2013 www.gencfikirlerguclukadinlar.com. Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
Diferansiyel Denklemler
Siirt Valiliği Siirt Üniversitesi Siirt Sanayi ve Ticaret Odası Siirt İl Özel İdaresi Dicle Kalkınma Ajansı Siirt Esnaf ve Sanatkarlar Odalar Birliği.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı.
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
GLOBAL GİRİŞİMCİLİK HAFTASI Etkinlik El Kitabı 2014
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
YG-21 Kadın Meclisleri & Ulusal Gençlik Parlamentosu
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Doç. Dr. Esvet AKBAŞ YYÜ Rektörlüğü PDO Koordinatörü 2013-VAN.
Türk Patent Enstitüsünün Teknoloji Transferine Yönelik Çalışmaları Prof. Dr. Habip ASAN Türk Patent Enstitüsü Başkanı.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UNICEF Türkiye Ülke Programı
İstanbul-25 Nisan 2008 “Hayata Artı” GENÇLİK PROGRAMI.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
Türkiye’de Kayıt Dışılık
Kadın Parlamenterlere Yönelik İhtiyaç Analizi UNDP Türkiye Türkiye’de Kadının Yerel Siyasete Katılımı.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
Toplumsal Cinsiyet: GÜNDEM
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
ERGENLİK: FIRTINALI DÖNEM AMA KİMİN İÇİN? Dr. Gülden AYKANAT İzmir Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Gençlik Danışmanlık ve Sağlık Hizmet Merkezi.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-4 Prof. Dr. Doğan Nadi Leblebici Bu Slaytta Esen Çağlar’ın 2007 yılında tepav’da yaptığı.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
KIRSAL ALANDA KADIN ÇALIŞTAYI BÖLGE TOPLANTILARI
TÜBİTAK Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
Diferansiyel Denklemler
İNOVASYONDA KADIN TÜBİTAK MARMARA TEKNOKENT VE KADEM İŞBİRLİĞİNDE KADIN GİRİŞİMCİLİK KAMPI 31 Ağustos – 4 Eylül 2015.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
EGİAD PARLAK FİKİRLER ATÖLYESİ / EGİAD-BIZ (Bright Ideas Zone) 30 KASIM 2015.
1 SOSYAL DESTEK PROGRAMI (SODES) Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü.
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ Hazırlayan = Büşra Kocaman
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
KIRSAL ALANDA YENİLİKÇİ HİZMET SUNUMU
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KIRSAL KALKINMADA CİNSİYET DENGELİ KALKINMA YAKLAŞIMLARI
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Otizm Farkındalık Araştırması
SHB-221 TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

2013

Proje Hakkında  Proje T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Intel Türkiye ve KAGİDER tarafından hayata geçirilmektedir.  18 – 30 yaş arası gençlerin, yaşadıkları toplumda kadınların karşılaştığı ayrımcılığa dayalı toplumsal sorunlara çözüm önerileri geliştirmesi hedeflenmektedir.  Kaynaklara erişimin sınırlı olduğu kesimlerde gençlerin üreteceği bu çözümlerin teknoloji kullanımı ile geliştirilmesi, yenilikçi olması ve/veya sosyal girişimcilik projeleri olması amaçlanmaktadır.  Proje 3 yıl sürecektir. Projenin ilk yılında fikir kampları Kütahya, Gaziantep ve Adana’da gerçekleşecektir.  Proje daha önce İrlanda, ABD, Hindistan, Ürdün ve Tunus’ta da uygulandı.

Projenin Amacı Program ile bölgesel bazda kadınların;  eğitim, sağlık, çevre, yetki ve karar alma mekanizmalarındaki rolleri, ekonomi ve yoksulluk gibi birçok farklı alanda karşılaştıkları problemlere yeni yaklaşımlarla uygulanabilir çözüm önerileri geliştirilmesi,  konumlarının güçlendirilmesine ve bölgesel ekonomik kalkınmaya katılımlarına yönelik farkındalık yaratmak amaçlanıyor.

İstatistikler  Türkiye’de erkeklerin istihdam oranı %65 iken kadınların oranı %26’dır.  2012 işgücü verilerine göre kadınların işgücüne katılım oranı %51,0 iken erkeklerde aynı oran %71,9’dir.  Eğitim istatistikleri erkeklerde okuma-yazma oranının %98,30, kadınlarda ise %91,95 olduğunu göstermektedir.  İlköğretim çağındaki kızların oranı %98,56 iken bu oran erkeklerde %98,77, ortaöğretimde kızlarda bu oran %66,14, erkeklerde %68,53’tür.  Siyasete katılım oranlarına bakıldığında, Ulusal Parlamentoda Kadınların sahip olduğu koltuk oranı %14’tür.  2012 yılı içerisinde kentlerde yaşayan erkeklerin %68’i, kadınların ise %47,7’si bilgisayarı; erkeklerin %67’si ve kadınların %46,3’ü ise interneti aktif biçimde kullanmaktadır. Bu oran kırsal kesimde bilgisayar kullanımı olarak erkeklerde %37,8’e kadınlarda ise %18’e düşmekte; internet kullanım oranı olarak ise erkeklerde %37,1’e ve kadınlarda %16,3’e gerilemektedir. Proje ile; kırsal alanda kadınların ekonomiye katılımının önemi konusunda farkındalık oluşturmak, ekonomide üretken duruma geçmeleri, farklı sektörlerde sürdürülebilir gelire ulaşmaları için gelir getirici, sürdürülebilir ve yenilikçi çözüm önerileri yaratmak hedefleniyor. Kaynak: TÜİK Ekim 2012 İstatistikleri, KSGM Türkiye’de Kadının Durumu, GFK ve Doç. Dr. İpek İlkkaracan Tutum Araştırması.

Kampta Neler Oluyor?  Fikir Kampı 2 gün süren bir atölye çalışmasıdır.  Bu atölye çalışması sırasında katılımcılar, belirlenen problemlere yenilikçi çözümler yaratarak sosyal girişimciliği kavramak, tasarlamak ve ona yenilik katabilmek için eğitimden geçerler. Katılımcılara bu yeniliklerini potansiyel sosyal yatırıma dönüştürebilmeleri için uygun ortam sağlanır.

Kampta Neler Oluyor? 2 günlük kamp süresince katılımcılar kampın başlangıcında belirlenecek olan grupları ile birlikte aşağıda belirtilen 6 aşamadan geçerler: 1.Anlama : Belirlenen problemlerin tanıtıldığı ve grupların seçmiş oldukları sorunu anlayarak alt sorunlara böldükleri aşamadır. 2. Tüketici (User): Tüketici segmentlerinin belirlendiği ve ardından grupların nihai tüketicilerini ve sorunlarını belirledikleri aşamadır. 3. Teknoloji (Tech): En son teknoloji trendleri hakkında bilgi verildiği aşamadır. 4. Fikir Üretme (Ideate): Grupların onlarca fikir arasından nihai fikirlerine karar vermelerini sağlayacak olan modelleme ve seçim aşamasıdır. 5. Ürün arzı (Pitch): Grupların fikirlerini bir jüri karşısında belirlenen bir sürede sunmak için hazırlandıkları ve sunumları gerçekleştirdikleri aşamadır. 6. Devam (Continue): Intel Gençlik Girişim Programının bir sonraki adımına geçiş aşamasıdır.

Katılımcılar  Projeye web sitesi üzerinden katılım için başvurular alınacak ve bu başvurular değerlendirilerek katılımcı listeleri il bazında oluşturulacak.  18 – 30 yaş arasında, özellikle sosyal girişimcilik konusunda istekli ve proje üretmek noktasında hevesli gençlerin katılımı bekleniyor.  Tüm katılımcılara Fikir Kampına katıldıklarına dair bir katılım belgesi verilecek.  Seçilen her bir proje için Fikir Kampı’ndan sonra 4-5 aylık bir süre boyunca destek olunması planlanmaktadır.

Kamp Sonrası  Kamplarda üretilen projelerin paydaşlar aracılığı ile desteklenmesi hedefleniyor.  Kamp sonunda tüm katılımcılar sertifika alacaktır.  Seçilen her bir proje için Fikir Kampı’ndan sonra 4-5 aylık bir süre boyunca destek olunması planlanmaktadır.