Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜKETİM MALLARI BilişimLife.net.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
ÜRÜN KARARLARI VE YÖNETİMİ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
REKLAMCILIK Hafta 5.
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
TEMEL İŞLETME FONKSİYONLARI
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Yönetimi Süreci
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ürün Mallar ve Hizmetler
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Pazarlama İletişimi Araçları
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama İlkeleri.
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
Reklam ve Halkla İlişkiler
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA TEMEL BİLGİLER 2 Fiyat nedir? Fiyat;  mal ve hizmetler için talep edilen (alınan) parasal bedel  tüketicilerin bir malı almak için ödemek.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
Pazarlama İletişimi
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir Pazarlama araştırmalarında veriler üç yöntemle elde edilir. Bunlar anket, deney ve gözlem yöntemleridir. Pazarlama araştırmalarında iki tür veri toplanır. Bunlardan ilki, doğrudan araştırma gurubundan toplanan verilerdir ki bunlara birinci el veri denir. Diğeri ise daha önce yapılmış araştırma sonuçlarını içeren, üniversiteler, Türkiye İstatistik Kurumu gibi kuruluşların yaptıkları araştırmalar sonucu hazırladıkları basılı materyallerden elde edilen, ikinci el verilerdir.

Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarın Seçimi Pazar temelde tüketiciler pazarı, örgütsel Pazar ve uluslararası Pazar biçiminde üç kısımda incelenir. Örgütsel pazarda kendi arasında; endüstriyel pazarı, aracılar pazarı, devlet pazarı olarak üçe ayrılmaktadır. Pazarlama yönetiminin pazarlama eylemlerini yönlendirdiği pazara, hedef pazar denir. Pazarlama Karması Pazarlama karması, pazarlama eylemlerinin özünü/çekirdeğini oluşturmaktadır. Ürün,Fiyat, Dağıtım ve Tutundurma’dan oluşmaktadır.

Ürün; bir istek veya ihtiyacı karşılamak üzere, bir pazara sunulan fiziki ürün veya hizmet, düşünce ve bilgi gibi fiziki olmayan herhangi bir değerdir. Mallar değişik şekilde sınıflandırılabilir. Yönlendirildikleri Pazar türüne göre iki guruba ayrılabilir. Tüketim malları; Tüketicilerin kişisel ya da ailesel ihtiyaçlarını karşılamak üzere satın aldıkları mallardır. Endüstriyel mallar(üretim malları); Başka mal ve hizmetlerin üretiminde kullanılmak üzere satın alınan mallardır.

Tüketim mallarının bir diğer sınıflandırması da, satın alma ve pazarlama özellikleri açısından yapılan sınıflandırmadır. Kolayda Mallar: Tüketicilerin sık satın aldığı ve alırkn pek fazla çaba harcamadıkları, kolayca pek çok yerde bulabildikleri mallardır.Şeker, ekmek, diş macunu gibi birçok mal kolayda mallardır. Beğenmeli Mallar: Bu tür tüketim malları, tüketicilerin fiyat, kalite, modaya uygunluk gibi faktörleri değerleyerek, karşılaştırmalı olarak satın aldıkları mallardır. Giyecekler, mobilya gibi. Özellikli Mallar: Tüketicilerin satın lmadan önce ve satın alırken, özellikleri ile ilgili bilgi toplamak için yoğun çaba harcadıkları mallardır. Bilgisayar, müzik seti, otomobil gibi. Aranmayan Mallar: Tüketicilerin satın almak için özel çaba sarfetmedikleri, ama bir şekilde ihtiyaç duyulan ürünlerdir. Örnek mezar taşları.

Dağıtım Kanalları Dağıtım eylemlerini pazarlama yönetiminin bizzat kendisinin üstlenmesine ve böylece ürünlerin tüketicilere üretici tarafından ulaştırılmasına doğrudan dağıtım denir. Aracılardan yararlanılarak gerçekleştirilen dağıtım ise dolaylı dağıtım denir. Dağıtım Kanalı: Fikir, ürün ve hizmetin doğuş, çıkarım veya üretim noktalarına veya bu gibi üretim noktalarından son kullanım noktalarına kadar götürülmesiyle uğraşan, birbirine bağımlı bir dizi kurum ve kuruluşun oluşturduğu örgütsel bir sistemdir.

Dağıtım Kanalı Aracıları; Tüccar ve yardımcı aracılar olmak üzere iki gurupta incelenir. Tutundurma Tüketicinin ürünü benimsemesi veya ürün hakkında olumlu bir düşünceye kavuşturulması,üretilen mal ve hizmetlerin satışının sağlanması ve giderek artırılması için yapılan tüm çabalara tutundurma denir. Tutundurma kararları başlıca dört biçimde incelenmektedir. Bunlar, reklam, halkla ilişkiler, yüz yüze satış, ve satış özendirmedir.

Reklam; belirli bir kaynak tarafından malların, hizmetlerin veya düşüncelerin para karşılığında iletişim araçları vasıtasıyla, tarif edilerek duyurulmasıdır. Reklamın temel özellikleri: Yayılabilme Geniş kitleye sunulabilme Daha geniş ifade gücü Gayri şahsiliktir.

Halkla İlişkiler Bir ürün, hizmet veya kuruluşa olan talebi yüz yüze olmayan bir şekilde uyarmak için, bunlar hakkında sponsor tarafından bir bedel ödemeksizin, yazılı basında ticari değeri olan haberlerin çıkarılmasının sağlanması veya radyo, TV, ve sahnede olumlu tutumlar ve duyumlar elde edilmesidir. Yüzyüze Satış Yüzyüze esasına dayalı, satışı gerçekleştirme amacına yönelik bir sunuş şekli olarak tanımlanmaktadır. Satış Özendirme/ Satış Teşviki(Promosyon) Satış teşviki(geliştirme); reklam, yüzyüze satış ve halkla ilişkiler dışında kalan ve genellikle süreklilik göstermeyen fuarlara katılım, sergiler gibi kısa dönemde satın almayı teşvik edici satış çalışmasıdır.

YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ Elektronik Ticaret; mal ve hizmetlerin üretim, reklam, satış ve dağıtımlarının telekomünikasyon ağları üzerinden yapılmasıdır. İnternet yoluyla pazarlama faaliyetleri İşletmeden işletmeye(Business to business; B2B) İşletmeden nihai tüketiciye( Business to Customers; B2C) C2B; Tüketiciden İşletmeye C2C; Tüketiciden tüketiciye G2G; Devletlerin birbirleriyle ytaptıkları. C2G; Vatandaşın devletle elektronik ortamda yaptığı ödemeler G2C; Devletin çalışanlarına yağtığı ödemeler G2B; Kamu kurumlarının işletmelere yaptığI B2G; İşletmelerin kamu kurumlarıile yaptığı elektronik ticaret uygulamaları

İlişki Pazarlaması Çeşitli hizmet örgütlerinde müşteri ilişkilerini iyileştirmek, korumak ve çekici kılmak üzere, müşteri memnuniyeti sağlayacak uygulamaların gerçekleştrilmesi, satış sonrası süreçte müşteriye özel uygulamalarla ilişkilerin sürekli hale getirilmesi olarak tanımlanmaktadır. İçsel Pazarlama Firma faaliyetlerini gerek iç, gerek dış müşterilerinin tatminini sağlayacak şekilde organize etmek, nihai firma misyonuna ulaşmak amacıyla, yetenekli personeli istihdam ve muhafaza etmek, firmanın tüm çalışanlarının içsel iletişimi ve motive edici diğer unsurları kullanarak, dış müşteri tatminini sağlamaya yöneltmektir.

Amaca Yönelik Pazarlama İşletmenin sosyal bir konu, dava veya fikre destek olduğunu, pazarlama mesajlarında işlemesi ve bu süre içerisinde elde edilen satış gelirlerinin bire bölümünü bu sosyal konu, fikir veya davanın gerçekleşmesinde çaba gösteren tarafa bağışlamasıdır. Niş Pazarlama Bir pazarın demografik, coğrafik faktörler gibi belli ölçütlere göre bölümlendirilmesi sonucu elde edilen Pazar bölümlerinin, daha alt türdeş gruplara ayrılmasıyla ortaya çıkan Pazar bölümüne özel Pazar bölümü ya da market nişi denir.

Doğrudan Pazarlama Herhangi bir yerden ölçülebilir tepkiye ve/veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan, etkileşimli bir pazarlama sistemidir.