ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
KURULUŞ Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarih ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararname.
1/ PLAN NASIL UYGULANIR.
PLN MESLEKİ UYGULAMA ESASLARI
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013 YILI ÇALIŞMALARI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ II
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
 İdareler ve sektörden gelen taleplerin değerlendirilmesi sonucunda katılım ve rekabeti artıracak şekilde yapım işleri ihalelerini ilgilendiren önemli.
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
ProJe Şube Müdürlüğü görev ve faalİyetlerİ
MEKÂNSAL PLANLAR YAPIM YÖNETMELİĞİ
Yapılan Son Değişiklik ve Eklemeler (2013)
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
HUKUKUN KAYNAKLARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ R.G
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ATAKÖY 1. Kısım Koruma ve Güzelleştirme Derneği
SORULAR Parsel cephesi 20m., parsel derinliği 30m.; uygulama imar planındaki yapılaşma koşulları ayrık nizam, TAKS= 0,20, KAKS= 0,40, kat adedi= 2, ön.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
PLANLAMA VE PROJE FAALİYETLERİ
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Mustafa ÖZÜNLÜ Kamu Yönetimi Bilim Uzmanı Mart 2015 Ürgüp/NEVŞEHİR
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Veysi GÜMÜŞ Jeoteknik Hizmetler ve Yeraltısuları Dairesi Başkanlığı Etüd ve Değerlendirme Şube Müdürü 09 – 11 Şubat /21 T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI.
ÖZEL ÇEVRE KORUMA BÖLGELERİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA DERSİ Yrd. Doç. Dr. Nilüfer KART AKTAŞ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ 2018 YILI ŞUBAT AYI TOPLANTISI
Temel planlama elemanları
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI MESLEKİ HİZMETLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mesleki Düzenleme ve İzleme Daire Başkanlığı PLANLAMA SÜRECİ Sevilay ARMAĞAN Şube Müdürü 14 EKİM 2011 Türkiye Belediyeler Birliği – GABB Semineri VAN

ARSA VE ARAZİ DÜZENLEMESİ İMAR SÜRECİ HALİHAZIR HARİTA İmar süreci; bir alana ilişkin halihazır harita yapımından başlayarak bu alan üzerinde inşa edilen yapının kullanılmasına kadar süredeki işlemleri içermektedir. Jeolojik Jeoteknik Etüd PLANLAMA İMAR PROGRAMI ARSA VE ARAZİ DÜZENLEMESİ Zemin Etüdü Zemin Etüdü YAPI RUHSATI YAPILAŞMA KULLANIM

PLAN VE YÖNETMELİK Planlar; lejand, plan notları ve açıklama raporu ile bir bütündür. İmar planları imar ile ilgili yönetmeliklere uygun olarak hazırlanmalıdır. İmar planları sınırları belli alanlara özgü karar getirmektedir. Yönetmelikler ise geneldir.

PLAN VE YÖNETMELİK Yerel Yönetimler, İmar Kanunu ve Yönetmeliklerine aykırı olmamak koşulu ile kendi beldelerinin özelliklerine ilişkin meclis kararı alarak Yönetmeliğe ilave hüküm getirebilir. Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği uyarınca(2.M) tanımlar ve ruhsatlara ilişkin planlarda hükümler getirilemez (Emsal, TAKS, alan kullanış, parsel ve yapı düzenine ait tanımlar)

PLANLAMA İmar planlarında çekme mesafeleri, TAKS, KAKS ve diğer yapılaşma koşulları ile ilgili bir hüküm yoksa Tip İmar Yönetmeliği hükümlerine göre uygulama yapılır. Nazım İmar Planı ve uygulama imar planları birlikte onaylanabilir. Ancak uygulama imar planı, nazım imar planının büyütülmesi sonucu elde edilmemelidir.

PLANLAMA Her tür ve ölçekte plan yapımı sürecinde jeolojik/jeoteknik etütler onaylanmalı, eşik analizi, yerinde inceleme, yeterli nitelikte ve kapsamda araştırmalar yapılmalı, ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri alınmalıdır. Blok veya ayrık nizama tabi olan ve imar planı ile ölçü ve emsal verilmemiş yerlerde TAKS % 40’ı hiçbir şekilde geçemez.

İMAR PLANI- YAPILAŞMA KOŞULLARI

PLAN DEĞİŞİKLİĞİ Plan değişiklikleri;planlama esaslarına, şehircilik ilkelerine, kamu yararına ve imar mevzuatına uygun olarak, gerekli araştırma ve incelemeler yapılarak, ayrıntılı rapora bağlanarak, usulüne uygun olarak yapılmalıdır Plan değişiklikleri; Plan ana kararlarını, sürekliliğini, bütünlüğünü, teknik ve sosyal donatı dengesini bozmayacak nitelikte, bilimsel, nesnel ve teknik gerekçelere dayanması, kamu yararının zorunlu kılması halinde yapılmalıdır Plan değişiklikleri, varsa üst ölçekli plan kararlarına uygun olmalıdır

PLAN DEĞİŞİKLİĞİ İmar planlarında bulunan sosyal ve teknik altyapı alanlarının kaldırılması, küçültülmesi ve yerinin değiştirilmesine ilişkin plan değişiklikleri zorunluluk olmadıkça yapılamaz. Bilimsel ve teknik açıdan gerekçeleri ortaya konulmalıdır. Plan ana kararlarını değiştirmeden, plan bütünü dikkate alınarak imar planı değişiklikleri gerçekleştirilmelidir. Zorunlu haller; Afet, Öngörülememiş demografik hareketler, Ekonomik, sosyal ve teknolojik gelişmeler, Üst ölçekli planlarda alınan yeni kararlar vb, İmar planında verilmiş olan inşaat emsalinin, kat adedinin, ifraz şartlarının değiştirilmesi sonucu nüfus yoğunluğunun arttırılmasına dair imar planı değişikliklerinde artan nüfusun ihtiyacı olan sosyal ve teknik altyapı alanları plan değişikliğine konu alana hizmet vermek üzere artırılır.

PLAN DEĞİŞİKLİĞİ Zorunlu hallerde plan değişikliği yapılabilmesi için; Plan değişikliklerinde ilgili yatırımcı bakanlık ve kuruluşların görüşü alınmalıdır İmar planındaki bir sosyal ve teknik altyapı alanının kaldırılabilmesi ancak bu tesisin hizmet götürdüğü bölge içinde eşdeğer yeni bir alanın ayrılmalıdır. Plan değişiklikleri “Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmelik” hükümlerine uygun olarak yapılmalıdır.

PLAN DEĞİŞİKLİĞİ EHLİYETİ Her ölçekteki (Çevre-nazım-İmar)planların ve değişikliklerinin; “İmar Planlarının Yapımını Yükümlenecek Müellif ve Müellif Kuruluşlarının Yeterlik Yönetmeliği”nde o yerleşme için belirlenen asgari yeterlilik belgesine haiz plan müellifi tarafından hazırlanması şarttır. Belediye Meclislerinin, Plan Müellifinin yerine geçerek imar planı değişikliği yapmalarında mevzuata uygunluktan söz edilemez. Plan değişikliklerinde 5846 sayılı Kanun uyarınca Plan Müellifinin görüşünün alınması zorunludur.

MEVZİİ İMAR PLANI Mevcut planların yerleşmiş nüfusa yetersiz kalması veya yeni yerleşim alanlarının kullanıma açılması durumunda yapılmalı (planlama esasları, şehircilik ilkeleri, kamu yararı) Parsel sınırları ilgili idarece belirlenmeli (parsel büyüklükleri; maliklerine ulaşılamayan, malikleri belli olmayan, malikleri bulunmayan yerler planlanan alan içinde ise % 20’sini aşmaması) Mevzii imar planı da imar planı olduğundan nazım ve uygulama ölçeğinde hazırlanmalı Her tür ve ölçekteki plan sınırları dışında olmalı (çevre düzeni planı bulunan alanlarda mevzii imar planı yapılamaz)

MEVZİİ İMAR PLANI Mevzii imar planı yapımından önce yer seçimi ile ilgili yerleşme bütününde planlama esaslarına göre kullanım kararı verilmesi Yürürlükteki planlarla bütünleşmemesi Bir yol ile bağlantısının kurulması (erişebilirliğin sağlanması) Sosyal ve teknik altyapı ihtiyaçlarını kendi bünyesinde sağlaması Jeolojik etütlerin onaylanması Arsa ve arazi düzenlemesinin yapılması

PLANLAR- YARGI SÜRECİ İmar planlarına karşı bir aylık askı süresi içinde itiraz edilebilir. İdareye yapılan itirazlar idarece reddedilebilir. B.M.K ile onaylanan İmar planlarına Dava Açma Süresi son ilan tarihinden itibaren 60 gündür. Başvuruya idari dava açma süresinin başlangıç tarihi olan son ilan tarihinden itibaren 60 gün içinde cevap verilmemesi durumunda, başvuru reddedilmiş sayılarak son ilan tarihini takip eden 60 gün içinde dava açmak mümkündür. Davalar, imar planlarını onaylayan idarelere göre Bölge ve İdare Mahkemelerine açılabilir. Planların iptal edilmesi ile alan plansız duruma düşer. Yargı kararları idari işlem yerine geçmemektedir.İdare, mahkeme kararlarına göre yeni bir idari işlem tesis etmelidir.

PLANLAR - YARGI SÜRECİ İmar planlarının iptal edilmesi, bu plana dayanılarak verilen yapı ruhsatlarını kendiliğinden ortadan kaldırmaz. İdarece yargı kararı uyarınca işlem tesis edilmesi gerekir. Mahkeme Kararlarının Anayasa gereği 30 gün içinde uygulanması gerekir. Mahkeme kararlarına karşı belli süreler içinde üst mahkemelere itiraz etmek mümkündür (Danıştay, Danıştay İdari Davalar Genel Kurulu) İmar Planları için idari yargı tarafından verilen yürütmenin durdurulması kararı, (aksine karar verilinceye kadar) aynen iptal kararı hükmündedir.

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI MESLEKİ HİZMETLER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Mesleki Düzenleme ve İzleme Daire Başkanlığı TEŞEKKÜRLER