Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı: Tr’deki İnternet Kullanıcı Sayısı: Tr’deki Facebook Kullanıcı Sayısı: Tr’deki Twitter Kullanıcı Sayısı: Tr’deki Linkedin Kullanıcı Sayısı:
SOSYAL MEDYA = İNSAN
-Sosyoloji -Psikoloji -Alışkanlıklar -Ekonomik şartlar
NELER OLUYOR?
WEB2.0 ile birlikte kullanıcılar izleyici kimliklerinden katılımcı kimliklerine geçiş yapıyorlar.
NELER OLUYOR? Tüketici alışkanlıkları ve rekabet koşulları değişiyor.
Tek Taraflı İletişim Ölçümlenemez Çift Yönlü İletişim Ölçümlenebilir Geleneksel Medya Online Medya
MARKALAR NEDEN SOSYAL MEDYA’DA OLMALI?
-Herkes orada, tüketici ve rakip -Satın alma eğilimi yüksek -Arkadaş ve seçme eğilimi var -Haber alma ve bilgi paylaşımı -Alışkanlıklar ve yaşantılar değişiyor
MARKANIZA UYGUN MECRALAR HANGİLERİ?
-Hangi mecra ne amaçla kullanılıyor? -Hedef kitle hangi mecrada? -Her mecra da olmalı mıyım? -Her marka sosyal medyada olmalı mı?
DOĞRU SOSYAL MECRALARI KULLANMAK?
-Facebook, -Twitter, -Linkedin, -Pinterest, - Google+, - Youtube, - Foursuquare, -Instagram
Sosyal medya Paylaşımcı bir ortamdır!
Ayrıca; Sosyal medya! Erişilebilirdir. Etkileşim vardır. Günceldir. Kalıcılık vardır. Ölçülebilirdir.
MARKALAR İÇİN SOSYAL MEDYA NEDEN ÖNEMLİ? -Fan sayısı -Konumlandırma -İç görü -Sadakat -Reklam -Algı-bilinirlik -Pazarlama -Ölçümleme -Satış -
SOSYAL MEDYA HESAP YÖNETİMİ PLANLAMASI NASIL OLMALI?
Sosyal Mecralar İçerik Türü İletişim Dili Dinleme Topluluk Yönetimi Yaratıcı Uygulamalar Monitoring Optimizasyon Kriz Yönetimi
SOSYAL MEDYA = DİJİTAL PAZARLAMA
DİJİTAL PAZARLAMA’NIN 2013 YILINDA, PAZARLAMA BÜTÇELERİNDEN ALACAĞI PAY %30!
ALTERNATİF DİJİTAL PAZARLAMA MECRALARI?
-Bloglar -Adwords -Seo -Viral videolar - marketing -Mobil marketing - Forumlar -Ads. -Qr Code -Advergame -Wiki
UNUTMAYIN; HER MARKANIN BİR RUHU VE KARAKTERİ VARDIR.
Bir markanın karakterini anlamlandırmak için, markayı bir ünlüye benzetmek işleri oldukça kolaylaştırır...
Dijital Pazarlama Stratejisi Geliştirirken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
-Rakip analizi -Ürün global mi yerli mi? -Hedef kitle hangi mecrada? -İçerik belirlenmeli(1 ay izlenmeli) -Kullanıcılarla konuşmalı, onları dinlemeli gerekiyorsa kampanya dilini değiştirmeli -Zamanlama yapmalı, günlük aktif zamanları belirlemeli -Proje takvimi oluşturmalı -Marka takvimi oluşturulmalı -Şeffaf olmalı, özür dilemeyi bilmeli, -Dil ve ton belirlemeli -Etik kurallara önem göstermeli
PEKİ TÜM BU İŞLERİ KİM YAPACAK?
SOSYAL MEDYA UZMANI NE İŞ YAPAR?
-İyi metin yazar,içerik üretir. -Analisttir, raporlama yapar. -Yaratıcıdır. -Sosyal bir insandır ve sosyolojiden anlar. -Stratejisttir. -Araştırmacıdır. -Pazarlamacıdır. -Disiplinlidir. -Takip eder, trendleri izler. -Proje yönetir.
DAHA AKİTİF KULLANIR SOSYAL MEDYAYI? KİM
CEVAP ?
ALEX DE SOUZA