal Medya, İnternet Teknolojileri, İnternet Etiği, Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık.
FORUM İÇERİĞİNİN TANITIMI Gün Ders Saati Konu 2. Gün 2 Saat Web 2.0 Araçlarını Anlamak ve Keşfetmek, Var Olan Web 2.0 Araçlarını Öğrenmek. Web 2.0 Araçlarının Kullanılması ve Yönetimi, Eğitim Teknolojisi Yatırımları ve Bu Yatırımlara İşlerlik Kazandırılması. Fatih Projesinin Tanıtımına Yönelik; Projenin Amacı, Hedefi, Uygulama Süreci, Bileşenlerin Özetini İçeren Genel Sunumu Etkileşimli Tahtanın ve Tablet PC’nin tanıtımı.
FORUM İÇERİĞİNİN TANITIMI Gün Ders Saati Konu 3. Gün 2 Saat Okul Teknoloji Planının Eğitimde Fatih Projesi Kapsamında Okul Odaklı Değerlendirilmesi. Liderlik Davranış ve Standartlarının İncelenmesi., Teknoloji Çalışma Planı; Planlama, Fatih Projesine Entegre Etme, Etkinliklerle Eylem Planının Sunumu ve Değerlendirilmesi. Kurs Özeti ve Tartışma Kurstan Sonuç Çıkartmak Kursun Genel Değerlendirilmesi, Belge Dağıtımı ve Kapanış
GİRİŞ Anahtar Soru, Eğitim liderleri, öğrencilere çağın gerektirdiği becerileri kazandırmak için; öğretmenlerin, öğrenme ve öğretme süreçlerinde teknolojiyi etkin bir araç olarak kullanmalarını nasıl destekler?
GMAIL HESABI ALMAK
GMAIL OLUŞTURMA Google a Gmail yazılır
GMAIL OLUŞTURMA Yeni hesap oluşturmak için Buraya tıklanır
GMAIL OLUŞTURMA Bilgiler girilir
GMAIL OLUŞTURMA Artık hesabınız oluştu G-mail ile devam et diyerek posta kutunuza ulaşabilirsiniz
İlk açılışta görünümü sorar, herhangi bir görünüm seçilebilir GMAIL OLUŞTURMA İlk açılışta görünümü sorar, herhangi bir görünüm seçilebilir
Posta kutunuz karşınızda GMAIL OLUŞTURMA Posta kutunuz karşınızda
ETKİNLİK – BEN KİMİM ETKİNLİK
ETKİNLİK – KORKULAR ve BEKLENTİLER
TANIŞMA ve BAŞARI ÖYKÜSÜ Adınız – Soyadınız Başarı öykünüz
Stephen Hawking BAŞARI ÖYKÜSÜ Harap bir bedenden fışkıran büyük deha 1942 yılında İngiltere’de doğan Hawking okul dönemlerinde hareketli ve sağlıklı bir öğrenciydi. Oxford Üniversitesi’nin Fizik bölümünü birincilikle bitirdi. Hayatının kabus dolu günleri, ALS Motor Nöron hastalığına yakalanmasıyla başladı. Omurilik ve beynindeki şuurlu kas hareketlerini düzenleyen sinir hücreleri dağılmıştı. Konuşma bozukluğu ve yutma güçlüğü çekiyordu.Derken elleri de tutmaz oldu. Genç yaştaki Hawking’in vücudu, beyni dışında resmen çökmüştü. Hatta doktorlar ancak iki yıl ömrü kaldığını düşünüyorlardı. Artık ömür boyu tekerlekli sandalyeye mahkum konuşamayan biri haline gelmişti.İletişimini ancak bilgisayar yardımı ile sağlayabiliyordu.
BAŞARI ÖYKÜSÜ Sağlık durumunun bu kadar bozuk olmasına rağmen aşık oldu ve evlendi. Eşinin yardımıyla yüksek lisansını, ardından doktorasını yaptı ve profesör oldu. 1978 yılında teorik fizikteki en büyük ödül olan Albert Einstein ödülünü aldı. 1982 yılına gelindiğinde artık dünyanın dört bir tarafından ödüller yağmaya başlamıştı. Kraliçe tarafından verilen Britanya İmparatorluğu Kumandanı nişanı bunlardan biriydi. Küresel ısınmayı ilk ortaya atan Stephen Hawking oldu. Buna benzer teorilerin ve verilerin sahibi olan Hawking acı çekerek zirveye çıkanlara en büyük örneklerden
FORUMUN HEDEFİ Forumun Hedefleri Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu; eğitim yöneticilerinin (İl Milli Eğitim Müdürü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı, İl Milli Eğitim Şube Müdürü, İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü, Okul Müdürü, Müdür Yardımcıları) ve eğitim denetmenlerinin, öğretmenlere daha etkin bir eğitim süreci yürütmeleri konusunda yardımcı olmalarını hedeflemektedir. Ayrıca, öğrencilerin başarılarını arttırmak için, “teknolojiden nasıl yararlanabilecekleri” konusunda yardımcı olacaktır.
FORUMUN HEDEFİ Eğitimde Fatih Projesi Teknoloji ve Liderlik Forumu, adından da anlaşılacağı gibi bir eğitim ortamından ziyade, eğitim alanında liderlik görevini yürütenlerin bilgi ve deneyimlerini paylaşmalarını, işbirliği yapmalarını sağlayan bir iletişim etkinliğidir. Bilindiği gibi forum, halkın ya da ilgililerin bir araya gelerek belirli bir konu üzerinde görüşlerini dile getirdikleri, tartıştıkları ve uzlaşmaya çalıştıkları etkinliktir. Dolayısıyla bu etkinlik, teknoloji kullanımı konusunda eğitim liderlerinin ne tür liderlik davranışı sergilemeleri gerektiği üzerinde durmaktadır.
FORUMUN HEDEFİ Forum sırasında Anahtar Soru çerçevesinde etkili, verimli ve sürdürülebilir bir teknoloji kullanımı konusunda neler yapabileceğinizi tartışıyor olacaksınız. Bunun yanında: Teknolojinin etkin bir araç olarak eğitim ve yönetim süreçlerinde kullanılması konusunda , dünyada ve Türkiye’de yapılan çalışmalarla birlikte eğitim liderlerinin rolünü inceleyecek, Değişimi ve buna bağlı olarak oluşan yeni öğrenme kaynaklarını inceleyecek, İnternet etiği ve gelişen eğitim alanında değişen standartları inceleyip, analiz edecek, Okulunuzda ya da il/ilçenizde uygulanacak bir eylem planı oluşturacaksınız.