DENETİM SONU TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

yetginhoca.
ISTE.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
ISTE Standartları Uluslararası Eğitim Teknolojileri (Derneği) Birliği (The International Society for Technology in Education-ISTE) Teknolojinin eğitimde.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ISTE.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Okul Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Öz-Yeterlik Algilari ile Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Kabulleri ArasIndaki İlişkinin İncelenmesi.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
REHBERLİK.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. MEB Amaçları %40 %13 %6 %1 %23 TÜİK Haber Bülteni Sayı: 205, Aralık 2009 Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları Açlık Cehalet.
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
SANAT EĞİTİMİ.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
COĞRAFYA NE İŞİMİZE YARAR?
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

DENETİM SONU TOPLANTISI yetginhoca1@gmail.com http://www.yetginhoca.com/ http://Yetginhoca.blogspot.com http://yetginhoca.blogcu.com http://yetginhoca.wikispaces.com/ yetginhoca

Toplantıların verimli olabilmesi yetginhoca

- COĞRAFYA DERSİ yetginhoca

1- Kitap okuma formunun (sürekli), Etkinlik Değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci Özdeğerlendirme formunun (her dönem en az bir tane), Öğrenci akran değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Öğrenci grup değerlendirme formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça), Proje değerlendirme formunun (Proje yapıldığında), Performans değerlendirme formunun (Performans yapıldığında), Ürün Değerlendirme formunun, (Ürün dosyası değerlendirildiğinde),Öğretmen Öz değerlendirme Formunun (öğretmen ihtiyaç duydukça) doldurulmalarının sağlanması, verimi artıracaktır.

3- Tüm sınıflarda bitişik yazı çalışmalarının programa uygun olarak bütün öğrencilere yönelik olarak sürdürülmesi, öğrencilerin de derslere araç destekli katılmalarının teşvik edilmesi, 4-Öğretmen Kılavuz kitapları ile Öğrenci çalışma kitaplarının kullanılıp, kullandırılması, öğrencilerin kitap ve defterlerini düzenli kullanmaları ve korumaları yönünde özendirilmeleri ve eğitim amaçlı yönlendirilmeleri, Kılavuz kitap dışında bir uygulama yapılacaksa bu durumun ayrıca plana bağlanması,

Varlığını sürdüren İki eğitim anlayışı YENİ ESKİ yetginhoca

ESKİ (ezberci) EĞİTİM ANLAYIŞI: ADAM OLACAKLAR “ZEKİ” (matematiksel ve sözeller) DİKİŞ DİKSİN-YEMEK YAPSIN-ÇIRAK VER. ANLAYAN ANLAMAYAN Öğrenen Öğrenemeyen BİLGİYİ KUTSAR (Aktarılması “EZBERLETİLMESİ” gerekir-Mecburcudur) YAPILANDIRMA VE KEŞİF DÜŞÜNÜLMEZ. yetginhoca

Bilgi, kavram,beceri…lerin öğrenilmesini sağlamaya çalışılmalıdır. Ezberden kaçınılmalı, Bilgi, kavram,beceri…lerin öğrenilmesini sağlamaya çalışılmalıdır. yetginhoca

EZBER, İNSANIN KOLAYINA GELİR. İNSAN; KENDİSİNE ENERJİ HARCATAN DURUMLARA REAKSİYON GÖSTERİR. yetginhoca

HER BAŞARILI ERKEĞİN ARKASINDA…

HER BAŞARILI KADININ ARKASINDA…

İKİSİNİN DE ARKASINDA OLAN BEYİNLERİDİR. İletişim kurabilmeleri, düşünebilmeleri, öğrenebilmeleri, öğrenmeyi sürdürebilmeleri, keşfedebilmeleri ve soru sorabilmeleri …buna bağlıdır.

yetginhoca

Barometreyi kullanarak Newyork’un en büyük binasının yüksekliğini nasıl ölçersiniz. ? Tepesine çıkarım ipe barometreyi bağlarım aşağıya sarkıtır, ipi ölçerim. 2.Sınavda Aynı soruyu sormaya karar verirler. yetginhoca

TOPLUMDA DEĞİŞİM TALEBİ MEVCUTTUR. Bu fotoğraflar 1969 yılı Temmuz ayında çekildi. yetginhoca

KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İ.O

KEMER KUZDERE H.M.SAYGIN İLKÖĞRETİM OKULU BAŞÖĞRETMEN GÖZLEMEVİ

1- Kullanarak. 2- Bekleterek Teknoloji iki şekilde eskitilir. yetginhoca

yetginhoca

Herşey öğrenci için (kimin doğrusu) EN ÜST YETKİLİ ÖĞRENCİ BİRİM YONETİCİLERİ YARDIMCI PERSONEL MÜFETTİŞLER GENEL MÜDÜR SİVİL ÖRGÜTLER FİZİKİ KOŞULLAR ŞEFLER İl-İlçe MÜDÜRLERİ yetginhoca

http://www. ted. com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html yetginhoca

Dünyada Talep Edilen Beceriler 21.y.y. Becerileri Yüksek seviyeli düşünebilme Karmaşık iletişim becerisi Yüzdelik Değişim Rutin el becerisi Rutin zihinsel beceri Effects of mass introduction of computers in the workplace on demand for skills. Figure displays trend for each of five types of tasks. Expert thinking: solving problems for which there are no rule-based solutions, e.g. research, forming and testing hypotheses, medical diagnosis and diagnostic in general (resolving discrepancies). Complex communication: interacting with humans to acquire information, to explain it, or to persuade others of its implications for action, e.g. persuading, selling, legal writing, managing others. Routine cognitive tasks: mental tasks that are well described by logical rules, e.g. maintaining expense reports, record keeping, repetitive customer service, bank teller. Routine manual tasks: physical tasks that can be well described using rules, e.g. counting and packaging pills, repetitive assembly. Non-routine manual tasks: physical tasks that cannot be well described as following a set of “If-Then-Do rules” – instead, they require optical recognition and fine muscle control, e.g. janitorial services, truck driving. Each trend reflects changes in the numbers of people employed in occupations emphasizing that task. Importance of each task in US economy is set to 0 in 1969, value in each subsequent year represents percentile change in importance of each type of task in economy. Rules-based tasks (routine tasks) where computers can substitute for humans, have decline. Rutin Olmayan el becerisi 1969 1974 1979 1984 1989 1994 1998 yetginhoca Source: Autor, Levy, and Murnane (2003) “The Skill Content of Recent Technological Change: An Empirical Exploration,” Quarterly Journal of Economics. 25

Uzmanlar, 21. yüzyılda küresel problemleri (açlıktan teröre, eğitimden sağlığa) çözebilmek için entegre düşünce, kreatif düşünce, disiplinler ötesi yeni bakış açıları, sürekli inovasyon ve sosyal yenilik gibi yaklaşımları etkili bir biçimde kullanmak gerektiğini vurgulanmaktadırlar. Pine and Gilmore (1999) iş hayatının bir tiyatro sahnesine, işin sanata, profesyonellerin sanatçıya dönüştüğü bir “Deneyim Ekonomisi”ne geçiş yapıldığını iddia etmektedirler. Jensen ise (1999) hayal toplumunda “dream society” hayal gücü ve yaratıcı düşüncenin bilgiden daha değerli hale geldiğinden bahsetmektedir. Bütün bunlar toplumsal bilincimizle birlikte liderleri, yöneticileri, kurum kültürlerinide yeniden şekillendirmektedir.

Pisa. (Programme for International Student Assessment), Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (Programme for International Student Assessment), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü OECD’nin üç yıllık aralarla düzenlemekte olduğu ve 15 yaş grubu öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik yapılan bir tarama araştırmasıdır.

PISA 2006 FEN BİLİMLERİ YETERLİLİK DÜZEYİ 6. Düzey (707,8 puan ve üstü) 5. Düzey (633,1- 707,8) 4. Düzey (558,5-633,1) 3. Düzey (483,8-558,5) 2. Düzey (409,1-483,8) 1. Düzey (334,5-409,1) yetginhoca

Öğrencilerimiz Fen (2006)Bilimlerinde ne yapabiliyor? 1,3% OECD Seviye 6 % 0,0 Türkiye 7,7% Seviye 5 % 0,9Türkiye 20,3% Seviye 4 % 6,2Türkiye 27,4% % 15,1 Türkiye Seviye 3 24,0% % 31,3 Türkiye Seviye 2 14,1% % 33,7 Türkiye Seviye 1 5,2% % 12,9 Türkiye Seviye 1’in altı

2009 Okuma ve Anlama becerileri yetginhoca

GELDİĞİMİZ NOKTAYI KÜÇÜMEYELİM. VAROLANLA DA YETİNMEYELİM. AMA; VAROLANLA DA YETİNMEYELİM. yetginhoca

Nereye Gitmek istiyoruz?

2004 doğumlular okula başladılar 2004 doğumlular okula başladılar. Bu çocuklarımız ikiz kuleler yıkıldıktan sonra doğdu.

Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! 2067 Bu çocuklar 65 yaşında emekli olacaklar! ve takvimler 2069 yılını gösterecek.

O zaman;

2010-2011 Öğretim yılı çalışanları 2060 lı yıllarda emekli olacak kişilerin eğitiminden ve Ülkenin de 2060 lı yıllarından sorumlu olan kişileriz...

“ESKİ” BİR HARİTAYI KULLANARAK BİR “BÜYÜK-BABAMIZDAN KALMA ZİHNİYETLE 21 ci YÜZ YIL insanını ETKİLİYEBİLİRMİYİZ ? “ESKİ” BİR HARİTAYI KULLANARAK BİR “YENİ DİYAR” BULAMAZSINIZ. GARY HAMEL

Yeni Nesil

İ.Ö 800

BabyBoomers X Y Z 1945-1965 1965-1980 1981-2000 2000… Çalışmak Yaşamak İş/Yaşam ? İçin Yaşamak İçin çalışmak Dengesi ?

VE…Z kuşağı

21. Yüzyıl Nesli

2…yıllarda internetle doğan ve büyüyen çocuklar 2…yıllarda internetle doğan ve büyüyen çocuklar. Teknoloji dostu olmalarının ötesinde bireysel, zor beğenen global dünya vatandaşlarıdır. Özgürlüğüne düşkün,

2068 Yılında Emekli Olacak Bu Kuşağın Çözmesi Gereken Sorunlardan Bazıları: Küresel ısınma, Hızlı nüfus artışı, Dünya kaynaklarının sınırlılığı (kıtlık) Gelir dağılımındaki dengesizlik (yoksulluk), Sağlık sorunları, Barınma sorunları,

Fırsatları; Bilgi ve iletişim teknolojileri hızlı gelişmesi, Yeni enerji kaynakları üzerinde çalışılmakta olması, (elektrikli otomobiller) yollarda, Tıp alanında çok önemli gelişmelerin yaşanıyor olması, Uzayın derinliklerinde olduğu kadar okyanus diplerinde yeni keşifler yapılmaktadır.

ve… Bu günkü öğrenciler; 38 yaşına gelene kadar 10-14 arası iş değiştirecekleri öngörülüyor.

Kanımız odur ki: 21. Yüzyılda eğitim bu sayılanları dikkate almalıdır.

ISTE NETS-A Standart ve Performans Göstergeleri ISTE - International Society for Technology in Education - Eğitimde Uluslararası Teknoloji Topluluğu) NETS-A (National Educational Technology Standarts For Administrators – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları)  NETS*S - öğrenciler için NETS*A - yöneticiler için NETS*T - öğretmenler için  yetginhoca

21. Y.Y.PROBLEME DEĞİL ÇÖZÜME ODAKLI İNSAN İSTİYOR > Durum 1: NASA uzaya astronot gönderdiğinde tükenmez kalemlerin yer çekimi olmayan ortamda çalışmadığını fark etti (yerçekimi olmadığı için mürekkep kağıdın üzerine akmıyordu). Kurşun kalem de aynı özelliklere sahip. Dedi. yetginhoca

BU RESİM DE NELER GÖRÜYORUZ ? yetginhoca Picasso

Bu resimde neler görüyoruz? yetginhoca Meninas

Hindistan'ın iki kasabasında yapılan keşfetme deneyi Duvara gömülen bilgisayarlar. yetginhoca

Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir Bloom’un taksonomisi: Herkes her şeyi öğrenebilir. Yeterki zaman ve imkan tanınsın. TAM ÖĞRENME ODELİ yetginhoca

TAM ÖĞRENME MODELİ Duyuşsal Bilişsel Prsikomotor, Öğrenme Öğrenme Bilgi Kavram Uygulama Analiz Sentez Değerlendirme Duyuşsal Öğrenme Sevgi, Saygı Üzüntü, Sevinç, Her türlü duygular Prsikomotor, Kinestetik Öğrenme Her Türlü Bedensel Ve fiziksel hareketler NETSA,PISA yetginhoca

İnsanın geçmişi ne kadar yılsa o kadar yıl sonra insanlarda yalnızca matematiksel ve sözel zekanın olmadığı,bunlarla birlikte toplam sekiz ayrı zeka alanının olduğu anlaşıldı. (Gardner) yetginhoca

Hıfzı YETGİN ÇOKLU ZEKA yetginhoca

*-“Aslında Herkes Bir Einstein Olabilir”, “yeryüzündeki bütün dilleri öğrenebilir”, “90 bin kitabı ezberleyebilir.” T. Buzan yetginhoca

Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor Liseyi bitirene kadar her öğrencimiz 1200 saat yabancı dildersi alıyor. Yabancı dil öğrene... yetginhoca

Rita Dunn, Kefee, Kolb, Gregorc :İnsanların öğrenme stilleri de farklıdır. Sesli-sessiz Gece-gündüz, Bol ışık-loş ışık Renklerin etkisi Beslenirken, Hareket halinde veya yatarak ... yetginhoca

Çocuğa dostu bir derslik. yetginhoca

DOKUNSAL ÇOCUKLAR

ÖĞRENME STİLLERİ yetginhoca

1- G Ö R S E L L ER Görerek daha iyi öğrenirler. 08.04.2017

2- İŞİTSELLER yetginhoca

3- DOKUNSAL DUYUSALLAR yetginhoca

İNŞAACI (YAPILANDIRMACI) EĞİTİM 21. Yüzyılda okumamış [cahil] olarak okuyup yazamayanları değil öğrenemeyen, öğrenmeyen ve yeniden öğrenmeyenleri adlandıracağız.” yetginhoca

VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir. SINIRSIZ SAYIDA EĞİTİMCİ VE BİLİM İNSANININ KATKISI OLDUĞUNU İNKAR ETMEDEN YAPILANDIRMACI EĞİTİMİN KURUCULARI OLARAK J.PİAGET- Biyolog VYGOTSKY- Sosyal Psikolog Kabul edilmektedir. yetginhoca

Jean PİAGET Çocuk, dünyanın pasif alıcısı değil, bilgiyi kazanmada aktif role sahiptir. Bilişsel gelişim biyolojik ilkelere dayalı olarak açıklanmıştır. Bilişsel Gelişimi etkileyen faktörler: Olgunlaşma, Yaşantı, Uyum, Örgütleme, Dengelemedir. Öğrenme çocuğun kendi başına gerçekleştirdiği bir süreçtir. İç etkenler öğrenmede önemlidir. yetginhoca

yetginhoca

NEWTOON RENK ÇARKI: yetginhoca

yetginhoca

yetginhoca

VYGOTSKY Bilişsel Gelişim; Çevreden kaynaklanan bilgilerin “İçselleştirilmesi” sonucunda olur. Doğal çevre (Yakınsak Gelişim Alanı) öğrenmeyi etkiler. yetginhoca

ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM ANLAMA İLE YAKINDAN İLGİLİDİR. ANLAMA BECERİSİ YÜKSEK İNSAN YETİŞTİRMEK LAZIM. (ALGILAMA VE ANLAMA ÜZERİNDE DURMAK YARARLI OLABİLİR ) yetginhoca

yetginhoca

İnsan bildiklerinin hemen hemen tamamına yakınını sonradan öğrenir. yetginhoca

Anlama becerisinin gelişmesini sağlayan en önemli faktör. Okuma alışkanlığının kazanılmasıdır. Okuma alışkanlığını kazanmış çocuğun önünde engel kalmaz. yetginhoca

Toplumsal paradigma değişmeleri, DEĞİŞİM DİNAMİKLERİNİN ETKİSİ Toplumsal paradigma değişmeleri, Paradoks: Yaygın kanaatlere aykırı düşünce yetginhoca

yetginhoca

Atatürk’ün çizdiği vizyon ve belirlediği ilkeler, Türk toplumunun ihtiyaç ve beklentileri, Ülkemizin stratejik konumundan kaynaklanan zorunluluklar ve bunun üstesinden gelebilecek misyona sahip bireyler yetiştirme ihtiyacı, Bunun için: yetginhoca

Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı İyi birey, insan, vatandaş yetiştirmek. Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak. İhtiyacı yetginhoca

ÖNYARGIDAN UZAKLAŞMAK GEREK yetginhoca

yetginhoca

. İnatçıdır diyenler el kaldırsın. yetginhoca

TEŞEKKÜR EDİYORUM Hıfzı Yetgin yetginhoca