MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS SEÇİM İŞLEMİ VE KAYIT YENİLEME HAKKINDA AÇIKLAYICI BİLGİLER ISPARTA-2011.
Advertisements

Nevşehİr Ünİversİtesİ
DERS YÜKÜ Ders Yükü: Bir dönemde alınabilecek derslerin sayısı,
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
HÜTF TIP-BİLİM DOKTORU (MD-PhD) BÜTÜNLEŞİK PROGRAMI YÖK’nin tarihli sayılı yönetmeliği ile açıldı ve eğitim yılında faaliyete.
DERS SEÇME VE KREDİ ÜST SINIRLARI
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Nasıl Öğrenci Olun? ur : maz
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
26 ŞUBAT 2014 ÇANKIRI. 1- GENEL KONULARDA BİLGİ VERİLMESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ BAHAR YARIYILININ.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI 15 Şubat 2011 Çankırı.
Öğrenci İçin Pozitif Kazançlar
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
TALAS LİSESİ 2012/2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA BİR ADIM PROJESİ Kocasinan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
SINIF GEÇME SİSTEMİ Sevgili Gençler ; Öğretim Yılının sonuna yaklaştığımız ve Sınavlarınızın yoğunlaştığı bu günlerde sizlere Sınıf Geçme Sistemi konusunda.
BETONARME YAPILARIN PROJELENDİRİLMESİ DERSİ
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. Sınavlar: Bir dersin yarıyıl sonu veya yılsonu sınavına girebilmeniz için; a) O derse kaydınızı yaptırmış olmanız,
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
BİLGİLENDİRME TOPLANTISI Öğr.Gör. Naci KANATLAR.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
FARABİ PROGRAMI BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI.
Muğla Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI 28 Nisan 2010 Muğla.
DERS KAYIT SUNUMU Üniversitemize yeni kaydolmuş ve ilk defa ders kaydı yapacak olan öğrenciler için ders kayıt sunumu.
Öğrenim Hareketliliği -Giden Öğrenciler -Gelen Öğrenciler
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
AKTS Hesaplaması.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ DERS SEÇME (İNTERAKTİF KAYIT YENİLEME) DÖKÜMANI
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Trakya Üniversitesi Tunca MYO
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sakarya Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
FIRAT ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
Kurumlararası Yatay Geçiş
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Oryantasyon Eğitimi Prof. Dr. Mete TAYANÇ
Ortez protez bilimi 1 (opy141)
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı
Prof. Dr. Peyami BATTAL Rektör
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
ORYANTASYON PROGRAMIMIZA HOŞ GELDİNİZ.
AKADEMİK YILI FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
YAZ OKULU Click to edit Master subtitle style
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ

Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında, yaz ayları içinde uygulanan bir öğretim programı olup, ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim düzeylerinde açılabilir. Yaz dönemi öğretiminin amaçları şunlardır: a) Üniversitenin öğretim olanaklarının yaz aylarında da değerlendirilmesi, b) Alt yarıyıllardan dersi bulunmayan öğrencilerin bir üst öğretim yılından ders alarak daha kısa sürede mezun olmalarının sağlanması. c) Öğrencilerin güz ve bahar yarıyıllarında alıp da başarısız oldukları, şartlı başarılı oldukları, başarılı oldukları halde notlarını yükseltmek istedikleri yada çeşitli nedenlerle alamadıkları o yarıyıl veya alt yarıyıllara ait dersleri açmak suretiyle öğrencilerin o dersleri almalarına olanak sağlanması, ç) Sınıflarda meydana gelen öğrenci yığılmalarının giderilerek eğitim öğretimin daha verimli hale getirilmesi, d) Yan Dal ve Çift Anadal Programlarına kayıtlı öğrencilere bu programları izlemede rahatlık sağlanması

Yaz Dönemi Sorunları Yaz Dönemi Öğretiminin Eğitim-öğretim yılından beri başlamasından sonra gözlenen sorunlar,  Üniversitenin birçok biriminde derslerin açılmaması ve ders sorumluların isteksiz davranması,  Diğer Üniversitelerden ders almada bölümlerin isteksiz davranması  Öğrencilerin ders almak için sürekli bölüm veya ders sorumlusuna sorun çıkarması  Diğer üniversitelerde alınan puanların eşdeğerliğinde sorunlar çıkması  Diğer üniversitelerden ders puanlarının zamanında gelmemesinden dolayı mezuniyet ve tek ders sınavlarının gecikmesi  Öğrencilerin yaz okulunu sadece tekrar derslerin alınması şeklinde algılanması  Eğitim-öğretimde verimliğin istenen düzeyde olmaması

Yaz Dönemi Sorunları Yaz Dönemi Öğretiminin Eğitim-öğretim yılından beri başlamasından sonra gözlenen sorunlar,  Yıl içinde alınan dersler ile yaz döneminde alınan derslerin başarı düzeylerinde önemli farkların olması  Yıl içersinde ders sorumluları tarafından öğrencilerin dersten bırakılmaların, yaz döneminde tekrar alınması gibi bir gerekçe olarak algılanması 

ÜNİVERSİTE GENELİ BAŞARI ORANI [ ]

BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [ ]

BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [ ]

BAZI DERSLERİN YIL İÇİ - YAZ OKULU BAŞARI YÜZDESİ [ ]

Yaz Dönemi Avantajları  Tekrar derslerin devam zorunluluğu olan bir eğitim- öğretim döneminden sonra sınavlara girilmesi  Üst yarıyıllardan ders alınması ve erken mezuniyet  Yarıyıl içersinde alınan derslerin tekrar alınarak başarı düzeylerinin arttırılması  Diğer Üniversitelerden öğrencilerin üniversitemize gelmesi veya öğrencilerimizin diğer üniversitelerden ders alması  Yaz döneminden sonra tek ders sınavına girerek daha erken mezuniyet

Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir I. ALTERNATİF Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması AVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda tamamlanması ve buna bağlı olarak mezuniyet durumların kısalması DEZAVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda yapılması, ders başarı oranlarında beklenen düzeyin olmaması  Tek ders, ek sınavlar gibi durumlar nedeniyle Akademik takvimin uzaması  Ek sınav hakkı olarak algılanması

Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir II. ALTERNATİF Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması AVANTAJ  Bütünleme sınavlarına hazırlanma için yeteri kadar sürenin olması ve buna bağlı olarak başarı düzeylerinin artması  Ek sınav hakları olarak nispetten daha az algılama DEZAVANTAJ  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda yapılmaması ve buna bağlı olarak mezuniyette gecikme olması

Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir III. ALTERNATİF Eğitim-öğretim döneminde alınan tüm derslerin her iki Yarıyıllarda da açılması AVANTAJ  Tekrar derslerin eğitim-öğretim döneminde alınarak yarıyıl içinde ve sonunda yapılacak sınavlara katılım ve buna bağlı olarak başarı düzeylerinin artması  Yaz okulu ve bütünlemede algılanan ek sınav hakkının ortadan kalkması DEZAVANTAJ  Yeterli öğretim elamanı bulunamaması  Laboratuvar, uygulama ve atölyelerde fiziksel mekan sıkıntılarının Olması  Kredi üst limitinden dolayı sıkıntıların yaşanması

Yaz Dönemi Yerine Ne Konulabilir IV. ALTERNATİF Yaz okulu açılması ve Bütünlemenin bir arada yapılması AVANTAJ  Üst yarıyıllardan ders alınması ve erken mezuniyet  Tekrar derslerin hemen yarıyıl sonunda tamamlanması ve buna bağlı olarak mezuniyet durumların kısalması DEZAVANTAJ  Staj yapacak öğrenciler açısından zamanlama problemi

Akademik Birim Görüşleri I. ALTERNATİF: Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması II. ALTERNATİF: Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması IV. ALTERNATİF Yaz okulu açılması ve Bütünlemenin bir arada yapılması Sadece Yaz Okulu

Akademik Birim Görüşleri II. ALTERNATİF: Her iki Yarıyılın Bütünleme Sınavlarının bir sonraki eğitim – öğretim başlamadan Yapılması I. ALTERNATİF: Yarıyılı sonlarında Bütünleme Sınavlarının Yapılması

Akademik Birim Görüşleri