ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ALAN SEÇİMİ SEMİNERİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ROL OYNAMA.
DERS VE MESLEK SEÇİMİ MUSTAFA KAYNAK ANADOLU LİSESİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ Mustafa Kaynak Anadolu Lisesi.
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
MERHABA.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Stratejileri]
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Etkinlikler ve Örnek Formlar
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
HAZIRLAYAN ÖZGÜL ÇELİKKALELİ KUTLUK
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimin Planlanması
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER Dr. Alpaslan GÖRÜCÜ

Öğretmenin yönteme yatkınlığı Örneğin bir futbolcu iyi olduğu bir mevkide oynadığı zaman daha başarılı olur. Bir başka mevkide oynamaktan pek hoşlanmaz. Bazı öğretmenler alıştıkları yöntemleri değiştirmekte çekimser davranabilirler. Oysa öğretmenler kendilerine kolay gelen, alıştıkları yöntemleri seçmek yerine etkili öğrenmeyi sağlayabilecek yöntemleri kullanabilmelidir. 08.04.2017 2

Zaman ve fiziksel imkanlar Dersin süresi ve sahip olunan imkanlar yöntem seçimini etkiler. Sürenin kısa olduğu durumlarda daha klasik yöntemler öğretmenler tarafından tercih edilmektedir. Çağdaş, öğrenci merkezli yöntemler daha fazla zaman gerektirir. Bu yöntemler farklı fiziksel imkanları da gerektirir. Örneğin sınıfta grup tartışması yöntemini kullanmak için sınıftaki sandalyelerin sabit olmaması gereklidir. 08.04.2017 3

Maliyet Yöntemlerin uygulanması farklı maliyetler gerektirebilir Maliyet Yöntemlerin uygulanması farklı maliyetler gerektirebilir. Örneğin soru-cevap yönteminin ekonomik bir maliyeti olmayabilir. Ancak gezi-gözlem yöntemi ekonomik bir maliyet gerektirecektir. Yine bir proje yöntemi çeşitli araç-gereçler alınmasını gerektirebilir. 08.04.2017 4

Öğrenci grubunun büyüklüğü Küçük gruplarda farklı yöntemleri uygulamak daha kolay ve uygundur. Örneğin 15-20 kişilik bir sınıfta grup çalışması, örnek olay, rol oynama gibi yöntemler uygulanabilirken grup büyüdüğünde soru-cevap yöntemini kullanmak bile zorlaşmaya başlar. 08.04.2017 5

Konunun özelliği ve öğrencide geliştirilecek nitelikler Yöntemler, davranışların öğrencilere kazandırılması için geliştirilmiştir. Bir başka deyişle dersin amaçları yöntem seçiminde önemli bir unsurdur. 0 halde, konu ile yöntem arasında sıkı bir ilişki vardır. Öğretmen buna karar verirken konunun en iyi öğrenilebileceği yönteme karar vermelidir. Örneğin tarih dersindeki bir konu için anlatım yöntemi uygun olabilirken kimya ile ilgili bir konuda deneysel yöntem daha uygun olacaktır. 6 08.04.2017

Öğretmenin kişiliği Öğretmenlik mesleği kişilik özelliklerinden etkilenme açısından diğer mesleklerle kıyaslandığında ilk sıralarda yer alır. Çünkü sınıf ortamlarında insan-insan iletişimi yaşanır ki, bu ortamda insanların kişilikleri yapılan uygulamalara olumlu ya da olumsuz yönde etki yapar. 08.04.2017 7

Öğrencinin kişiliği Yöntem seçiminde sınıftaki öğrencilerin kişilik özellikleri de etkili olabilir. Örneğin bir öğretmen iki farklı sınıfa aynı derse girip tartışma yöntemini kullanırken, bu sınıflardan birinde sorun yaşarken, diğerinde herhangi bir sorun yaşamayabilir. 08.04.2017 8

08.04.2017 9

Yöntem Seçimi İlkeleri ☼Her konu ve her ortama uygun bir yöntem yoktur. Her yöntemin farklı kullanım biçimi ve farklı özellikleri vardır. ☼Her yöntem farklı amaçlar için geliştirilmiştir. Etkili öğrenmeyi sağlama açısından birinin iyi sonuç verdiği bir ortamda, diğer yöntem başarısız olabilir. Bu nedenle ‘iyi yöntem’ değil, ‘duruma uygun-etkili yöntem’ vardır. 08.04.2017 10

☼Gerekliyse anlatım yöntemi kullanılabilir ☼Gerekliyse anlatım yöntemi kullanılabilir. Ancak yöntem seçimi esaslarını dikkate alarak; alışılmış dışında olan, çağdaş, öğrenci merkezli yöntemleri kullanmak için gayret edilmelidir. ☼Farklı yöntemler kullanmak farklı riskler almak demektir. Sınıflarda kabul edilebilir düzeyde gürültü olmasından çekinilmemelidir. Çünkü öğrencinin derse katılmasının ilk ve en kolay yolu konuşmasıdır. 08.04.2017 11

Bütün bu ilkelerin yanında belki de en önemlisi olumlu kişilik özelliklerine sahip olan bir öğretmen olmaktır. Öğrencilerle seviyeli bir yakınlık kurulmalıdır. Hoşgörülü, sempatik, onların özelliklerini dikkate alan, sabırlı bir insan olmaya çalışılmalıdır. Kısacası; ÖĞRENCİNİN DERSE İSTEYEREK, SEVEREK, KOŞARAK GELEBİLECEĞİ BİR SINIF ORTAMI OLUŞTURULMALIDIR. 08.04.2017 12